tupakasta;)????

aivan pöljä;)

hei! Kertokaa te jotka tiedätte??? Mitä tupakka mahtaa maksaa tallinkilla? Entäs maissa? Eli kummasta kannattas ostaa??? Ja vielä...Uskaltaako sitä tuoda yhtä kartonkia enempää??? Tää kysymys on varmaan pöljimmästä päästä...Mutta toivon saavani asiallisia vastauksia,kun asia askarruttaa minua ja suunnittelen tallinnan matkaa...kiitokset jo etukäteen...

20

5295

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Käyn usein

Maissa maksaa 259-279 eek.
      Laivalla 269-289 eek.

Yhden kartongin saa tuoda kerralla per täysi-ikäinen.

• .............

Tupakkaa SAA tuoda Virosta kartongin kassissa ja taskuissa VOI tuoda niin paljon ku saat mahtumaan... Vaikka 10 kartongia jos on joku iso toppatakki, jossa isot taskut.
      Niin se vaan menee että jos joudut tulliin niin ainoastaan kassi menee läpivalaisuun.

• läpivalaisuun

ja ukko ruumiin tarkastuksen ei ne tullivirkailijat niin pöljiä ole etteikö nää ylimääräisiä taskusta ja raja kulkee 5 askia taskussa jos yli niin sakot tulee että rapisee.
        Tieto varmaa faktaa ettei kannata ylimääräisiä kartonkeja rahdata.Ja taskussa olevatkin askit pitää olla vajaita vaikka yksi tupakki pois.

• myös pöljä...
        läpivalaisuun kirjoitti:

ja ukko ruumiin tarkastuksen ei ne tullivirkailijat niin pöljiä ole etteikö nää ylimääräisiä taskusta ja raja kulkee 5 askia taskussa jos yli niin sakot tulee että rapisee.
        Tieto varmaa faktaa ettei kannata ylimääräisiä kartonkeja rahdata.Ja taskussa olevatkin askit pitää olla vajaita vaikka yksi tupakki pois.

miten ihmeessä jotkut saa sitten raijattua vaikka miten paljon sitä tupakkaa...vai onkos se puhtaasti tuurikysymys??? määkin olen lähdössä pikapuoliin tallinnaan ja mietin kuinka sitä tupakkaa voi tuoda ja mitkä on sanktiot jos jää kiinni tullissa. Olen menossa sellaiselle ryhmämatkalle ja linja-auto kierrättää meitä tallinnassa...voiko sitä tupakkaa lastata autoon jemmaan jo menomatkalla ennen kuin mennään maihin vai kuinka???

• osittain..
        myös pöljä... kirjoitti:

miten ihmeessä jotkut saa sitten raijattua vaikka miten paljon sitä tupakkaa...vai onkos se puhtaasti tuurikysymys??? määkin olen lähdössä pikapuoliin tallinnaan ja mietin kuinka sitä tupakkaa voi tuoda ja mitkä on sanktiot jos jää kiinni tullissa. Olen menossa sellaiselle ryhmämatkalle ja linja-auto kierrättää meitä tallinnassa...voiko sitä tupakkaa lastata autoon jemmaan jo menomatkalla ennen kuin mennään maihin vai kuinka???

nuorempana sitä tuli muutamat kerrat käryttyä ylisuuresta tupakkalastista. rangaistuksena verot ja sakko. silloinkaan punaiselle linjalle joutuessa vaatteiden taskuja ei tarkastettu vaan ainoastaan matkalaukusta poimittiin kartongit pois.

viimeksi viime viikolla pitkän tauon jälkeen kävin tallinnassa ja vaikutti palatessa siltä, että ei tulli ole kiinnostunut enää mistään tupakasta.
        huumekoira siellä kierteli ja haisteli ihmisiä, mutta ketään ei otettu tarkastukseen.

itse en tuonut tupakkaa lainkaan, mutta kylläkin sätkäpaperia täyden 50 kpl laatikon ja sehän lasketaan suomessa tupakkatuotteeksi. en tiedä paljonko sätkäpaperia sitten saisi tuoda, eikä se edes kiinnosta kun eihän tulli tarkasta muuta kuin jos koira haistaa huumeita ihmisestä/ laukusta.

kaljaakin toin tasan yhden laatikollisen. kun ei sitä kannata niska väärässä enää raahata kun suomestakin saa kaupassa ihan halvalla.

väkevistä viinoista voisi olla jotain taloudellista hyötyä tuoda, mutta kun en itse väkeviä käytä, niin jäi tuomatta nekin..

en yllytä rikokseen, mutta aivan hyvin voit tuoda muutamia kartonkeja. yksi matkalaukkuun ja ne ylimääräiset vaatteiden sisään.

mutta älä missään nimessä sekaannu mihinkään huumeiden tuontiin. siitä jää melko varmasti kiinni ja rangaistukset voi olla hyvinkin kovia!

• 50000kpl
        osittain.. kirjoitti:

nuorempana sitä tuli muutamat kerrat käryttyä ylisuuresta tupakkalastista. rangaistuksena verot ja sakko. silloinkaan punaiselle linjalle joutuessa vaatteiden taskuja ei tarkastettu vaan ainoastaan matkalaukusta poimittiin kartongit pois.

viimeksi viime viikolla pitkän tauon jälkeen kävin tallinnassa ja vaikutti palatessa siltä, että ei tulli ole kiinnostunut enää mistään tupakasta.
        huumekoira siellä kierteli ja haisteli ihmisiä, mutta ketään ei otettu tarkastukseen.

itse en tuonut tupakkaa lainkaan, mutta kylläkin sätkäpaperia täyden 50 kpl laatikon ja sehän lasketaan suomessa tupakkatuotteeksi. en tiedä paljonko sätkäpaperia sitten saisi tuoda, eikä se edes kiinnosta kun eihän tulli tarkasta muuta kuin jos koira haistaa huumeita ihmisestä/ laukusta.

kaljaakin toin tasan yhden laatikollisen. kun ei sitä kannata niska väärässä enää raahata kun suomestakin saa kaupassa ihan halvalla.

väkevistä viinoista voisi olla jotain taloudellista hyötyä tuoda, mutta kun en itse väkeviä käytä, niin jäi tuomatta nekin..

en yllytä rikokseen, mutta aivan hyvin voit tuoda muutamia kartonkeja. yksi matkalaukkuun ja ne ylimääräiset vaatteiden sisään.

mutta älä missään nimessä sekaannu mihinkään huumeiden tuontiin. siitä jää melko varmasti kiinni ja rangaistukset voi olla hyvinkin kovia!

vuosia sitten kysytyn tiedon mukaan sätkäpaperia saa tuoda 50000kpl ilman tulleja tms.

• 50000kpl
        50000kpl kirjoitti:

vuosia sitten kysytyn tiedon mukaan sätkäpaperia saa tuoda 50000kpl ilman tulleja tms.

oho, tarkemmin muisteltua tais ollakin 45000kpl... :D

• Käynnyt

tupakasta käryäminen tulee sit kalliiksi.

• tietoo

Niin siis onko aivan tarkkaa tietoa paljonko ylimääräisestä kartongista joutuu maksamaan,onko joku joutunut maksamaan ja koska,siis tarkka euromäärä.

• Käynnyt
        tietoo kirjoitti:

Niin siis onko aivan tarkkaa tietoa paljonko ylimääräisestä kartongista joutuu maksamaan,onko joku joutunut maksamaan ja koska,siis tarkka euromäärä.

Ei kokemusta mut pitäisi mennä päiväsakkojen puolelle et mitä enemmän tienaat sitä enemmän maksat.

Tulee kumminkin kalliiksi.

• saa tuoda vaikka

jätesäkillisen tupakkaa, eivät ne tullissa sitä katso ellet sitten kävele laivasta ala-ikäisenä kartonki kädessä suoraan tullimiesten ohi.

Saa tuoda niin paljon kuin lystää, jos vain itse haluaa. Kuitenkin ehtona on että tupakat pysyvät piilossa.

Kannattaa ostaa sadamarketista. Voi saada jopa 10 € kartongin (tosin silloin puhutaan halpa-tupakasta), mutta anyway. Marlborot ym. maksavat noin 20 eurosta ylöspäin per. kartonki

• T0ntsaaaa

Moro haluaisin kysyä että mistä päin Viroa alaikäiset saa tupakkaa?

• Ostanut

Katukaupoista ja kioskeista pystyy Virossa alaikäiset ostamaan tupakkaa.

• toreilta tai kioskit
    • 1234546+2

kuulemma myös sadamarketista pystyy ostamaan alaikäiset, ainakin niistä takana olevista?:)

• 89

Juu, sadamarketista saa, itse olen muistaakseni joskus alaikäisenä ostanut. Pyytävät vain sujauttamaan taskuun. eli kannattaa miettiä valmiiksi mitä ostaa ettei jääå sitä pähkimään ostovaiheessa. Ikinä en ole kiinnijäänyt ja tosin onhan siitä aikaakin jo muutama vuosi taisin olla 16-17 vuotias silloin. :)

• cvrew
    • Janoinen poro

Neljä kertaa raahannut viinaa Super Alkosta ja kerran tullimies penkoi Tallinan päässä viina laatikota kärryistä ja kopeloi taskut ymm. kysellen onko tupakkaa tai lääkkeitä. Passia ei katsonut eikä viina määrä kiinnostanut.

• djisbdks

Uskaltaisiko sitä tuoda 15 v tupakkaa suomeen mitä jos jää kiinni tulliin ja tuo samalla pari lavaa energiajuomaa

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      224
      1556
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      29
      1403
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      61
      1269
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      1227
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1204
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      75
      1172
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1163
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      998
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      962
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      175
      855
    Aihe