Lohkolämmitin

scenic -03 1.6 16V

Te joilla on defa lohkolämmitin niin kuinka tehokas sen pitäisi olla, tuleeko heti lämmintä ilmaa, inahtaako moottorinlämpötilan mittarin viisari yhtään kun avainta kääntää? Scenic-03 on mulle uusi ja vähän outo siis vielä. Mulla ei nimittäin tuo mittarin viisari inahda milliäkään.

3

1333

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Etelän-Hetelmä1

      Terve.

      Itselläni se nousee ihan pikkuisen siihen ensimmäiseen ns.isompaan palkkiin ja kun on ajanut vajaa 400m niin sen huomaa kun se on noussut jo ylemmäs reippaasti siellä.
      N. vajaa pykälän.

      Mahdollista voi olla että se on tietenkin rikki.

      Tee testi ja vertaa nouseeko lämpömittari mihinkään ajossa yhtenä aamuna kun on pakkasta ja et ole laittanut töpseliä seinään.

      Eikä sieltä heti tule lämmintä.

    • Jeesari

      Moottorinläpömittari ei välttämättä liikahdakaan juuri lainkaan. Jos lämmitin on säädetty oiken sen ei ole tarkoituskaan kämmittää konetta liikaa. Tarkoitus on vain lämmittää kiertovesi.

      • mja

        Jäähdytysveden lämpömittari ei autoissa ala nollasta vaan yleensä ne alkaa liikkumaan vasta 50 - 60 C paikkeilla. Moottorin lämpömittari ei ole lineaarinen vaan vaste on herkin normaalin ajolämpötilan 80 - 90 C ympärillä. Lohkolämppärin antama lämpötila riippuu ulkolämpötilasta ja lämmitysajasta, normaalisti ei lohkon pitäisi nousta yli 50 C edes pitkällä lämmitysajalla.

        Scenicin lohkolämppärin toiminnan voi tarkistaa 2 - 3 h lämmityksen jälkeen koettamalla kädellä moottorin öljyntäyttötulpan vieressä olevaa metalliblokia. Pikkupakkasilla sen pitäisi tuntua käteen hieman lämpimältä.

        Lohkolämppärin sähköisen toiminnan voi tarkistaa kytkemällä piuha kiinni ja mittaamalla yleismittarilla verkkopistokkeen napojen välinen vastus. Lohkolämppäri on yleensä teholtaan n. 500 W, joten vastuksen pitäisi olla luokkaa 100 ohmia. Jos mittari näyttää kilo-ohmeja tai ei mitään, on liittimessä tai lämmitysvastuksessa katkos.
        Samalla voi mitata että maadoitus toimii: verkkopistokkeen maadoitusliuskan ja moottorin rungon välillä pitää olla 0 ohmia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      417
      1762
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      176
      1390
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1378
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      125
      1304
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      946
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      922
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      891
    9. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      116
      885
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      866
    Aihe