Miten saa koiran lopettamaan talutushihnan puremisen?

Ryppyotsainen taluttaja12

Minun koirani pureskelee usein talutushihnaa, kun käyn hänen kanssaan kävelyllä. Veljeni(10v) kanssa koira ei missään tapauksessa haluaisi mennä kävelylle, vaan pureskelee hihnaa koko ajan.Koira ei lopeta vaikka sille sanoisi ei. Se vain pureskelee ja murisee. (Koira on 1v cavalier)

87

24720

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • altavista

Tässä yksi helppo ja nopea tapa: Siveleppä hihnaan, siihen kohtaan mitä pureksii tapascoa tai jotakin muuta pahan makuista ainetta.
      Ei pureksi.
      On yleinen tapa koirilla ja muitakin tapoja opettaa se siitä pois on.

• ehdotan.

Samaa ehdotan minäkin!
        En ole koskaan käytännössä joutunut testaamaan, mutta olen kuullut toimivan.

• eipäs syödä enää tavaroita
        ehdotan. kirjoitti:

Samaa ehdotan minäkin!
        En ole koskaan käytännössä joutunut testaamaan, mutta olen kuullut toimivan.

Ensimmäinen koirani on varsinainen enkeli ja niinpä päätimme ottaa toisen..

Tämä nuorempi olikin kunnon riiviö (keksi kaiken syötävän).. Kokeilimme kaikkea mitä saatoimme keksiä.. Itse löysimme avun eläinkaupasta saatavasta aineesta ja etikasta...

MUTTA EI missäänn nimessä saa laittaa ilmastointiteippiä (eiköhän jo ala olemaan eläinsuojelurikos), eikä kuonokoppakaan minusta mikään vaihtoehto ole..

• ex-rotikanomistaja
        eipäs syödä enää tavaroita kirjoitti:

Ensimmäinen koirani on varsinainen enkeli ja niinpä päätimme ottaa toisen..

Tämä nuorempi olikin kunnon riiviö (keksi kaiken syötävän).. Kokeilimme kaikkea mitä saatoimme keksiä.. Itse löysimme avun eläinkaupasta saatavasta aineesta ja etikasta...

MUTTA EI missäänn nimessä saa laittaa ilmastointiteippiä (eiköhän jo ala olemaan eläinsuojelurikos), eikä kuonokoppakaan minusta mikään vaihtoehto ole..

Luulen, että se ilmastoteippi oli jäynä kaikille tyhmille joilla ei oikeesti oo koiraa ollutkaan. Se oli asia joka olis pitänyt kaikkien järkevien sivuuttaa hirtehishuumorina jota ei tunnuta tajuavan. Mutta mitä pahaa on kuonokopassa. Olisin niin mielelläni nähnyt kyseisen vempaimen useammankin vastaantulevan koiran naamataulun edessä kun isäntäväki ei koiraansa osaa kouluttaa. Oikeastaan sais olla laki, joka vaatii kuonokopan jos koira ei ole saanut riittävää tokokoulutusta. Omani osas pitää kuononsa sielä missä kuului (nassu maata haistellen tai emäntäänsä katsoen). Mitä tulee tohon remminpureskeluun. Mee ihmeessä sen koirankanssa koulutuskentälle niin oppii muitakin hyödyllisiä tapoja ja siitä on sulle myöhemmin paljon enemmän iloa ja hyötyä!

• hihna on

aivan uusi ja kallis voi tabascon sivellä suoraan koiran ikeniin.

• ikeniin!
        hihna on kirjoitti:

aivan uusi ja kallis voi tabascon sivellä suoraan koiran ikeniin.

Miksi ihmeessä koiran ikeniin tabascoa?! Ei tietenkään, sillä ainoastaan remmin pureskelu on ongelma. Suosittelen koirakouluun menemistä, sillä ongelma on laajempi. Koirasi ei koe sinua johtajakseen, vaan yrittää olla johtaja itse. Saattaa tulla vielä lisää käytöshäiriöitä, jollet pian saa rekkua uskomaan johtajuuteesi. Pyydä aikuisilta apua koiranne koulutuksessa. Aikuiset ovat aina viime kädessä vastuussa koiran koulutuksesta ja hoidosta.
        Toivottavasti saatte asian korjattua ja saatte nauttia ihanasta cavalieristänne. Se on mukava rotu =)

• pipa

Käy ostamassa sellainen talutin, jossa on jonkin matkaa lukosta ketjua. Itsellä on toiminut, meillä koira puri koko taluttimen aina hetkessä kokonaan poikki.

• hihna suussa

Oma koirani piti talutushihnaa kevyesti suussaan ja ikään kuin talutti itse itseään. Minusta se oli vain viehko tapa. Joskus metsästä lenkkipolulle tullessani en laittanutkaan hihnaa kiinni, vaan koira otti sen suuhunsa ja näin sitä mentiin hetken matkaa.

• ei pure

kokeile etikkaa

• paistamisen

jälkeen, säilyy paremmin.

• fjtyu,l

no anna nyt koiralles ruokaa ettei tarvii hihnaansa syörä.

• Veikkaisin...

...että hihnan vaihtaminen erilaiseen materiaaliin auttaisi, esim. ehdotettu ketju.

Tabascoa ja etikkaakin voi kyllä kokeilla, omaan sähköjohtoja pureskelevaan kissaani tehosi aika hyvin;).

Hihnan pureskelu ja riuhtominen ovat aika yleisiä tapoja koirilla, varsinkin nuoremmilla, mutta vanhemmillakin. Koulutusta, koulutusta...! Koirasi hakee vain huomiota.

Ensi kerralla etsi apua lemmikkiaiheisilta sivustoilta, tämä sivusto on täynnä häiriköitä (ks. ilmastointiteippijuttu). Esim. lemmikkipalstat.net on hyvä.

Syksyn jatkoja!

• siihen kuole

saati loukkaannu...
        Kun hihnaa kiskaisee rivakasti ja KIELTÄÄ topakasti. Ei siinä tarvitse mitään hihhulikonsteja hei ihan oikeesti.

Kun koira puree hihnaa ja riekkuu niin reipas kiskaisu ja kielto. Koirien väliset leikitkin ovat rajuja suhteessa meidän ihmisten väliseen leikkiin.

Jos vaan kävelee ja voivottelee:voi hitsi hei älä viitsi mitä sä nyt lopeta hei ei saa purra hei nyt ihan oikeesti mä en ala mitään hei höh onko ttäää nyt ´hyvä juttu plaa plaa. Samat sanat voi sanoa kiinaksi tai hindiksi ja mikään ei muutu.

NYKÄISY ja KIELTO. Toistettuna riittävän usein on toiminut ainakin meillä, eikä tarvitse sotkea tabascoa tai mitään muutakaan eläinrääkkäystuotetta. Eihän teillä varmaan ole vettä mukana, jolla putsaatte koiran suun tabascosta, siis eläinrääkkäystä;)

• mausteista
        siihen kuole kirjoitti:

saati loukkaannu...
        Kun hihnaa kiskaisee rivakasti ja KIELTÄÄ topakasti. Ei siinä tarvitse mitään hihhulikonsteja hei ihan oikeesti.

Kun koira puree hihnaa ja riekkuu niin reipas kiskaisu ja kielto. Koirien väliset leikitkin ovat rajuja suhteessa meidän ihmisten väliseen leikkiin.

Jos vaan kävelee ja voivottelee:voi hitsi hei älä viitsi mitä sä nyt lopeta hei ei saa purra hei nyt ihan oikeesti mä en ala mitään hei höh onko ttäää nyt ´hyvä juttu plaa plaa. Samat sanat voi sanoa kiinaksi tai hindiksi ja mikään ei muutu.

NYKÄISY ja KIELTO. Toistettuna riittävän usein on toiminut ainakin meillä, eikä tarvitse sotkea tabascoa tai mitään muutakaan eläinrääkkäystuotetta. Eihän teillä varmaan ole vettä mukana, jolla putsaatte koiran suun tabascosta, siis eläinrääkkäystä;)

Oletko mausteista ruokaa joskus syönyt?
        kirjoittelit" Eihän teillä varmaan ole vettä mukana, jolla putsaatte koiran suun tabascosta, siis eläinrääkkäystä;) "
        Vedelläkö kuvittelit tulisen maun suusta hävittävän?
        Ennen kun seuraavan kerran päästät jotain yhtä fiksua suustasi, syö tulista ruokaa ja ota siinä välissä huikka vettä... sen jälkeen toteat ehkä sen seikan, jonka me muut ehkä jo tiedämmekin, vesi vain voimistaa tulisuutta!
        Ja ihan siksi, että sinulle jää jotain testattavaa, selvität ehkä piakkoin, mikä tulisuuden makua vähentää?
        Jos tabacon jälkeen juotat koiralle vettä, täytyisi ehkä sinua syyttää eläinrääkkäyksestä?

• ..on joskus kehoitus..
        siihen kuole kirjoitti:

saati loukkaannu...

..tilannetta näkemättä.. koirahan käyttäytyy noin kun veljesi (10v) käyttää sitä ulkona.. eikö? Hän on vielä lapsi!! Opiskelkaa lauma käyttäytymistä. Miten lie koira muiden seurassa. Itse en koskaan antaisi koiraa lapselle ennenkuin koira on kunnolla hanskassa ja tietää koko lauman järjestyksen. Kaikki nuo tabaskot yms ketjut, kuonokopat ovat oikoteitä onneen. Koira ei niitä tarvitse kun tietää paikkansa. Täällä tuohon on todella vaikea vastata KOKO tilannetta näkemättä.

• tabasoa käskin laittaa
        mausteista kirjoitti:

Oletko mausteista ruokaa joskus syönyt?
        kirjoittelit" Eihän teillä varmaan ole vettä mukana, jolla putsaatte koiran suun tabascosta, siis eläinrääkkäystä;) "
        Vedelläkö kuvittelit tulisen maun suusta hävittävän?
        Ennen kun seuraavan kerran päästät jotain yhtä fiksua suustasi, syö tulista ruokaa ja ota siinä välissä huikka vettä... sen jälkeen toteat ehkä sen seikan, jonka me muut ehkä jo tiedämmekin, vesi vain voimistaa tulisuutta!
        Ja ihan siksi, että sinulle jää jotain testattavaa, selvität ehkä piakkoin, mikä tulisuuden makua vähentää?
        Jos tabacon jälkeen juotat koiralle vettä, täytyisi ehkä sinua syyttää eläinrääkkäyksestä?

en tosiaankaan. Tabascoa en ole syönyt, joten en tiedä mitä potkua siitä tulee mutta chili on tuttua. Vesi valuu silmistä ja suukin voi mennä tunnottomaksi. Pitää vaan odotella tilanteen laukeamista.

Eli uusi neuvo. Jos laitatte jotain tulista hihnaan niin älkää antako koiransyödä lunta tai juoda vettä.
        Onko näin parempi?

• on iloinen

Ei kai ne ulkoilulenkit ole olleet liian lyhyitä. Koirasi on iloinen silloin ja haluaa pitkää lenkkiä eikä heti takaisin kotiin.Meillä samaa.

• koirakuiskaaja

Ensiksi kannattaa yrittää ymmärtää minkä takia koirasi puree hihnaa ja etenkin silloin kun veljesi (nuorempi?)taluttaa.
      Se yrittää kokemukseni mukaan päättää kuka on pomo.veljeäsi se selvästi jo pitää ns"alempiarvoisena" kuin itse ja sinua vasta testailee ja koettelee.
      Koirahan on laumaeläin ja asettaa itsensä ja muut tiettyyn arvoasteikkoon ja sille tulee tehdä aina ja jatkuvasti selväksi että se on perheessä (lauma) aina alimpana! Eikä siis saa uhitella ja määräillä mitä ja miten asioita tehdään.
      Meidän kultainen noutaja teki pentuna ihan samalla tavalla. Aikuisia koetteli vähän, mutta lapsillemme se oli aivan kauhea talutettava.
      Asia ratkesi kun seurasimme sivusta taluttamista ja ärähdimme (joskus jopa jouduimme selättämään) kunnolla jos pureminen alkoi. Lisäksi lapset saivat pikkuhiljaa rohkeutta ja itsevarmuutta pistää koiran kunnolla ruotuun.
      Lisäksi erittäin hyviä keinoja on nss.reagoimattomuus eli kun koirasi alkaa purra hihnaa käännyt selin ja ole liikkumatta..älä huomioi koiraasi mitenkään. sitä koirat inhoavat ja älyää pikkuhiljaa ettei näin saa minkäänlaista huomiota.
      Ja sitten vielä palkitseminen...anna välittömästi namu kun pereminen loppuu. muista tarkka ajoitus että koirasi tajuaa mistä palkitaan.
      onnea yritykselle ja sitkeyttä...sitä tarvitaan koirankoulutuksessa.

• ..tuossa totta.

Mutta selätystä älä harkitse jollet sitä OIKEIN osaa tehdä.. Sillä jos koira ei pelkää käyttää hampaita (mikä heille luonteen omaista) niin pahimmassa tapauksessa se tulee oikeesti päälle jollei tiedä laumassa omaa paikkaansa. Idealla alimmat ei sille ryppyile... Käy koulutuskentällä. Sieltä saat varmasti turvallisempaa apua kuin monilta täältä.. Ja jokin jo taisikin tietää järkevämmät sivut. Koiran saat vaikka perse eellä puuhun kun suhde on teillä terveellä pohjalla.

• vesikauhuinen

...joten lopeta se...

• ..vaan..

...tuon äskeisen kirjoittaja..

• RAIVOSTUNUT

JOS SINÄ OLET TOSISSASI, NIIN OLET TODELLAKIN ÄÄLIÖ! MINUN KOIRANI ON ROKOTETTU! SE EI OLE VESIKAUHUINEN! SE ON TÄYSIN TERVE! SINÄ TAAS VOISIT MENNÄ TARKASTUTTAMAAN SUUSI, SILLÄ SIITÄ VUOTAA SAMMAKOITA!

• tarkastettu
        RAIVOSTUNUT kirjoitti:

JOS SINÄ OLET TOSISSASI, NIIN OLET TODELLAKIN ÄÄLIÖ! MINUN KOIRANI ON ROKOTETTU! SE EI OLE VESIKAUHUINEN! SE ON TÄYSIN TERVE! SINÄ TAAS VOISIT MENNÄ TARKASTUTTAMAAN SUUSI, SILLÄ SIITÄ VUOTAA SAMMAKOITA!

vesikauhun takia? Tuntuisi siltä että syytä olisi!!

• Chila

Koira tykkää taluttaa itse itseänsä kun lenkille lähetään. Eli nappaa kelan nauhan suuhunsa. Se on sillä vaan semmonen tapa. Teillä vissiin se on kai myös tullut tavaks, mutta kyllä siitä koirasta kannattaa opettaa sellanen ettei se järsi sitä nauhaa poikki.

• soikionaama

vaiha talutushihnasi metalliketjuun.eiköhä suurimmat pureskeluhalut häviä!!

• sekarotuisilla seisoo

poistata koiraltasi hampaat nii ei haittaa vaikka hinkkaa hihnaa ikenillään!

• murmur

... ja sulle saa kohta teettää 'tekarit', kun tollasia viestejä lähetät. Älä vaan tuu kadulla vastaan ja sano tuota mulle/ mun koiralle.

• RAIVOSTUNUT

AHA, MINUN SIIS PITÄISI POISTAA KOIRAN HAMPAAT. SE VAAN EI TULE KUULOONKAAN. MUTTA SINUN PITÄISI POISTAA SUUSI, ETTET VOISI ENÄÄ IKINÄ PUHUA TUOLLAISTA. TOIVOTTAVASTI SAAT PORTTIKIELLON KAIKILLE KESKUSTELUPALSTOILLE.

• murmur
        RAIVOSTUNUT kirjoitti:

AHA, MINUN SIIS PITÄISI POISTAA KOIRAN HAMPAAT. SE VAAN EI TULE KUULOONKAAN. MUTTA SINUN PITÄISI POISTAA SUUSI, ETTET VOISI ENÄÄ IKINÄ PUHUA TUOLLAISTA. TOIVOTTAVASTI SAAT PORTTIKIELLON KAIKILLE KESKUSTELUPALSTOILLE.

... löytyy. Asialla taitaa olla todellinen koiranvihaaja... älä välitä. Ilmoita asiattomasta viestistä, niin saa edes 'päivänpilaajaviestin' pois palstalta.

• s.naama
        RAIVOSTUNUT kirjoitti:

voi hellalettas mikä tosikko.poistata koiraltas korvat nii ei kuule mitä sille sanot oksennus

• pia^^

ei tabasco tai etikka auta...ainakaan minun koiraani se ei auttanut..taisi vain tykätä siitä..mutta siis jos koira puree hihnaa kannattaa vain kiskaista kerran kunnolla ja sanoa että ei tai muuta torumista..sen kun tekee joka kerta niin eiköhän opi..

• Nappi otsaan

:-)

• Late l

Oletko varma, että pentusi saa tarpeeksi luonteeseensa kuuluvia virikkeitä. Eli jos pentusi on tosi aktiivinen, niin se vaatii uskomattoman paljon virikkeitä ollakseen tyytyväinen ja "raukea" päivän jälkeen.Vaatii aika paljon aikaa ja energiaa omistajaltaan.
      Itselläni on kaksi Sakemannia, ja joskus jää päivä väliin aktiiviselta liikunnalta, ja kun sen jälkeen lähdetään ulos, niin kyllä naru on tiukalla, eikä oikein opitut komennot helposti mene perille kun tarttis päästä menemään joka paikkaan yhtäaikaa.kahden tunnin lenkin jälkeen homma toimii niin kuin joskus on tullut opeteltua.

• sama vika

teräsketjuun

• remmiin

kakkaa

• Kisshu2
        remmiin kirjoitti:

kakkaa

Ihmisen kakkaa vai koiran kakkaa? Useat koirat tykkäävät ihmisen kakasta. Ei kyllä ollut kiva viesti.

• koiralla

ei ole fleksiä, vaan rautaketjua. sitähän pureskelee.

• Tutkija m

Vihtavuoren serti auttaa tuollaisiin vaivoihin.

• Kasvattaja

Ravista voimakkaasti niskasta heti kun koira
      alkaa pureen hihnaa.Sitten kun koira lopettaa puremisen niin lopeta niskasta ravistelu..
      Toista tämä aina tarvittaessa.Korasi on pentu
      vielä ja ei tiedä mikä on sallittua ja mikä ei.

• ismolavi

Vaimonikin puree talutushihnaansa... Sillä on silloin menstruaatio tulossa.

• kahden koiran omistaja

minulla on kultainen noutaja joka käyttäytyi aivan samalla tavalla juuri tuon ikäisenä. Mielestäni koko juttu liittyy koiran uhmaikään ja se selvästi pomottaa sinua ja veljeäsi. Napakka EI joka kerta kun remmi on koiran suussa. Myöskin perustottelevaisuus koulutusta ihan alkaen istumisesta. Koiran on tajuttava paikkansa laumassanne. Koiran luonne kyllä tasoittuu kunhan ikää kertyy.

• Kokeillut

Heips
      Osta eläinkaupasta nestemmäinen aine joka on tarkoitettu lähinnä siveltäväksi hevosten aitauksiin etteivät pure seiniä. Itselläni edellinen koira lopetti ovin syönnin ko aineen ansiosta. 12 vuotias koirani kokee leikkinä hihnan suussa pitämisellä. Pentu hän vielä on mutta ottaa tavat heti pois että pärjää hänen kanssaan. Lycka till

• :o)

Miun koirani (9-vuotias, suomenpystykorvan ja vehnäterrierin risteytys) myös pitää leikkinä, et hihnaa purraan. Minua se ei haittaa laisinkaan.
        Miun Pippuri on kyl fleksin hihnan purrut poitki, mutta siihen meni vähintään n. 6kk.
        Nykyään en anna Pippurin niin paljoa purra,
        koska ostin juur uuden fleksin (vaaleanpunaisen

• koiramamma75
        :o) kirjoitti:

Miun koirani (9-vuotias, suomenpystykorvan ja vehnäterrierin risteytys) myös pitää leikkinä, et hihnaa purraan. Minua se ei haittaa laisinkaan.
        Miun Pippuri on kyl fleksin hihnan purrut poitki, mutta siihen meni vähintään n. 6kk.

Heippa,
        kehoitampa kokeilemaan sellaista, että annat koiralle jonkun lelun, rukkasen tms. kannettavaksi mukaan lenkille. itsellä useapi koira ja mm. meidän nykyisin 13 vee villakoira teki samaa pikku koirana. mutta se loppui kun hän sai lenkille kannettavakseen oman pehmolelun.. jota muuten nykyisinkin haluaisi kannella mukana ihan joka paikassa.
        tiedän, että etenkin noutajilla tätä juttua on käytetty moneen eri ongelmaan kuten vetämisen ehkäisemiseen, sivulla kulkemisen opettamiseen jne.
        Ja ennen kaikkea on tärkeää, että teette koiralle selväksi kuka määrää tahdin.
        siitä se lähtee...

• päin
        :o) kirjoitti:

miut on kissoja.

• gfdgrty

minunkin koirani leikkii joskus lenkillä hihnalla, mutta kun sanon hänelle "irti" tai "loppu" niin päästää aina irti. Jos hihnassa on joku kohta mistä koira tykkää mutustaa niin koita laittaa siihen jtn. vahvan hajuista ainetta(ei liian vahvaa tai myrkyllistä) esim. etikkaa tai kahvia pieni pisara niin ettäkun koira ottaa siitä kohdasta seuraavan kerran kiinni niin se maistaa että hihna ei olekkaan hyvää. Olen kokeillut samaa keinoa kun hauvani oli pieni ja tykkäsi sormista :D Jos sanot ei , ja koira ei lopeta niin ota kuonosta kevyesti kiinni niin että koira katsoo sinua silmiin ja toista käsky "EI!", käskyjä ei saa jankuttaa.
      anteeksi tämä pitkä viesti :/:)

• Ryppyotsainen taluttaja

Etikkaa on kokeiltu, mutta koira tykkää siitä. Kahvi ei tule tehoamaan. Kerran minulta unohtui kahvikuppi pöydän reunalle, ja koira meni juomaan siitä. Olisi varmaan juonut koko kupillisen, ellen olisi huomannut koiran aikeita ja estänyt sitä.

• Murmur

Pistäppä siihen hihnaan etikkaa meillä ainakin tuo hihnojen ja sohvien yms. pureskelu loppu ku seinään kannatta kokeilla

• kehumalla koirasta megabeibe

kun kun koira hellittää hihnasta. Ei mene kauaakaan, kun lopettaa. Ymmärtäkää, ihmiset, että oma epälooginen käytös, ahdistus ja turhat kieltämisyritykset eivät toimi. Kehuminen, kun koira tekee oikein, vahingossakin, on avain kaikkeen oppimiseen. KEHUMINEN. Ei pakonomainen ja ahdistunut kieltäminen. Useimmat myös sitten repäisevät hihnaa, joka ahdistaa koiraa entisestään.
        Aloittakaa uusi elämä. Namu jo hihnaa laittaessa. Namu heti ensimmäisten askelten onnistuessa. Ja sitä kehumista. Rauhallisesti.

• seikku

noin nuori koira tarvitsee koulutusta ja malttia ja sitä palkitsemista makupalat lenkille mukaan ja selvät komennot, ei, istu, maahan ja palkitseminen heti perään, ei mitään kuonokoppaa tai ilmastointiteippiä, tätä kun harjoittelee niin eiköhän pureminen lopu.

• cronos

heti kun koira puree hihnaa,läpsäytä hihnan toisella päällä kuonolle

• hihnan sillä

päällä, joka on koiran kaulassa kiinni!

• turkunen

koirat rakastaa nahkaa, niinkuin nahkahanskoja jne, nuoret koirat myös pureksii kaikkea ellei ne saa puruluita, jun niiden hampaat syhyy, koska niiltäkin vaihtuu hampaat. anna vanha nahkahanska , kun se alkaa pureksia hihnaa., taikka puruluu. se tarvii joka päivä puruluun. siitä on sekin hyöty, että se pitää hammaskiven poissa. koiraa pitää myös kieltää, joka kerta kun se tekee jotain pahaa. ei tai irti on hyvä opettaa. ei koiraa saa lyödä eikä läpsiä niinkuin joku hyväkäs neuvoi. tyhmää puhetta.

• tapana

mulla on sama tapa koirani kanssa kun se jotain pelleilee roikan nokassa niin heti läväytän hihnan käsi osalla ja kummasti koira rauhottuu ja oppii että eipäs kannata noin tehdä!!

• anni

voi kuinka hirveästi teitä koiranrääkkääjiä on, jotka lyötte koirianne? En edes halua tietää. Ihmeen sopeutuvaisia koirat vaan ovat, kun useampia ei jouduta lopettamaan agressiivisen käyttäytymisen takia vaikka niitä pahoipidellään omistajan taholta.

• sille hunajaa

piskin persuksiin, sillä menee kaikki aika persettä nuollessa, eipä tule hihnan pureskelut mieleenkään!!

• eräille muillekkin..

Loppuis se perseen nuoleminen helposti, kun tuota samaa metodia käyttäs kaveripiirissä :)

• kouluutaja

koirasi on siinä iässä jolloin se yritää ottaa
      laumassa paikkaansa sinä olet lauman johtaja
      veljesi sinusta seuraava.koira yritää saada
      veljestäsi otetta jaolla ylempänä laumassa.

hyväkeino on kun se alkaa purra hihnaa ota niskasta kiinni ja kiellä jollei autakaada koira selälleen ja pidä niin kauan kun koira katsoo sinua silmiin

• koiraomistaja

No minun koirani suunnilleen saman ikäisenä oli kanssa innokas puremaan hihnaansa kun olimme tulossa kotiin lenkiltä, niin koitin useita keinoja sen lopettamiseksi.Yksi oli, että löysäsin hihnaa ja napakasti sanoin EI. enkä jatkanut matkaa ennen kuin se löysäsi. Sitten yritin kiinnittää koirani huomion muuhun asiaan. Koin kuitenkin että hihnan löysääminen ja sanominen matka ei jatku ennen ku irrotat auttoi. pikku hiljaa ongelma hävisi. ja nykyäänkin innostuessaan se koirani ottaa kiinni välillä hihnasta niin vaan käytän samaa konstia.

• Peppy

Minun koirani myös välillä pureskeli hihnaansa. Kun vaihdoin pannan valjaisiin, loppui pureskelu. Kun hihna lähtee keskeltä selkää, ei koira pääse hihnaan kiinni. Valjaat auttavat myös mahdollisiin veto-ongelmiinkin.

• jasu

Meidän koira, 10-vuotias cairn on edelleenkin riemuissaan kun lähdemme lenkille ja haluaa ehdottomasti hetken aikaa kulkea niin, että pannasta lähtevä hihna on kiertää suun kautta. Kulkee jopa erittäin ylpeänä häntä pystyssä heiluen, kun on jotain kannettavana. Tosin havaitsee aina hetken kuluttua, että näin kulkeminen on aika vaikeaa ja irroittaa otteensa. Eli toiset rodut/koirat haluavat pitää suussaan jotain. Miksi pitäisi kieltää tai jos häiritsee, antaa jotain, vaikka vanhan rukkasen/sanomalehden suuhun. Eipähän sitten syö mitään muuta tien poskesta.

• nuolee kaulapantaansa

mun koira (karjalankarhukoira, 5v) nuolee kaulapantaa heti ku saa siihen mahdollisuuden- eli sillon ku se otetaan pois (sillon harvoin ku se pääsee sisälle) ja se johtuu siitä et siinä pannassa on mätää sen niskasta ku siinä niskassaon bakteeritulehdus. hihnassa saattaa olla jotain hyvän makuista

• nuolee kaulapantaansa .

mun koira (karjalankarhukoira, 5v) nuolee kaulapantaa heti ku saa siihen mahdollisuuden- eli sillon ku se otetaan pois (sillon harvoin ku se pääsee sisälle) (me aina nostetaa kaulapanta koiran ulottumattomiin) ja se johtuu siitä et siinä pannassa on mätää sen niskasta ku siinä niskassaon bakteeritulehdus. hihnassa saattaa olla jotain hyvän makuista.. kannattaa vaihtaa hihna.. .. .. älä missään nimessä ainakaan lopeta tuon takia koiraasi!

• Kissainehmo

Jospa olettekin oikeasti kissaihmisiä ja koira tietää sen ja haluaa epätoivoisesti päästä eroon teistä. Laittakaapa kokeeksi piski joksikin aikaa hotelliin ja lainatkaa jostain kissa :-)

• Ryppyotsainen taluttaja.

Miten koira muka haluaisi päästä eroon meistä, kun se alkaa aina vikistä ja itkeä kun olen menossa jonnekin ja jätän sen kotiin? Ja kun tulen takaisin, koira on heti iloinen ja heiluttaa häntäänsä.

• Kat

Kannattaa kokeilla laittaa talutushihnaan partavettä taikka muuta hajustetta.
      Meillä koira puri hihnaa mutta lopetti heti hihnan puremisen kun haju on niin vahva koiralle että tuskin puree enään hihnaa.

• Gantu

muut viestit ovat vain pervoja provoja, niitä on kuitenkin kiva lukea ja nauraa maha kippurassa.

• 35v koirien kanssa

kokeileppa lisätä vauhtia ulkoiluttamiseen.näet itse auttaako,molemmpin kuno kasvaa,mutta otappa koirasi huomioon sehän on viellä murkku.varmasti lopettaa josakin vaiheessa.semppiä.

• Tervoo se hihna, tahi öljyy.

• rva x

kolmivuotista noutajaa vielä koulutettua uusperheessä saman ongelman takia?

• anni
        rva x kirjoitti:

kolmivuotista noutajaa vielä koulutettua uusperheessä saman ongelman takia?

vanhakin koira oppii vielä uusia temppuja! Itse opetan 5-vuotiaalle noutajalleni edelleen kaikkea uutta. Kärsivällisyyttä vain!

• sama vika

Nuorelle koiralle tuo taitaa olla aika tyypillistä. Innostuu lenkille lähdöstä ja alkaa riehua. Talutin kelpaa "vetoleluksi" siinä missä muutkin lelut.

Meillä loppui (ainkin melkein kokonaan) kun JOKA KERTA - ainakin melkein : ) - pysähdyimme, sanoimme "irti" ja vedimme taluttimen pois suusta. Tämän jälkeen, jos koira yritti vielä tarttua (kuten tietysti yritti) nostimme taluttimen suoraksi ylös, niin ettei koira saanut sitä niskan takaa. Tuollainen pään vetäminen ylös voi olla koiralle epämukavaa, joten ei kannata olla raju, estää vain taluttimen suuhun saaminen. Talutin tietysti löysätään taas, kun koira lakkaa murisemasta ja kiemurtelemasta taluttimen perässä.

Joillekin koirille voi riittää sekin, jos omistaja RAUHALLISESTI kieltäytyy liikkumasta eteenpäin niin kauan kuin talutin on suussa. Jos koira innostuu vain riehumaan pahemmin, voi kokeilla tuota talutin ylös -tekniikkaa.

Jos tämän jaksaa tehdä aina kun koira puree, se alkaa vähitellen uskoa. Nykyään meillä riittää pelkkä pysähdys ja rauhallinen "irti".

Jos tuntuu työläältä, niin voin vakuuttaa että kun omistaja pysyy tyynenä eikä "riehu mukana" koirakin hetken kuluttua rauhoittuu.

• rompunomistaja

meillä toi taluttimen ylös nosto ei onnistunut, jotenkin koira sen sai.Jos sitä ei huomioi, se rupeaa repimään vaatteista.

• Nimetön

ensin pitää hankkia auktoriteetti

• Minullaki koira

Topakka E-E ja pysähdy ja käännä selkäsi pikku riehujalle.Kun on kunnolla kehu ja anna nami ja kävele edelleen.Sinun kullan-nuppusi on niin nuorisoa vielä.Kyllä hän oppii...minulla on sellanen yli 40 kiloinen entinen hihnanpurija..että näin.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3382
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3192
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      123
      2718
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      43
      2548
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1953
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1860
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1636
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      87
      1495
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1330
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82