Olisiko kenelläkään tietoa alumiinittömästä deodorantista. Eräässä kuningaskuluttajaohjelmassa kerrottiin, että alumiini dödössä lisää rintasyöpäriskiä, ei silti, mikähän ei nykyään lisäisi syöpäriskiä. Kuitenkin viime kauppareissulla tarkastelin dödöjä, enkä löytänyt sellaista, missä ei olisi ollut alumiinia.
epäterveellistäkö ?
15
1837
Vastaukset
Koska ihoni ei kestä mitään deodorantteja, niin
käytän eau de colognea.
Täällä Ruotsissa sitä ei myydä, joten tapaan
hamstrata ulkomaanmatkoilla isoja pulloja varastoon.
Suomessakin myy K-kaupat Havin Eau de Colognea
250 ml:n pulloissa. Sitä minulla on juuri tällä
hetkellä käytössä. Tosi tehokas kesäkuumallakin.
Eipä haise hiki, eikä pilaannu vaatteet!- Magdolna
Taidanpa kokeilla Eau de colognea minäkin, mikäli löytyy tuoksuttomana. Markettien dödöt eivät ole tehonneet, joten olen vuosikaudet käyttänyt apteekissa myytävää kahta eri merkkistä
"erittäin tehokasta hajustamatonta" deodoranttia. Vasta tämän viestiketjun luettuani katsoin koostumusta; alumiinia siinäkin! Magdolna kirjoitti:
Taidanpa kokeilla Eau de colognea minäkin, mikäli löytyy tuoksuttomana. Markettien dödöt eivät ole tehonneet, joten olen vuosikaudet käyttänyt apteekissa myytävää kahta eri merkkistä
"erittäin tehokasta hajustamatonta" deodoranttia. Vasta tämän viestiketjun luettuani katsoin koostumusta; alumiinia siinäkin!ettei tuote ole ns. Eau de Toilettea, joka on vahvempaa ja josta ainakin minun ihoni tulee punaiseksi.
Tuossa mainitsemassani Havin tuotteessa on pullon yli sana Toilette, mutta sisältö on kuitenkin miedompaa eau de colognea, enkä ole
saanut siitä minkäänlaisia allergisia reaktioita.
- nyt 70+
Hyvä ryhtyä tässä iässä miettimään erilaisten syöpien välttämistä.
Kehittyminenhän tarvitsee ainoastaan 15 - 20 vuotta aikaa, jos on tullakseen!- Magdolna
Olen käyttänyt mainitsemiani apteekin myymiä antiperspirantteja, joista ainakin toinen sisältää alumiinia, lähes 30 vuotta, joten olen ehtinyt altistua syövälle tai muille sairauksille pariinkin kertaan. Vielä en ole sairastunut, mutta huomisestahan ei koskaan tiedä. Tästä lähtien aion tutkia tuoteselosteet tarkkaan kun ei tiedä, vaikka eläisin satavuotiaaksi!
- ( eli siis,SLES)
Onko samaa,kun hiustenpesu aineissakin? Sodium Laureth Sulfate (SLES)? Tälle aineelle tulee allergiseksi! Lukekaa tuoteselosteet!
Deodorantteja en ole koskaan käyttänyt sillä pesu riittävän usein rittää.
Jotkut käyttävät jopa antiperspiranttia, minä en edes antikainalopiranttia.- olavi...
myöskään, ominaishaju riittää sen voimakkuutta voi säätää pesulla milloin ja jos muistaa.
- Roope63
olavi... kirjoitti:
myöskään, ominaishaju riittää sen voimakkuutta voi säätää pesulla milloin ja jos muistaa.
mieltä et pesu pitää riittää kyl uroon pitää tuoksua uroolta eikä miltään muulta on joku leidi joskus minulle sanonut ja sen olen yrittänyt muistaa mut on tähti yö ja kuutamo :))
- hajuton
Se on niin etten kestä mitää "tuoksuja". Mun nenä on liiankin tarkka hajujen suhteen niin oon ite jättäny kaikki tökötit pois. Huulipunaakin laitan vain valokuvauksiin. Eikä sitä hikihaise tässä iässä. mulle ei ole "kuumia aaltoja "vaikka olen mummu.
- aupA
Ei käryä nenään, kun vesipesun ja kuivaamisen jälkeen hieraisee sormenpäällä tai kämmenellä tenavan rasvatalkkia. Ei ole hinnan kiroissakaan, riittää ja riittää. Sisältö: talkki, sinkkioksidi,parafiiniöljy, lanoliini, vaseliini.
- Magdolna
Tänään löysin apteekin hyllystä deodorantin, jonka tuoteselosteessa maininta: "hoitaa herkkää ihoa, alumiiniton". Nimeä en arvaa kertoa, ettei mene mainonnan puolelle. Siinä on mieto tuoksu enkä ole vielä varma, onko se mielituoksuni, mielestäni deodorantin kun ei pitäisi tuoksua lainkaan, mutta kokeilen. Hikoillaan!
- Anonyymi
vuorisuola on myös hyvä hienhajun hävittäjä, kostealla palalla hirotaan käsiä ja käsillä tarvittaviin paikkoihin. JUH
- Anonyymi
Laivalta saa stikkejä.
- Anonyymi
Vesi ja saipu on tunnettuja merkkejä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 935357
- 564161
- 252249
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282128Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161825- 151474
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹331312Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201128- 211020
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431011