Paljonkohan pitäis tulla virtaa laturista jos se on kunnossa. Mulla on bmw r 80 eikä virtaa tule kuin 12.5 v eikä se tunnu riittävän. Laturissa ainakin hiilet ok.
BMW lataus
9
2929
Vastaukset
- K-100lt
Jos autopuolelta apua, niin tuollaiset 14.5-15 v pitäisi tulla. Tuo 12.5 on liian vähän.
Riitää ehkä ylläpito lataukseen. - vai jännitettä?
Laturista ei tule jännitettä vaan sähkövirtaa.
Jännite on voltteja (V), se on sähkövarauksen taso, joka synnyttää sähkövirtaa. Virta on Ampeereja (A). Jännite tuossa tapauksessa riippuu mm. akun kunnosta sekä varaustilasta. Jos on huono akku (esim) jännite ei nouse tuon korkeammalle vaikka virtaa pukkaa sen minkä laturi jaksaa.
Mittaa akun kunto.- 1150R
Jos jännite ei nouse, on vika laturissa tai laturin säätimessä. Kunnossa oleva laturi antaa noin 14.5V:n jännitteen, vaikka akun kunto olisi mitä vaan. Akun kyky ottaa virtaa vastaan ja varautua (ja ylläpitää varausta) riippuu akun kunnosta. Sähkövarauksen tunnus on muuten Q= coulombi, SI-tunnus on C ja muunto on 1C= 1As (ampeerisekunti).
- mitä vaan...
1150R kirjoitti:
Jos jännite ei nouse, on vika laturissa tai laturin säätimessä. Kunnossa oleva laturi antaa noin 14.5V:n jännitteen, vaikka akun kunto olisi mitä vaan. Akun kyky ottaa virtaa vastaan ja varautua (ja ylläpitää varausta) riippuu akun kunnosta. Sähkövarauksen tunnus on muuten Q= coulombi, SI-tunnus on C ja muunto on 1C= 1As (ampeerisekunti).
"vaikka akun kunto olisi mitä vaan"
Jos esimerkiksi on kenno oikosulussa, kuten mp:n akuille voi tärinässä käydä, voi pienelle generaattorille tulla antokyky vastaan. Jos se olisi rajaton, kuten viilaaja esittää, tulisi virraksi oikosulussa olevalle akulle melkoisia lukemia. Kehotan tarkastamaan Ohmin lain, joka on yksi sähkötekniikan peruskaavoja, ellet sattunut tietämään.
- zikzik
kerronpa tähän tarinan joka sopii hyvin..
Kaverin uusi auto oli vähän huono käynnistymään kylmässä. Huollossa akkua mittailtiin ja aina se huoltofirman mittari sanoi vaan että "OK".
Viimein kaveri meni mukaan ja katsoi että mitä helvettiä ne mittaavat ja havaitsi että toihan on autovalmistajan ainoa hyväksymä digitaalinen mittari joka mittaa voltteja... sanallisen palautteen ;) jälkeen hakivat vanhan analogimittarin ja niin.. voltteja oli, ampeereja ei.. ne tipahtivat nollaan mitattaessa. Sitten mitattiin autovalmistajan digitaalimittarilla ja vastaus oli "NOT OK" => joten akku vaihtoon ;)
Näin meitä kusetetaan huollossakin ;) - viri
Tarkistin että jännite valot päällä pitäisi olla n.14.00-14.2 v
- Bemaristi vm-53
Tarkistin jännite valot päällä 2000r/min tulisi olla 14.0-14.2 Volttia
- Hanttapuli
Virran yksikkö on ampeeri ei voltti
- parkimo
Nyt lataa, vika löytyi mittaritaulusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1192711
Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä
"Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht2561165- 941151
- 81094
Nainen voi rakastaa
Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt791021Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa
Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.63943Kalateltta fiasko
Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr12940- 30906
IS Viikonloppu 20.-21.7.2024
Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku42845Ikävöimäsi henkilön ikä
Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie38817