Kenenhän kuuluu tehdä lumityöt noista kadun varteen kertyneistä postilaatikko rivistöistä, nyt kun tuo ihana postilaatikkojen ryhmittelykin saapui Imatralle.
postiloodat/lumityöt
27
6848
Vastaukset
- naapuritädille
Sillehän ne hommat kuuluu!
Ootat iltaan asti, ni kyl se on käynyt kolaamassa ;) - äippä
illalla lumitöitä tehdessä naapurin kanssa sovittiin, että katsotaan mitä tapahtuu, traktori kävi ajamassa pyörätien ja kaarsi kauniisti kaukaa postilaatikot, mutta ei sinne kyllä pääse ellei joku tee lapiotöitä. Nyt odotellaan tuleeko postilta kehoitus tehdä lumityöt vai miten postinjakelu tapahtuu? tosin tää on tietysti kurja riesa postinkantajalle, jonka syytä ryhmittely ei ole. Onneksi on vanha laatikko pihalla, johon UutisVuoksi ja Helsingin Sanomat tulevat aamuisin. Eihän sillä laskupostilla mitään teekkää.....
- Postille
Posti voi halutessaan jakaa postin vanhaan laatikkooni, jonka viereen pääsee vaikka paloautolla. Uusi sijoiteltu on siellä metrin päässä penkassa. Päätettiin kans naapurustossa että katellaan nyt. Yks tuttu oli saanut muuten postinjaon lopettamisesta nimettömän ja osoitteettoman kirjeen = nimetön mainos???
Miten sellaisen virallisuuden kanssa leneekään. Eikö ao. kiinteistö tai henkilö pitäisi erikseen nimetä vastaanopttajaksi. - suuret surut
Aivan kateeksi käy, ellei ihmisillä ole mitään muuta murhetta kuin, että vääntää tuota lumen poistamista / jättämistä pienen pienen laatikon edestä. Tai , että miten voisi asialla kiusata naapuria, postinkantajaa jne. Sairaan, vanhuksen tai muutoin heikon ihmisen kohdalla sen saattaakin ymmärtää, mutta kun raavat miehet viitsivät, niin....Käydään vaikka millaisissa treneissä ja peleissä voimia koittelemassa, mutta jos pitäsi heittää muutama lapiollinen lunta postilaatikon edestä, niin jopa, jopa...ja eihän sitä lunta tule edes joka päivä. Kokeilkaa ihmiset, miten hyvä mieli tulee itselle, kun heitätte lapiolla myös sellaisen heikomman naapurinkin lumet samalla, kun lapioitte oman laatikon edustan siten, että postin tuoja pääsee siiihen esteettä. Muistakaa, metsä vastaa, kuten sinne huutaa.
- mieltä.
suuret surut kirjoitti:
Aivan kateeksi käy, ellei ihmisillä ole mitään muuta murhetta kuin, että vääntää tuota lumen poistamista / jättämistä pienen pienen laatikon edestä. Tai , että miten voisi asialla kiusata naapuria, postinkantajaa jne. Sairaan, vanhuksen tai muutoin heikon ihmisen kohdalla sen saattaakin ymmärtää, mutta kun raavat miehet viitsivät, niin....Käydään vaikka millaisissa treneissä ja peleissä voimia koittelemassa, mutta jos pitäsi heittää muutama lapiollinen lunta postilaatikon edestä, niin jopa, jopa...ja eihän sitä lunta tule edes joka päivä. Kokeilkaa ihmiset, miten hyvä mieli tulee itselle, kun heitätte lapiolla myös sellaisen heikomman naapurinkin lumet samalla, kun lapioitte oman laatikon edustan siten, että postin tuoja pääsee siiihen esteettä. Muistakaa, metsä vastaa, kuten sinne huutaa.
Normaali käytäntö tämä laatikoiden ryhmittely kaupungeissa/kunnissa, ni täällä takapajulassa asiasta itketään päivästä toiseen.
- ketkä luulee
mieltä. kirjoitti:
Normaali käytäntö tämä laatikoiden ryhmittely kaupungeissa/kunnissa, ni täällä takapajulassa asiasta itketään päivästä toiseen.
et heidän tahtonsa ja pillinsä mukaan pitää kaikkien tanssia. Jos postilaatikkoa siirretään muutama metri johonkin suuntaan, niin heidän maailmansa romahtaa totaalisesti.
- mie.
Postille kirjoitti:
Posti voi halutessaan jakaa postin vanhaan laatikkooni, jonka viereen pääsee vaikka paloautolla. Uusi sijoiteltu on siellä metrin päässä penkassa. Päätettiin kans naapurustossa että katellaan nyt. Yks tuttu oli saanut muuten postinjaon lopettamisesta nimettömän ja osoitteettoman kirjeen = nimetön mainos???
Miten sellaisen virallisuuden kanssa leneekään. Eikö ao. kiinteistö tai henkilö pitäisi erikseen nimetä vastaanopttajaksi.Imatrallahan riittää näitä yhteiskunnan loisia, jotka olisivat joutilaite auraamaan postilaatikoiden edustat. Postihan voisi maksaa esim. 8€/päivä näille loisille.
- nokkelampia
mie. kirjoitti:
Imatrallahan riittää näitä yhteiskunnan loisia, jotka olisivat joutilaite auraamaan postilaatikoiden edustat. Postihan voisi maksaa esim. 8€/päivä näille loisille.
ottaisit mallia näistä loisista, jotka asuvat vuokrakerrostaloissa. Posti tulee luukusta eteisen lattialle eikä tarvii lumitöistä huolehtia;)
Tyhmä paljon töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä. - kuin porvarillisuus
nokkelampia kirjoitti:
ottaisit mallia näistä loisista, jotka asuvat vuokrakerrostaloissa. Posti tulee luukusta eteisen lattialle eikä tarvii lumitöistä huolehtia;)
Tyhmä paljon töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä.ennen vanhaan. Työläiset puhuivat 30-luvulla, porvareista että: " Posti tulee luukusta eteisen lattialle eikä tarvii lumitöistä huolehtia;)"
- lumityöt itse.
Eihän se laatikkorivistö mikään kommuuni ole. Jokainen tekee oman laatikkonsa kohdan lumityöt. Pitää vain hankkia niin kapea lapio ettei vahingossa polku mene naapurin laatikon puolelle. Yksi vaihtoehto on tietysti se, että se joka ehtii, tekee koko ryhmäläisten puolesta lumityöt. Viidenkin laatikon ryhmäläisistä yleensä yksi ainakin on joutilas tekemään.
- posti
en ainakaa ihe auraa, tai ostakoot 4*4 maasturin ja ainaha autosta voi nousta laittamaa lehen lootaa!
- tulvillaan
posti kirjoitti:
en ainakaa ihe auraa, tai ostakoot 4*4 maasturin ja ainaha autosta voi nousta laittamaa lehen lootaa!
Eikös lainmukaan homma mene jotenkin näin??
jokainen kiinteistönomistaja on velvollinen hoitamaan oman LIITTYMÄN leveydeltä myös tien kunnossapidon (lumityöt,hiekoitus yms.)
Ja meillä ainakin postilaatikko on tuon liittymän ulkopuolella,joten ei minulla pitäisi olla mitään velvoitetta(lainmukaan)pitää postilaatikon edustaa puhtaana koska se on kaupungin puolella.
postihan voi sitä vaatia,mutta se ei ole lainvoimainen,joten jakelunkeskeytykset eivät ole muuta kuin uhkailua.
Ja jos postilaatikon edusta muka pitäisi kiinteistönomistajan pitää puhtaana se on vain postin laki ei Suomen,ja silloihan jos tuolle linjalle lähdetään,niin kohtahan kiinteistönomistaja joutuisi hoitamaan tienhoidon koko tontin alueelta jotka rajoittuu tiehen,eli useita kymmeniä/satoja metrejä.HULLUA!!
Vai olenko ihan kuutamolla tästä? - joka en omista
tulvillaan kirjoitti:
jokainen kiinteistönomistaja on velvollinen hoitamaan oman LIITTYMÄN leveydeltä myös tien kunnossapidon (lumityöt,hiekoitus yms.)
Ja meillä ainakin postilaatikko on tuon liittymän ulkopuolella,joten ei minulla pitäisi olla mitään velvoitetta(lainmukaan)pitää postilaatikon edustaa puhtaana koska se on kaupungin puolella.
postihan voi sitä vaatia,mutta se ei ole lainvoimainen,joten jakelunkeskeytykset eivät ole muuta kuin uhkailua.
Ja jos postilaatikon edusta muka pitäisi kiinteistönomistajan pitää puhtaana se on vain postin laki ei Suomen,ja silloihan jos tuolle linjalle lähdetään,niin kohtahan kiinteistönomistaja joutuisi hoitamaan tienhoidon koko tontin alueelta jotka rajoittuu tiehen,eli useita kymmeniä/satoja metrejä.HULLUA!!
Vai olenko ihan kuutamolla tästä?tonttia, vaan se on kaupungin vuokratontti, mutta talon omistan.. Tien ja tontin välissä on n. 6 metrin levyinen kaistale kaupungin maata, joka on ilmeisesti varattu kevyenliikenteen väyläksi, mutta on nyt nurmetettu ja ruohon ajan kesäisin siitä. Talvellahan ei heinä kasva.
Pitääkö minun kolata tämä tontin ja tien välinen pihaltani tuleva tienpätkä lumesta puhtaaksi. Se kyllä auttaisi minua huomattavasti pääsemään tielle. Nytkin on tullut lunta jo yhden talven tarpeet. Ei tarvitsisi nääs lähteä kävellä pomppimaan Imatrankoskelle, kun autokin on.
Postilaatikot on ryhmitelty seuraavan tontin kohtaan. Pitääkö omistajan pitää tämä laatikoiden edusta yksin puhtaana? Minä olen puhdistanut senkin, aina joutaessani.Vaikka olenkin vain "tonttivuokralainen".
Aikaa minulla kyllä on lumitöihin ja teen ne mielelläni. Olisi kuitenkin hyvä tietää miten asia lain mukaan menee. Laittomuuksiin en ryhdy, pois se minusta.
On oltava varovainen etteivät naapurit pane rautoihin jos menen ja teen heidänkin edestään lumityöt. Laki ennen minua ja jälkeeni jää.
Vastatkaa viisaammat, mikä on lainmukaista ja mikä ei, tässä lumijutussa. - Se on
tulvillaan kirjoitti:
Vai olenko ihan kuutamolla tästä?Kaupungin homma pitää postilaatikoiden edustat
puhtaana!Näin sanottiin postista ku kyselin syksyllä noita juttuja!!Ite en ainakaa kolaa
laatikoiden edustaa ja sovittiin naapureiden kans et kukaa ei kolaa! - tonttia
joka en omista kirjoitti:
tonttia, vaan se on kaupungin vuokratontti, mutta talon omistan.. Tien ja tontin välissä on n. 6 metrin levyinen kaistale kaupungin maata, joka on ilmeisesti varattu kevyenliikenteen väyläksi, mutta on nyt nurmetettu ja ruohon ajan kesäisin siitä. Talvellahan ei heinä kasva.
Pitääkö minun kolata tämä tontin ja tien välinen pihaltani tuleva tienpätkä lumesta puhtaaksi. Se kyllä auttaisi minua huomattavasti pääsemään tielle. Nytkin on tullut lunta jo yhden talven tarpeet. Ei tarvitsisi nääs lähteä kävellä pomppimaan Imatrankoskelle, kun autokin on.
Postilaatikot on ryhmitelty seuraavan tontin kohtaan. Pitääkö omistajan pitää tämä laatikoiden edusta yksin puhtaana? Minä olen puhdistanut senkin, aina joutaessani.Vaikka olenkin vain "tonttivuokralainen".
Aikaa minulla kyllä on lumitöihin ja teen ne mielelläni. Olisi kuitenkin hyvä tietää miten asia lain mukaan menee. Laittomuuksiin en ryhdy, pois se minusta.
On oltava varovainen etteivät naapurit pane rautoihin jos menen ja teen heidänkin edestään lumityöt. Laki ennen minua ja jälkeeni jää.
Vastatkaa viisaammat, mikä on lainmukaista ja mikä ei, tässä lumijutussa.Vuokratontissakin,tontin haltia on velvollinen hoitamaan tonttinsa littymäkohdan tieosuuksineen,juuri tällä lailla määrätään haltia pitämään myös tuo kaupungin osa kunnossa.
Sillä harvat tontit rajoittuu suoraan tiehen.`Ainahan`tontin ja tien välissä on kaupungin maata koska niissä on varaus kevyelleliikenteelle,tai tien levennykselle.
Eli jos laatikkosi ei ole tuossa liittymäkohdassa,sinun ei tarvitse siitä huolehtia.
Katsotaan mitä postin edustajat vastaavat =) - kun olen tehnyt
Se on kirjoitti:
Kaupungin homma pitää postilaatikoiden edustat
puhtaana!Näin sanottiin postista ku kyselin syksyllä noita juttuja!!Ite en ainakaa kolaa
laatikoiden edustaa ja sovittiin naapureiden kans et kukaa ei kolaa!jonkun kanssa sopimuksen, että he toimittavat minulle postin välityksellä esim. sähkö-tai muun laskun, tai sanomalehden, niin tämä molemminpuolinen sopimus kattaa myös sen, että minulla on paikka mihin posti jättää ko. lähetykset ja minun velvollisuuteni on hoitaa asia niin, että en itse ole asettanut mitään esteitä niiden perille toimittamiselle.
Jos laatikon edessä, oli se sitten yksin jossain tai ryhmässä, on muodostunut jokin este, minun on se este poistettava. Muussa tapauksessa en ole noudattanut tekemääni sopimusta. Sopimus on postin lähettäjän ja minun välinen.
Näissä asioissa syyllistetään yleensä posti, jolla on vain lähetysten välittäjän rooli tässä asiassa. Jos lähetyksen perille vieminen ei onnistu, posti palauttaa lähetykset takaisin lähettäjälle.
Mikäli ei halua, että postit kannetaan esteiden takia laatikkoon on sovittava lähettäjän kanssa muusta menettelystä. Se voi olla esim. itse noutaminen tai jonkun avustajan käyttäminen.
Vaihtoehtoja on useita. Sähköinen laskutus on yleistynyt ja myös sanomalehdet ovat sähköisessä muodossa sekä pankkiasiat voi hoitaa sähköisesti. Ei ole montaa asiaa joka vaatisi edes postilaatikon käyttöä.
Mainoksiakin voi katsoa täältä netistä, ilman että tarvitsee lähteä tuonne hankeen rämpimään.
Vai mitä sanoo "kaikkitietävä" Anssi? - jako
kun olen tehnyt kirjoitti:
jonkun kanssa sopimuksen, että he toimittavat minulle postin välityksellä esim. sähkö-tai muun laskun, tai sanomalehden, niin tämä molemminpuolinen sopimus kattaa myös sen, että minulla on paikka mihin posti jättää ko. lähetykset ja minun velvollisuuteni on hoitaa asia niin, että en itse ole asettanut mitään esteitä niiden perille toimittamiselle.
Jos laatikon edessä, oli se sitten yksin jossain tai ryhmässä, on muodostunut jokin este, minun on se este poistettava. Muussa tapauksessa en ole noudattanut tekemääni sopimusta. Sopimus on postin lähettäjän ja minun välinen.
Näissä asioissa syyllistetään yleensä posti, jolla on vain lähetysten välittäjän rooli tässä asiassa. Jos lähetyksen perille vieminen ei onnistu, posti palauttaa lähetykset takaisin lähettäjälle.
Mikäli ei halua, että postit kannetaan esteiden takia laatikkoon on sovittava lähettäjän kanssa muusta menettelystä. Se voi olla esim. itse noutaminen tai jonkun avustajan käyttäminen.
Vaihtoehtoja on useita. Sähköinen laskutus on yleistynyt ja myös sanomalehdet ovat sähköisessä muodossa sekä pankkiasiat voi hoitaa sähköisesti. Ei ole montaa asiaa joka vaatisi edes postilaatikon käyttöä.
Mainoksiakin voi katsoa täältä netistä, ilman että tarvitsee lähteä tuonne hankeen rämpimään.
Vai mitä sanoo "kaikkitietävä" Anssi?itse en ole tehnyt minkäänlaista sopimusta postin kanssa,joten jos vaativat laatikoiden siirron,niin hoitakoot myös siitä aiheutuneet työt.esim.lumet.
ennen laatikko oli "pihassamme" niin oli laatikon edusta siisti ja postikin helposti jaettavissa.
niinhän se metsä vastaa kuin sinne huudetaan,joten olisivat antaneet laatikoiden olla paikallaan ;) - ole sopimuksia
jako kirjoitti:
itse en ole tehnyt minkäänlaista sopimusta postin kanssa,joten jos vaativat laatikoiden siirron,niin hoitakoot myös siitä aiheutuneet työt.esim.lumet.
ennen laatikko oli "pihassamme" niin oli laatikon edusta siisti ja postikin helposti jaettavissa.
niinhän se metsä vastaa kuin sinne huudetaan,joten olisivat antaneet laatikoiden olla paikallaan ;)tehnyt. Olen tehnyt tilaus-sopimuksen Etelä-Saimaan kanssa ja joidenkin muiden palveluntuottajien kanssa, että he laskuttavat minua palveluistaan. Laskun toimittaa posti minulle ja sopimukseen kuuluu että ne laskut ja lehti tulevat minun postilaatikkooni. Esteitä en saa asettaa laatikon eteen.
- ...
ole sopimuksia kirjoitti:
tehnyt. Olen tehnyt tilaus-sopimuksen Etelä-Saimaan kanssa ja joidenkin muiden palveluntuottajien kanssa, että he laskuttavat minua palveluistaan. Laskun toimittaa posti minulle ja sopimukseen kuuluu että ne laskut ja lehti tulevat minun postilaatikkooni. Esteitä en saa asettaa laatikon eteen.
ne lumet siihen laatikon eteen asetit?
- rautalangasta
... kirjoitti:
ne lumet siihen laatikon eteen asetit?
Sinä ne asetit itse. Veronmaksajana olet maksanut kaupungille, että kaupunki käyttää lumen auraukseen aurausfirman kalustoa. Tämä aurakalusto on sen lumen siihen sinun laatikkosi eteen työntänyt. Sinä olet siitä vastuussa.
Pitääkö minun vielä vääntää sekin mistä lumi alunperin on tullut? Uskon kuitenkin että tiedät, tai ainakin arvaat. Suunnan ilmeisesti olet saanut selville, seuraamalla taivaalta tippuvaa lumihiutaletta. - Looda
rautalangasta kirjoitti:
Sinä ne asetit itse. Veronmaksajana olet maksanut kaupungille, että kaupunki käyttää lumen auraukseen aurausfirman kalustoa. Tämä aurakalusto on sen lumen siihen sinun laatikkosi eteen työntänyt. Sinä olet siitä vastuussa.
Pitääkö minun vielä vääntää sekin mistä lumi alunperin on tullut? Uskon kuitenkin että tiedät, tai ainakin arvaat. Suunnan ilmeisesti olet saanut selville, seuraamalla taivaalta tippuvaa lumihiutaletta.... kun aurauskalusto kaataa laatikkorivin. Jos auraus kuuluu kaupungille niin pitäkööt tiet puhtaana niin, että ei lähde loodat mukana. No Anssi annappa kommentti kun olet aina niin viksuna täällä lausuntoja antamassa. Vai eikö tämä asia kuulu lausuntojen piiriisi????
- Lumilinko
Looda kirjoitti:
... kun aurauskalusto kaataa laatikkorivin. Jos auraus kuuluu kaupungille niin pitäkööt tiet puhtaana niin, että ei lähde loodat mukana. No Anssi annappa kommentti kun olet aina niin viksuna täällä lausuntoja antamassa. Vai eikö tämä asia kuulu lausuntojen piiriisi????
Eipä ole Anssi vastaillut Loodalle. Taitaa olla liian pieni juttu selvitettäväksi tai otettavaksi kantaa.
- anssi.
Looda kirjoitti:
... kun aurauskalusto kaataa laatikkorivin. Jos auraus kuuluu kaupungille niin pitäkööt tiet puhtaana niin, että ei lähde loodat mukana. No Anssi annappa kommentti kun olet aina niin viksuna täällä lausuntoja antamassa. Vai eikö tämä asia kuulu lausuntojen piiriisi????
Pitäisikö loukkaantua tuosta vai miten ottaa kirjoitus. No voin vain toistaa päätettyjä asioita, eli rikkoutuneet laatikot joutuu posti korvaamaan ja laatikkojen edustan putsaus kuuluu laatikoitten omistajalle.
- Anonyymi
Näin on mtta kun sille yhdelle ei kelpaa toisten tekemät lumityöt vaan menee korjaamaan jo kolatut jäljet uudelleen, että voi olla tyhmä ukko.
- Lamppu
Mitäs jos rupeaisitte käyttämään postilokeroita? Kyllähän se riittää kun pienen määrän laskuja sieltä kerran viikossa käy hakemassa, niin tienviereiseen laatikkoon ei tule muuta kuin mainoksia ;D
Olisihan se hassua jos postit joutuis laajentaa tilojaan, kun ihmiset rupeisivatkin vaatimaan itselleen postilaatikot heidän toimitiloistaan.
Yhdyn kuitenkin osittain tuohon postilaatikoiden sijoittelujupakkaan, että minusta oli omituista, että sieltä postista tuli joku 'tantta' kertomaan sen ryhmittelyn sijainnin. Miksei tällainen 5 talon lähiö saa itse päättää laatikkorivin paikasta? Hehän siellä asuvat ja tietävät esim, mihinkä vedet pakkautuvat keväällä lumien sulaessa. Ehkei näistä olisi tällaista sotaa syttynyt jos tuolta 'ylemmältä taholta' oltais kysytty asukkailta edes jotain mielipiteitä, eikä vaan pakotettu heidät tekemään mitä heidän päähänsä on pälkähtänyt. Ai, demokratiaksiko tätä kutsutaankin?- "Sammunut lyhty"
Uutisissa kuulimme tänään, että postin entinen ja saksalaisten nykyisin omistama kuljetusfirma lakkauttaa 150 työpaikkaa. Myös Lappeenranta on listalla. Imatran postin kulkuun se vaikuttaa varmasti. Ei ainakaan parane.
Valittakaa nyt, kun on aihetta. Laatikoiden ryhmittely unohtuu kohta. Sitä ei muista kukaan, puolen vuoden kuluttua.
Myydään kaikki ulos. Jos ei venäläisille niin sitten muille.
Rahalla saa ja hevosella pääsee. Kohta kulkee postikin hevosella,taas. - Anonyymi
"Sammunut lyhty" kirjoitti:
Uutisissa kuulimme tänään, että postin entinen ja saksalaisten nykyisin omistama kuljetusfirma lakkauttaa 150 työpaikkaa. Myös Lappeenranta on listalla. Imatran postin kulkuun se vaikuttaa varmasti. Ei ainakaan parane.
Valittakaa nyt, kun on aihetta. Laatikoiden ryhmittely unohtuu kohta. Sitä ei muista kukaan, puolen vuoden kuluttua.
Myydään kaikki ulos. Jos ei venäläisille niin sitten muille.
Rahalla saa ja hevosella pääsee. Kohta kulkee postikin hevosella,taas.Silloin, kuin posti tuli hevosella, alkoi jakajan työpäivä klo 5 aamulla ja aluksi hän hoiti ja ruokki hevoset. Sitten ajoivat niillä keskelle omakotitaloaluetta ja soittivat torvea. Ja hienostonaiset kävivät itse noutamassa postinsa kantajalta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123680MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar721934Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421588Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811224Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja661042Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33988Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60853- 171844
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3778