punktion jälkeinen kipu

mikä normaalia??

Eilen aamulla tehtiin punktio, eikä kivut ole helpottuneet vieläkään yhtään... :/ Burana600 auttaa vähän, mutta muutoin kipu on lähes sietämätöntä. Kipu tuntuu särkynä kyljissä, erityisesti oikealla ja paineen tunteena. Vatsa on melkoisen turvonnut. Siirto olis ylihuomenna, mutta jos ei tämä yhtään helpota en edes halua mennä sinne... :(

Mitään oireita hyperistä ei ole (pissaa tulee, hengitys kulkee jne.), mutta munasoluja imettiin kyllä iso määrä (28kpl). Vaikutusta asiaan?

Onko muut kärsineet kovista kivuista ja mikä on auttanut?

7

7905

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joten kertyy

nestettä munasarjoihin ja siitä johtuu kipu. 3 x buranaa päivässä ja lepää, ei saa nostaa mitään raskasta jne. Siirto ei satu jos katetri menee helposti sisään. Mieti nyt vähän kun paksulla neulalla menty emättimen seinästä läpi munasarjoihin niin kyllähän se pari päivää on tosi kipeä. Mutta sun pahimmat kärsimykset on nyt ohi. Muista juoda 2-3 litraa vettä niin lähtee ne nesteet liikkeelle... Aivan tavallisia oireita.

• ap.

"Mutta sun pahimmat kärsimykset on nyt ohi."

Tämä jäin vähän vaivaamaan. Koska ei ole. Punktio oli ihan pikku juttu tämän rinnalla. Kivut ei hellitä makuuasennossakaan - yöllä heräsin kerran ottamaan lisää kipulääkettä vaikka illalla olin ottanut 2xburana600. Istumaan en pysty kovin kauaa. Tässä koneella oleminen tekee tuskaa...

Voi toki olla että tämä on normaalia, muta haluaisin edelleen kuulla millaisia kipuja muilla on ollut. Hoitajalta kysyin eilen lähtiessäni, ja hän sanoi että eiköhän ne vuorokauden sisällä hellitä. Musta tuntuu, että ovat pahentuneet vaan... :/ En toki halua valittaa, vaan kärsin ihan kunnialla jos tästä vielä jotain hyvää seuraa. :) Haluaisin kuitenkin tietää onko tämä normaalia.

• Neulatyyny82
        ap. kirjoitti:

"Mutta sun pahimmat kärsimykset on nyt ohi."

Tämä jäin vähän vaivaamaan. Koska ei ole. Punktio oli ihan pikku juttu tämän rinnalla. Kivut ei hellitä makuuasennossakaan - yöllä heräsin kerran ottamaan lisää kipulääkettä vaikka illalla olin ottanut 2xburana600. Istumaan en pysty kovin kauaa. Tässä koneella oleminen tekee tuskaa...

Voi toki olla että tämä on normaalia, muta haluaisin edelleen kuulla millaisia kipuja muilla on ollut. Hoitajalta kysyin eilen lähtiessäni, ja hän sanoi että eiköhän ne vuorokauden sisällä hellitä. Musta tuntuu, että ovat pahentuneet vaan... :/ En toki halua valittaa, vaan kärsin ihan kunnialla jos tästä vielä jotain hyvää seuraa. :) Haluaisin kuitenkin tietää onko tämä normaalia.

Mulle on tehty 3 punktiota. Ensimmäisessä munarakkuloita imettiin suunnilleen sama määrä kun sinulta nyt. Tuolloin oli hyperstimulaatio todella lähellä, lääkäri kielsi jopa Pregnylin pistämisen ennen punktiota, se olisi kuulemma ollut minulle liikaa tuossa tilanteessa.
        Olin jo päivää ennen punktiota tosi kipeänä, ja punktioaamuna en pystynyt edes nousemaan sängystä ilman särkylääkkeen ottamista. (Punktio olikin sitten ihan helvettiä... mutta ei siitä nyt enempää).

Punktion jälkeen hoitaja varoitteli että hyperi on hyvin todennäköinen, käski levätä ja juoda hyvin. Joinkin sitten reippaasti nestettä ja lepäsin. Join nestettä jo ennen punktiotakin reilusti, ehkäpä se auttoi. Parin päivän päästä oli olo jo ihan hyvä. Toivottavasti munasarjasi rauhottuvat huomiseen mennessä, voithan huomenna soittaa lääkärille että onko kyseessä hyperstimulaatio...

• .......

Toivottavasti kipusi ovat jo helpottaneet.

Minulla imettiin 35 munasolua ja olin todella kipeänä. Hengitys kulki kyllä, mutta lievä hyperi siitä silti kehittyi. Luulen, että niin sinullakin on parhaillaan. Koska munasoluja saatiin noin paljon, niin nestettä sinne kertyy. Itse join noin 4 litraa vettä päivässä (en yleensäkkään juo muuta kuin vettä, joten join n 2 litraa normaalia enemmän). Kyllä se sitten lopulta alkoi helpottamaan. Siirto tehtiin ajallaan, mutta olin punktion jälkeen sairaslomalla 10 päivää. Ensimmäiset 5 päivää olivat yhtää tuskaa.... ei päässyt yksin ylös sängystä, kävely teki kipeää, istuminen oli hankalaa, maatessa tuntui ikävältä....

Koita kestää, mutta jos hengenahdistusta tulee, niin pika pikaa lääkäriin.
      Onnea teille!

• ap.

Käytiin tänään tsekkaamassa tilanne ja kaikki näyttää hyvältä. Vatsaontelossa ei nestettä, munasarjat turpeat muttei liikaa jne. Huomenna siirtoon.

Olo on edelleen kauhea, mutta kai ne lääkärit tietää... Keuhkoja ei pysty vetämään täyteen, ja normaalihengityksessäkin tuntuu painetta pallean tienoilla. Koko vatsa on täysin turvonnut... Missään asennossa ei ole hyvä olla.

Olen juonut litroittain vissyä päivittäin, nyt ajattelin siirtyä mehuun. Jos hiilidioksidi onkin se joka nousee ylävartaloon??
      Toivottavasti tämä helpottaa, maanantaina pitäis jaksaa töihin mennä. Pelottaa jo valmiiksi jos ei helpotakaan. :/

• Nimi Merkki

Jos olo on edelleen paha. Tuo turpea olo johtuu juuri siitä, että nuo munasarjat ovat keränneet nestettä. Jatka vaan juomista niin se helpottaa kyllä.

• lievän hyperin kokenut
        Nimi Merkki kirjoitti:

Jos olo on edelleen paha. Tuo turpea olo johtuu juuri siitä, että nuo munasarjat ovat keränneet nestettä. Jatka vaan juomista niin se helpottaa kyllä.

mulle tuli lievä hyper punktion jälkeen, nestettä kertyi vain hiukan, mutta munasarjat olivat tosi turvonneet ja keränneet nestettä ja siksi oli juuri ap:n kuvailemia hengitysvaikeuksia, ei voinut kunnolla hengittää, tuntui että pitää aina välillä vetää henkeä jne.ja kun neste kertyy vääriin paikkoihin, elimistö on liian kuiva. hoitava yksityinen lääkäri kirjoitti lähetteen sairaalaan ja siellä antoivat nestettä tipassa ja seurasivat tilannetta. sen jälkeen olo helpotti, eli aina hyper ei mene ohi kotikonstein juomalla ja lääkkeillä. rohkeasti vain omalle hoitavalle lääkärille tai suoraan päivystykseen! olin sairaslomalla 4viikkoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      44
      5795
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      45
      5305
    3. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      48
      3698
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      13
      3653
    5. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      90
      3211
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3126
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      59
      2874
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      57