Fidzin ja Tongan tietäjät

Wilma787

Onko kellään kokemuksia Fidzi tai Tonga saarista? Haluaisin lähinnä tietää paikallisista käyttäytymis säännöistä. Miten voi moata pahiten? Entä minkälaista on ruokailukulttuuri? Mistä löytäisin parhaiten tietoa netistä näiden paikkojen tapakulttuurista?

4

2278

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ryyppääviä ausseja

      heille se on sama kuin meille Kanariansaaret. Tonga voisi olla oikeasti mielenkiintoisempi.

    • hannusal

      Tongalla ei minun mielestä kannata mennä siellä ei ollut ainakaan pääsaarella mitään, onhan siellä titysti muita saaria jos haluaa mennä resortin kaltaisiin paikkoihin muuten minusta se oli tyhmä paikka ja oppaankin mielestä turistilta pitää nyhtää rahat pois. Sunnuntaina kaikki paikat ovat kiinni ja ihmiset menevät kirkkoihin kuka mihinkin uskonlahkoon kuuluu, me itse olimme siinnä missä hallitsija pariskunta käy tosin vain kruununprinssi oli paikalla.
      Fidzi on mukavanpi paikka ja siellä voi tehdä enemmän eri asioita ja kierrellä saarta, mutta nykyään siellä taitaa olla hieman rauhatonta, tosin en ole ihan varma koska Fidzillä kävin noin 10 vuotta sitten ja Tongalla olin vuosi sitten.
      Terveisin Hannu

    • saarille

      Molemmista löytyy tietoa esim. Lonely Planet- kirjasta. Pääsee alkuun. Ja maiden omat nettisivut.

      Parasta kulttuurituntemusta (Tyynen meren alueella) on perehtyä rugbyyn. Saat äkkiä kavereita, jos osaat rupatella rugbysta, joka on heille ainakin yhtä tärkeää ja "pyhää" kuin suomalaisille jääkiekko.

      Olin Fidzillä ja Tongalla viime vuonna. Olen samaa mieltä "Hannun" kanssa.
      Tonga on ainut kuningaskunta Tyynellä merellä. Vähän levotonta kuninkaan kuoleman jälkeen. Siellä ei ole paljon mitään tekemistä; pääsaari on äkkiä nähty. Ja sunnuntairajoitukset tietty voi rassata.

      Fidzi on länsimaisempi - haittana lukuisat aussie ja kiwi-turistit. Mutta tekemistä löytyy muutakin kuin sukellus ja rannalla makoilu.

    • hate

      miesten Rikun ja Tunnan ensimmäisen kauden 1DVD:llä on Tongalla oleskelua ja juttua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      441
      2052
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      211
      1766
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      186
      1489
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1481
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      50
      1187
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      3
      1151
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      137
      1108
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      36
      1011
    9. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      1006
    10. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      96
      988
    Aihe