Onko muita jotka ovat avoimessa opiskelemassa psykologiaa? Apro tehtynä kiitettävällä arvosanalla, haikailen cumuopintoihin jatkamista kun vaan perhe-elämältä kerkeisin. Apron tein äitiyslomalla, nyt 2 pienen kanssa tuntuisi aika haastavalta jatkaa cumuun jossa on paljon englanninkielistä kirjallisuutta. Mutta avoimen väylä yliopistoon houkuttaa ja alan vaihto.
Onko kohtalotovereita, siis lasten ohessa opiskelleita? Miten on sujunut? Oletteko jatkaneet yliopistoon?
Psykologiaa avoimessa
5
1866
Vastaukset
- Sheen
..Tiedät kai ettei psykologiaa pääse lukemaan väylän kautta - ainakaan Helsingin yliopistoon.
Mutta jos tarkoitit, että psykologia on toisena lyhyempänä aineena on tilanne tietenkin eri.
Luin itsekin psykologian appron hyvin arvosanoin. En kuitenkaan aio lukea enempää.
Jo "tasokokeen" (kilpaillaan appron suorittaneiden kesken kuka saa opinto-oikeudan lisäopintoihin) rahastus (40€!) tuntuu typerältä. Maksat siitä, että _ehkä_ pääset maksamaan lisää lukemisesta. - ...........
En osaa sanoa varsinaisiin kysymyksiisi mitään, mutta psykologiaa ei pääse lukemaan yliopistoon avoimen yliopiston kautta, vaikka kuinka olisit lukenut kaikki tarjotut kurssit. On mentävä pääsykokeisiin.
- Melko samassa tilant..
Niin, jos oikein muistan, ainakin Jyväskylän yliopistoon voi päästä lukemaan kehityspsykologiaa väylän kautta. Täytyy olla 60 opintopistettä suorittanut.. Mutta ko. aine ei anna valmiuksia toimia psykologina, eli siis psykologian pääsykokeisiin on mentävä, mikäli mieliin psykologiksi.
Itse suoritin avoimessa (JYU) kans psykan approbaturin, mutta ala ei kiinnosta enää. Pääsykokeissakin olin v. 2005, ja olin vähäl päästä sisään. Pähkäilen täs paraikaa, hyväksyttäisiinkö/korvattaisiinko suorittamani appro jossakin toisessa yliopistossa/ammattikorkeassa. Olenkohan turhaan opiskellut? Meillä pieni lapsi, joten verkko-opiskelu tulisi tapauksessani kyseeseen, paikkakunnan vaihtaminenkaan ei (ainakaan vielä) tulisi kyseeseen.. Ehdottakaa ratkaisuja minunkin tapaukseeni, jos kokemusta/tietoa on! :)
- Vilan
Itsekin olen tuota varasuunnitelmana harkinnut, siis jos en pääse heti sisään yliopistoon, aloittaisin lukemisen avoimessa. Onko kellään kokemusta, kuinka hyvin näitä avoimen kursseja sitten hyväksiluetaan? Siis voisiko periaatteessa vaikka ensimmäisen vuoden saada kuitattua ihan avoimen opiskeluilla? Silloinhan ei periaatteessa jäisi mistään jälkeen vaikkei heti sisään pääsisikään...
- niin saat luetuksi
Teet samaan avoimeen (esim. Tre, Hki, Jkl) mihin pyrit, niin saat appron (perusopinnot) kokonaan hyväksiluettua. Kieliopintoja kannattaa myös tehdä valmiiksi, yliopiston puolella on pitkät jonot ryhmiin eikä 1.vuotiset ole totisesti etusijalla niihin ;)
Ihan ehdottomasti suosittelen käymään valmiiksi myös tilastomatematiikan perusteet-kurssin (tarkista, että on sama kuin tutkintovaatimuksissa). Siitä on apua pääsykokeessa ja saa mun kokemuksen mukaan yksilöllisempää opetusta kuin yliopistolla :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254954Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818