ilma-ase harrastusta aloittamassa

pekusta

olen aikeissa aloittaa harrastamaan ilma-ase(kivääri) ammuntaa. Mikä olisi paras ase vaativalle aloittelijalle?

Olen ajatellut että jos alle viidellä sataa saisi hankittua hyvä kiväärin harrastuksen aloittamiseen.

Olen katsellut mm. Gamo cfx ja hunter mallistoja. Olisko muita sopivia merkkejä ja malleja?

Mitä hyviä ja edullisia ilma-ase nettikauppoja on olemassa, sillä paikkakunnallani ei ole yhtään erä-liikettä :(

11

3785

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ilmakkomies

      Gamon CFX ja Hunter mallisto on ihan hyviä aloittelijalle sopivia ilmakivääreitä. Kannattaa kuitenkin muistaa, että tehokkaammat on kuitenkin aika jäykkiä virittää, mutta sen ei pitäisi aikuiselle olla ongelma, mutta voi olla ongelma nuoremmille joillehan yleensä sellaisia ostetaan. Halvalla jos haluat päästä niin Baikalin IJ-513M on hyvä valinta. Muunmerkkiset jousitoimiset ilmakot tuppaavat olemaan harvinaisia ja kalliita. Tietenkin jos ajattelit ilmakkoon sijoittaa enemmänkin(600 €), niin kannattaa unohtaa kokonaan jousitoimiset ja hankkia PCP(paineilmalla esiladattava) kivääri, mutta niitä en välttämättä suosittelisi aloittelijoille koska vaativat enemmän huoltoa ja pumppaaminen saattaa alkaa ärsyttää. PCP ilmakoissa on tosin se, että niillä on todella mukava ammuskella rekyylittömästi, niin kauan kun ilmaa riittää ja ovathan ne tietty tehokkaampiakin kun jousiviritelmät. Sekin kyllä merkitsee paljon, että mihin tarkoitukseen haluat ilmakon, jos kilpailla haluat, niin stten saat unohtaa jousitoimiset ilmakot ja joudut hankkimaan erittäin kalliin kilpa-ilmakon josta ei oikeestaan ole muuhun kuin kilpailukäyttöön.

      • pekusta

        tässä vaiheessa ei ole tarkoitus osallistua mihinkään kilailuihin, ihan vaan harrastus tarkkuusammuntaa radalla ois tehdä.

        PCP aseita tutkistelin, FX-aseita etenkin. Mutta niissä tuntuu hinta olevan aika kova. Pumppu itsessään maksaa pari sataa ja aseet yli 600e.

        Mutta jos koko PCP setin sais vaikka 600eurolla, niin se ei ois vielä paha hinta.. Mutta taitaa haaveeksi jäädä??


      • vitun-tyhmä
        pekusta kirjoitti:

        tässä vaiheessa ei ole tarkoitus osallistua mihinkään kilailuihin, ihan vaan harrastus tarkkuusammuntaa radalla ois tehdä.

        PCP aseita tutkistelin, FX-aseita etenkin. Mutta niissä tuntuu hinta olevan aika kova. Pumppu itsessään maksaa pari sataa ja aseet yli 600e.

        Mutta jos koko PCP setin sais vaikka 600eurolla, niin se ei ois vielä paha hinta.. Mutta taitaa haaveeksi jäädä??

        jos ammut radalla ja aiot harrastaa ns tarkkuusammuntaa, niin on aivan tyhmää ostella aluksi mitään 500 € asetta. Osta kilpa-ase, jos ostat. Kiväärilajeissa joutuu vaan ostamaan vielä varusteita sen aseen lisäksi, joten jos esim pistooliammunta kiinnostaa niin osta pistooli, niin pääset vähemmällä satsauksella alkuun.

        http://www.feinwerkbau.de/ceasy/modules/cms/usage.main.php5?cPageId=1
        -


      • ..ihmeessä

        ÄLÄ nyt ihan mottipäitä sentäs puhu jos kaveri kysyy neuvoa.Mitä ihmeen huoltoa pcp:t tarvii? Millä perusteilla tossa noi pari piippuviritteistä esimerkkiäsi olisi hyviä? Tuo gfx nyt menettelee.
        Osta joku pcp,ne ei juuri muuta tarvi kun ilmaa ja ampumista,on niin simppeleitä laitteita.Jos kuitenkin jousitoimisen haluat niin älä vaan osta piippuviritteistä jos sinussa on ampuja-ainesta,sulta menee hermot kun huomaat että pyssy ei osu vaikka itse osuisitkin.


    • I-M

      Kyllä tuohon hintaa löytää jo varteenotettavia vaihtoehtoja.
      Oletko miettinyt että miltä etäisyydeltä/etäisyyksiltä ajattelit enimmäkseen ampua?
      Haluatko enimmäkseen harrastaa kympin tappamista vai kasa-ammuntaa tai kevyempi mielistä tarkkuusammuntaa?
      Hunter Field Target on laji johon kyllä kannattaa tutustua jos kaipaa vähän enemmän toiminnallista ammuntaa, joka kuitenkin vaatii tarkkuutta.
      Käytettykin ase voisi olla varteenotettava vaihtoehto vaativalle aloittelijalle.

    • naapurin repa

      itse olen aloittanut bsa;n meteorilla se on kestävä tarkka 200-300 euroa jousi ei kulahda.. nopea lähtöiset camot ovat epätarkkoja.. ja bsa;n lähtö nopeus on 250-300 ja ase on ollut minulla n:7 vuotta ei ole edes o rengasta tarvinnut vaihtaa??????

      • Meteriootti

        on loistava kivääri, itsellänikin tuo on ja päällä Tacho Longhorn kiikari, loistava ase ja voimassakin löytyy. Itselläni ollut tuo jo noin 5 vuotta ja mitään huoltoja ei ole tarvinnut tehdä.


    • E.HHH

      No mulla OLI bsa lightning xl 4.5
      Ase oli muuten hyvä mutta ruuvit poikkesi kun aseen latasi joten palautin ja sain uuden mutta 300 Laukauksen jälkeen sama ongelma!

      piti palautta ja rahat takas!

    • veinverkpau

      Jos ampuu kaljatölkkkejä ja tehoja kaipaa niin gamo hunter 1250 tai sitten joku dianan lutku jossa myös lähtönopeus 380..jos oikein tosissaan tarkkaan haluaa ampua niin sitten ihan joku muu kuin mökkipyssy-mallistosta valittu.

    • **Pluto*

      Itse en suosittele "ilma-ase harrastukseksi" mitään piippuviritteistä tai vastaavaa, koska se alkaa käydä pidemmän päälle vittumaiseks aina nousta tai vaihtaa asentoo sen takii et pitää ladata ase piipun kautta uusiks. Joku paineilma tai co2 millä pystyy ampuu monta laukausta joko pulttilukko latauksella tai muulla helpolla tavalla. Piippuviritteiset on enemmän niitä mökki pyssyjä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      136
      5828
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3555
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1905
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1903
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1730
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1576
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1502
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1378
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1376
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1317
    Aihe