Etsiskelen netistä hotellia Roomasta marraskuun loppupuolelle.
Edullisimmat tuntuvat yhä olevan Terminin lähistöllä.
Vaihtoehtoina olen katsellut nettisivuja hotelleista Tirreno, Orazia, Corona ja Sweet Home. Onko kellään näistä kokemusta?
Roomasta hotelli
16
2566
Vastaukset
- jos olet lähdössä
yksin matkalle ja haluat yhdenhengen huoneen. Vaikka marraskuussa ei olekkaan mikään suurempi turistikausi meneillään niin roomaan menijöitä on aina ja minä olen yksi niistä. Minä lähden 20 päivä.
Sen verran voin sanoa että kolmen tähden ja sitä kalliimmista ehkä vielä löytyy vapaita huomneita. Halvimmat menee aina ensin. Mutta ei se ole mahdotonta. Löytyy jos vaan on kärsivällisyyttä hakea. Minulta meni kai viikko ennenkuin pystyin päättämään ja sillon oli mennyt jo se hotelli mitä ekaksi ajattelin.
Mainitsemistasi hotelleista ei minulla ole tietoa ikävä kyllä mutta lykkyä tykö hotellin etsinnässä.
Venere on muuten paras hotellin varaussivu ja halvin. Nimittäin samoista hotelleista voi joutua maksamaan eri hinnan riippuen mistä varaa. Ja jotkut veloittavat jo heti varauksen tehtyä tililtä etukäteen koko asumisen ajalata. Venere ei veloita koskaan muuta kuin ensimmäsieltä yöltä tai usein ei lainkaan.
http://en.venere.com/hotels_rome/?ref=29746
Terminin ja Marsala alueelta löytyy halvimmat hotellit.- ErkkiEinari
Kertomaltasi sivuilta olen tietoja katsellut. Kyllä vielä vapaita 2 ja 3 tähden hotelleja näyttää löytyvän. Ilmeisesti päätös on pian tehtävä.
- Elena
ErkkiEinari kirjoitti:
Kertomaltasi sivuilta olen tietoja katsellut. Kyllä vielä vapaita 2 ja 3 tähden hotelleja näyttää löytyvän. Ilmeisesti päätös on pian tehtävä.
niin kannattaa majoittua jonnekin Fontana di Trevin suunnalle mieluummin kuin Terminin alueelle. Fontanan lähellä on paljon enemmän kauniita nähtävyyksiä, Stazione Terminin suunnalla ei ole juuri mitään. Tosin sieltäpäin voi tulla bussilla, muistaakseni 64 ajaa Vatikaanin suuntaan, ja samalla alueiden kautta joissa on nähtävyyksiä.
- Voi Että
Sä ootkin sellanen urpo että parhaat paikat menee päältä jos viikko pitää miettiä noinkin helvetin yksinkertaista asiaa kun hotellin varaaminen.
Joo ja varmaan kaikki paikat on jo täynnä kuns säkin lähdet 20 päivä.
Mietis millainen vastauksen aloitus sulla on???
Kiirettä pitää varata jos olet lähdössä...
Miksi pitää varata kiirettä? Eiks lomalle mennä rentoutumaan.
Se piirtää kel on liituu. - ei se niin yksinkertaista ole
Voi Että kirjoitti:
Sä ootkin sellanen urpo että parhaat paikat menee päältä jos viikko pitää miettiä noinkin helvetin yksinkertaista asiaa kun hotellin varaaminen.
Se piirtää kel on liituu.Ensinnäkin minä matkustan yksin ja haluan singolan. Yhdenhengen huonieta ei kuule ole kovinkaan paljon tarjolla.
Toinen ongelma on se että monessa hotellissa joutuu kiipeämään rappuja ylös, joskus useammankin kerroksen ja meikäläinen ei juuri kykene rappuja kulkemaan.
Kolmas seikka on se ettei minulla on varaa maksaa 100 euroa yöltä ja mielelläni viivyn viikon Roomassa.
"Mietis millainen vastauksen aloitus sulla on???
Miksi pitää varata kiirettä? Eiks lomalle mennä rentoutumaan."
Taisit vaan ymmärttä väärin. Tarkoitin tietystikkin sitä että jos on erikoisia toivomuksia hotellin suhteen niin parasta on alkaa varaamaan ajoissa majoitusta.
Kyllä kai sinäkin sen ymmärrät. Mikä siinä nyt niin loukkaava oli? Sekö ettet pääse itse lähtemään, vai mikä. Tai olet ehkä miljönääri... Meikäläisellä ei ole miljoonia.
En anna sinun kuitenkaan pilata matkaani. - ErkkiEinari
Voi Että kirjoitti:
Se piirtää kel on liituu.Kenelle vastasit ja keneltä kysyit ja mitä?
Onko sinulla tietoa aloituksessa oleviin kysymyksiin?
- Olin siellä minäkin
Terminin lähistöllä on pienehkö hotelli Hotel Gabriele (Via Pricipe Amadeo) http://www.hotelgabrieleroma.it/
Siisti paikka, ystävällinen henkilökunta.m Ainoa miinus aamiainen, kuten yleensäkin Rooman hotelleissa.
Sijainti oli seurueemme mielestä mitä mainioin. Joka paikkaan pääsi joko kävellen tai Terminiltä metroon tai bussiin hypäten. - 5/06 Roomassa
Yksi hyvä hotelli on myös hotelli Halifax. Ei mikään luxushotelli, mutta hienot huoneet oli. http://www.halifax.hotelinroma.com/
- 5/06 Roomassa
Hoteeli on siis Terminin vieressä, ainakin joistakin ikkunoista näkyy Temini.
- jk01
Sweet Homesta on kokemusta. Isot, siistit huoneet. Hyvä sijainti.
- nimittäin
olin juur Grand Hotel Tiberiossa joka on vatikaanin ja pietarinkirkon liepeillä (pari km)
oikeestaan jo pratin alueella (monte mario puistikko) elikkä olikka sielt on kuiteski 4-5 km
ydinkeskustaan mut mulle se sopi!! on 4 tähden hyvä tasonen mut saattaa olla kallis "ex tempore"
mut löysinkin sen netistä (lufthansa) jollon 6
yötä maksoi vaivaiset 450 EUR (75 E/ yö) siel ois
ollu saunakin mut en ehtiny muuten meni extraa kun ostin drinksuja ym aula baarissa.. ja ravintola ruoka-annokset ol aika kalliita aamiainen hyvä niin ja tohon hintaan sai siis 2
hengen huoneen omaan käyttöön - ErkkiEinari
Kiitos viesteistä ja vinkeistä. Päädyimme venere.comin se asiakkaitten lausuntojen kautta oheiseen hotelliin:
http://www.venere.com/hotel/index.php?htid=211955&
Olen arvioijien kanssa samaa mieltä - hyvä, edullinen ja mukavahenkinen hotelli hiukan väärässä paikassa. Miltei oven edessä on bussi- ja ratikkapysäkki eikä metrokaan ole kaukana. Mutta siirtyminen nähtävyyksille ja paremmille ravintola-alueille vaatii yhtä ylimääräistä kulkuvälineen vaihtoa tai 5 - 10 minuutin kävelyä. Tosin vaihdon saa samalla lipun hinnalla. Nyt ehkä valitsisin mieluummin Repubblican tienoon Esquilinon sijasta, jos Pantheonin tai Navonan kulmat turhan kalliilta tuntuvat.- ...
Itse etsin kuumeisesti myös hotellia, ikinä en ole maksanut huoneesta edes lähellekkään satasta mutta voi olla että nyt joutuu maksamaan. Hotellin täytyy olla kyllä hyvin lähellä tuota colosseumia niin on tarpeeksi hyvä paikka. Hostel Margot on varmaan hyvä mut sekin menee lähelle 100€ kahdelta hengeltä, vai olenko ymmärtänyt väärin niiden hinnoittelun?
- hotellit reilusti halvempia
... kirjoitti:
Itse etsin kuumeisesti myös hotellia, ikinä en ole maksanut huoneesta edes lähellekkään satasta mutta voi olla että nyt joutuu maksamaan. Hotellin täytyy olla kyllä hyvin lähellä tuota colosseumia niin on tarpeeksi hyvä paikka. Hostel Margot on varmaan hyvä mut sekin menee lähelle 100€ kahdelta hengeltä, vai olenko ymmärtänyt väärin niiden hinnoittelun?
kuin kesäkaudella, paitsi joulun ja uudenvuoden aikaan.
En nyt tiedä jos Collosseumin alue olisi niin keskeisellä paikkaa, vaikka kyllä siitä kulkee liikennnettä moneen suuntaan.
Kaikista parasta aluetta olisi Piazza Navonan ja Pantheonin seutu, mutta kallista.
Joten aivan kaikista keskeisin alue olisi Fontana di Trevin seutu ja siinä lähellä oleva Piazza San Silvestro josta pääsee vaikka kuinka monella bussilla joka suuntaan. Alue Fontana di Trevin ja Colosseumin välissä on myös keskeinen ja Via Nazionalelta ja Piazza Venezialta voi ottaa helposti bussin.
Molemmin puolin Terminiä on hotellit aika halpoja ja melko siistejä, mutta mitä pitemmälle Terministä mennään sitä kalliimmaksi tulee hotellihuoneiden hinnat.
http://www.reserver.it/
Hostelleista en tiedä. - Firenzen hotelleihin
hotellit reilusti halvempia kirjoitti:
kuin kesäkaudella, paitsi joulun ja uudenvuoden aikaan.
En nyt tiedä jos Collosseumin alue olisi niin keskeisellä paikkaa, vaikka kyllä siitä kulkee liikennnettä moneen suuntaan.
Kaikista parasta aluetta olisi Piazza Navonan ja Pantheonin seutu, mutta kallista.
Joten aivan kaikista keskeisin alue olisi Fontana di Trevin seutu ja siinä lähellä oleva Piazza San Silvestro josta pääsee vaikka kuinka monella bussilla joka suuntaan. Alue Fontana di Trevin ja Colosseumin välissä on myös keskeinen ja Via Nazionalelta ja Piazza Venezialta voi ottaa helposti bussin.
Molemmin puolin Terminiä on hotellit aika halpoja ja melko siistejä, mutta mitä pitemmälle Terministä mennään sitä kalliimmaksi tulee hotellihuoneiden hinnat.
http://www.reserver.it/
Hostelleista en tiedä.Tässä hotelleja Roomassa:
http://www.reserver.it/city_1-0.html - ErkkiEinari
... kirjoitti:
Minä maksoin 80 euroa yöltä, mutta kuten kirjoitin Terminin lähistöllä. Hyvässä pienessä perhehotellissa.
Mutta kokeile linnkiä
http://en.venere.com/hotels_rome/
Sinne päivämääräsi syötettyäsi saat listan vapaina olevista kohteista eri alueilla. Ja voit tietenkin järjestää ne alueittain, hinnoittain, arvosanoittain.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Henkirikos kiuruvedellä
Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut1404278Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?
Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi1933921Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi302643Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs102432100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es322193Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks51770Läpäiseekö Martina Aitolehti Erikoisjoukot - kyllä vai ei?
Martina Aitolehti on pärjännyt mainiosti Erikoisjoukoissa. Yrittäjä on mielipiteiltään napakka ja hän sivaltaakin koulut1031456Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa491414Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä241301Ei ne päivät ole samanlaisia...
Toisena hymyillään ja katsellaan silmiin, toisena taas tuntuu ettei edes tunneta toisiamme, vältellään ja katseet ei vah361109