Makean syönnistä

kertokaa kokemuksia

Minulla on hirveä huoli tästä hallitsemattomasta makean himosta.(Rv 14)
Koko ajan tekee mieli salmiakkia, mitä kirpeämpi, sitä parempi. Ja kaikenlaisia pastilleja koko ajan, mutta salmiakkia ennen kaikkea. Suklaata ei vielä tee mieli, luojan kiitos!!!
Mutta, minulle on sanottu monesta paikasta että vauva kasvaa ihan ylisuureksi jos alkaa syömään paljon makeeta, ja sitten synnytyskin on ihan puhdasta helvettiä. En huolehdi omaa painoani vaan vauvan liikakasvua. Mitä minä teen??
Syöttekö te muut makeeta joka päivä? Ja miten paljon? Kertokaa kokemuksia!
Ollako huolissaan vai ottaa rennosti ja antaa salmiakin vaan viedä?

8

1200

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • raskaana, yes!!!

Minä suon itselleni 3 salmiakkinappia. Ja se saa riittää. Muuten pyrin syömään hapankorppua ja suolakurkkua. Kokeile kaikkea hapanta se pitää makean himon kurissa ainakin mulla.

• yhen-äiti-80

en tiedä faktaa asiasta mutta mä söin ihan hullunaa etenkii jäätelöä esikoisen odotusaikana ja paino nous 15 kg ja poika oli syntyessään 3380g ja synnytys helppo.
      Nyt tässä raskaudessa olen syöny makeaa tuplasti enemmän kun esikoista ootaessa, menee n. suklaalevy päivässä lisäksi pullaa ja karkkia yms. ja nyt rv 34 1 painoa tullu n. 10kg ja neuvolassa veikkas et taas tulos hoikka ja pitkä vauva...eli mun kohalla makean syömisellä ei oo ollu mitää vaikutusta lapseen.
      Synnärille ei jääny kun muutama kilo mutta sain loputkin raskauskilot pois alle puolessa vuodessa ja pääsin entistää hoikempiin mittoihin (172/61).

• Piipsu

Äitini kertoi syöneensä aikanaan minua odottaessaan paljon salmiakkia ja kuinkas ollakkaan, olen itse syönyt ikäni salmiakkia suurella himolla. Verenpaineet kumma kyllä on pysynyt aina hyvänä, hieman alhaisenakin toisinaan. Nyt odotusaikana olen syönyt samaan tahtiin salmiakkia kun ennen, sen himo vaan on kasvanut, ja suklaanhimo myös. Syön molempia vuorotellen ja verenpaineet edelleen hyvät. Lähtöpaino oli 57kg ja nyt 64kg/rv30 4.

En tiedä onko syntymäpainolla ja makean syömisellä jotain yhteyttä, mutta omalla kohdallani ainakin toivoisin muksun kasvavan vähän nopeampaa kun painoarvio on vain 1100g. Tuntuu että masu ei vaan kasva ja pelko on koko ajan että synnytys käynnistyy ennenaikojaan. Lääkäreiden mukaan riski on ainakin melko iso kun on lapsivettäkin jo tihkunut viikolla 28 ja limatulppa mennyt sillon myös.

Mutta takaisin asiaan. Enpä ole itse ainakaan katsonut ollenkaan mitä suuhuni laitan makeiden suhteen. Hyvällä omalla tunnolla olen vedellyt päivittäin jotain ja aion jatkaa samaan tahtiin... Nam Eipä siinä muuta kun se kostaantuu sitten synnytyksen jälkeen jos ei kiloista pääsekään enää eroon... Tää perä ainakin tuntuu leviävän tasaisen tappavaan tahtiin valitettavasti...

• minulla

Olen aina ollut kova syömään makeaa, enkä raskausaikanakaan päässyt irti tuosta tavasta (en oikeastaan edes yrittänyt). Söin joka päivä karkkia 300-600 g, suklaapatukoita, jäätelöä ym. herkkuja. Suolaista, kuten sipsejä ja pitsaa, tuli myös syötyä raskausaikana, vaikken normaalisti syö niitä ollenkaan. Johtuneeko siitä, että poikavauva oli vatsassa... Raskaus meni kaikin puolin mainiosti, ja vaikka vauva syntyi vasta viikolla 41 5, painoa oli pienellä vain 3440 g. Minulla ei siis mitenkään vaikuttanut makean syönti vauvan kokoon tai raskauden kulkuun muutenkaan. Painoa tuli 16 kg, joista nyt (vauva 7 vkoa) on lähtenyt 12 ihan vain imettämällä.

• Alkuperäinen viesti

"Suolaista, kuten sipsejä ja pitsaa, tuli myös syötyä raskausaikana, vaikken normaalisti syö niitä ollenkaan. Johtuneeko siitä, että poikavauva oli vatsassa..."

Tästä tuli mieleen että pitääköhän se lopulta paikkaansa että mitä mieli tekee, niin siitä voisi arvioida kumpi sieltä on tulossa..en nyt muista kumminpäin ne meni..kummalle suolaista ja kummalle makeaa. Entäs jos molempia tekee mieli tasapuolisesti? =D
        No, nämä nyt on ihan arvailuja tietenkin!

• tytölle makeaa
        Alkuperäinen viesti kirjoitti:

"Suolaista, kuten sipsejä ja pitsaa, tuli myös syötyä raskausaikana, vaikken normaalisti syö niitä ollenkaan. Johtuneeko siitä, että poikavauva oli vatsassa..."

Tästä tuli mieleen että pitääköhän se lopulta paikkaansa että mitä mieli tekee, niin siitä voisi arvioida kumpi sieltä on tulossa..en nyt muista kumminpäin ne meni..kummalle suolaista ja kummalle makeaa. Entäs jos molempia tekee mieli tasapuolisesti? =D
        No, nämä nyt on ihan arvailuja tietenkin!

Niin, tuollaista juttua minä olen kuullut. Lienee kuitenkin yhtä luotettava sukupuolenennustuskeino kuin vauvan sykkeen nopeus, äidin vatsan muoto jne. Minulla tosin pitivät hyvin paikkansa kaikki nuo em. ennustuskeinot: vauvalla oli aika matala syke, oma vatsani oli aivan edessä eikä levinnyt sivuille ja tosiaan suolaista teki mieli kovasti. Raskauden jälkeen en sitten olekaan enää pitsaa tai sipsejä syönyt.

• Itse oon aina ollu semmoinen, et paino pomppaa heti kilon pari ylöspäin, jos on pariki herkuttelupäivää viikossa. Nyt hirvee stressi et jos mä synnytän jättivauvan, vaikka toppuuttelen syömisiäni ku mun elimistö tuntuu käyttävän kaiken niin tehokkaasti hyödykseen.

Mun äiti, joka on pieni ja laiha, on saanu 4,3kg ja 3,8kg kokoiset vauvat, vaikkei oo ite lihonu juuri yhtään raskausaikana. Et mä vissiin osasin lihoa jo kohdussa:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      68
      3149
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3037
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      2902
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      63
      2574
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      43
      2088
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      60
      1657
    7. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1629
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1625
    9. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      24
      1610
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      59
      1556
    Aihe