Almera ei käynnisty

Pottis

Mikä on ku almera ei käynnisty. Virrat menee norm. päälle mut ku pitäis startata ni ei mitään???

18

25270

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Allu

      Mulla tilttasi syksyllä ajonesto 04-mallin Almerasta. Esioireena varoitusvalo oli palanut jonkin aikaa ja sitten kävi juuri kuvaamallasi tavalla: virta päälle ja starttausyrityksellä pelkkä "klik" eikä muuta. Takuuseen vaidettiin jokin ajoneston mokkula ja samalla koodattiin avaimet uudelleen (ja diagnostiikan ehdotuksen mukaan vaihdettiin myös akku).

      • ei 

        estä starttaamista, vain käynnistyksen.


    • Allun startti

      Täällä 'ongelma' vm. 97 1.4 GX Allussa startin/akun kanssa. Akku vaihdettu vuosi sitten, ajettu lähes pelkästään pitkiä matkoja, akun varaustaso tarkistettu ja siinä ei mitään vikaa.

      Ongelma on se, että jostain syystä startti pyörii talvisin hyvin laiskasti pari kertaa (on lämmitetty yms.), ja hurahtaa sitten yhtäkkiä käyntiin. Onko muilla ollut vastaavaa? Onko kyseessä ominaisuus vai kenties startti menossa paskaksi? Eihän tuo haittaa niin kauan kun käyntiin lähtee, mutta on ärsyttävää kuitenkin.

      • niissanisti

        Oletko tehnyt remppaa viimeaikoina. Kerran unohtu moottorin ja korin välinen maakaapeli irti ja oli semmoset oireet.tai saa muuten huonosti maata.


      • hiekkaa
        niissanisti kirjoitti:

        Oletko tehnyt remppaa viimeaikoina. Kerran unohtu moottorin ja korin välinen maakaapeli irti ja oli semmoset oireet.tai saa muuten huonosti maata.

        Joo; saman tyyppistä ongelmaa. 2003 1.5 bensakone ja ajettu vasta 30tkm. Ennen pakkasia: varoitusvalot tuli mittaristoon, mitään ei tapahtunut. Ja jollakin kertaa hurahti käyntiin kuin ennenkin. Yks kerta auto jäi pihaan viime viikolla. Nyt pakkasella lähtee ekalla. Luulin aluksi, että laturi. Ei, kyllä virtaa ja jännitettä on. Mutta proidi sanoi, että oisko kosketus huono jossain maajohdossa? Ja kosteammalla kelillä sähkö kulkee vähän vääriä väyliä. Mutta se ihmetyttää, että oireet alkoivat viikko, ehkä pari sitten. Miksi? Onko tosiaan joku maajohto löysällä? Yritän selvittää tällä viikolla ja kerron mitä seviää.


      • hiekkaa
        hiekkaa kirjoitti:

        Joo; saman tyyppistä ongelmaa. 2003 1.5 bensakone ja ajettu vasta 30tkm. Ennen pakkasia: varoitusvalot tuli mittaristoon, mitään ei tapahtunut. Ja jollakin kertaa hurahti käyntiin kuin ennenkin. Yks kerta auto jäi pihaan viime viikolla. Nyt pakkasella lähtee ekalla. Luulin aluksi, että laturi. Ei, kyllä virtaa ja jännitettä on. Mutta proidi sanoi, että oisko kosketus huono jossain maajohdossa? Ja kosteammalla kelillä sähkö kulkee vähän vääriä väyliä. Mutta se ihmetyttää, että oireet alkoivat viikko, ehkä pari sitten. Miksi? Onko tosiaan joku maajohto löysällä? Yritän selvittää tällä viikolla ja kerron mitä seviää.

        Se on nyt taas toiminut kolme päivää kuin "unelma". Eli vaikea hakea sähkövikaa kun vika ei ole päällä, ellei vie merkkikorjaamolle, vois löytyä joku syykoodi.
        Mutta tuo ajonesto; olisinkohan häirinnyt sitä jollakin?


      • Anonyymi

        Tuohon vaivalloisesti pyörivään starttiin oli minun Almerassa selitys juuri kulunut starttimoottori. Se kun vaihdettiin pyöri käynnistysmoottori kuin ompelukone.


    • just vaihdettu

      Startin hiilet on voinu mennä. Meillä sama vika kukausi sitten. Vaihdettiin hiilet ja nyt toimii.

      • vai käytitkö

        korjaamolla.ja mitä maksoi,jos korjautit, omassa allukassa on myös joskus ollut startti ongelmia ja ajattelin että hiilet on syy.


    • Pottis

      Joo eli virtalukko on niin kulunut ettei toimi jos ei avain oo oikeassa asennossa. Uus maksaa reilun pari sataa = vielä vaihtamatta...

      • almera N15 vm99

        Akkuvalo ja moottorivalo paloivat, starttimoottori pyöri, ei käynnistynyt.

        Starttikaasua moottoriin ilmansuodattimen kannen alta ja hieman kaasun pumppausta niin jo lähti. Eniten jäi ihmetyttämään, miksi moottori- ja akkuvalo paloivat. Nyt käy normaalisti


    • woitto

      sama ongelma että virrat tulee mutta ei starttaa, naksahtaa vaan ja ajonestonvalo syttyy.Vika on ollut jo useasti myös kesällä mutta auto on yleensä lähtenyt käyntiin kohta sen jälkeen kun olen availlut ovia(!!!)hetken aikaa. Nyt teki sen poikkeuksen ettei lähtenyt, pakkanenkin varmaan jotain vaikuttaa. Olen vaihtanut avimeenkin patterin, ei auttanut. Kävin kysymässä huollosta, eivät osanneet auttaat, väittivät ettei ole ajonestossa vika mutta epäilen että sieltä se kuitenkin löytyy.

      • Almera 97

        Minulla oli sama vika. Selvisi, että starttimoottori sökö. Vaihdettiin ja kaikki O.K.
        Vika ilmeni satunnaisesti ja meni yleensä ohi, kun auto oli seisonut muutaman tunnin.


    • Valmistajan Takuu?

      Mulla almera -03 33t km. Useimmiten ok, mutta sattuu "maanantai"päiviä jolloin avainta kääntäessä kaikki hälyvalot keskellä syttyvät ja radio toimii, mutta ei tapahdu mitään. Saattaa auttaa jos remppaan ovien lukkoja ja ovia auki/kiinni. Voi startata kerran laiskasti ja taas aivan hiljaa. Ja sitten hurahtaa käynttiin jollakin seuraavista kerroista. Vein sen Autokeskukseen. HUOLLOSTA soitettiin äsken: sanottiin, että se on NATS. Laatikko vaihtoon 190e 110e. Autolla ajettu vasta 33t km! VOINKO VAATIA korjausta valmistusvian piikkiin?? Eihän tämä voi olla niin, että uusi auto sekoaa käsiin?

    • vaihdan merkkiä

      Amera 2007 ajettu 50000km , jos pakkasta yli 10 astetta ei käynnisty, loksutta lukkoja, ajettaissa nykii.
      Talvella 2009 vaihdettiin ajonestollaitteen kompponenteja, mutta auto ei tullut kuntoon. . Nyt kun on taas kunnon talvi Almera seisoo pihalla kovemilla pakkasilla. Nykiminen on vieläkin harmillisempaa.

      • qq221

        Hae uusi dacia santeri 9987 euroa 105hp TODELLA hyvä auto.


    • Late lapista

      minulla Almera 04 acenta/ luxury kyseinen vika Lukupuolan /käynnistyksen eston
      välinen kaapeli vaihdettiin merkki huolossa kyseinen homma vaatii testerin
      hinta vajaat 200 € kaikkineen

    • maria.i

      Kysyisin tällästä asiaa kun mun auto toimi täydellisesti mutta yksi aamu kun olin lähdössä niin auto ei siis käynnistynyt ollenkaan ei lähde apu virralla eikä työntämmällä käyntiin diesel almera 01 vm ei vissiin niinkö jaksa kunnolla pyörittää en tiedä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1839
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1610
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe