JUNKERTUMS Y-PENTUE

noopi

Missähän päin mahtaisi sijaita Junkertums Y-pentueen sisarukset? Koirat synty 14.9.2005. Ois kiva tietää miten muilla menee, ku meil o tääl yks tolikka kasvamassa!

29

14097

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muistikatkos

      Sinä kuka omistaa junkertums kennelin ja onko omistaja joskus vaihtunut. Minulla on ollut joskun junkertums pentu noin 24 vuotta sitten.

      • Muistan

        Asko Viljanen omistaa kennelin.


      • muistikatkos
        Muistan kirjoitti:

        Asko Viljanen omistaa kennelin.

        Onko kennelin omistanut joskus joku muu?


      • kaikkitietävä
        muistikatkos kirjoitti:

        Onko kennelin omistanut joskus joku muu?

        Niin kauan, kuin muisti riittää, on Junkertums ollut Asko Viljasen omistamana.
        Uskon, että on myös perustaja.
        Kennel on yksi Suomen kuuluisimmista, takavuosina oli itsestään selvää, että Junkertums kiersi voittajana kasvattajaluokkaa päänäyttelyissä, ja Askon tuontiurokset, ja niiden jälkeläiset voittelivat omia luokkiaan. Narttuja unohtamatta.
        Käyttöpuolella koiria oli myös paljon, menestystä tuli jo senkin vuoksi, että määrät olivat suuria.
        Nykynäkemyksen mukaisesti Kennel Junkertums oli /on? enenmmän näyttelykoirien kasvattamiseen erikoistunut.


      • FAU
        muistikatkos kirjoitti:

        Onko kennelin omistanut joskus joku muu?

        on ollutJunkertums vuosikymmenet, vaikka tekivätkin yhdessä töitä vaimonsa Marjan knssa ennen tämän kuolemaa.
        Marjalla oli myös oma kennelnimi, jolta aikanaan on lähtenyt paljon pentueita maailmalle muista roduista.
        Saksanpaimenet kuitenkin rekisteröitiin Askon nimiin vaikka yhdessä hommaa pyörittivätkin.
        Nykyisin Marjan kennelnimellä kasvattaa saksanpaimenkoiria heidän poikansa.


      • oli vaan
        FAU kirjoitti:

        on ollutJunkertums vuosikymmenet, vaikka tekivätkin yhdessä töitä vaimonsa Marjan knssa ennen tämän kuolemaa.
        Marjalla oli myös oma kennelnimi, jolta aikanaan on lähtenyt paljon pentueita maailmalle muista roduista.
        Saksanpaimenet kuitenkin rekisteröitiin Askon nimiin vaikka yhdessä hommaa pyörittivätkin.
        Nykyisin Marjan kennelnimellä kasvattaa saksanpaimenkoiria heidän poikansa.

        nimellisesti kasvattaja.Marja teki kaiken työn.
        Ilman Marjaa ei olis Asko koskaan saanut niitä titteleitä ja kunnioita.


      • booM
        oli vaan kirjoitti:

        nimellisesti kasvattaja.Marja teki kaiken työn.
        Ilman Marjaa ei olis Asko koskaan saanut niitä titteleitä ja kunnioita.

        Muistaako kukaan sitä, ei Junkertums kenneliä, miten sille kävi -70 luvulla? Minä muistan.


      • muistikatkos
        booM kirjoitti:

        Muistaako kukaan sitä, ei Junkertums kenneliä, miten sille kävi -70 luvulla? Minä muistan.

        Sille siiten kävi? Minkäs niminen oli?


      • booM
        muistikatkos kirjoitti:

        Sille siiten kävi? Minkäs niminen oli?

        Se toinen.


      • muistikatkos
        booM kirjoitti:

        Se toinen.

        sitä tietoa etsii kun ei tiedä mitä etsii?


      • booM
        muistikatkos kirjoitti:

        sitä tietoa etsii kun ei tiedä mitä etsii?

        Vanhat koiramme lehdet, Hymy lehti ym....


      • muistikatkos
        booM kirjoitti:

        Vanhat koiramme lehdet, Hymy lehti ym....

        Koko asia sitten kun menee noin vaikeaksi, et pitäis jotain asiaa vanhoista lehditä hakea kun ei tiedä mitä hakee. Eikä ole vanhoja mainittuja lehtiä.


      • vuodesta
        muistikatkos kirjoitti:

        Koko asia sitten kun menee noin vaikeaksi, et pitäis jotain asiaa vanhoista lehditä hakea kun ei tiedä mitä hakee. Eikä ole vanhoja mainittuja lehtiä.

        1975 Junkertums on ollut A.Viljasen nimissä...sen varhaisemmista asioista en ole edes kuullut mitään. Samoin olen kuullut, että kasvatustyön (jalostusvalinnat) on tehnyt Marja Hoffren, joka nosti Junkertums nimen huipulle.


      • Viljasen koirat
        kaikkitietävä kirjoitti:

        Niin kauan, kuin muisti riittää, on Junkertums ollut Asko Viljasen omistamana.
        Uskon, että on myös perustaja.
        Kennel on yksi Suomen kuuluisimmista, takavuosina oli itsestään selvää, että Junkertums kiersi voittajana kasvattajaluokkaa päänäyttelyissä, ja Askon tuontiurokset, ja niiden jälkeläiset voittelivat omia luokkiaan. Narttuja unohtamatta.
        Käyttöpuolella koiria oli myös paljon, menestystä tuli jo senkin vuoksi, että määrät olivat suuria.
        Nykynäkemyksen mukaisesti Kennel Junkertums oli /on? enenmmän näyttelykoirien kasvattamiseen erikoistunut.

        On näyttöpuolen koiria nykyään, männävuosina käyttöönkin.


      • näkyä
        Viljasen koirat kirjoitti:

        On näyttöpuolen koiria nykyään, männävuosina käyttöönkin.

        koirat edes näyttelyissä...saati kokeissa. Tuloksia seuranneena sanoisin näin....


      • jiikoo
        Viljasen koirat kirjoitti:

        On näyttöpuolen koiria nykyään, männävuosina käyttöönkin.

        minusta junkertum's koirat eivät ole puhtaasti käyttö- eikä näyttökoiria. sekalinjaisia siis. ihan mukavia ja tervepäisiä otuksia mitä itse olen tavannut.


      • ihan kivoja sessuja
        jiikoo kirjoitti:

        minusta junkertum's koirat eivät ole puhtaasti käyttö- eikä näyttökoiria. sekalinjaisia siis. ihan mukavia ja tervepäisiä otuksia mitä itse olen tavannut.

        mutta mitäs käyttöpuolen linjaa siellä on käytetty????


      • kaikkitietävä
        ihan kivoja sessuja kirjoitti:

        mutta mitäs käyttöpuolen linjaa siellä on käytetty????

        vaikka Junkertums on selvästi näyttelypainotteinen kenneli, ei ne koirat mitään pohjasakkaa ole luonteeltaan.
        Onhan KVA n arvojakin tullut miltei parikymmentä.
        Askon koirat olivat, ja kai vieläkin aikansa käyttäjille sopivia, esim. Muz linja toi hyviä jälkineniä koirille, tosin en ole koskaan pitänyt bad boll linjaisista koirista.
        Mutta kysynnän ja tarjonnan laki se koirakaupassakin on.
        Ja Askolla oli kysyntää.
        Paljon olisi jäänyt puuttumaan suomen sakemannirintamalta jos Junkertumsia ei olisi ollut.


      • mutta tiedustelin
        kaikkitietävä kirjoitti:

        vaikka Junkertums on selvästi näyttelypainotteinen kenneli, ei ne koirat mitään pohjasakkaa ole luonteeltaan.
        Onhan KVA n arvojakin tullut miltei parikymmentä.
        Askon koirat olivat, ja kai vieläkin aikansa käyttäjille sopivia, esim. Muz linja toi hyviä jälkineniä koirille, tosin en ole koskaan pitänyt bad boll linjaisista koirista.
        Mutta kysynnän ja tarjonnan laki se koirakaupassakin on.
        Ja Askolla oli kysyntää.
        Paljon olisi jäänyt puuttumaan suomen sakemannirintamalta jos Junkertumsia ei olisi ollut.

        niitä käyttölinjaisia koiria, joita aiemmin tuolla mainittiin.


      • kaikkitietävä
        mutta tiedustelin kirjoitti:

        niitä käyttölinjaisia koiria, joita aiemmin tuolla mainittiin.

        aikaisemmin mainittujen nimiä?


      • edeltä....
        kaikkitietävä kirjoitti:

        aikaisemmin mainittujen nimiä?

        ja totea itse, että onko ne käyttölinjaisia....Bad Boll ei ainakaan ole.


      • 3.polven kasvattaja
        booM kirjoitti:

        Vanhat koiramme lehdet, Hymy lehti ym....

        Kyllä 70-luvulla oli surkeita sakemannikennel tarinoita paljonkin, mutta Junkertums vasta aloitteli kasvatusta.

        Pätkiikähän nyt booM:lla muisti? Meneekö vuosikymmenet sekaisin, vaiko peräti kennelnimi?


      • Anonyymi
        kaikkitietävä kirjoitti:

        Niin kauan, kuin muisti riittää, on Junkertums ollut Asko Viljasen omistamana.
        Uskon, että on myös perustaja.
        Kennel on yksi Suomen kuuluisimmista, takavuosina oli itsestään selvää, että Junkertums kiersi voittajana kasvattajaluokkaa päänäyttelyissä, ja Askon tuontiurokset, ja niiden jälkeläiset voittelivat omia luokkiaan. Narttuja unohtamatta.
        Käyttöpuolella koiria oli myös paljon, menestystä tuli jo senkin vuoksi, että määrät olivat suuria.
        Nykynäkemyksen mukaisesti Kennel Junkertums oli /on? enenmmän näyttelykoirien kasvattamiseen erikoistunut.

        Marja toi Askolle parhaan mahdollisen materiaalin kasvatustyöhön.


    • kaikkitietävä

      Junktertums kennelin kulta-aikana ei paljoa puhuttu käyttö-näyttölinjaisista.
      Jokainen tiesi, ettei nufo ollut mikään sutsumi sieger, ei koco ei golf ei piste jen.. Ja näitä Asko paljon käytti.
      Mutta ei ne muiden kennelien koirat näistä linjoista poikenneet. Oli ja on vielä hyvin vahvat Wienaerau linjat, Lassoa sekaan, mutta Muz oli jo enemmän "käyttö" ihmisten suosiossa.
      Jotku piti marco linjaa poikkeavana.
      Izal, ista eikä garthagosta puhuttu vielä mitään.
      Näillä eväillä sitä mentiin.
      Sirpa käytti kotimaisia linjoja, joiden käyttöominaisuudet olivat keskinkertaista parempia.
      Joten tällaisia nimiä ennen.

      • joku

        joka huolimattomasti opiskellut asiaa mistä luulee tietävänsä...mitenkähän tuo Golf liittyy Askon jalostusuroksiin.
        Koiran omistivat aikoinaan Kennel Bacteroides ja Kennel Jopan...


      • vielä..
        joku kirjoitti:

        joka huolimattomasti opiskellut asiaa mistä luulee tietävänsä...mitenkähän tuo Golf liittyy Askon jalostusuroksiin.
        Koiran omistivat aikoinaan Kennel Bacteroides ja Kennel Jopan...

        Asko ei edes käyttäny koskaan Golfia


      • kaikkitietävä
        joku kirjoitti:

        joka huolimattomasti opiskellut asiaa mistä luulee tietävänsä...mitenkähän tuo Golf liittyy Askon jalostusuroksiin.
        Koiran omistivat aikoinaan Kennel Bacteroides ja Kennel Jopan...

        Sellaista asiaa joka ei kiinnosta niin paljoa.
        Vanhoja muistelen, kun sitä aikaa oon elänyt.
        Golf tuli vain lonkalta, vaikka Vito oli ajatuksissa.
        Sorry vaan lipsahdus, älä menetä yöuniasi.


      • ehkä...
        kaikkitietävä kirjoitti:

        Sellaista asiaa joka ei kiinnosta niin paljoa.
        Vanhoja muistelen, kun sitä aikaa oon elänyt.
        Golf tuli vain lonkalta, vaikka Vito oli ajatuksissa.
        Sorry vaan lipsahdus, älä menetä yöuniasi.

        Asko vois ne pian menettää, ottaen huomioon et Golfilla oli 70 pentuetta, ja yksikään niistä ei ollut Askon.
        Ja sattuuhan näitä itse kullekkin pikku lipsahduksia...tuli vähän kärkkäästi vastattua, sori....


    • noopi

      Niin siis peräänkuulutan sitä että missähän niitä sisaruksia olisi?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      112
      8791
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2623
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      128
      2371
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1989
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1736
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1540
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1497
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1219
    Aihe