astavita

Utelias

Onks kellä käyttökokemusta astavitasta? Auttaako helico-bakteerin hoidossa ja närästyksessä? Liekkö kallista?

17

12265

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hamali55

      Eilen kävin ostamassa yhden purkin, maksoi vähän vajaa 30 €. Purkissa on 60 kapselia ja kun päivässä otetaan yksi kapseli niin purkki kestää kaksi kuukautta. Kerron kokemuksia parin viikon päästä.

      • utelias

        Oottelen kokemuksia...


      • hamali55

        Nyt olen niitä käyttänyt pari viikkoa ja ei ole ollut ainakaan vielä mitään vaikutusta. Lähinnä ajattelin, että ne parantaisivat vatsan toimintaa, mutta ei.


      • utelias
        hamali55 kirjoitti:

        Nyt olen niitä käyttänyt pari viikkoa ja ei ole ollut ainakaan vielä mitään vaikutusta. Lähinnä ajattelin, että ne parantaisivat vatsan toimintaa, mutta ei.

        Harmi..taitaa mennä rahat hukkaan


      • klaus47
        utelias kirjoitti:

        Oottelen kokemuksia...

        Itse olen tutkiskellut jonkin verran tuota "antioksidantti-kenttää". Tuotteiden ns. antioksidanttitehot vaihtelevat merkittävästi. Monen tuotteen vakuutetaan olevan voimakkaita antioksidantteja. En ole oikein ollut näistä innostunut ravintolisistä. Tutkin tuon Astavitan sivuja ja löysin sieltä tutkimuksia vaikutuksesta vatsan hyvinvointiin. Aloitin käytön n. 3 kk sitten (välillä tosin olen ottanut 2 kps/päivä). Parin kuukauden käytön jälkeen närästysoireet ovat helpottaneet. Olen toki yrittänyt muutenkin "petrata" ruokavaliotani ja puolittanut päivän kahviannokseni. Jos tilanne pysyy tällaisena, niin jatkan kyllä tuotteen käyttöä. Harvoista ravintolisistä ei ole mitään tutkimusnäyttöä ja niitä markkinoidaan jos jonkinlaisina "ihmepillereinä". Tästä nyt sattui kuitenkin olemaan selvää tutkimusnäyttöä, joka vahvisti luottamustani.


      • klaus47
        utelias kirjoitti:

        Harmi..taitaa mennä rahat hukkaan

        En tiedä, millaisiin vatsavaivoihin apua eri valmisteilla haet? Tuon valmisteen tutkimukset on tehty ylävatsaongelmissa eli närästyksessä ja "vatsan poltteessa". Niihin se on minulla tuonut helpotusta. Mutta ei kai mikään ravintolisä tai edes kaikki lääkkeet aivain samantien autakaan. Kun jotain tuotetta käytän, niin haluan sen ainakin olevan tutkittu. Mitä tahansa luontaistuotetta en suuhuni pistä, jos siitä ei ole olemassa kunnon näyttöä. Toivotaan, että saat apua, ja jos et, niin kannattaa käydä lääkärissä tarkastuttamassa tilanne. Mulle on tehty gastroskopia (ei mikään miellyttävä kokemus), mutta onneksi ei mitään pahempaa löytynyt.


      • utelias
        klaus47 kirjoitti:

        En tiedä, millaisiin vatsavaivoihin apua eri valmisteilla haet? Tuon valmisteen tutkimukset on tehty ylävatsaongelmissa eli närästyksessä ja "vatsan poltteessa". Niihin se on minulla tuonut helpotusta. Mutta ei kai mikään ravintolisä tai edes kaikki lääkkeet aivain samantien autakaan. Kun jotain tuotetta käytän, niin haluan sen ainakin olevan tutkittu. Mitä tahansa luontaistuotetta en suuhuni pistä, jos siitä ei ole olemassa kunnon näyttöä. Toivotaan, että saat apua, ja jos et, niin kannattaa käydä lääkärissä tarkastuttamassa tilanne. Mulle on tehty gastroskopia (ei mikään miellyttävä kokemus), mutta onneksi ei mitään pahempaa löytynyt.

        Kärsinyt närästyksestä 10 vuotta...kaksi helicokuuria söin.. tähystetty on 6 vuotta sitte..lanzoa päivittäin jo monta vuotta.Mikään ei tunnu auttavan,siks kyselen astaksantiinista josko siitä olis apua...


      • klaus47
        klaus47 kirjoitti:

        En tiedä, millaisiin vatsavaivoihin apua eri valmisteilla haet? Tuon valmisteen tutkimukset on tehty ylävatsaongelmissa eli närästyksessä ja "vatsan poltteessa". Niihin se on minulla tuonut helpotusta. Mutta ei kai mikään ravintolisä tai edes kaikki lääkkeet aivain samantien autakaan. Kun jotain tuotetta käytän, niin haluan sen ainakin olevan tutkittu. Mitä tahansa luontaistuotetta en suuhuni pistä, jos siitä ei ole olemassa kunnon näyttöä. Toivotaan, että saat apua, ja jos et, niin kannattaa käydä lääkärissä tarkastuttamassa tilanne. Mulle on tehty gastroskopia (ei mikään miellyttävä kokemus), mutta onneksi ei mitään pahempaa löytynyt.

        Hei! Kuten mainitsin, mut vatsavaivoihin on auttanut. Ks. linkki http://www.astavita.fi/index.php?sivu=tutkimus_vatsan_hyvinvointi

        Itse en siis usko, ennenkuin näen tutkittua tietoa ja sitten todella havaitsen jotakin tapahtuvan.

        Mielestäni harvinainen ravintolisäksi, kun on tehty ihan oikeissa asetelmissa tutkimuksiakin. Itse otan 2 kaps. /vrk, vaikka perusannos on 1 kaps./vrk. (Kysyin apteekista, voisiko ottaa kaksi kapselia päivässä, ja farmaseutti ei nähnyt mitään vaaraa tälle. Tarkisti jopa, että Ruotsissa annossuositus on 1-2 kaps./vrk.) Välillä (1-2 kertaa kuukaudessa) joudun kuitenkin turvautumaan Nexiumiin tai milummin edullisempaan Lanzoon. Näiden jatkuvasta käytöstä olen kuitenkin päässyt eroon!!!, ja siitä annan ainakin osan kiitosta Astavitalle. Toivottavasti vatsa pysyy nyt tällaisessa - sanotaanko viimeisen 10 vuoden aikana - parhaassa kunnossa!


      • rangaistus
        hamali55 kirjoitti:

        Nyt olen niitä käyttänyt pari viikkoa ja ei ole ollut ainakaan vielä mitään vaikutusta. Lähinnä ajattelin, että ne parantaisivat vatsan toimintaa, mutta ei.

        Eiko se ole haittavaikutus, jos tehoa ei ollut. Itse yrittäisin saada rahat takaisin.


      • todella monipuolinen ravint...
        hamali55 kirjoitti:

        Nyt olen niitä käyttänyt pari viikkoa ja ei ole ollut ainakaan vielä mitään vaikutusta. Lähinnä ajattelin, että ne parantaisivat vatsan toimintaa, mutta ei.

        Astavita on ehkä monipuolisin ravintolisä, mitä olen käyttänyt. Eniten annan kiitosta sille, etten ole ollut kolmeen vuoteen sairaana. Ei flunssan flunssaa ja ennen tuotteen käyttöä joka talvi 3-6 flunssaa, joihin liittyen kurkkukipua ja yskää. (Hyvin todennäköisesti) turhia antibioottikuureja ja sairauslomaa. Labrassa ravaamista ja arvot aina viittasivat virusinfektioon. Astavita tasapainottanut myös stressivatsani. Ei enää poltetta rintalastan takana ja närästystä.

        Aika moni on tässä vuosien myötä antanut positiivista palautetta Astavitasta näilläkin sivuilla:

        http://keskustelu.suomi24.fi/terveys_show.fcgi?category=97&conference=4500000000000324&posting=22000000035463656

        Ei mikään ravintolisä viikossa auta, mutta nyt voin pitkäaikaiskäyttäjänä sanoa, että omat kokemukseni enemmän kuin myönteisiä.

        t. Anne 42 v


    • ddff

      aad

    • ei kiitos

      Minä en usko näihin ravintolisiin. Antioksidantteja saat myös ihan terveellisestä ravinnosta, tomaatista ja porkkanasta. Luomutuotteina vielä ilman mitään lisäaineita. Ravintolisää ei ole tarkotettu lääkkeellisiin tarkoituksiin. Hintakin on kova ja suurin osa menee markkinointiyhtiön omistajien taskuun. Minä tuen mieluummin luomuviljelijää.

    • 123_4

      minä sain apua mm. ilmavaivoihin ja löysään stressivatsaan. Olen käyttänyt tuotetta syksystä asti ja syysflunssat jäivät ensimmäistä kertaa väliin (voi tosin johtua liikunnankin aloittamisesta tai infrapunasaunasta?). Solutason muutoksia ei tietenkään itse pysty havaitsemaan, mutta aion silti jatkaa tuotteen käyttöä vaikka onkin vähän tyyriinpää.

      • närästyksestä eroon päässyt

        Itse olen käyttänyt astaksantiinia (Astavita) kaksi kapselia päivässä siitä lähtien kuin se tuli apteekkeihin. Närästys jäi siihen ja enää en tarvitse kemiallisia närästyslääkkeitä. Myös flunssat pysyneet poissa, joten ainakin kohdallani tämä tuote toimii.


    • Astavita käytössä
      • Anonyymi

        Käytän Astaksantiini Ihon kosteuttamiseen ja auringon valolta suojaamiseen. Käytin aiemmin Asta In kapseleita, mutta sitä ei myydä enää Suomessa juuri missään. Nyt käytän Astacapsia. Se kosteuttaa hyvin ihoani. Astaksantiinista on tehty paljon tieteellistä tutkimusta. Siksi pidän sitä luotettavana.


    • tutkittu tuote

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1839
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1610
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe