tahtoisin tietää miten pärjäätte oienneen rintarangan kanssa.sehän on yksi kolmesta rintarangan asentovirheestä..itse harrastan paljon liikuntaa,lenkkeilyä, itsepuolustusta ja kuntosalia ja välillä on niin pahat nikamalukot ettei saa henkeä.onneksi löysin just hierojan joka tekee kans nikamamanipulaatiota.onko teillä jotain kotivinkkejä oireiden hoitoon?muutenkin olis mukava kuulla muista
kellä on sama vaiva!
Oiennut rintaranka
5
7551
Vastaukset
- Yläselkä
Fysioterapeuttini taisi sanoa, että minulla olisi suoristunut yläselkä...tarkoittaakohan oiennut rintaranka samaa?
Keväällä fysioterapeutti kuitenkin aukaisi ensimmäisen kerran ns. fasettilukon ja nyt viikko sitten toisen kerran. Tämän toisen kerran jälkeen olenkin kipuillut nyt viikon. Ei ollenkaan kivaa!
Sain kuitenkin jumppaohjeet, joita koitan hiljalleen alkaa noudatteleen.- muakin
no enpä kyllä pärjää hyvin. yläselkä menee joskus niin jumiin ja lukkoon, että kipuilu säteilee alaselkään asti. hierojalla pitäisi käydä säännöllisesti, jotta välttyisi pahemmilta ongelmilta. silloin tällöin käyn nikamakäsittelyssä, auotaan lukkoja jne, helpottaa yleensä. mulla yliliikkuvat nivelet, eli ongelmia muuallakin. alaselkää saan "hoidettua" siten, että päivittäin teen kiertoliikkeitä, jonka seurauksena selkä paukkuu ja napsaa, mutta lukot? aukee ja olo helpottuu. istun tuolilla, kädet "puuskassa" edessä ja reippaita kiertoja puolelta toiselle. yläselkää on vaikeampi itse "aukoa".
- neuvottiin
Laittamaan ensin pienehkö pyyherulla maton päälle lattialle. Siihen päälle selälleen makaamaan pyyherulla ristiselän alla ja polvet hieman koukussa, kädet kylkien vieressä rentoina. Siirrä itsesi rullan päällä pikkuhiljaa alaspäin niin, että pyyherulla on lopuksi niskan alla. Siirtyessäsi pysähdy viiden sentin välein ja hengitä rentona ainakin pari minuuttia kohdassaan, jolloin nikamat ja fasettinivelet ehtivät raksahdella omia aikojaan kohdilleen. Pysy rentona vaikka sattuu jokaisella siirrolla ja HENGITÄ pitkään ja rauhallisesti. Saa toistaa vaikka kuinka usein. On tehonnut mulle hyvin.
- ggg
Lämmitelkää keho liikunnalla vähän ja venytelkää monipuolisesti. Mene makuulle lattialle jumppamaton päälle ja jalat tyynyjen päälle. Rentoudu, anna aikaa itsellesi, kuuntele rentouttavaa musiikkia. Selän lukot saattaa naksahtaa itsestään tässä asennossa.
Syökää vitamiineja, oiskohan magnesium hyvä? Syökää yleensäkin terveellisesti ja monipuolisesti. - minzqi
ggg kirjoitti:
Lämmitelkää keho liikunnalla vähän ja venytelkää monipuolisesti. Mene makuulle lattialle jumppamaton päälle ja jalat tyynyjen päälle. Rentoudu, anna aikaa itsellesi, kuuntele rentouttavaa musiikkia. Selän lukot saattaa naksahtaa itsestään tässä asennossa.
Syökää vitamiineja, oiskohan magnesium hyvä? Syökää yleensäkin terveellisesti ja monipuolisesti.mulla kans rintaranka oiennut, ja kiropraktikon mielestä todella suora. jatkuvaa kipuilua, nikamat lukossa, ja hartiat jumissa. päänsärkyjä ollu jo melkein 15 vuotta. rintarangan ja muutaman ratsastus onnettomuuden takia myös niska pamahtelee lukkoon. niskassa 2 löysää nikamaa jotka aiheuttavat todella kivuliaita päänsärkyjä, välillä ei voi edes asentoa vaihtaa tai kättä tai jälkaa liikuttaa. päätä pyörittäessä rutina kuuluu ja olat taakse vetäessä rintaranka paukkuu. ei todellakaan aina herkkua oo olo...
apua oon saanu sauvakävelemällä muutaman kerrav viikossa n. 1-2 kerrallaan. tästä myös kiropraktikon mielestä hyötyä. kiropraktikko kielsi kaiken tärinää aiheuttavan liikunnän (ratsastus, hölkkä, yms..) mutta pakkohan se on jatkaa =)
onko kukaan saanut lääkäriltä apua (siis kunnon apua, ei vain nappeja) tähän vaivaan? voiko mitenkään auttaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362284Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431562- 381499
- 1271292
- 131289
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2651265Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451255