Hei!
Meillä on sormukset miehen kanssa valmiina, mutta miehen sormus on hitusen liian väljä. Paljonko pienennytys yleensä maksaa vai maksaako lainkaan?
Joskus aikoinaan minulle pienennettiin kultainen sormus joka oli mummini vihkisormus, se hoitui ilmaiseksi. Ilmeisesti siitä syystä että kulta on arvokasta, ja kun jonkin verran jouduttiin pienentämään niin kauppa piti sen jäännösmateriaalin itsellään.
Kuinkas on hopeasormuksien kanssa? Entä paljonko kaiverrukset maksavat?
Meillä on miehen kanssa sellainen tilanne, että sormuksen on hankittu muualta käsityönä ja ei siis apua ole hankkimispaikasta.
Hopeasormuksen pienentäminen?
4
5636
Vastaukset
- sormus
Minä pienennytin hopeasormustani liikkeessä, se maksoi 20 euroa. Saattaapa saada halvemmallakin, luulen että hinta varioi liikkeen mukaan.
- kultaseppä
sormuksen pienennyttämisen hinta riippuu monista asioista, kuten siitä, onko sormuksessa kiviä. mikäli on, ja ne joudutaan irrottamaan pienentämisen ajaksi (jos ne eivät kestä pienennysprosessia) hinta toki nousee.
sormuksen malli vaikuttaa muutenkin tekniikkaan, millä pienennys tehdään. pieni koon muutos kapeassa sileässä sormuksessa voidaan ehkä tehdä sormuspumpulla puristamalla, nopeaa ja halpaa. jokin erikoinen rakenne (kivisormus, ontto kantasormus...) voi taas aiheuttaa sen, että sormuksen juottaminen ehjäksi katkaisun ja pätkän poiston jälkeen on hankalaa... pintakuvioon voi myös jäädä sauma näkyviin, etenkin jos materiaalia on niin vähän, ettei isompi hiominen juotoskohdasta onnistu.
eli, käy kysymässä liikkeestä sormus mukana. ja valitse liike, jossa on oma seppä, ei siis mitään korukauppaa joka lähettää työt edelleen tekijälle.
Kaikkia sormuksia ei edes voi tai kannata) pienentää.- Alkuperäinen kirjoittaja
Sormuksessa ei ole kiviä, ainoastaan kaiverrettu, aika isokokoinen kuvio päällä. Sormus on aika paksu ja leveä ja muutos koossa olisi siis hyvin pieni.
Kävin jo kysymässä asiaa kaupunkini yhdestä kultaliikkeestä, ja pienennyksen hinta olisi noin 15e. kiitos vastauksista, ja toivoisin vielä kokemuksia muiltakin miten se on sitten onnistunut.
Eli onko vaarana että sormusta pienennetäänkin liikaa? Ovatko kultasepät ottaneet tästä vastuun ja suurentaneet sitten veloituksetta, vai onko sekin mennyt omaan piikkiin?
pitänee käydä näyttämässä sormusta siellä vielä kunhan ehtii. :)
- ranepe1
Paljonko maksaa hopea sormuksen pienentäminen ei tarvi mitään poistaa siliä sormus
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254954Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818