kertokaa........

tiitu-76

Olen saamassa lintuja, undulaatteja.Nyt kysyisin, että voiko häkin laittaa vessaan tai kylppäriin.muualle ei mahdu.Jos ei voi niin voiko vaatehuoneeseen.Siellä on pimeetä joten linnut pysyy hiljaa kun katon viereisessä huoneessa tv:tä.

5

498

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hentsu

      Toivottavasti et tosissasi lintuja harkitse!! Jos ei muualla ole tilaa niin unohda, lintujen pitäisi olla huoneessa jossa itsekin oleskelee eikä työntää niitä johonkin perimmäiseen nurkkaan. Ellet sitten itse istu paskalla koko ajan niin silloinhan linnut ovat kanssasi samassa huoneessa.

      • tiitu-76

        no voisko esim. ison papukaijan laittaa sellatteeseen jos asentaa myös ikkunan wc:n tai vaatehuoneen oveen?


      • -nen aika!
        tiitu-76 kirjoitti:

        no voisko esim. ison papukaijan laittaa sellatteeseen jos asentaa myös ikkunan wc:n tai vaatehuoneen oveen?

        Ei, ei lintuja pimeään vaatekomeroon, ei!
        Vessakin tuntuu hieman arveluttavalta,
        mutta paha mennä arvostelemaan, kun en tiedä, minkä kokoisesta/laisesta tilasta on kysymys.
        Omat undulaattini olen pitänyt omassa
        makuuhuoneessani, joka on asuntoni valoisin huone. Valon vuoksi olikin selvää, että juuri siellä haluan lintujeni olevan ja kylläpä nuo ovatkin tykänneet, kun ei tarvitse pimeässä päivisin olla.

        Muistathan, että lintujen on tylsä kököttää häkissä päivästä toiseen? Tiedäthän, että muutaman tunninkin "vapaana olo" asunnossa tuo linnuille suurta iloa ja riemua?
        Toki tilasta, missä linnut saavat lentää vapaina, on tehtävä turvallinen.
        Verhot ikkunoihin on tärkein, mikä tulee muistaa! Lennonriemussaan lintu ei aina näe, että edessä on lasia ja sitten kopsahtaa..

        Kun hankit lintuja, sitoudut huolehtimaan niistä, niiden koko elämän ajan.
        Minusta itsestäni on hauska päästä "hyväksytyksi" parveen, eli kun olen läsnä, linnut ovat selvästi hyvillään siitä, että olen niiden kanssa, laulavat, tulevat luokse, juttelevat, napertelevat hiuksiani, yms.
        En voisi kuvitella omia lintujani
        vessaan tai hämärään vaatekomeroon!

        Mutta minkä vuoksi, tarvitset tilaa talvi/kesä-vaatteillesi ja sen sellaisille.
        Haluaisitko todella, että kun käyt vessassa, lintujen utelias parvi seuraa tiukasti tekemisiäsi?
        Jos sinulla ei ole tilaa asunnossasi linnuille ja niiden häkille, niin on parempi, että jätät linnun hankkimatta.
        Lintujen mukana tulee aina myös tämmöisiä yllätyksiä: Niiden ruoka-jyviä on joka paikassa, (tämä on ihan totta!) höyheniä ja myös pölyä lähtee lintusista runsaasti!
        Omat lintuni myös nakertelevat mielellään oksista sellaisia pienen pieniä tikkuja, joita sitten on "mukava" lakaista lattialta..

        Lintuja ihanampia lemmikeitä en voisi kuvitellakaan ja minusta on tärkeämpi lähteä ajattelemaan asiaa linnun kannalta:
        Miten se viihtyisi vessassa? Entäpä komerossa?
        Kuvittele itsesi linnun asemaan ja päätä vasta sitten, voitko tarjota siivekkäille pikku ystäville todella tarpeeksi hyvän kodin.

        Isompi papukaija on sotkuisa ja äänekäs.
        Lintujen on minun mielestäni saatava ehdottomasti olla vapaana asunnossa vähintään pari kertaa viikossa.

        Mikäs sen söpömpää, kun nähdä linnut istumassa lampun varjostimen päällä sulat pörhössä ja silmät tyytyväisesti sirrillään.


    • selvätkökkä?

      "Olen saamassa lintuja, undulaatteja..
      Voiko laittaa vaatehuoneeseen, siellä on pimeetä joten linnut pysyy hiljaa kun katson viereisessä huoneessa tv:tä"

      SIIS HÄH???!!!!

      Älä ota niitä lintuja, pyydän kauniisti, älä tee sitä!
      Linnut ovat äänekkäitä ja mitä enemmän niitä on, sen kovempi meteli niistä lähtee.
      Olet itsekäs, kun sullot pienet linnut pimeään voidaksesi katsoa rauhassa tv:tä!
      Selvästi et ole hyvä omistaja linnuille.

      Säästä linnut kärsimykseltä!

    • pikipata

      Mene hyvä ihminen itse komroon et tarvise yhtään lemmikkiä jos kerran etvoi antaa niille hyvää hoitoa.Saisit mennä nurkantaakse häpeämään .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe