Millaisia tuloksia olette saaneet prolaktiinimittauksesta? Mä sain 450, joka kuulostaa minusta tosi suurelta tulokselta. Haluaisin siksi tietää mitä muilta on mitattu, että osaa vähän suhteuttaa. Millasia oireita voi tulla viitearvojen ylärajalla olevasta prolaktiinimäärästä?
Prolaktiini-hormonin määrä
1
324
Vastaukset
- vaihtelevia arvoja
Olen tällä hetkellä 52 vuotias ja minulla on aina mitattu hyvin vaihtelevia arvoja. Ne ovat olleet korkeimmillaan jopa hieman alle 4000. Oire josta tämä tuli ilmi oli että rinnoista tuli maidon näköistä eritettä vaikka ei ollut mitään syytä tai siis ei imetystä eikä mitään muutakaan. Sen jälkeen tehtiin olin näkökenttätutkimuksissa pariinkin kertaan ja myös pään CT-kuvissa varmaan kahteen tai kolmeenkin kertaan. Aivolisäkkeestä ei ainakaan niissä löydetty mitään ja sitten lopulta oltiin sitä mieltä että ei hyödytä sitä jatkuvasti tutkia ja mittailla prolaktiiniarvoa kun ei siitä mitään löytynyt. Prolaktiinihan nähtävästi saattaa olla koholla esim. siitä syystä että aivolisäkkeessä saattaa olla kasvain (HUOM SAATTAA) Oireina korkeasta prolaktiinista on esim. kuukautiskierron heittely. Muuten tuo arvo 450 ei tunnu korkealta, löysin tuolta ainakin OYS:n viitearvon joka on naisilla 500. Joten ei kannata huolestua vielä tuosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135263
- 675064
- 914124
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753610Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603218- 432801
- 152297
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️531934- 401800
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381649