Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

kielimatka

ipa.

tahdon ens kesänä kielimatkalle ja en halua pyyttää vanhemmilta rahaa kun korkeintaan lainaan.
ongelma on ett miten saan tienattua ne rahat? en pysty jakamaan mainoksia koska mulla on keskiviikkosin jalauantaisin harrastus. mitä muuta vois tehä?
olisko teiän mielestä lumenkolaaminen hyvä?ja paljonko siittä viittis pyytää ja mistä hankin asiakkaaita. koiriakin voisin ulkoiluttaa, mutt voiisko nettiin laittaa johonki palstalle ilmotuksia.mianne kkannattas?
entä mistä sais vahdittavia lapsia?
toivottavasti vastaat...

20

5466

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mmmmmmmmm

      mannerheimin lastensuojeluliitolla ainakin joku sellanen että voi kouluttautua lastenhoitajaks.
      kato kotisivuilta :)

    • Charmed_92

      Demissä (www.demi.fi) on keskusteluja, joista voisit löytää vinkkejä esim. http://demi.fi/forum/lue/Saastaminen_vol_8/155199 siellä on monta tyyppiä, jotka säästää kielimatkaa varten.
      Lumenkolaaminen kuulostaa hyvältä, en tiedä paljonko voisi pyytää, riippuu varmaan aika paljon kolattavan alueen koosta, mutta kysy paljonko ihmiset ovat valmiita maksamaan, esim. naapureilta voi kysyä, että haluavatko he, että kolaat heidän pihat.
      Kauppojen ilmoitustauluille voi laittaa ilmoituksia, että kolaa lunta, ulkoiluttaa koiria jne. Sitten jos matka ei olisi ihan kesän alussa voisi hakea kesätöitä, voi pyytää kaikki lahjat rahana jne.
      Oletko yhtään miettinyt minne lähtisit ja paljonko se tulisi maksamaan?
      Mäkin olen lähdössä kielimatkalle, mutta vanhemmat maksaa siitä suurimman osan, koitan itse lähinnä säästää käytöörahaa, n.100e on jo koossa ja kesäkuusta olen säästänyt. Mä en saa mitään kuukausi/viikkorahaa, joten sellaisista en säästä, mutta mulla tossa on sellaisia rahoja, joita olen saanut sukulaisilta ja vanhemmilta, stipendirahat (vaikka ei ne kovin paljon ollutkaan)jne. Pääsen ensi kesänä ripille ja silloin voin saada jotain rahaa lahjaksi.
      Kuinka vanha muuten olet?

      • MaybeBabes

        Eli oon itse ollut kielimatkalla, ja puolet piti säästää itse matkaa varten. Aikaa meni kolme vuotta, koska säästin niistä rahoista, joita nyt 10-13 vuotias saa... Eli ei oikein ollu mahdollisuuksia esim. töihin. tosin, joitakin kertoja vahdin lapsia. Pullojen keräystähän voi tehdä kuka vaan. Talvella vaan ei oikei löydä, vaikka eilen löysin pussin, missä oli valmiina tyhjiä pullojaO_O Mutta, riippuu ihan kuinka vanha olet. Kielimatkastani on jo pari vuotta, mutta mukavaa oli. Never will forget


    • jan^

      Itsen olin kielimatkalle kesällä brightonissa. siellä oli todella mukavaa, ja suosittelen sitä kaikille.

      itse säästin kaikki rahat eli 1500e vuodessa. tein kotona kaikkia mahdollisia töitä ja olin edellisenä kesänä hoitamassa lapsia. siellä menee rahaa todella paljon, koska esim. EF:n retket suurin osa on maksullisia vaikka olisi ottanut fun packin. shoppailuun menee rahaa enemmän kuin itse olin suunnitellut, koska tein paljon heräteostoksia :D

      kannattaa todella miettiä budjetti tarkoin :)

      PS. Brighton oli todella ihana paikka ja aina oli aika turvallinen olo!

      • Charmed_92

        Mitä maksullisia retkiä teillä oli ja paljonko niihin suunilleen meni?Oliko siellä paljon hyviä kauppoja? Mä olen menossa ensi kesänä Brightoniin niin osaisin vähän varautua. Ketoisitko lisää Brightonista olisi kiva kuulla? (ei kyllä liity, mutta toivon, että ette pahastu)


      • sclubbi-

        Moikka!

        Mä oon toivottavasti menossa tänä kesänä kaheks viikkoo Brightoniin kielimatkalle. :D Kannattaako enään alku-keväästä yrittää saada paikkaa, kun äiti vähän jäkittää vastaan.. :? :D Itse minun täytyisi säästä jonkin verran rahaa, muttei kaikkea. Kertokaa kokemuksista, jotka olette olleet kielimatkoilla!!! :D

        T: Sofia


      • Charmed_92
        sclubbi- kirjoitti:

        Moikka!

        Mä oon toivottavasti menossa tänä kesänä kaheks viikkoo Brightoniin kielimatkalle. :D Kannattaako enään alku-keväästä yrittää saada paikkaa, kun äiti vähän jäkittää vastaan.. :? :D Itse minun täytyisi säästä jonkin verran rahaa, muttei kaikkea. Kertokaa kokemuksista, jotka olette olleet kielimatkoilla!!! :D

        T: Sofia

        Matkoja on yleensä myynnissä ihan juuri ennen kurssin alkuakin, että loppukeväälläkin löytyy jotain kursseja, tietysti suosituimmat menevät ensin, että kaikkia kursseja ei ole enää jäljellä.


      • NelzII

        Oon menossa EF:n järjestämälle Street Dance kurssille ja tartteen rahaa kipeesti :(( Ku miettii niin aattelee et ei sitä rahaa voi mennä ostoksiin oikeesti kauheen paljoo mut toisin siinä sit käy...


    • Kake.

      Itselläni oli mukava kielikurssi..., paitsi että EF sössi kaiken
      Aloitan alusta: HKI lentokentällä lähtö Australiaan JES. Kivan näköstä porukkaa. Sitten selviää että viisumeja ruvetaan tulostamaan vasta nyt lentokentällä.
      Yli puolet kurssilaisesta lähtee ilman viisumia Lontooseen. Onneksi British Airways lupasi faxata ne Lontoon Heatrowiin.
      Lontoossaa selviää että viisumeita ei ollakkaan faxattu sinne. BA:n virkailiat sanoo jo "You not gonna make it". Tämä siis tarkoittaa sitä että emmä pääse Lontoo - Singapore lennolle. Liideri on itkun partaaalla. Noh. Viisumeita koitetaan kuitenkin väsäämään kentällä ja me viivytämme Singaporen konetta 2 tuntia. Sanotaan että meitä ei katottu hyvällä koneessa, kun muut on kököttäny siellä koneessa kaks tuntii meidän takii..
      Singaporesta Australiaan menee ihan Okay. Vihdoinkin ausseissa. Nyt kuitenkin selviää että lähes kaikkien laukut (minä mukaan lukien) ovat kadonneet ympäri maapalloa. Voi paska.
      Isäntäperheeni on avieron partaalla oleva perhe joten "Ou. That´s bull shit" ja "Ou. Fuck you" ja muutemat muutkin lauseet tulivat ainakin tutuksi.
      Welcome partyt ei ole pitkään partyt. Me syödään jotaim kämäsii nakkisämpylöitä ja istutaan. Kurssilla ei ollut muutenkaan yhtään discoa tai mitään sen tapaista edes.
      Kaikki maksulliset retket olivat aivan perseestä. Tässä yksi esimerkki.
      Fun day at the beach with many nice games. Todellisuudessa me istutaan kaatosateessa jossain kälysellä rannalla, jossa ei ole mitään ohjelmaa. Ei edes mitään rantapalloa tai MITÄÄN. Takaisin kaupunkiin lähdetään 4 tuntia etuajassa, koska kukaan ei halua jäädä.
      Takaisin tulomatka ei ollut yhtään parempi. Lähtökentällä selvisi että vain yhdelle oppilaalle on hankittu matkaliput. Siinä tulee järkyttävä sählinki koko kentälle. Jotenkin ihmeen kaupalla pääsemme kuitenkin lähtemään. Singapore - Lontoo välisellä lennolla mies saa sairaskohtauksen koneessa ja me joudutaan tekemään hätälasku Intiaan. Tämän takia myöhästymme Lontoon - HKI lennolta. Jotenkin saamme kuitenkin paikat 4 tuntia myöhemmin lähtevään koneeseen 30 suomalaiselle. Nytkö kaikki jo ohi? Ehei. Helsingissä selviää että British Airways on hävittänyt kaikkien kurssilaisten laukut. Joka ikisen. Liideri saa totaalisen hermoromhduksen. Laukku toimitettiin kuitenkin jo päivän päästä kotiovelle.

      Kurssi oli upea elämys, koska uudet kaverina oli niin mahtavia tyyppejä.Ef oli kyllä täysin perseestä koko ajan. Ja British Airways..

      Toivon että valitsette STS:sän jos se olisi yhtään parempi..

      • olinpa siellä kesäl

        siis ainahan noilla matkoilla löytyy jotai valitettavaa ja tollasille jutuille et matkalaukut katoo niin ei voi mitään. ei kannata ef:ää mollata siitä, että kansainvälisillä jatkolennoilla laukut menee usein ihan jonnekki muualle. ite olin ef:n kautta 3 viikkoa Gozolla tänä kesänä, ja kaikesta paskasta ja vastoinkäymisistä(ja joo niitä, oli; ei ollu julkista liikennettä ja ef kuskasi kaikkia kielimatkalaisia pikkubusseilla, millo 10 minsaa millo 1,5 h myöhässä, diskot välillä pettymyksiä, retkiä peruttiin....) en vaihtais sekunttiakaan pois. EF:llä on kuitenkin 50 vuoden kokemus noista matkoista, ja kyllä ne ihmiset hommansa osaa. Ja koita ite lähtee yksin vetää sellasta 20-30 hengen vittuilevaa teiniryhmää jonnekki päin maailmaa ja kuunnella niit kaikkii valituksii. Itse kyllä menen ef liideriks ku tarpeeks vanha oon ;))) ja kaikki jotka harkitsette Maltaa, menkää Gozolle. ihan törkeen upeet maisemat, ihanat rannat, tosi mukavii ihmisii ku ei oo satoja kielimatkalaisia samaan aikaa ja tiivistä yhteiseloo. AIVAN MAHTAVAA!!


      • j.ne
        olinpa siellä kesäl kirjoitti:

        siis ainahan noilla matkoilla löytyy jotai valitettavaa ja tollasille jutuille et matkalaukut katoo niin ei voi mitään. ei kannata ef:ää mollata siitä, että kansainvälisillä jatkolennoilla laukut menee usein ihan jonnekki muualle. ite olin ef:n kautta 3 viikkoa Gozolla tänä kesänä, ja kaikesta paskasta ja vastoinkäymisistä(ja joo niitä, oli; ei ollu julkista liikennettä ja ef kuskasi kaikkia kielimatkalaisia pikkubusseilla, millo 10 minsaa millo 1,5 h myöhässä, diskot välillä pettymyksiä, retkiä peruttiin....) en vaihtais sekunttiakaan pois. EF:llä on kuitenkin 50 vuoden kokemus noista matkoista, ja kyllä ne ihmiset hommansa osaa. Ja koita ite lähtee yksin vetää sellasta 20-30 hengen vittuilevaa teiniryhmää jonnekki päin maailmaa ja kuunnella niit kaikkii valituksii. Itse kyllä menen ef liideriks ku tarpeeks vanha oon ;))) ja kaikki jotka harkitsette Maltaa, menkää Gozolle. ihan törkeen upeet maisemat, ihanat rannat, tosi mukavii ihmisii ku ei oo satoja kielimatkalaisia samaan aikaa ja tiivistä yhteiseloo. AIVAN MAHTAVAA!!

        Minä myös haluisin ens kesänä kielimatkalle....joten miten sinne voisin kerätä rahaa.,.,.,itse pitäisi vähän kerätä rahaa,,,ja en oikeen ole keksinyt vielä mitään keräys vaihtoehtoa,,,olisiko jollain ideoita ??


      • j.ne
        j.ne kirjoitti:

        Minä myös haluisin ens kesänä kielimatkalle....joten miten sinne voisin kerätä rahaa.,.,.,itse pitäisi vähän kerätä rahaa,,,ja en oikeen ole keksinyt vielä mitään keräys vaihtoehtoa,,,olisiko jollain ideoita ??

        JA riittääkö käyttörahoiksi 500-1000 euroa ?


      • kikia

        totaahh, eiä noista ykskää ollu ef:n vika. Sulla oli vaan tosi paska tuuri, pahoittelen. Onko se ef:n vika jos lentoyhtiö ei oo tulostanu viisumeita, tai et niitä ei oo faksattu lontooseen? Onko ef:n vika et matkalaukut on hävinny ympäri maailmaa? No varmasti liiderit saa hermoromahuksen tollasessa tapauksessa. Ja siis isäntäperheen valitaan yli puol vuotta ennen oppilaitten tuloo sinne nii siinä ajassa kerkee tapahtuu vaikka mitä. Ef:n vikako oli et sattu satamaan just retkipäivänä? Ja siis ne järjestää diskoja koko kesän monta kertaa viikkoon nii ei kaikki voi olla nii huippuhyvii... Et sulla vaan sattu olee sairaan paska tuuri... Sori vaan, mikään noista ei ollu ef:n vika.


    • hhhmoi

      mä ajattelin mennä New Yorkiin tai malagaan espanjaan (: mutta new yorkin matka maksaisi 2995e ja espanjan 1945e (: mutta itse pitäis varmaan maksaa ees jonku verran... en tiiä miten rahaa saisin kerättyy koska menisin ens vuonna nii vuodes pitäis saada kerättyy ainaki yli satanen... :/

      • Mäkin Haluun !!!

        Pakko päästä!
        Tahtoo!
        Mut emmää haluu kerätä ite ku viiskymppiä!

        Miksei kukaa muu maksa mu matkaa??????????


    • IneedMoney

      Haluaisin lähteä kesällä 2013 EF:n kielimatkalle St. Julia`s:ille Maltalle. Tarvitsisin n. 3000 €. Kaks vuotta aikaa kerätä, mutta antakaahan vähän vinkkejä. Vanhemmat voisin ehkä suostutella kustantamaan osan matkasta, mutta en kaikkea, kun ostavat jo mopon ja ehkä rippilahjaks läppärin. Myös vanhempien suostutteluvinkkejä voisitte laittaa ;))

      • VallanKunnan Sovitus

        Iskää voit suostutella "sillä" tavalla.
        Se voi olla tosi koukuttava veto.

        Mut älä kerro meijän äitille. ;S


    • emmaaaaaaaaaa

      oon 13v tyttö (kesäl 14) ja oon menos maltalle st pauls baylle international kurssille alkaen 27.6, asun isäntäperheessä ja oon 3 viikkoo (-: ois kiva tutustuu enne matkaa, kokemuksiiki ois kiva kuulla ! :)

    • sampo-996

      Itekkin olen ajatellut lähteä kielimatkalle ensikesänä. Rahan hommaaminen on minullakin se ongelma.. Mutta pakko keksiä jotain, tai sitten menen 2014 vuonna

    • Jutta

      Mä olin tänä sekä viime kesänä kielimatkalla briteissä EFn kautta ja oli tosi kivaa! Ekalla kerralla olin Torquayssa isäntäperheessä kaverin kanssa ja tänä kesänä menin sitten Oxfordiin yksin asuntolaan. Suosittelen lähtemistä, siellä on hirveän kivaa ja tutustuu upeisiin ihmisiin :)
      Jos haluatte kysellä EF kielimatkoista, vastaan mieluusti sähköpostiin jota voi lähettää osoitteeseen [email protected]
      Vastaan kaikille mahdollisimman nopeasti ja multa voi kysyä mitä tahansa asiaan liittyen :)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2258
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1944
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1838
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      79
      1685
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1598
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1502
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1403
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1362
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1331
    10. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1304
    Aihe