Jakohihna ym.

Allu

Paljonko Focuksessa on jakohihnan vaihtoväli?
Aikeissa vaihtaa Nissan Almera sedanista johonkin farkkuun ja focus voisi olla varteenotettava vaihtoehto...Nissukassahan on ketju joten sitä huoltahan ei siinä ole...Mitähän jakohihnan vaihto kustantaa?? Muutenkin kokemuksia hyviä/huonoja Focuksesta otetaan vastaan kiitollisin mielin.Kiikarissa vm.2000-2002
olisi meikän kukkarolle sopivaa. Kuinka focuksen 1.6 kone kestää? Mitä olette ajaneet?Entäs farkun kulutus?Riittääkö 1.6 kone hyvin? Paljonkohan vääntö? Nissanissa olen ollut tyyytyväinen sen luotettavuuteen,fordeista ei mulla aiempaa kokemusta.

6

2055

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voortisti

      150 000 tai 10 vuotta on vaihtoväli. Muistapas säädättää ne venttiilit samalla kertaa, venttiilien tarkistus kuuluu tuohon huoltoon. Jos huolto sanoo, että säätöjä EI tarvita, niin käske opiskella lisää moottoritekniikkaa vokus-voortista.

      Vaihdata mieluusti Oulussa, saat rempan ilmatteksi...

      Focuksen jakohihnan vaihto

      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=4500000000001049&posting=22000000020989489



      Focuksen jakohihnan vaihdosat kokemusksia?

      Miten on sujunut ja mitä maksoi?

      Onko totta, että Focuksen jakohihnaa ei aleta vaihtamaan missä huollossa vaan, kampiakselin ja jakohihnan hammaspyörän pelkästä pulttikiristyksestä johtuen? Siis oikea ajoitus vaati lukitusjigin. Kampiakselissa ja jakohihnanhammaspyörässä ei ole mitään muuta lukitusta kuin pulttikiristys!

      Kuka tietää?


      Kokemuksia hihnan vaihdosta Oulussa?

      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=4500000000001049&posting=22000000020990185&view_mode=flat

      • mekaanikko

        mulla on tutava jolla oli 1999 focas. Hän ajateli säästää ja sai hänen isää vaihtamaan hihnan. Kävi niin että pihasta ei pääsy pois kun hihna katkesi ja piti vaihtaa mootori.

        Itse vaihdoin tein kerran kansi remontti 89 mazdaan jossa oli ketju. En vaihtannu ketju kun se piti kestää vaikka sekin piti irottaa remontissa. En huomannu ohjeessa että ketju kiinitys muttereessa oli systeemi joka olisi varmistannu että metteri olisi saatu tarpeeksi kireele. Käytin oma konstia putkiavaimella. 100 km jälkein ketju katkesi kun mutteri oli loystunnu ja tipunnu ketjun väliin ja katkaisu sen. Se oli sen auton loppu.

        Semoista


    • Tuttuko?

      Onkos Allu sieltä Part....tien varrelta?

      Kuulostat jotenkin tutulta. Siis aina käyt siellä ja talossa on se Primera...

      En kerro sen enempää, mutta jos sama olet niin siitä naapurista pitäen joskus niitä saunan piippupeltejä teetin...

    • Näin on.
    • nimittäin...

      jos tykkäät ajella kaasu pohjassa jatkuvasti, nuhapumppu.

    • on niin

      150tkm tai 10v, mutta omassa focuksessa kiristin sanoi sopimuksen irti 110tkm kohalla, koko yläpään remppa merkkiosilla maksoi 350€ itse tehtynä. Suosittelivat jälkiviisaana Fordilla että kannattaa vaihtaa 100tkm paikkeilla remmi ja kiristin, että heillekin on maahantuojalta sellainen suositus tullut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 148
      4183
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3784
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      21
      2618
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1871
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1629
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1605
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1533
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1511
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    Aihe