Elikkä olen ollut jonkun aikaa puhelinmyynti työssä, myyn saunalahden matkapuhelin liittymiä. En ole saanut niitä kovin paljoa kaupaksi, mutta muutamia kuitenkin on mennyt.
Eli sanokaa joitain hyviä kikkoja millä asiakkaan saisi kiinnostumaan. Kun suuri osa sanoo jo heti saunalahti nimen mainitessani että ei kiitos, olen tyytyväinen soneraan. Vaikka sonera on todellisuudessakin puolet kalliimpi kuin saunalahti.
Kuinka paljon te puhelinmyyntiä pidempään tehneet saatte myytyä liittymiä/h.
Neuvot ja niksit kehiin!
Puhelinmyynti
20
3191
Vastaukset
- myyjä itsekkin
Vältä saunalahden nimen sanomista niin pitkään kuin voit.
- puhelinmyyjä
Pitkään oltiin puhelinmyyntityössä ja ihan hyvin pärjättiin. Liittymämyynnissä on parhaat ajat takana päin, itse olen lopettanut ne hommat, koska alkoi liittymämyyntihommat mennä siihen pisteeseen, et piti koko ajan tehdä töitä enenmmän ja enemmän saadakseen kauppaa, samaa kyytiä alkoi pudota provision määrä, eli suoraan sanottuna meni järettömäksi koko touhu. Sitä kokeiltiin vaikka mitä, että miten tulisi kauppaa ja mitä sanoa asiakkaalle jne, mutta ei niin ei. Nykyään kuulostaa siltä, että tehdään vaikka väkisellä kauppaa keinoja kaihtamatta, suoraan sanottuna kustaan silmään, pistetään asiakas sillä hetkellä tarvitsemaan, vaikka ei oikeasti tarvitseisikaan, vanhoja ihmisiä höynäytetään jne, moraalittomat myyjät pärjää nykyään, ei rehellinen oikeesti edes pysty myymään niillä keinoilla mitä nykyään käytetään. Sitten kun käytetään kieroja keinoja, tulee paljon reklamaatioita ja asiakkaat peruu tilauksiaan, "kun se myyjä valehteli puhelimessa", mutta paljon on niitäkin, jotka ei seuraa, niin sitten jäävät kytkykoukkuun, valittavat liian myöhään ja kauppaa tulee niistä, sitten on tietty niitä jotka oikeesti haluaa ostaa.
- pppp
Pystyy myymään yli 200 liittymää kuussa.
Rahan säästäminen on yleensä se millä asiakkaan saa kiinnostumaan. Ja kannattaa mainita operaattori VASTA sitten kun asiakas on jo "lämmitelty". Ja koskaa osaa asiakkaista ei kiinnosta rahan säästäminen niin selvitetään mikä kiinnostaa.
Silloin kun itse elätin itseni liittymämyynnillä (telefinland) niin siltä ajalta on yksi hyvä esimerkki. Asiakkaalla oli Elisan reilu. No asiakaalle säästö oli tf: mega pakettiin vaihtamalla
hieman reilu 300€ vuodessa. Asiakkaan vastaväite oli se että kun on elisan laajakaista niin saa keskittämisestä boonusta. No minä sanoin sitten viimein asiakkaalle että laitetaan sulle megapaketti joka on ihan yhtä kallis kuin sun Elisan liittymä mutta saat noin 300€ "boonusta" vuodessa joka näkyy siinä että saat joka kuukausi
pienemmän laskun. Eli antakaa asiakkaille sitä mitä asiakas haluaa. Saman asian voi esittää monella erilaisella tavalla. :) - napanderi
pppp kirjoitti:
Pystyy myymään yli 200 liittymää kuussa.
Rahan säästäminen on yleensä se millä asiakkaan saa kiinnostumaan. Ja kannattaa mainita operaattori VASTA sitten kun asiakas on jo "lämmitelty". Ja koskaa osaa asiakkaista ei kiinnosta rahan säästäminen niin selvitetään mikä kiinnostaa.
Silloin kun itse elätin itseni liittymämyynnillä (telefinland) niin siltä ajalta on yksi hyvä esimerkki. Asiakkaalla oli Elisan reilu. No asiakaalle säästö oli tf: mega pakettiin vaihtamalla
hieman reilu 300€ vuodessa. Asiakkaan vastaväite oli se että kun on elisan laajakaista niin saa keskittämisestä boonusta. No minä sanoin sitten viimein asiakkaalle että laitetaan sulle megapaketti joka on ihan yhtä kallis kuin sun Elisan liittymä mutta saat noin 300€ "boonusta" vuodessa joka näkyy siinä että saat joka kuukausi
pienemmän laskun. Eli antakaa asiakkaille sitä mitä asiakas haluaa. Saman asian voi esittää monella erilaisella tavalla. :)200 liittymää pystyy todellakin myymään kuukaudessa. Eihän se ole kuin 10 liittymää päivässä. Massamyyntinä aika pieni määrä. Olen täysin samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa. Kysymys on vain "miten" se kaupan tekee.
- myyjä saa
napanderi kirjoitti:
200 liittymää pystyy todellakin myymään kuukaudessa. Eihän se ole kuin 10 liittymää päivässä. Massamyyntinä aika pieni määrä. Olen täysin samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa. Kysymys on vain "miten" se kaupan tekee.
Paljonko myyjä saa liittymän myynnistä, sillä operaattorithan maksaa liittymästä telemarkkinointiyritykselle 75-100 euroa, operaattorista riippuen.
- orjatar78
myyjä saa kirjoitti:
Paljonko myyjä saa liittymän myynnistä, sillä operaattorithan maksaa liittymästä telemarkkinointiyritykselle 75-100 euroa, operaattorista riippuen.
Jos noin paljon maksavat vielä niin minä olen joulumuori :) Tänäpäivänä hinnat ovat alhaisempana kuin pari vuotta sitten, mutta on aikalailla operaattorikohtaista. Komissio vaihtelee 30-50 euroon riippuen operaattorista. Tuo siis silloin kun itse olin vuosi sitten myymässä liittymiä. Tuolla hintahaarukalla myyjälle voidaan siis maksaa maksimissaan 10 euroa / liittymä, koska toimitila vuokrat, puhelin sekä nettikuluiden ym. kulut vähennetään pois. Täytyy myös huomioda komission maksuehdot. Yritykset neuvottelevat päämiehiltään edustussopimuksen tietyillä ehdoilla. Tästä voidaan siis hyvin päätellä se tosiasia, että jos jossain paikassa maksetaan enemmän kuin tuo 10 euroa, täytyy olla olemassa siihen jokin järjetön maksuehto, joka sitoo esimerkiksi asiakkaan tietyksi aikaa operaattorille ilman minkäänlaisia maksuhäiriöitä, tai esimerkiksi minimilaskutus vaatimus kuukautta kohden tietyn ajan ennenkuin komissio maksetaan firmalle ja sitä kautta myyjälle.
- jepjepjeee
napanderi kirjoitti:
200 liittymää pystyy todellakin myymään kuukaudessa. Eihän se ole kuin 10 liittymää päivässä. Massamyyntinä aika pieni määrä. Olen täysin samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa. Kysymys on vain "miten" se kaupan tekee.
Joo helposti tulee kauppaa, 10 on vielä ihan minimi, joskus oon tehny jopa 50 kauppaa päivässä, joka puhelulla tulee kauppa ja useampikin yhdellä puhelulla jos ei ole mitään suoranaista estettä ja jos ovatkin kiinni jossain operaattorissa, niin ottavat sitten toisen liittymän uudella numerolla ja näin säästävät suuria suuria summia selvää rahaa. Niin ai että miten tulee noin paljon kauppaa, no ei tartte olla kuin sopivasti lipeväkielinen ja liraus huijarin verta virtaa suonissa, niin eipä siinä muuta ja nimi pitää muistaa valehdella ja niin kuin tuo yksi kaveri tuossa aiemmin sanoikin, niin ei pidä heti sanoa mistä soittaa ja joskus hyvä kun jättää kokonaan kertomatta, kertomatta jättäminenhän ei ole suoranaista valehtelua. Ei muuta kuin kovasti kauppaa, kauppa käy kuin siimaa ja ostajat on kuin ongenkoukkuja.
- napanderi
jepjepjeee kirjoitti:
Joo helposti tulee kauppaa, 10 on vielä ihan minimi, joskus oon tehny jopa 50 kauppaa päivässä, joka puhelulla tulee kauppa ja useampikin yhdellä puhelulla jos ei ole mitään suoranaista estettä ja jos ovatkin kiinni jossain operaattorissa, niin ottavat sitten toisen liittymän uudella numerolla ja näin säästävät suuria suuria summia selvää rahaa. Niin ai että miten tulee noin paljon kauppaa, no ei tartte olla kuin sopivasti lipeväkielinen ja liraus huijarin verta virtaa suonissa, niin eipä siinä muuta ja nimi pitää muistaa valehdella ja niin kuin tuo yksi kaveri tuossa aiemmin sanoikin, niin ei pidä heti sanoa mistä soittaa ja joskus hyvä kun jättää kokonaan kertomatta, kertomatta jättäminenhän ei ole suoranaista valehtelua. Ei muuta kuin kovasti kauppaa, kauppa käy kuin siimaa ja ostajat on kuin ongenkoukkuja.
Mitäh!!! Myyttekö te tampiot yhtä liittymää kerrallaan ?
- myyjä saa
orjatar78 kirjoitti:
Jos noin paljon maksavat vielä niin minä olen joulumuori :) Tänäpäivänä hinnat ovat alhaisempana kuin pari vuotta sitten, mutta on aikalailla operaattorikohtaista. Komissio vaihtelee 30-50 euroon riippuen operaattorista. Tuo siis silloin kun itse olin vuosi sitten myymässä liittymiä. Tuolla hintahaarukalla myyjälle voidaan siis maksaa maksimissaan 10 euroa / liittymä, koska toimitila vuokrat, puhelin sekä nettikuluiden ym. kulut vähennetään pois. Täytyy myös huomioda komission maksuehdot. Yritykset neuvottelevat päämiehiltään edustussopimuksen tietyillä ehdoilla. Tästä voidaan siis hyvin päätellä se tosiasia, että jos jossain paikassa maksetaan enemmän kuin tuo 10 euroa, täytyy olla olemassa siihen jokin järjetön maksuehto, joka sitoo esimerkiksi asiakkaan tietyksi aikaa operaattorille ilman minkäänlaisia maksuhäiriöitä, tai esimerkiksi minimilaskutus vaatimus kuukautta kohden tietyn ajan ennenkuin komissio maksetaan firmalle ja sitä kautta myyjälle.
Eli, sinä olet joulumuori.
40 euroa heti. 20 euroa, kun tietty laskutus on kertynyt ja 10 euroa, kun tietty laskutus on kertynyt. Eli 40 20 10=70 euroa.
Eli tyhmä on se yritys, joka halvemmalla myy.
Ai niin, 70*1,22=85,4. Ja tavoitepalkkiot päälle.
Ja tämä ei ollut edes kallein vaihtoehto, eräs operaattori maksaa paremmin.
- sivulta
Ongelma taitaa olla vain siinä,että suurimmalla osalla ihmisistä on varsin negatiivinen asenne puhelinmyyntiin,että heidän ensireaktionsa on saada puhelu loppumaan mahdollisimman nopeasti.
P.S. Tosiasiassa Soneran puhelinliittymät ovat parhaimmillaan kuusi kertaa kalliimmat kuin Saunalahdella kk-maksuissa mitattuna ja puhelut puolta kalliimpia.- rooh
Onhan ihmisillä negatiivinen asenne puhelinmyyntiin mutta tälläkin hetkellä telemarkkinointiala on kovassa kasvussa koko ajan. Vaikka se asiakkaita ärsyttääkin, yllättävän moni haluaa siltikin ussi esim. lehtitilauksesna puhelimitse tai vaihtaa liittymänsä. Eikä sitä tehtäisi, ellei se olisi kannattavaa.
Puhelinmyyjän kannattaisi minusta vaihtaa vähintään kerran vuodessa kahdessa työpaikkaa/tuotetta, jos ei oikeasti ole tekemisissä varmojen markkinoiden kanssa. - napanderi
rooh kirjoitti:
Onhan ihmisillä negatiivinen asenne puhelinmyyntiin mutta tälläkin hetkellä telemarkkinointiala on kovassa kasvussa koko ajan. Vaikka se asiakkaita ärsyttääkin, yllättävän moni haluaa siltikin ussi esim. lehtitilauksesna puhelimitse tai vaihtaa liittymänsä. Eikä sitä tehtäisi, ellei se olisi kannattavaa.
Puhelinmyyjän kannattaisi minusta vaihtaa vähintään kerran vuodessa kahdessa työpaikkaa/tuotetta, jos ei oikeasti ole tekemisissä varmojen markkinoiden kanssa.Puhelimyyjille kannattaisi minun mielestä kehittää sellanen koulutusohjelma minkä ansiosta jokainen menestyisi siinä työssä. Kyllä se nimittäin minun mielestä on myyjän vika jos asiakkaalla on negatiivinen kuva puhelinmyyjistä.
- joo.
rooh kirjoitti:
Puhelinmyyjän kannattaisi minusta vaihtaa vähintään kerran vuodessa kahdessa työpaikkaa/tuotetta, jos ei oikeasti ole tekemisissä varmojen markkinoiden kanssa."mutta tälläkin hetkellä telemarkkinointiala on kovassa kasvussa koko ajan". Eilen kyllä tuli uutisissa ihan toista, on nimittäin 3G kytkykauppa hiipunut kevään innostuksesta, niin kuin muukin liittymäkauppa ja ennustetaan, että ei edes Joulumyynti tuo mitään suurta nousua. Telemarkkinontiala on elänyt toistaiseksi parhaat ajat, ehkä taas joskus tulevaisuudessa, mutta missään nimessä se ei ole kovassa kasvussa, päin vastoin. Negatiivisen asenteen ihmisiin puhelinmyynnistä on tuonut jo aikaa sitten lehtimyyjät. Muistan jo 80-luvulta, kun tyrkyttävät lehtimyyjät soiteli vähän väliä kotia ja niistä puhutiin, et koko ajan soittelevat ja häiritsevät, itsekin muistan, kun olin nuori kaveri ja vanhempia pyydettiin puhelimeen, niin vanhemmat käski vaan sanoa, että ei olla kotona, vaikka vieressä istuivat.
- ovat
joo. kirjoitti:
"mutta tälläkin hetkellä telemarkkinointiala on kovassa kasvussa koko ajan". Eilen kyllä tuli uutisissa ihan toista, on nimittäin 3G kytkykauppa hiipunut kevään innostuksesta, niin kuin muukin liittymäkauppa ja ennustetaan, että ei edes Joulumyynti tuo mitään suurta nousua. Telemarkkinontiala on elänyt toistaiseksi parhaat ajat, ehkä taas joskus tulevaisuudessa, mutta missään nimessä se ei ole kovassa kasvussa, päin vastoin. Negatiivisen asenteen ihmisiin puhelinmyynnistä on tuonut jo aikaa sitten lehtimyyjät. Muistan jo 80-luvulta, kun tyrkyttävät lehtimyyjät soiteli vähän väliä kotia ja niistä puhutiin, et koko ajan soittelevat ja häiritsevät, itsekin muistan, kun olin nuori kaveri ja vanhempia pyydettiin puhelimeen, niin vanhemmat käski vaan sanoa, että ei olla kotona, vaikka vieressä istuivat.
iskä ja äippä,snif..
- joo.
ovat kirjoitti:
iskä ja äippä,snif..
Joo niin on, lehtimyyjät on rottia.
- sinustakin
joo. kirjoitti:
Joo niin on, lehtimyyjät on rottia.
tuli tuollainen vaikka molemmat vanhemmat on kunnon miehiä.
- sitä
sinustakin kirjoitti:
Lopeta sinäkin ne rotan hommat ja mee kunnon töihin.
- kiikeli
sinustakin kirjoitti:
Minähän olen kunnon töissä. Puhelin on kyllä työväline ja tienaan kuukaudessa yli 2200 euroa. Mitäs siihen sanot ?
- kommentoijalle
sitä kirjoitti:
Lopeta sinäkin ne rotan hommat ja mee kunnon töihin.
istuu vanha totuus,kun on lusikalla annettu ei voi kauhalla pyytää.
- Avoakka
Mieti vähän mikä ero verkossa Saunalahti ei kuulu kunnolla.vaihda työpaikaa kun vielä kerkeät. Ei kukaan ota enää puhelinliittymiä. Ollutta ja mennyttä ne ajat
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315426- 363721
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833273- 112535
- 292132
- 122057
- 1631876
- 141358
- 1051352
- 1371154