Olen pitkällä sairaslomalla, josta työnantaja on maksanut palkkaa ensimmäisiltä 40 päivältä. Tietenkin olen siis toimittanut lääkärintodistukset työnantajalle, jonka on pitänyt toimittaa ne Kelaan.
Kelasta kuitenkin ilmoitettiin, että todistuksia ei ole tullut - pomo taas vakuuttaa postittaneensa ne jo kaksi viikkoa aitten. Kelasta sanotaan, että mitään päätöksiä päivärahasta ei tehdä, ennenkuin alkuperäiset todistukset ovat pöydällä.
Sairasloma tulee jatkumaan edelleen, mutta nyt on välissä siis yli kuukausi todistuksetonta aikaa - jolta pitäisi maksaa vuokra ja oma kolmen lapsen eläminen. Kelasta käskettiin pyytää uudet - mutta kaksi lappua oli yksiyisiltä lääkäriasemilta: milläs maksan uudet, jos en saa edes sairauspäivärahaa?
Mitä ihmettä teen???
Lääkärintodistukset hukassa
7
5079
Vastaukset
- olen kuullut että..
lääkärin todistuksista jäis joku kappale lääkärille??
eikö sieltä saa ilmaseksi sitä kopio osaa???kysyppä..ei tartte makseleen heti alkaa..meet luukulle kysymään..ja selität asian. - --------------------
lääkärinlausunnosta? Jos et alkuperäistä itsellesi pyytänyt (itse pyydän aina), niin olisit sitten edes oikeaksi todistetun kopion itsellesi ottanut...
Jatkoa silmällä pitäen, suosittelen...- sinulle lääkärinlausunnosta
että alkuperäinen lääkärinlausunto menee aina kelaan.ja itselle jää kopio ellei lääkäri sitten kirjoita kahta samanlaista alkuperäistä.
- ---------------------------...
sinulle lääkärinlausunnosta kirjoitti:
että alkuperäinen lääkärinlausunto menee aina kelaan.ja itselle jää kopio ellei lääkäri sitten kirjoita kahta samanlaista alkuperäistä.
alkuperäisen niin työnantajalle kuin minullekin.
Yhden ainoan kerran olen kopion itselleni ottanut, muut aina alkuperäisiä (koskee kaikkia kolmesta eri sairaudesta johtuvia sairaslomia). Totta kai itselleni haluan mustaa valkoisella, esim. kaikki epikriisit ym.
nim. itsekin alalla - kaikki hoksaisivat
---------------------------... kirjoitti:
alkuperäisen niin työnantajalle kuin minullekin.
Yhden ainoan kerran olen kopion itselleni ottanut, muut aina alkuperäisiä (koskee kaikkia kolmesta eri sairaudesta johtuvia sairaslomia). Totta kai itselleni haluan mustaa valkoisella, esim. kaikki epikriisit ym.
nim. itsekin alallatajuaisivat pyytää todistuksista edes jäljennökset, mutta eihän se aina auta sekään.
Minulla Kela hävitti kanssa yhdet lääkärinlausunnot, odotin ja odotin rahoja kunnes selvisi ettei lausuntoja löytynyt mistään. Onneksi olin ottanut omat kopiot jotka kela sitten väliaikaisesti hyväksyi ja sain viimein rahat maksuun.
Ja menihän sieltä sairaalastakin sitten myöhemmin kelaan uudet paperit :)
- Tohtor phillu
Lääkäreillä on aina arkistossa tiedot kirjoitetuista
sairaslomista jne.
Sieltä saa kyllä tarvittaessa mustaa valkoisella
sairaudesta.
Soitto/käynti lekurilla auttaa aina. - Anonyymi
Mulle kävi myös näin. Aika oli varattu Kelalle nimenomaan ks asianhoitoon. Kelan virkailija kyllä otti todistuksen vastaan, mutta kelan sivuilla luki että olen toimittanut vain tiliotteet ja sähköisen reseptin.
Koen tämän jopa ihan tahalliseksi kiusaksi. Onneksi vasemmisto laittaa nyt Kelan kuriin! Merkonomit pois kyykyttämästä akateemisia!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .794468Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503105Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631353091Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4002179Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2191296Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111203- 761197
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301064- 631056
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111983