Rela-tipat, Disflatyl, Cuplaton..

Äippä

Näitä kokeiltu, (poika 7vkoa)nukkuu yön hyvin (1-2 syöttöä per yö, 120ml/ syöttö)päivisin syö n. 60ml tunnin välein, pari viikkoa takaperin söi 120ml 2h välein. Kaikkea tarjotaan (ruokaa, tuttia) vaippaa vaihdetaan.. aina vaan itkettää ja myös ilmeisesti mahassa kiertää..huutaa aamusta iltaan ½tunnin välein muutaman minuutin.. nukahtaa 22-24, nukkuu päivällä max 2h pätkän. Nukahtaa päivällä vain syliin, epäergonomisen retkottavaan pystyasentoon. Röyhtäytetään, kanniskellaan.. tyyntyy hetkeksi..Pieruakin tulee. Nyt vasta hokasin jättää Jekovitin (nyt menee siis yli litra korviketta/pvä), siinäkö syy, yliannostus?? (olen antanut 3 tippaa/pvä) Rela-tipat vaihdan (palstan lukemisen jälkeen) gefiluksen vastaavaan. Ruokana tutteli plus. Onko rela-tippojen kookosöljy syynä? samat öljyt nimittäin muuten kuten tuttelissa. Nania kokeiltu alussa, nanissa suurempi rautamäärä kuin tuttelissa, joten kevyen ummetuksen jälkeen vaihdoin takaisin..Kakkaa tulee nyt kuten ennenkin.. Nukutan vatsalleen tai kapaloon, nukkuu jos tahtoo, eli öisin, päivisin ei..Olisiko kellään mitään apua lisättävänä? vai odotanko vain? Neuvolassa ei tiedetä mitään, neuvolan lääkäri parin vkon päästä..

31

45242

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Äippä

      lisäyksenä siis, että perinteiset vatsavaivat ovat vaivanneet noin kolmisen vkoa, tähän asti huuto ollut pientä, eli PAHENEEKO VAIVAT ENNEN KUIN LOPPUVAT? Poika muuten helppo, itkee ainoastaan kun tulee nälkä/ruoka-aika, paitsi nyt viikon ajan...

      • vauva..

        vauvat itkee,ja varsinkin pojat ovat hankalia nukkumaan.
        vauva rattaisiin ja ulos kävelemään niin nukkuu kyllä paremmin kun sisällä sylissä..


    • Pipa

      Neuvolan mukaan paras lääke koliikkiin. Kannattaa kokeilla. Meillä ainakin toimi ja voin suositella. Tiedän, miten riipii hermoja, joten älä aikaile vaan kokeile jo huomenna :)

    • Äiti85

      Meillä oli myös pojalla koliikki kokeiltiin kaikki mahdollinen. Meillä auttoi kun käytettiin Tutteli Plussaa tai Omneota, annettiin Gefiluskapseleita 2 kertaa päivässä, Cuplaton vaihdettii Distafyliin ja ummetukseen annettiin luumusosetta 4tl päivässä. Olo helpoittui näillä, mutta lopullisesti itkut loppuivat´, kun vein pojan vyöhyketerapiaan 3 kertaa auttoi ja siihen loppuivat itkut. Käytän edelleen Distafyliä. Tiedän miten raskasta on, kun vaavilla masu kipeä ja itkeskelee koko ajan. Meillä poika ei myöskään nukkunut eikä nuku vielläkään päivällä unia sisällä vaan ulkona vaunuissa. Jaksamisia teille=)!

    • Meiju31

      ei kertakaikkiaan sopinut, vaan hirveitä vatsanväänteitä, ummetusta ja lopulta veristä ripulia. Tutteli Plus 1 toiminut hyvin, kiitos neuvolan vinkkien.

    • Äippä

      Eli poika parin pvän päästä 10vkoa. Testasin ja totesin DISFLATYLIN AIHEUTTAVAN kamalimmat itku/hermo palaa-kohtaukset. Rela tippoja en ole enää antanut, d-vit. puhumattakaan. Cuplaton ei mielestäni auta mitään. Yö nukutaan; n. klo 24-01 nukahtaa, herää kerran syömään, nukahtaa röyhtäytyksen jälkeen ilman suurempia kitinöitä ja nukkuu n. klo 10 aamulla. Sitten se alkaa; Poika syö taas n.120-150ml (2 tunnin välein), alkaa huuto (poika olkapäälle), kunnes tulee röyhtäys ja toinenkin. Huuto jatkuu jos lasket hänet alas; eli yhä olkapäällä ja voi mennä puolikin tuntia (koko ajan ylhäällä, taputellen ja hytkyen)ja tulee h*ton iso puklu. Sitten antaa laittaa hoitopöydälle, että vaihdetaan vaippa, vaatteet ja putsataan myös äiti.=)Sitten taas kiljutaan, olkapäälle.. sitten taas puklataan. Sitten voi laittaa untenmaille. Kuluu 15-20min ja onkin taas nälkä! Olen tässä lähdössä apteekkiin ostamaan gefiluksia, jos rauhottaisi mahan.
      Ai niin, menin sitten myös tyhmänä 1,5vkoa sitten kokeilemaan NAN1:stä, joka teki ummetuksen taasen, eli Tutteli number one taas käytössä, josta tulee yököttävimmän hajuiset puklut (mikähän siinäkin on..?). Nyt jos joku osaisi lohduttaa (että milloin helpottaa) tai neuvoa lisää (kiitos edellisistä)olisin TOOOSII kiitollinen, käsivarteni on nimittäin kanniskelusta johtuen lähtemässä jo irti...;) Niin eikös se OMNEO ole aika kallista tavaraa? Ei sillä jos tämä rumba sillä helpottuisi, mutta kun jokainen varmasti tietää kelan äp-rahat.. Ja poika ei suostu nukkumaan ulkona, ellei vaunut ole liikkeessä, jota ne eivät jaksa olla, koska äiti ei ehdi syömään, joten..

      • Äippä

        käytiin kolme kertaa: eka ok, toka kerta koko illan hirveä itku/huuto/raivari (tehosi?) ja kolmannen kerran jälkeen vaikutti jo hyvältä! vaikutus kesti kaksi kokonaista päivää.. Enää en todella raaski, p*rs auki kuin puuhepalla..;)
        Iihahaa.


      • kaisa81
        Äippä kirjoitti:

        käytiin kolme kertaa: eka ok, toka kerta koko illan hirveä itku/huuto/raivari (tehosi?) ja kolmannen kerran jälkeen vaikutti jo hyvältä! vaikutus kesti kaksi kokonaista päivää.. Enää en todella raaski, p*rs auki kuin puuhepalla..;)
        Iihahaa.

        tuttelin omneo 300g maksaa 4.59€


    • Äippä

      No niin.. jossain vaiheessa sitä väkisinkin viisastuu.;)
      Nyt Omneon kokeilun myötä selvisi siis vatsakipujen, eli "koliikin" aiheuttajaksi Tuttelin maito(tavallinen) ja testauksen jälkeen myös muksu-velli. (Sama juttu NANin kanssa)
      Omneo siis passaa vauvalle! :D

      Muita kohtalotovereita?

      • berrysa

        Mitä se omneo oikein on ja mistä sitä saa ostaa??? Nyt käytetään nan maitoa ja huuto iltaisin hirveä...


      • heippahei
        berrysa kirjoitti:

        Mitä se omneo oikein on ja mistä sitä saa ostaa??? Nyt käytetään nan maitoa ja huuto iltaisin hirveä...

        omneo korviketta on vain jauheena ja sitä pitäisi saada melkein jokaisesta ruokakaupasta, maksaa n.4,50e, mutta tosiaan sitä on vain jauheena, jonka takia meilläkin jäi se sitten kokeilematta ja on aika herkka kuulemma menemään huonoksi, eli annoksen saa valmistaa vain juuri ennen syöttöä, veden saa keittää valmiiksi jääkaappiin kyllä, mutta jotkut ovat sitäkin mieltä että edes vettä ei saa keittää, itse jäi juuri tuon hankaluuden takia se kokeilematta sitten. paketissa on kyllä ohjeet. meilläkin muuten nan maito, ja vyöhyketerapia auttoi meillä itkuihin, sitäkin kannattaa kokeilla, ei ainakaan voi pahentaa tilannetta. huomattiin itse että korvikkeiden vaihto vaa tuntui pahentavan itkuilua, ja päädyttiin sitten että annetaan vain nannia ja kokeiltiin vyöhyketerapiaa joka onneksi auttoi. niin ja lääkärikin on sanonut että korvikkeiden vaihtokin voi aiheuttaa lisää vatsavaivoja, kannattaisi kokeilla ensin pienellä määrällä, ja antaa vaikka puolet ja puolet, eli puolet omneota ja puolet nannia, ja vissiin sitä kokeilua pitäisi jatkaa jokunen päivä, että se voi vissiin ensin pahentaa masuvaivoja, johtuu vissiin juuri vaan siitä vaihdosta, ei nyt oikein pää toimi niin ei oikein osaa kirjoittaa selvästi :) mutta hirveesti olen lukenut ja nyt itsekkin kokenut että korvikkeet tosiaan tuntuu aiheuttavan vauvoille paljon useammin itkuilua kuin rintamaitoa saaville, se kun ei kuitenkaan ole niin samanlaiseksi voitu tehdä kuin rintamaito ja pienen masu on vielä niin kehittymätön että menee jonkun aikaa että tottuu uusiin "aineisiin", niin kuin nyt olen saanut ohjeeksi ja huomannut sen että kaikki uusi kannattaa vauvalle aloittaa ihan pikkuhiljaa, esim. d-vitamiini ym.. helpottaa huomattavasti että masu kerkeää paremmin tottumaan kun ei tule uutta ainetta kerralla suuria määriä. mutta toivottavasti helpottaisi teilläkin, niin kyllä se aika viimeistään tekee tehtävänsä, vaikka nyt on raskasta niin koittakaa jaksaa vaikka hampaat irvessä, niin me tehtiin ja nyt elämä taas hymyilee. voimia.


      • Äippä
        heippahei kirjoitti:

        omneo korviketta on vain jauheena ja sitä pitäisi saada melkein jokaisesta ruokakaupasta, maksaa n.4,50e, mutta tosiaan sitä on vain jauheena, jonka takia meilläkin jäi se sitten kokeilematta ja on aika herkka kuulemma menemään huonoksi, eli annoksen saa valmistaa vain juuri ennen syöttöä, veden saa keittää valmiiksi jääkaappiin kyllä, mutta jotkut ovat sitäkin mieltä että edes vettä ei saa keittää, itse jäi juuri tuon hankaluuden takia se kokeilematta sitten. paketissa on kyllä ohjeet. meilläkin muuten nan maito, ja vyöhyketerapia auttoi meillä itkuihin, sitäkin kannattaa kokeilla, ei ainakaan voi pahentaa tilannetta. huomattiin itse että korvikkeiden vaihto vaa tuntui pahentavan itkuilua, ja päädyttiin sitten että annetaan vain nannia ja kokeiltiin vyöhyketerapiaa joka onneksi auttoi. niin ja lääkärikin on sanonut että korvikkeiden vaihtokin voi aiheuttaa lisää vatsavaivoja, kannattaisi kokeilla ensin pienellä määrällä, ja antaa vaikka puolet ja puolet, eli puolet omneota ja puolet nannia, ja vissiin sitä kokeilua pitäisi jatkaa jokunen päivä, että se voi vissiin ensin pahentaa masuvaivoja, johtuu vissiin juuri vaan siitä vaihdosta, ei nyt oikein pää toimi niin ei oikein osaa kirjoittaa selvästi :) mutta hirveesti olen lukenut ja nyt itsekkin kokenut että korvikkeet tosiaan tuntuu aiheuttavan vauvoille paljon useammin itkuilua kuin rintamaitoa saaville, se kun ei kuitenkaan ole niin samanlaiseksi voitu tehdä kuin rintamaito ja pienen masu on vielä niin kehittymätön että menee jonkun aikaa että tottuu uusiin "aineisiin", niin kuin nyt olen saanut ohjeeksi ja huomannut sen että kaikki uusi kannattaa vauvalle aloittaa ihan pikkuhiljaa, esim. d-vitamiini ym.. helpottaa huomattavasti että masu kerkeää paremmin tottumaan kun ei tule uutta ainetta kerralla suuria määriä. mutta toivottavasti helpottaisi teilläkin, niin kyllä se aika viimeistään tekee tehtävänsä, vaikka nyt on raskasta niin koittakaa jaksaa vaikka hampaat irvessä, niin me tehtiin ja nyt elämä taas hymyilee. voimia.

        Vaikka olen nyt jonkun mielestä laiska tms äiti, niin valmistan itse Omneo-maidon näin ; keitän vedenkeittimessä n. ½ litraa vettä, ja paketin ohjeen mukaan jauhetta suhteessa veteen eli 15 mittalusikkaa (mukana pkt:ssa) jauhetta ja kuumaa vettä 4,5dl =yhteensä 5 dl valmista maitoa.(sekoitan vispilällä mittakannussa). Annan jäähtyä jonkin verran, sitten koko soosi 0,5L esim (pestyyn & puhtaaseen)limupulloon ja jääkaappiin. Tuo meidän herran syöminen on niiiiin minuuttipeliä, kun huuto tulee heti, jos ruoka ei ole ½ minuutin sisällä jo kulkemassa masuun. ;)
        Kaveri lipittää n. 1½-2 tunnin välein 120-150ml, joten mammu ei kauaa jääkaapissa "happane".
        Ja voihan satsin tehdä puoliksi, eli yht 2,5dl, jos vauva juo pienempiä määriä taikka harvemmin.

        Ja huomasin senkin et meillä "paha" tutteli väänsi masua vielä n 2 päivää omneon aloittamisen jälkeen, et kannattaa syöttää viikko, ennenkuin luovuttaa.. Mä en kyllä "totuttanut" masua millään fifty-fifty liuoksilla ja onneksi en; neuvolantäti sanoi, että poika on allerginen tutteli 1:sen öljyseokselle...

        Eli meillä ei olisi mitään vatsaoireita (ehkä?) ikinä ollutkaan, jos alusta asti olisi antanut OMNEOta... ;)
        Tuntuu nyt nimittäin ihan hirveältä, että mini-ukko on joutunut kärsimään noin "pienen" jutun takia ihan hirveästi.... mutta onneksi selvisi nyt eikä esim kuukauden kuluttua. :)

        Lämmintä joulunodotusta ja voimia kaikille äideille!!!
        T. Äiti & onnellinen Onni-poika 2,5kk. :)))


      • Äippä

        Huuto ja väänteet palasivat.. Todella löysää ja pahanhajuista kakkaa.
        Torstaiksi sain yksityiseltä lastenlääkäriltä ajan.

        Itse epäilen nyt maitoallergiaa...

        *huoh*


      • huomenta..
        Äippä kirjoitti:

        Huuto ja väänteet palasivat.. Todella löysää ja pahanhajuista kakkaa.
        Torstaiksi sain yksityiseltä lastenlääkäriltä ajan.

        Itse epäilen nyt maitoallergiaa...

        *huoh*

        teitkö edelleen sitä omneota valmiiksi jääkaappiin? Siinähän on vaarana tosiaan että saa siitä jonkun pöpön masuun ja siitä johtuen tuo vaiva nyt. Jos olet sattunut lukemaan täältä kuinka yhdelle äidille kävi niin, sitähän ei missään nimessä saisi tehdä kuin yhden annoksen kerrallaan, edes jääkaappiin koska omneo on tosi herkkä pöpöille ja voi olla kohtalokasta jos vauvalle tulee siitä jotain. Jaksamista!


      • väsynyt
        Äippä kirjoitti:

        Huuto ja väänteet palasivat.. Todella löysää ja pahanhajuista kakkaa.
        Torstaiksi sain yksityiseltä lastenlääkäriltä ajan.

        Itse epäilen nyt maitoallergiaa...

        *huoh*

        että kun minulle on neuvottu että korvike maito "sulaa" n. parissa tunnissa niin olisi hyvä että ruokailujen välillä olisi 3-4tuntia väliä, näin saisi ettei maha olisi jatkuvasti käymis tilassa. Jos teidän vauva syö koko ajan 2 tunnin välein noinkin paljon kuin kirjoitit, niin vaikuttaa että se määrä minkä hän syö on aika suuri, ja siksi tulee varmasti liiat ulos. Meillä syödään meinaan 3-4tunnin välein 100-150ml, myös iltaisin. Huomattiin muuten itse että meillä ainakin paheni vaivat jos sitä maitoa antoi liian usein, mielummin isompi määrä kerralla ja pidempi väli syötöissä, voithan kokeilla vielä sitä. Jos vauva tosiaan itkee muutenkin niin voisihan sitä ainakin kokeilla, mutta ihan miten siis haluat, mutta itse ehdottaisin tälläistä. On monesti ollut juttua juuri tuosta että ei korviketta liian usein kun se ei kerkeä sulamaan kunnolla joka sitten aiheuttaa vatsavaivaa pelkästään se. Meille ihan sairaalasta lähtiessä painotettiin että syötöt 3-4tunnin välein ja nykyään se toimii ihan itsekseen, ei tyttö edes pyydä aikasemmin ruokaa, joskus 4-5 tuntiakin menee ihan kivasti ettei tyttö edes pyydä ruokaa.


      • Äippä
        väsynyt kirjoitti:

        että kun minulle on neuvottu että korvike maito "sulaa" n. parissa tunnissa niin olisi hyvä että ruokailujen välillä olisi 3-4tuntia väliä, näin saisi ettei maha olisi jatkuvasti käymis tilassa. Jos teidän vauva syö koko ajan 2 tunnin välein noinkin paljon kuin kirjoitit, niin vaikuttaa että se määrä minkä hän syö on aika suuri, ja siksi tulee varmasti liiat ulos. Meillä syödään meinaan 3-4tunnin välein 100-150ml, myös iltaisin. Huomattiin muuten itse että meillä ainakin paheni vaivat jos sitä maitoa antoi liian usein, mielummin isompi määrä kerralla ja pidempi väli syötöissä, voithan kokeilla vielä sitä. Jos vauva tosiaan itkee muutenkin niin voisihan sitä ainakin kokeilla, mutta ihan miten siis haluat, mutta itse ehdottaisin tälläistä. On monesti ollut juttua juuri tuosta että ei korviketta liian usein kun se ei kerkeä sulamaan kunnolla joka sitten aiheuttaa vatsavaivaa pelkästään se. Meille ihan sairaalasta lähtiessä painotettiin että syötöt 3-4tunnin välein ja nykyään se toimii ihan itsekseen, ei tyttö edes pyydä aikasemmin ruokaa, joskus 4-5 tuntiakin menee ihan kivasti ettei tyttö edes pyydä ruokaa.

        Jeps, olen yrittänyt venyttää, mutta vain aikansa lelut ja muut viihdyttää, kun nälkä on.

        Pointti on hyvä, mutta en yhäkään usko, et tuo syöminen tai sen tiheys on ongelma vaan se mitä syödään.

        Katsotaan. :)


      • Äippä
        huomenta.. kirjoitti:

        teitkö edelleen sitä omneota valmiiksi jääkaappiin? Siinähän on vaarana tosiaan että saa siitä jonkun pöpön masuun ja siitä johtuen tuo vaiva nyt. Jos olet sattunut lukemaan täältä kuinka yhdelle äidille kävi niin, sitähän ei missään nimessä saisi tehdä kuin yhden annoksen kerrallaan, edes jääkaappiin koska omneo on tosi herkkä pöpöille ja voi olla kohtalokasta jos vauvalle tulee siitä jotain. Jaksamista!

        tästäkin pointista.
        Otin tämänkin asian nyt kokeen alle, keitän veden valmiiksi (0,5L kerrallaan) jääkaappiin.

        Katsotaan onko sillä vaikutusta (esim)kakan olemukseen, kuten nyt sitä epäilen.
        :)


      • Imetys kunniaan
        berrysa kirjoitti:

        Mitä se omneo oikein on ja mistä sitä saa ostaa??? Nyt käytetään nan maitoa ja huuto iltaisin hirveä...

        Tässä herää kysymys että miksi ette imetä niitä pikkuvauvojanne? Ei ihme että on mahat ummella/sekaisin kun jo laitokselta lähtien tyrkytetään kaikki tuttelit, nannit ym. keinotekoiset litkut. Epäluonnollista ruokaa vauvalle.. Kyllä rintamaito riittää kun vaan viitsii imettää.


      • Yritetään kyllä
        Imetys kunniaan kirjoitti:

        Tässä herää kysymys että miksi ette imetä niitä pikkuvauvojanne? Ei ihme että on mahat ummella/sekaisin kun jo laitokselta lähtien tyrkytetään kaikki tuttelit, nannit ym. keinotekoiset litkut. Epäluonnollista ruokaa vauvalle.. Kyllä rintamaito riittää kun vaan viitsii imettää.

        Kun ei maitoa tule tarpeeks niin ei tule! Useesti yritetään imettää, molemmista rinnoista, mutta poika jää silti nälkäseks. Pakko antaa korviketta lisäksi, jo oman mielenrauhan takia, mutta ennen kaikkee siks että poikaraukalla on paha olla jos se ei saa riittävästi ruokaa.


    • Äippä

      Jeps, itkua yhä pukkaa, mutta tämän hetken epäilyt olisi tässä (yksityislekuri to-aamuna, sit ollaan viisaampia?)

      Eli:
      1. Ikenet kutiaa pojalla tosi pahasti, ja kun ikää on vkoa vaille 3kk, ei puruleluista ole hyötyä, tuttia nyhdetään mitä keretään.;)

      2. Kakka on (Omneon myötä?) mennyt ihan löllöksi, ei mielestäni juurikaan viherrä, mutta haisee senkin edestä.
      (Kakka oli ennen keltaista ja "ryynimäistä")


      Mutta Omneon aloittamisen jälkeen
      -on sellainen huudon ryydittämä kropan "jäykistyminen" loppunut.

      -ja huutoa tuli ennen niin kauan, että tuli röyhtäykset ja puklut..ja puklun tulo saattoi kestää ½-1 tunnin..
      ->nyt röyhyt ja puklut tulee helposti, ja ilman huutoa, riippuu kuinka väsy poitsu on.

      Hain eilen kipusuppoja ja auttoivat jokseenkin "hammaskipuihin"..

      Itse tääsä vaiheessa siis epäilen jonkinlaista herkistymistä, minkä reaktiot on huomattavasti pienemmät Omneon kanssa, mutta eivät siis 100% kadonneet..-> siksi siis lekuriin.

      Saa nyt tietty kysyä, jos unohdin jotain oleellista mainita..

      Ja yöt kuiteski nukumme hyvin, viime yönä 8 ja ½ h putkeen. (Onneksi...!!)
      Päikkärit vaihtelee n. ½ tunnista kahteen tuntiin, mutta tuttia pitää käydä välillä tökkimässä suuhun..

      Eli toivottavasti lekurilla käynti sulkee pois jotain, esim allergioita..
      Kerron sit torstaina, mitä uutta..
      :)

    • Äippä

      Ja tossa omneossahan on maitoa, niinkuin muissa tavallisissa korvikkeissakin, maitoproteiini on kuulemma hieman pilkotumpaa, että vauvan vatsa jaksaa käsitellä sitä paremmin. Neuvolaan soitin viime viikolla ja sieltä täti sanoi, että omneo eroaa siinä tavallisesta, että siinä on eri öljy/rasva koostumus; vertailin purkkien kylkiä ja mitä siitä nyt tavis irti sai, niin jotain eroa.. Onnin vatsa kestää kylläkin rela-tippoja(olen antanut satunnaisesti), ja niissähän on myös öljypohja.. tässä saa kohta jo professorin tittelin, kun omin päin tutkii.;)
      Mutta pistin Nutriciallekin kyselyä koostumuseroista (tutteli 1 vs. omneo), mut eipä tullut vastausta, kun Suomessa korvikkeen "mainostaminen" ja samalla tiedon jakaminen on kiellettyä samaan tapaan kuin tupakeissakin. ;) Neuvolasta kuulemma saa kyselemällä tietoa, mut meidän neuvolantädillä taitaa nuppi vuotaa kuin seula, et en ole varma muistaako se välillä omaa nimeäänkään, joten aika turhaa on siltä kysellä..

      Meillä poika rupesi nukkumaan kunnolla omneon aloittamisen jälkeen. Ennen mentiin n.6h yöunilla ja 30minsan päikkäreillä.. nyt nukutaan 8-12h yössä ja päivällä vuorotellen 2h unta ja 1½h hereillä.

      Arvelin kans vko sitten, et herranen aika, et sehän on ollu vaan väsynyt, ja mä en ole tajunnut laittaa sitä vaan nukkumaan. Ja sitten kiitos avuliaan isin :o), tuli kokeiltua yhdellä syötöllä se 100-120ml tutteli 1:stä ja sitten kirkastui tämän äiteen nuppi kertaheitolla. Vika ei ollut minussa, eikä tosiaan liioin vauvassa, vaan maidossa.
      Tuli sit tällainen ns. kotialtistus ja viisaus ja tieto siitä, et kärrään ne loput tutteli-tölkit vaiks neuvolaan, meillä ei niitä enää käytetä.

      Mä tässä jo arvelin, et peruuttaisin lekurin, mut onneksi niiden ajanvarauksessa on sellanen 24h päivystys, et perun sit ke-iltana, jos näyttää paremmalta.

      Ja sitten se, että tein sitä maitoa puolikkaan litran kerrallaan valmiiksi jääkaappiin.. ;(
      Oikein hävettää, mut sormillenihan sain sit kuiteskin.. eilen aloin sit tekemään niin, et keitän vettä valmiiksi kylmään ja sit nälän alla vettä sieltä tuttipulloon, mikroon ja sit jauheet ja ravistellaan.. Kalju-keijo sit huutaa ja möykkää sitterissa sen aikaa (ei voi mitään:(
      ), mutta arvatenkin..
      ->tänä aamuna tullut kakka, ei ollutkaan niin löysää, eikä pahanhajuistakaan (ennen siis haisi makealle sinapille); se näytti jo samalta kuin ennen..

      Huono äiti, mutta opinpahan tästä. ;)

      Mutta siis poika ei ole ollut kakan olotilasta moksiskaan, vain minä.


      Huh..
      Toivottavasti näitä liirumlaarumeita joku jaksaa lukea.=)

      • Äippä

        Laitan tähänkin viestiketjuun tekstin, kun kyselin tuosta Omneosta Nutricialta (valmistajalta).

        "Tutteli Omneossa on useita erityispiirteitä ns. tavalliseen korvikkeeseen
        verrattuna. Omneon proteiini on osittain hydrolysoitu eli pilkottu. Lisäksi
        Omneossa on rasvaosan palmitiinihapon molekyylien asemaa muutettu lähemmän
        äidinmaidon vastaavaa. Laktoosin määrää on vähennetty ja tuotteeseen on
        lisätty tärkkelystä sakeuttamaan tuotetta, jottei lapsi haukkoisi ilmaa
        ruokailutapahtuman aikana.

        Tutteli Omneo sisältää samoja prebiootteja GOS-FOS kuin hiljattain
        uudistetut perus-tuttelitkin."

        Tämä ei kylläkään minun tiedonjanoa sammuttanut, joten kyselin hieman lisää käytännön vaikutuksista, joten jos vastausta tulee, niin laitan sen myös sitten tänne.


      • ,.,.,.,.
        Äippä kirjoitti:

        Laitan tähänkin viestiketjuun tekstin, kun kyselin tuosta Omneosta Nutricialta (valmistajalta).

        "Tutteli Omneossa on useita erityispiirteitä ns. tavalliseen korvikkeeseen
        verrattuna. Omneon proteiini on osittain hydrolysoitu eli pilkottu. Lisäksi
        Omneossa on rasvaosan palmitiinihapon molekyylien asemaa muutettu lähemmän
        äidinmaidon vastaavaa. Laktoosin määrää on vähennetty ja tuotteeseen on
        lisätty tärkkelystä sakeuttamaan tuotetta, jottei lapsi haukkoisi ilmaa
        ruokailutapahtuman aikana.

        Tutteli Omneo sisältää samoja prebiootteja GOS-FOS kuin hiljattain
        uudistetut perus-tuttelitkin."

        Tämä ei kylläkään minun tiedonjanoa sammuttanut, joten kyselin hieman lisää käytännön vaikutuksista, joten jos vastausta tulee, niin laitan sen myös sitten tänne.

        Osaisiko kukaan sano paljonko tutteli omneossa on se "yksi lusikallinen"?? Ostettiin paketti kyseistä tuotetta, ja sinne ilmiesesti unohtunut laittaa mukaan se mitta :( Josko teistä osaisi joku kertoa :) Olisin todella kiitollinen!!!


    • kanniskeluun!

      minä kannan vauvaa, joka ei halua/pysty makaamaan puklujen ja ilman takia rintarepussa, saan kädet vapaaksi edes ja voin liikkua ja touhuta. Vauva myös nukkuu repussa päikkärinsä ja hyvin. Ilmeisesti asento on hälle hyvä koska ilma tulee ulos ja uni maittaa. Selkä kipeytyy itsellä siinäkin kantaessa, mutta ei niin pahasti kun olalla roikottaessa....

    • Äiti minäkin

      Kokeile juoda ite parilasia päivässä luumunektariinia saa kaupasta sieltä missä tuoremehut.Kaikki kokeiltu mutta tästä oli hyötyä.vauva nukkuuu!maksaa n 3e litra

      • biobio

        Meillä reladropsit eivät auttaneet yhtään mitään. Pullosta ei saanut tippoja kuin hakkaamalla ja pelkäsin että lasisiruja irtoaa maidon sekaan. Cuplaton on hyvä. Se auttoi.


    • Kolmen koliikin isä

      Nuo ilmavaivat ja muut kertovat todennäköisimmin koliikista, toivottavasti ei mistään sen vakavammasta.

      Itse onnistuin helpottamaan nukkumaan menoa säännöllisillä tavoilla ruokailussa ja noudattamalla tarkasti Disflatylin annostusohjeita. Päädyin Disflatyl-tippoihin, koska se on Pharmacassa indikoitu nimenomaan lasten koliikkiin - ainoana tuotteena Suomessa.

      Onnea matkaan!

      • Flatus

        Kokeilimme vauvallemme kuplatonta, mutta se ei auttanut. Miksi apteekeissa ylipäätänsä myydään tuota kuplatuotetta, jos Disflatyl on parempi ja helpompi annostella?


      • Uneton Hollolasta
        Flatus kirjoitti:

        Kokeilimme vauvallemme kuplatonta, mutta se ei auttanut. Miksi apteekeissa ylipäätänsä myydään tuota kuplatuotetta, jos Disflatyl on parempi ja helpompi annostella?

        Meillä ainakin auttoi tuo Disflatyl kolmen kuukauden koliikkiin. Onneksi....


    • Nyt saadaan nukkua

      Meidän esikoinen on nyt vajaa 3kk ja häntellä oli koliikki. Etenkin illat ja yöt olivat vaikeita. Sain vinkin ystävältäni kokeilla reseptivapaata Disflatyl-tippoja ja heti sen aloittamisen jälkeen koliikki loppui. Se siis johtui mahavaivoista. Nyt meillä nukutaan yöt.

      • äippäx

        Onneksi ymmärsin kokeilla Disflatyli-tippoja heti kun huuto alkoi. meillää onnkesi tepsiväät laakista!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      422
      1816
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      185
      1461
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      108
      1402
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      144
      1341
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      970
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      956
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      119
      913
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      93
      900
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      886
    Aihe