Hampuriin

matkustajaperhe

Olemme menossa Hampuriin, mitä siellä voisi tehdä? Olemme keskustan tuntumassa hotellissa ja menemme lentäen.
Ehdotuksia kiitos½

13

10065

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -ich-

Nyt marraskuussako? Ja minkä ikäiset lapset? No shoppailla voi keskustassa, tavarataloissa vähän halvempaa ja butiikeissa kalliimpaa. Jos tykkää museoista niin taidemuseo (Kunsthalle) on ihan rautatieaseman vieressä ja taideteollisuusmuseo toisella puolella. Ja on siellä muistakin museoita. En tiedä onko satama- ja kanaalikierroksia bootilla nyt talvella, jotkut oli muistaakseni vaan huhtikuusta lokakuuhun.
      Joulukuussa jos menette niin joulumarkkinat on yleensä olleet keskustan tuntumassa.
      Vinkkejä saattaa löytyä osoitteesta www.hamburg.de
      Ite olen tykännyt Hampurista juuri ajalla huhti-lokakuu.

• Päkä

Miniatur Wunderland on kiinnostava myös aikuiselle. Se on suuri ja todella taitavasti tehty pienoisrautatiemaailma. Viereisessä rakennuksessa on Dungeon, jossa esitellään Hampurin historian kauhutarinoita, mikä taas ei sovi lapsille. Löytyvät sataman tuntumasta.

Vielä taitaa pyöriä myös Dom Reeperbahnin tuntumassa, se on hyvin suuri tivoli, mutta sulkee joskus joulukuun aikana, en muista päivää. Reeperbahn on itsessään monelle suomalaiselle elämys, eri juttu on sitten mitä siellä konkreettisesti voi tehdä... elämää siellä toki on läpi yön.

Kaupunkikiertoajelu kaksikerroksisella bussilla kannattaa, vaikka ei osaisi saksaa. Saa kaupungista jonkinlaisen yleiskuvan. Satamassa ja Alsterilla on veneajeluita, mutta kuten toinen kirjoittaja arveli, ei ehkä talviaikaan. Kuitenkin molemmilla rannoilla kannattaa käydä pällistelemässä ja kuvia ottamassa, ovat sen verran keskeisiä paikkoja Hampurissa.

Hampurissa on toki paljon tekemistä, mutta riippuu tietenkin omista kiinnostuksenkohteista.

• ole just

SE katu? Mä en suosittele sinne vaimon ja lasten kanssa menemään. Huorat vetää vierait akkoi siel noukkiin! Näin olen kuullut. Olen asunut saksassa ja sukulainen erehtyi kävelemään vaimonsa kanssa sitä katua...

• on nimeltänsä
        ole just kirjoitti:

SE katu? Mä en suosittele sinne vaimon ja lasten kanssa menemään. Huorat vetää vierait akkoi siel noukkiin! Näin olen kuullut. Olen asunut saksassa ja sukulainen erehtyi kävelemään vaimonsa kanssa sitä katua...

Herbertstrasse, sinne ei todellakaan ole hyvä vaimon eikä lasten mennä kurkkimaan.
        Näyteikkunoissa on toinen toistaan kauniimpia tyttöjä tyrkyllä.

• herr möller

menkää vaikka satamaan, siellä on kaikkea nähtävää ja tekemistä (risteilyjä usw), sitten on eläintarha ja nyt alkaa olla joulumarkkinatkin.

• itse sieltä

..se on helpompi ja halvempi. Katsokaa kaiken maailman ohjelmat tästä www.bremen.de, sieltä pääsee ...

Jos toukokuun alussa on aika ja kiinnostus kannattaa käydää kuuluisa rododrendonpuisto katsomassa, japsitkin käy siellä tutkimass satojen eri rododrendonin ja atsalenin kukinta.

• Peteskks
      • danke schön

kiitti hyvästä linkistä peteskks! löyty näköjään aika hyvin muitakin kaupunkeja..

• kalle krapulassa

Tuolla samalla sivulka on myos bremenin nais opad ja ohan hybä mede on

• ads janne
    • kjh56

paikalla pyörii myös kaikenlaisia kusettajia joista yksi tissibaari on lähes suoraan poliisiasemaa vastapäätä pankkiautomaatin vieressä.

paikan nimi on LIDO (tjsp....) , ja muita teksteja vieressä on moulin rouge, table dancing jne... mutta tuolla lidossa erityisesti porukkaa ryöstetään, näin kävi myös meidä seurueelle. sisäänheittäjänä vanhoja pultsareita ja ulos ei pääse ennen kun olet maksanut 300-1000 e...

kumma ettei tuota saada kuriin. pitäs räjäyttää koko baari.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin sinussa haluan koskea

Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä
      Ikävä
      44
      2369
    2. Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä

IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi
      Maailman menoa
      266
      2260
    3. Kerro nyt jotain

Itsestäsi minkä haluaisit kaivattusi tietävän?
      Ikävä
      115
      1604
    4. Toisen ihmisen sydämellä

leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo
      Ikävä
      146
      1320
    5. On tämä meidän ikäero jo turhan suuri

Kannattaisi tutustua samanikäisiin.
      Ikävä
      115
      1267
    6. Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."

Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://
      Suomalaiset julkkikset
      27
      1157
    7. PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan

kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki
      Ammattiliitot
      141
      1150
    8. Millaisena luonteena

Pidät kaivattuasi??
      Ikävä
      74
      1039
    9. Mitä ajattelet kun

Katsot kaivattuasi silmiin? Mitä näet silmissä?
      Ikävä
      66
      1007
    10. Olen otettu, mutta turhaan kulta testailet

Sinua minä vaan ❤️
      Ikävä
      70
      970
    Aihe