Jossain aikaisemmassa keskustelussa oli mielenkiintoistakin kirjoittelua synkoopista. Kovin vaan moninaisia käsitykset olivat. Swing-tanssijoiden väitetään tanssivan synkoopin mukaisesti, mutta sekään ei sitä ole. Kun synkooppinen rytmi soitetaan vaikkapa tapaan 1/4,1/4,1/8,1/4,1/8, niin noihin lyhyihin (1/8) iskuihin tanssitaan kuitenkin jopa painokkaat neljäsosat sa siihen pitkään (1/4) synkooppiin tanssitaan aivan järjenvastaisesti 1/8 tai jopa 1/16 osan kestoinen askel.
Synkoopin periaatteiden mukaisesti jiven tripletit eivät ole synkooppisia. Boogie woogie:n tripletti olisi lähempänä synkooppia, mutta kun sekin opetetaan niin että tripletin keskimmäinen askel tulee lähemmäksi jälkimmäistä iskua, niin sekään ei ole synkoopin mukainen askellus - ei lähelläkään synkooppia.
Tuntuukin siltä, että tanssin ohjaajat käyttävät synkoopinen käsitettä tarkoittamaan kaksi- tai kolmimuunteisuutta, vaikka kysymyksessä on aivan eri asia.
Synkooppi
17
1734
Vastaukset
- että heräsit
tähän asiaan. Katsoppa ne aikaisemmat säkeet uudelleen. Ei jaksa koko ajan selittää samaa asiaa.
Lyhyesti kertauksena: synkopoitu rytmi käsitteenä silloin, kun swingtanssija tuosta puhuu, on täysin eri asia kuin muusikoiden synkooppi. Synkopoitu rytmi -käsitteellä tarkoitetaan kolmimuunteisuutta. Olemassa on oikeita synkooppeja täynnä olevia rytmejä, jotka ovat taas täysin eri asia synkopoitu rytmi -käsitteen kanssa.- Vaino Harha
siinä tarkoitettiin ja miksei pentupletista puhuttu siinä kohtaa mitään, kun näitähän on pelkästään triplettejäkin aika monelle nuotille laskettuna niin monta eripituista, ettei viitti tässä alkaa tämän tarkemmin luettelemaan ja niistä lyhyenpien kohdilla taikka niitten ylikin kerkiää perinteisen vanhaintanssibändin pojista yleensä vain se runpali palikkaansa heilauttaa, ellei sitten siinä bändissä ole lainassa joku jatsipianisti taikka muuvastaava saksovonisti. Sehän on käytännössä semmoinen neljäsosatripletti melkein minimipituinen ajatellen melko standardinmukaisen vanhaintanssbändin sorminäppäryyttä, mikäli Pulliaista ei lasketa mukaan siihen bändiin soittamaan.
- Shuffletrioli
Tuntuu olevan suomalainen keksintö se, että kolmimuunteinen on sama kuin synkooppi. Useillakin ulkomaisilla tanssisivuilla on esitetty synkoopin olevan juuri synkooppisen rakenteen mukainen. Lisäksi vielä korostetaan sitä että synkooppi ei ole sama kuin kolmimuunteisuus.
Jostain syystä tanssin ohjaajat ovat vakiinnuttaneet tavan ohjata tansseja synkooppisesti vaikka kysymyksessä olisi kolmimuunteisuus. Shuffle-iskun tai täyden triolin viimeinen isku sijoitetaan seuraavan iskun alkuun vaikka se soi selkeästi edellisellä iskulla. Eli kolmimuunteisuudesta väännetään väkisin synkooppi tanssimalla edellisen iskun loppuosa seuraavan iskun alkuosaksi. Näin "sykopoiden" kolmimuunteiseen rytmiin tanssien tanssista muodostuu todellakin askellukseltaan synkooppinen.
Kolmimuunteiset rytmit trioli ja shuffle ovat rakenteeltaan
1/4;1/4;1/12,1/12,1/12;1/4;...
ja synkooppi
1/4;1/4;1/4;1/8,1/4... tässä viimeinen isku soi seuraavan päälle.
Soumessa opetetaan aivan oikeaoppisesti synkooppinen tanssitapa eli askellus, mutta se ei kulje enää rytmin mukaisesti.
Jostain syystä monille ohjaajille on vakiintunut tapa opettaa kolmimuunteiseen rytmiin synkoopin mukainen askellus;
yks, kaks, kol, & nel,
vaikka rytmin mukainen askellus on;
yks, kaks, kol &, nel,
Tanssija voi tietysti "synkopoida" ja ottaakin viimeiselle trioli-iskulle kuuluvan askeleen seuraavan iskun alkuun. Näin saadaan askellus synkoopin mukaiseksi vaikka kysymyksessä olisikin trioli/shuffle rytmi. No onhan synkopoiden tanssiminen paljon hienompaa kuin trioli-/shuffle-rytmin mukaisesti tanssiminen. - synkooppitekstiin
Shuffletrioli kirjoitti:
Tuntuu olevan suomalainen keksintö se, että kolmimuunteinen on sama kuin synkooppi. Useillakin ulkomaisilla tanssisivuilla on esitetty synkoopin olevan juuri synkooppisen rakenteen mukainen. Lisäksi vielä korostetaan sitä että synkooppi ei ole sama kuin kolmimuunteisuus.
Jostain syystä tanssin ohjaajat ovat vakiinnuttaneet tavan ohjata tansseja synkooppisesti vaikka kysymyksessä olisi kolmimuunteisuus. Shuffle-iskun tai täyden triolin viimeinen isku sijoitetaan seuraavan iskun alkuun vaikka se soi selkeästi edellisellä iskulla. Eli kolmimuunteisuudesta väännetään väkisin synkooppi tanssimalla edellisen iskun loppuosa seuraavan iskun alkuosaksi. Näin "sykopoiden" kolmimuunteiseen rytmiin tanssien tanssista muodostuu todellakin askellukseltaan synkooppinen.
Kolmimuunteiset rytmit trioli ja shuffle ovat rakenteeltaan
1/4;1/4;1/12,1/12,1/12;1/4;...
ja synkooppi
1/4;1/4;1/4;1/8,1/4... tässä viimeinen isku soi seuraavan päälle.
Soumessa opetetaan aivan oikeaoppisesti synkooppinen tanssitapa eli askellus, mutta se ei kulje enää rytmin mukaisesti.
Jostain syystä monille ohjaajille on vakiintunut tapa opettaa kolmimuunteiseen rytmiin synkoopin mukainen askellus;
yks, kaks, kol, & nel,
vaikka rytmin mukainen askellus on;
yks, kaks, kol &, nel,
Tanssija voi tietysti "synkopoida" ja ottaakin viimeiselle trioli-iskulle kuuluvan askeleen seuraavan iskun alkuun. Näin saadaan askellus synkoopin mukaiseksi vaikka kysymyksessä olisikin trioli/shuffle rytmi. No onhan synkopoiden tanssiminen paljon hienompaa kuin trioli-/shuffle-rytmin mukaisesti tanssiminen."Tuntuu olevan suomalainen keksintö se, että kolmimuunteinen on sama kuin synkooppi."
Todennäköisesti suomalainen keksintö on puhua kolmimuunteisesta rytmistä termillä "synkopoitu rytmi". Kukaan ei ole tietääkseni väittänyt, että synkooppi on sama kuin kolmimuunteisuus.
"Shuffle-iskun tai täyden triolin viimeinen isku sijoitetaan seuraavan iskun alkuun vaikka se soi selkeästi edellisellä iskulla. Eli kolmimuunteisuudesta väännetään väkisin synkooppi tanssimalla edellisen iskun loppuosa seuraavan iskun alkuosaksi."
Nyt en oikein ymmärtänyt tätä kohtaa. Kolmimuunteinen rytmin yksi tahti on tanssijoiden kielellä 1a2a3a4a, joissa iskun a-osa on iskun loppupuolella. Monesti tässä kohden puhutaan siitä, että a-osa sijaitsee lähellä seuraavan iskun alkuosaa. Faktisesti tämä on oikein, kun a-osa sijaitsee 2/3 iskun alkuosasta eli iskun alkuosa kestää 2/3 iskua ja loppuosa (a-osa) 1/3 iskua.
Toisinaan yhtä tällaista tahtia kuvataan myös a1a2a3a4(a), jossa ykkösiskua edeltävä a on valmistava osa eli ykköstä edeltävän iskun a-osa, jos rytmin laskentaa ei aloiteta aivan musiikin alusta.
Esimerkiksi boogien perusaskel on näin (a)1a2a3a4a5a6(a) tai virallisemmin kilpailusääntöjen mukaan 1 2 3a4 5a6.
Tähän ajoitukseen ainakin pyritään normaalissa perusaskeleessa. Eri asia on, onnistutaanko siinä.
"Kolmimuunteiset rytmit trioli ja shuffle ovat rakenteeltaan
1/4;1/4;1/12,1/12,1/12;1/4;..."
Nyt en taaskaan ymmärrä, mitä rytmiä tuossa kuvataan. Kolmimuunteiset triolit eivät ainakaan tule tuosta mieleen...
"Jostain syystä monille ohjaajille on vakiintunut tapa opettaa kolmimuunteiseen rytmiin synkoopin mukainen askellus;
yks, kaks, kol, & nel,
vaikka rytmin mukainen askellus on;
yks, kaks, kol &, nel,"
Jos tarkoitat tuolla &-merkillä iskun a-osaa eli jälkimmäistä kolmannesta, niin faktisesti a-osa on lähempänä nel-iskua kuin kol-iskua. Siinä mielessä Suomessa opetetaan ihan oikein kolmimuunteisen rytmin mukaan. Toisin kuin väität.
"Tanssija voi tietysti "synkopoida" ja ottaakin viimeiselle trioli-iskulle kuuluvan askeleen seuraavan iskun alkuun. Näin saadaan askellus synkoopin mukaiseksi vaikka kysymyksessä olisikin trioli/shuffle rytmi. No onhan synkopoiden tanssiminen paljon hienompaa kuin trioli-/shuffle-rytmin mukaisesti tanssiminen."
Tähän en oikein osaa ottaa kantaa, kun pitäisi nähdä käytännössä, mitä tarkoitat tuolla synkopoiden tanssimisen hienoudella verrattuna kolmimuunteiseen shuffle-rytmiin tanssimisella. - Vaino Harha
Shuffletrioli kirjoitti:
Tuntuu olevan suomalainen keksintö se, että kolmimuunteinen on sama kuin synkooppi. Useillakin ulkomaisilla tanssisivuilla on esitetty synkoopin olevan juuri synkooppisen rakenteen mukainen. Lisäksi vielä korostetaan sitä että synkooppi ei ole sama kuin kolmimuunteisuus.
Jostain syystä tanssin ohjaajat ovat vakiinnuttaneet tavan ohjata tansseja synkooppisesti vaikka kysymyksessä olisi kolmimuunteisuus. Shuffle-iskun tai täyden triolin viimeinen isku sijoitetaan seuraavan iskun alkuun vaikka se soi selkeästi edellisellä iskulla. Eli kolmimuunteisuudesta väännetään väkisin synkooppi tanssimalla edellisen iskun loppuosa seuraavan iskun alkuosaksi. Näin "sykopoiden" kolmimuunteiseen rytmiin tanssien tanssista muodostuu todellakin askellukseltaan synkooppinen.
Kolmimuunteiset rytmit trioli ja shuffle ovat rakenteeltaan
1/4;1/4;1/12,1/12,1/12;1/4;...
ja synkooppi
1/4;1/4;1/4;1/8,1/4... tässä viimeinen isku soi seuraavan päälle.
Soumessa opetetaan aivan oikeaoppisesti synkooppinen tanssitapa eli askellus, mutta se ei kulje enää rytmin mukaisesti.
Jostain syystä monille ohjaajille on vakiintunut tapa opettaa kolmimuunteiseen rytmiin synkoopin mukainen askellus;
yks, kaks, kol, & nel,
vaikka rytmin mukainen askellus on;
yks, kaks, kol &, nel,
Tanssija voi tietysti "synkopoida" ja ottaakin viimeiselle trioli-iskulle kuuluvan askeleen seuraavan iskun alkuun. Näin saadaan askellus synkoopin mukaiseksi vaikka kysymyksessä olisikin trioli/shuffle rytmi. No onhan synkopoiden tanssiminen paljon hienompaa kuin trioli-/shuffle-rytmin mukaisesti tanssiminen.päästäkseni mä laitoin tohon http://www.geocities.com/vaino.harha/Trioliako.asx vähän runpusettiä sillä sun sun reseptilläs ja onhan siinä tiettyä kolmijakoisuutta siellä ja miksei täälläkin, mutta se ei taida olla mikään tuntemistani rytmilajeista, joita näin sivumennen sanottuna ei niitäkään todellakaan ainakaan omasta mielestäni niin montaa ole, että niistä sellaista numeroa joka käänteessä pitäisi tehdä.
Jotenkin se synkooppi siinä tuntuu siirtyvän sen kipaleen kestäessä kokoajan toiseen kohtaan siinä rytmissä eli se ikäänkuin seilaa koko ajan, jolloin ei rytmistä ainakaan keskeltä pysty yhtään sanoon, mikä askel on vuorossa. Tuo tietenkin sillä edelytyksellä, että mä näppäilin ne oikein siihen.
Tähän http://www.geocities.com/vaino.harha/TripletLikeDreamersDo.asx mä -tai mä ja mä, mutta kumminkin- laitoin muutamia triplettejä ihan standardinmukaisen nelijakovanhaintanssiravintolabiisin erilaisiin kohtiin eikä se silti kolmijakoiseksi muuttunut biisi, vaan nelijakoisenapas pysyi se biisi ihan kokoajan. Vaikka seon po biisi käytännöllisesti katsoen ainakin tuolta kohdaltansa silkkaa triplettiä, ei sen standardinmukainen (vrt pitkäpitkälyhytlyhytpitkä...) vanhaintanssiminen siittä yhtään vaikeudu tahi hankaloidukaan. - Vaino Harha
Vaino Harha kirjoitti:
päästäkseni mä laitoin tohon http://www.geocities.com/vaino.harha/Trioliako.asx vähän runpusettiä sillä sun sun reseptilläs ja onhan siinä tiettyä kolmijakoisuutta siellä ja miksei täälläkin, mutta se ei taida olla mikään tuntemistani rytmilajeista, joita näin sivumennen sanottuna ei niitäkään todellakaan ainakaan omasta mielestäni niin montaa ole, että niistä sellaista numeroa joka käänteessä pitäisi tehdä.
Jotenkin se synkooppi siinä tuntuu siirtyvän sen kipaleen kestäessä kokoajan toiseen kohtaan siinä rytmissä eli se ikäänkuin seilaa koko ajan, jolloin ei rytmistä ainakaan keskeltä pysty yhtään sanoon, mikä askel on vuorossa. Tuo tietenkin sillä edelytyksellä, että mä näppäilin ne oikein siihen.
Tähän http://www.geocities.com/vaino.harha/TripletLikeDreamersDo.asx mä -tai mä ja mä, mutta kumminkin- laitoin muutamia triplettejä ihan standardinmukaisen nelijakovanhaintanssiravintolabiisin erilaisiin kohtiin eikä se silti kolmijakoiseksi muuttunut biisi, vaan nelijakoisenapas pysyi se biisi ihan kokoajan. Vaikka seon po biisi käytännöllisesti katsoen ainakin tuolta kohdaltansa silkkaa triplettiä, ei sen standardinmukainen (vrt pitkäpitkälyhytlyhytpitkä...) vanhaintanssiminen siittä yhtään vaikeudu tahi hankaloidukaan.nuottiin pär standardinmukainen vanhaintanssisekunti pystyvien ja sitäkin kautta valitettavan monasti ryhtyvien muusikoitten tulisi muistaa, että myöskinsä useamman henkilön kokoisessa vanhaintanssibändissä, jossa sen bändin pisin muusikkojäsen on suorastansa taulutelevision kokoisen haitarin bassonäppäimen mittainen, se tekee yhteensä useita satoja -jopa tuhansia nuotteja pär em sekunti. Niin montaa nuottia pär po sekunti ei pääsääntöisesti etenkään raivoisien tungoksien valtailemille vanhaintanssiparketeille kannata bändin soittaa, vaikka ihan kaikki läsnäoleilijat tietäisivätkin, että se kerkiäisi, jos vaan haluaisi, koska yksikään sellaisilla parketeilla tunkeilevista ja sinänsä toki hyvinkin vanhaintanssihimoisista henkilöistä ei millään kerkiä niitä kaikkia vanhaintanssia ja vanhaintanssinautinto vaihtuu hirveään käsirysyilyyn ja murjotteluihin ja uhkaileviin tuijotteluihin sekä suukopuiluihin, joissa revitään auki kaikki vanhat upslaagitkin.
Tässäkin mielessä edelle liittämäni opetusvideoni osoittaa, kuinka nautinnollista ja mukaansatenpailevaa vanhaintanssimusiikkia voidaan tuottaa ihan vaan parilla hassulla nuotilla pär standardinmukainen vanhaintanssisekunti ilman, että sorrutaan suoranaisiin tahdittomuuksiin, mikä kieltämättä onkin ilmeisenä uhkakuviona näin vähiin nuotteihin pär po sekunti ryhdyttäessä. Mutta sen bändin tulee ensin opetella soittamaan vähät nuotit oikein ja oikein hyvin ja vasta sitten lisätä niitten nuottiensa lukumääriä kuitenkin siten, että kestetään kokonainuottilukumäärissä laskeskeltuna järjellisissä määrissä muistaen toki joka tilanteessa, että järjellinen tässä mielessä riippuu erittäinkin pitkälti nimenomaan siitä tilanteesta. - Vaino Harha
Vaino Harha kirjoitti:
nuottiin pär standardinmukainen vanhaintanssisekunti pystyvien ja sitäkin kautta valitettavan monasti ryhtyvien muusikoitten tulisi muistaa, että myöskinsä useamman henkilön kokoisessa vanhaintanssibändissä, jossa sen bändin pisin muusikkojäsen on suorastansa taulutelevision kokoisen haitarin bassonäppäimen mittainen, se tekee yhteensä useita satoja -jopa tuhansia nuotteja pär em sekunti. Niin montaa nuottia pär po sekunti ei pääsääntöisesti etenkään raivoisien tungoksien valtailemille vanhaintanssiparketeille kannata bändin soittaa, vaikka ihan kaikki läsnäoleilijat tietäisivätkin, että se kerkiäisi, jos vaan haluaisi, koska yksikään sellaisilla parketeilla tunkeilevista ja sinänsä toki hyvinkin vanhaintanssihimoisista henkilöistä ei millään kerkiä niitä kaikkia vanhaintanssia ja vanhaintanssinautinto vaihtuu hirveään käsirysyilyyn ja murjotteluihin ja uhkaileviin tuijotteluihin sekä suukopuiluihin, joissa revitään auki kaikki vanhat upslaagitkin.
Tässäkin mielessä edelle liittämäni opetusvideoni osoittaa, kuinka nautinnollista ja mukaansatenpailevaa vanhaintanssimusiikkia voidaan tuottaa ihan vaan parilla hassulla nuotilla pär standardinmukainen vanhaintanssisekunti ilman, että sorrutaan suoranaisiin tahdittomuuksiin, mikä kieltämättä onkin ilmeisenä uhkakuviona näin vähiin nuotteihin pär po sekunti ryhdyttäessä. Mutta sen bändin tulee ensin opetella soittamaan vähät nuotit oikein ja oikein hyvin ja vasta sitten lisätä niitten nuottiensa lukumääriä kuitenkin siten, että kestetään kokonainuottilukumäärissä laskeskeltuna järjellisissä määrissä muistaen toki joka tilanteessa, että järjellinen tässä mielessä riippuu erittäinkin pitkälti nimenomaan siitä tilanteesta.etenkin kestoltansa mittailtuna sinänsäkin toki kieltämättä hyvinkin vaatimatonta vanhaintanssimusikaaliani on tutkiskeltu mitäilmeisimminkin siellä ja miksei täälläkin ynpäri tellusta sijainneissa sekä kuva- että äänitallennelaboratorioissa siltä pohjalta lähtien, että siinähän pitäisi olla jotain mätää eli erittäinkin pitkälti parikolmeneljä vähintäänkin puolikuollutta vanhaintanssikoiraa hautailtuna: nythän onpi standardin mukaisesti hyvinkin pitkälti niin, että sen ei pitäisi kuulostaa nuin hyvältä, mutta silti se sen tekee. Selitys tähän on hyvin yksinkertainen.
Mikäli otetaan mikä tahansa standardi ja tehdään tilastollisesti tarkasteltuna täysin satunnainen homma po standardin mukaisesti, saavutetaan sen standardinmukainen minimivaatimustaso. Yhtenä esimerkkinä tälläisestä standardista voidaan pidellä vanhaintansseissa käytettyä perusaskelusta, jolla toki sinänsä pärjää hyvin missä tahansa ja lavakurkoja lukuunottamatta kenen kanssa tahansa eikä kysymksemme asettelu täällä kertaa siinä olekaan, vaan on se tällä kertaa siinä kuorutuksessa, jolla yritämme kiinnittää sivullisten huomioita teokseemme, joka standardinmukaisen vanhaintanssin tapauksessa on loistava koreografiamme, vaikka kokoajan toki väitämmekin, ettei meillä sellaista ole. Niinjuuri totta se hyvinkin pitkälti on: sen kuorutuksen alla on tippaakaan standardista tinkimätön asiantuntemus sekä vankkaakin vankenpi kokemus ja ennenkaikkea vakaa näkemys siittä, millainen sen lopputuloksen pitäisi olla ja kaikki muu siinä päällä on silkkaa hämäystä eli smokescreania. Etenkään ilman em näkemystä on melko turhaa alkaa puuhailemaan minkään sen standardin ylitse käyvän elementin kinpussa, vaikka kuinka mieli tekisi. - Vaino Harha
Vaino Harha kirjoitti:
etenkin kestoltansa mittailtuna sinänsäkin toki kieltämättä hyvinkin vaatimatonta vanhaintanssimusikaaliani on tutkiskeltu mitäilmeisimminkin siellä ja miksei täälläkin ynpäri tellusta sijainneissa sekä kuva- että äänitallennelaboratorioissa siltä pohjalta lähtien, että siinähän pitäisi olla jotain mätää eli erittäinkin pitkälti parikolmeneljä vähintäänkin puolikuollutta vanhaintanssikoiraa hautailtuna: nythän onpi standardin mukaisesti hyvinkin pitkälti niin, että sen ei pitäisi kuulostaa nuin hyvältä, mutta silti se sen tekee. Selitys tähän on hyvin yksinkertainen.
Mikäli otetaan mikä tahansa standardi ja tehdään tilastollisesti tarkasteltuna täysin satunnainen homma po standardin mukaisesti, saavutetaan sen standardinmukainen minimivaatimustaso. Yhtenä esimerkkinä tälläisestä standardista voidaan pidellä vanhaintansseissa käytettyä perusaskelusta, jolla toki sinänsä pärjää hyvin missä tahansa ja lavakurkoja lukuunottamatta kenen kanssa tahansa eikä kysymksemme asettelu täällä kertaa siinä olekaan, vaan on se tällä kertaa siinä kuorutuksessa, jolla yritämme kiinnittää sivullisten huomioita teokseemme, joka standardinmukaisen vanhaintanssin tapauksessa on loistava koreografiamme, vaikka kokoajan toki väitämmekin, ettei meillä sellaista ole. Niinjuuri totta se hyvinkin pitkälti on: sen kuorutuksen alla on tippaakaan standardista tinkimätön asiantuntemus sekä vankkaakin vankenpi kokemus ja ennenkaikkea vakaa näkemys siittä, millainen sen lopputuloksen pitäisi olla ja kaikki muu siinä päällä on silkkaa hämäystä eli smokescreania. Etenkään ilman em näkemystä on melko turhaa alkaa puuhailemaan minkään sen standardin ylitse käyvän elementin kinpussa, vaikka kuinka mieli tekisi.olla oma ja tietyissä ääriolosuhteissa suurikin osuutensa performanssitaiteitten yhteydessä etenkin niinsanotuista ylistandardinmukaisista vanhaintanssituotantojen lopputuloksista keskusteltaessa suhteessa niitten alkuasetelmiin, mutta mikäli ajattelemme, että tietyissä ja enenkaikkea kaikkein häikäisevimmissä vanhaintanssitaidetaivaan kohteissa kutenesimerkiksi näissä hyvinkin syväluotaavissa vanhaintanssiteoreettisissa analyysimallistoissa vaikuttelevat käytännöllisesti katsoen aina pääkoreograafikkoina samat vanhaintanssiempiirikot, ei kyseessä etenkään po lopputuotantoja tarkasteltaessa millään voi olla puhtaasta sattumasta, vaikka siihen lopputuotantoon johtanut alkutuotanto olisi ainakin päälisin puolin ja etenkin kateelisen sivullisen toimesta tarkasteltuna näyttänyt kuinka kaoottiselta eli amatöörimäiseltä ja täysin päämäärättömältä sekoilulta: Nythän onpi puhtaista sattumista ja varsinkin hämmästyttävänkin kirkkaista älynväläyksistä puhtaasti tilastotieteitten näkökulmilta keskusteltaessa hyvinkin pitkälti niin, että - niinjuuri totta se hyvinkin pitkälti on - kirkkainkaan salama ei kahta kertaa samaan kohtaan luonnollisella tavallansa iske ainakaan sen saman ukonilman aikana, mikäli jätämme laskuista kaikki sen salaman täysin luonnottomat käyttäytymismallistot, joissa ei käsittääkseni alunperinkään ole ollut tarkoitus pienistäkään sattumista keskustella, vaan enneminkin vakaasta harkinnasta kuitenkin siten, ettei siinäkään yhteydessä mistään suoranaisesta psykopatiasta ole tarkoitus ollut keskustella toisin kuin esimerkiksi keskusteltaessa lavakurkoiluista.
- Vaino Harha
Vaino Harha kirjoitti:
olla oma ja tietyissä ääriolosuhteissa suurikin osuutensa performanssitaiteitten yhteydessä etenkin niinsanotuista ylistandardinmukaisista vanhaintanssituotantojen lopputuloksista keskusteltaessa suhteessa niitten alkuasetelmiin, mutta mikäli ajattelemme, että tietyissä ja enenkaikkea kaikkein häikäisevimmissä vanhaintanssitaidetaivaan kohteissa kutenesimerkiksi näissä hyvinkin syväluotaavissa vanhaintanssiteoreettisissa analyysimallistoissa vaikuttelevat käytännöllisesti katsoen aina pääkoreograafikkoina samat vanhaintanssiempiirikot, ei kyseessä etenkään po lopputuotantoja tarkasteltaessa millään voi olla puhtaasta sattumasta, vaikka siihen lopputuotantoon johtanut alkutuotanto olisi ainakin päälisin puolin ja etenkin kateelisen sivullisen toimesta tarkasteltuna näyttänyt kuinka kaoottiselta eli amatöörimäiseltä ja täysin päämäärättömältä sekoilulta: Nythän onpi puhtaista sattumista ja varsinkin hämmästyttävänkin kirkkaista älynväläyksistä puhtaasti tilastotieteitten näkökulmilta keskusteltaessa hyvinkin pitkälti niin, että - niinjuuri totta se hyvinkin pitkälti on - kirkkainkaan salama ei kahta kertaa samaan kohtaan luonnollisella tavallansa iske ainakaan sen saman ukonilman aikana, mikäli jätämme laskuista kaikki sen salaman täysin luonnottomat käyttäytymismallistot, joissa ei käsittääkseni alunperinkään ole ollut tarkoitus pienistäkään sattumista keskustella, vaan enneminkin vakaasta harkinnasta kuitenkin siten, ettei siinäkään yhteydessä mistään suoranaisesta psykopatiasta ole tarkoitus ollut keskustella toisin kuin esimerkiksi keskusteltaessa lavakurkoiluista.
on ihmetelty, miksi tuota sinänsä toki lähtökohdiltansa täysin vanhaintanssillista aivoitustani en tulekaan kysymykseen esitellä useitten neliömetristöjen laajuisessa vanhaintanssiharjoitustilassa, jossa käytellystä ääntentoistelulaitteustosta riippuen vallitsee hämmästyttävänkin useitten X.1.Dolbyjen ynpäristö: nythän on hyvinkin pitkälti niin, että vasiten tein siitä juurikin sellaisen, että se on teknillisestikin tarkasteltuna helkkarinkin suurten vanhaintanssiyleisömassojen sijaan hyvinkin tarkoin valitulle kohdeyleisölleni rajattu:
Edelleenkinhän on erittäinkin pitkälti niin, että jo kauan olen yrittänyt päästä edes jollain tapaa jyvälle ainakin omasta mielestäni turhankin harvoin kohtaamieni neitsykäisten eli näissä vanhaintanssipiireissä sanottuna upeitten daamien aivoituksista siinä kuitenkaan kaikesta päätellen pienimmässäkään määrin onnistumatta. Noitten aivoitusten arvoituksen kinpussa ponnistellessani olen kuitenkin ollut panevinani merkille, että päästessänsä kanssani vanhaintanssimaan niitten daamien silmät alkavat ikäänkuin tuikkivien tähtien lailla loistaa. Tietenkin osan siitä tuikkeesta voi hyvinkin selittää niitten helkkarin pitkien ripsien räpseellä, mutta ei kuitenkaan mielestäni kaikkea varsinkin, kun ajattelemme, kuinka nuo toinen toistansa upeammat daamit kerta toisensa jäljestä kipakimman polkankin taustallamme soidessa tartuttuaan ensin kiinni kuin purukumi tuuheaan tukkaani, alkavat hiljaa hyräillä korvaani.
Niinpä ei olekaan mikään ihme, että etenkin viimeaikoina olen yrittänyt enänpi musiikillisin keinoin selvittää itselleni, mitä niissä kieltämättä toki osin omaakin syytäni sotkemissani sievissä pääkkösissä oikeastaan eli tarkkaanottaen tapahtuilee po pääkkösten läsnä oleillessani. Tuotantoni on tietenkin vasta alustava, mutta kuitenkin helkkarin hyvin jäsennelty näkemys kaikkien niitten lukuisten viulukoneustojen - mikäli tälläinen ilmaisu po pääkkösten sisikuntien yhteydessä tässä sallitaan - sekamelskasta. - Vaino Harha
Vaino Harha kirjoitti:
päästäkseni mä laitoin tohon http://www.geocities.com/vaino.harha/Trioliako.asx vähän runpusettiä sillä sun sun reseptilläs ja onhan siinä tiettyä kolmijakoisuutta siellä ja miksei täälläkin, mutta se ei taida olla mikään tuntemistani rytmilajeista, joita näin sivumennen sanottuna ei niitäkään todellakaan ainakaan omasta mielestäni niin montaa ole, että niistä sellaista numeroa joka käänteessä pitäisi tehdä.
Jotenkin se synkooppi siinä tuntuu siirtyvän sen kipaleen kestäessä kokoajan toiseen kohtaan siinä rytmissä eli se ikäänkuin seilaa koko ajan, jolloin ei rytmistä ainakaan keskeltä pysty yhtään sanoon, mikä askel on vuorossa. Tuo tietenkin sillä edelytyksellä, että mä näppäilin ne oikein siihen.
Tähän http://www.geocities.com/vaino.harha/TripletLikeDreamersDo.asx mä -tai mä ja mä, mutta kumminkin- laitoin muutamia triplettejä ihan standardinmukaisen nelijakovanhaintanssiravintolabiisin erilaisiin kohtiin eikä se silti kolmijakoiseksi muuttunut biisi, vaan nelijakoisenapas pysyi se biisi ihan kokoajan. Vaikka seon po biisi käytännöllisesti katsoen ainakin tuolta kohdaltansa silkkaa triplettiä, ei sen standardinmukainen (vrt pitkäpitkälyhytlyhytpitkä...) vanhaintanssiminen siittä yhtään vaikeudu tahi hankaloidukaan.olisit ja siellä väitit tietäväsi, että siinä reseptissäni, jossa sanoin, että: pitkäpitkälyhytlyhytpitkä... tarkoitin mukamas mä jäitä ja lantrinkejakin kulloisienkin juominkiklasieni pituuksilla mittailtuna. Mutta sä mitäilmeisimminkin epähuomiossasi unohdit silloin mainita, että sun omia ihmissuhdanteisia etenkin vanhaintanssikarikoitasi voi mittailla tasan sillä samalla kaavalla, jos se bändi siinä taustalla lyö tahtia vähän vaille kahdellasadalla nuotillisella pär vanhaintanssillinen standardisekunti.
- Vaino Harha
Vaino Harha kirjoitti:
päästäkseni mä laitoin tohon http://www.geocities.com/vaino.harha/Trioliako.asx vähän runpusettiä sillä sun sun reseptilläs ja onhan siinä tiettyä kolmijakoisuutta siellä ja miksei täälläkin, mutta se ei taida olla mikään tuntemistani rytmilajeista, joita näin sivumennen sanottuna ei niitäkään todellakaan ainakaan omasta mielestäni niin montaa ole, että niistä sellaista numeroa joka käänteessä pitäisi tehdä.
Jotenkin se synkooppi siinä tuntuu siirtyvän sen kipaleen kestäessä kokoajan toiseen kohtaan siinä rytmissä eli se ikäänkuin seilaa koko ajan, jolloin ei rytmistä ainakaan keskeltä pysty yhtään sanoon, mikä askel on vuorossa. Tuo tietenkin sillä edelytyksellä, että mä näppäilin ne oikein siihen.
Tähän http://www.geocities.com/vaino.harha/TripletLikeDreamersDo.asx mä -tai mä ja mä, mutta kumminkin- laitoin muutamia triplettejä ihan standardinmukaisen nelijakovanhaintanssiravintolabiisin erilaisiin kohtiin eikä se silti kolmijakoiseksi muuttunut biisi, vaan nelijakoisenapas pysyi se biisi ihan kokoajan. Vaikka seon po biisi käytännöllisesti katsoen ainakin tuolta kohdaltansa silkkaa triplettiä, ei sen standardinmukainen (vrt pitkäpitkälyhytlyhytpitkä...) vanhaintanssiminen siittä yhtään vaikeudu tahi hankaloidukaan.ei nykyisin rajoitu pelkkien vanhaintanssi-3D-äänimaisemien maalailuihin ja niissä maalailuissa suoritettuihin vanhaintanssilliskoreograafisiin simulaatioihin mietittäessä sen siinä simulaatiotilanteessa kieltämättä toki uuden, mutta kaiken mahdollisen vastoinkäymisen varalta vielä harkinnanvaraisen koreografian käyttökelvollisuutta sen vanhaintanssitestilaboratorion ulkopuolella: Nythän on hyvinkin pitkälti niin, että tuollaisen äänimaiseman maalaus tapahtuu parhaimmillansa muutamilla sadoilla tahi jopa tuhansilla huolellisesti oikein valituilla ja ennenkaikkea täysin standardinmukaisten tietokoneistojen näppäinten painalluksilla kuitenkin siten, että ne painallukset pitää tehdä oikeassa järjestyksessä, minkä jäljestä se tietokoneisto suorittaa parissa silmänräpäyksessä itse maalauksen kenenkään siihen maisemaan käsin koskematta.
Tässä mielessä nykypäivän huippumodernisoitu em vanhaintanssiäänimaisemointi muistuttaa hämmästyttävällä tarkkuudellansa eilispäivän ensimmäisiä, mutta silloin uusinta uutta edustaneita standardinmukaisten vanhaintanssilavojen kattoristikoitten 2D-piirtelyohjelmistoja, joissa piti semmoinen yksinkertainenkin kattoristikko näppäillä muutamilla sadoilla tahi jopa tuhansilla huolellisesti oikein valituilla ja ainoatansa toki melko standardinmukaisten tietokoneistojen näppäinten painalluksilla kuitenkin siten, että nekin painallukset piti tehdä oikeassa järjestyksessä, minkä jäljestä se tietokoneisto suoritti itse piirtämisen parissakolmessa viikossa kenenkään siihen kattoristikkoon käsin koskematta.
Tätä taustaa vasten ajateltuna ei suinkansa ole mikään suoranainen ihme, että kattoristikkojen 3D-piirtelyn sittemmin yleistyttyä joku neropatti vanhaintanssikoreografisti hyvinkin pian oivalsi tälläisen 3D-piirtelyn mahdollisuudet vanhaintanssikoreografisia simulaatiomallistoja reaaliajassa laadittaessa: edelleenkinhän on erittäinkin pitkälti niin, että käytettäessä 3D-vanhaintanssiäänimaisemaa yhdistettynä 3D-vanhaintanssimaisemaan, voidaan jok'ikiselle maamme vanhaintanssiparketille laatia mittatialustöinä koreografia kaikille sekä vähemmän että etenkin enemmän suosituille vanhaintanssi-iskelmille, koska vanhaintanssikoreografisessa törmäyslaboratoriossa voidaan em tietokoneistomallinnuksilla kenenkään upslaageja vaarantamatta analysoida eli hyvinkin pitkälle simuloida kunkin ehdotetun koreografian mm törmäysriskit tahi kaikki muutkin onnistuneen vanhaintanssinnan kannaltakatsoen tärkeät osa-alueet ja valita mielialan mukaan niistä koreografioista sellainen, joka osoitta mahdollisimman monilla osa-alueilla pienintä tahi suurinta riskiä. - Vaino Harha
Vaino Harha kirjoitti:
ei nykyisin rajoitu pelkkien vanhaintanssi-3D-äänimaisemien maalailuihin ja niissä maalailuissa suoritettuihin vanhaintanssilliskoreograafisiin simulaatioihin mietittäessä sen siinä simulaatiotilanteessa kieltämättä toki uuden, mutta kaiken mahdollisen vastoinkäymisen varalta vielä harkinnanvaraisen koreografian käyttökelvollisuutta sen vanhaintanssitestilaboratorion ulkopuolella: Nythän on hyvinkin pitkälti niin, että tuollaisen äänimaiseman maalaus tapahtuu parhaimmillansa muutamilla sadoilla tahi jopa tuhansilla huolellisesti oikein valituilla ja ennenkaikkea täysin standardinmukaisten tietokoneistojen näppäinten painalluksilla kuitenkin siten, että ne painallukset pitää tehdä oikeassa järjestyksessä, minkä jäljestä se tietokoneisto suorittaa parissa silmänräpäyksessä itse maalauksen kenenkään siihen maisemaan käsin koskematta.
Tässä mielessä nykypäivän huippumodernisoitu em vanhaintanssiäänimaisemointi muistuttaa hämmästyttävällä tarkkuudellansa eilispäivän ensimmäisiä, mutta silloin uusinta uutta edustaneita standardinmukaisten vanhaintanssilavojen kattoristikoitten 2D-piirtelyohjelmistoja, joissa piti semmoinen yksinkertainenkin kattoristikko näppäillä muutamilla sadoilla tahi jopa tuhansilla huolellisesti oikein valituilla ja ainoatansa toki melko standardinmukaisten tietokoneistojen näppäinten painalluksilla kuitenkin siten, että nekin painallukset piti tehdä oikeassa järjestyksessä, minkä jäljestä se tietokoneisto suoritti itse piirtämisen parissakolmessa viikossa kenenkään siihen kattoristikkoon käsin koskematta.
Tätä taustaa vasten ajateltuna ei suinkansa ole mikään suoranainen ihme, että kattoristikkojen 3D-piirtelyn sittemmin yleistyttyä joku neropatti vanhaintanssikoreografisti hyvinkin pian oivalsi tälläisen 3D-piirtelyn mahdollisuudet vanhaintanssikoreografisia simulaatiomallistoja reaaliajassa laadittaessa: edelleenkinhän on erittäinkin pitkälti niin, että käytettäessä 3D-vanhaintanssiäänimaisemaa yhdistettynä 3D-vanhaintanssimaisemaan, voidaan jok'ikiselle maamme vanhaintanssiparketille laatia mittatialustöinä koreografia kaikille sekä vähemmän että etenkin enemmän suosituille vanhaintanssi-iskelmille, koska vanhaintanssikoreografisessa törmäyslaboratoriossa voidaan em tietokoneistomallinnuksilla kenenkään upslaageja vaarantamatta analysoida eli hyvinkin pitkälle simuloida kunkin ehdotetun koreografian mm törmäysriskit tahi kaikki muutkin onnistuneen vanhaintanssinnan kannaltakatsoen tärkeät osa-alueet ja valita mielialan mukaan niistä koreografioista sellainen, joka osoitta mahdollisimman monilla osa-alueilla pienintä tahi suurinta riskiä.kaikista näistäkään sinänsä toki helkkarinkin aukottomasti argumentoimistani sanomisistani eli etenkin näissä vanhaintanssipiireissä erittäinkin pitkälti epäillystä laaja-alaisesta vanhaintanssitietämyksestäni huolimatta minua on turha kenenkään mieltää tahi ylentääkään: nythän on hyvinkin pitkälti niin, että voidakseen tietää eli pääasiallisesti ymmärtää vanhaintanssinnan nykytilaisesta kuohunnasta näin paljon, tarvitsee kenen tahansa henkilön ensin tarkoin perehtyillä vanhaintanssinnan historiallisiin dokumentaatioihin, joita vasten tarkasteltuna etenkin po nykytilanne selviää kuin itsestään, koska pelkkä huippumodernien vanhaintanssinykytekniikoitten laaja-alainenkaan tietämys ja hallinta yksinänsä ei millään riitä yksinkertasisimmankaan vanhaintanssiväitännön evääksi.
Sama pätee myöskinsä vanhaintanssin tulevaisuuden ennusteisiin, joita niitäkään on aivan turha alkaa laatimaan ilman nykytilanteen täydellistä ymmärtämystä, joka siis lähtee vanhaintanssin historiallisten dokumentaatioitten eikä suusanallisten perimätiedostojen tuntemuksista. Mutta kuten sanottu: voidakseen olla tietoinen po dokumentaatioista, kenenkään vanhaintanssiväittelyhaluisen henkilön ei välttämättäkään etenkin nykyteknologiat huomioon otettuna tarvitse itsessänsä edustaa tuota historiaa ainakaan koko siltä vanhaintanssillishistorialliselta ajanjaksolta, johon tuossa viittasin. - Vaino Harha
Vaino Harha kirjoitti:
kaikista näistäkään sinänsä toki helkkarinkin aukottomasti argumentoimistani sanomisistani eli etenkin näissä vanhaintanssipiireissä erittäinkin pitkälti epäillystä laaja-alaisesta vanhaintanssitietämyksestäni huolimatta minua on turha kenenkään mieltää tahi ylentääkään: nythän on hyvinkin pitkälti niin, että voidakseen tietää eli pääasiallisesti ymmärtää vanhaintanssinnan nykytilaisesta kuohunnasta näin paljon, tarvitsee kenen tahansa henkilön ensin tarkoin perehtyillä vanhaintanssinnan historiallisiin dokumentaatioihin, joita vasten tarkasteltuna etenkin po nykytilanne selviää kuin itsestään, koska pelkkä huippumodernien vanhaintanssinykytekniikoitten laaja-alainenkaan tietämys ja hallinta yksinänsä ei millään riitä yksinkertasisimmankaan vanhaintanssiväitännön evääksi.
Sama pätee myöskinsä vanhaintanssin tulevaisuuden ennusteisiin, joita niitäkään on aivan turha alkaa laatimaan ilman nykytilanteen täydellistä ymmärtämystä, joka siis lähtee vanhaintanssin historiallisten dokumentaatioitten eikä suusanallisten perimätiedostojen tuntemuksista. Mutta kuten sanottu: voidakseen olla tietoinen po dokumentaatioista, kenenkään vanhaintanssiväittelyhaluisen henkilön ei välttämättäkään etenkin nykyteknologiat huomioon otettuna tarvitse itsessänsä edustaa tuota historiaa ainakaan koko siltä vanhaintanssillishistorialliselta ajanjaksolta, johon tuossa viittasin.siinä, että ei se nelitahdin tripletti mitään synkooppia ole, jos sillä synkoopilla tuolla lailla määritellyllä tavalla sen iskun sekä etu- että takapuolelta ali ja yli mennään, koska tripletti on sitä, että tasan ensimmäisen iskun kohdalla tulee eka ja heti perään toka ja vielä kolmaskin isku siten, että se kolmas iskuhan päättyykin vasta tasan toisen iskun loppuun eli siinä mennään ekasta tokaan eikä niitten väliin, jolloin siinä syntyykin tasan tuplaiskun pituinen kolmi-isku, jolloin ta......ta: sta tuleekin taa..taa..taa.
- Vaino Harha
Vaino Harha kirjoitti:
kaikista näistäkään sinänsä toki helkkarinkin aukottomasti argumentoimistani sanomisistani eli etenkin näissä vanhaintanssipiireissä erittäinkin pitkälti epäillystä laaja-alaisesta vanhaintanssitietämyksestäni huolimatta minua on turha kenenkään mieltää tahi ylentääkään: nythän on hyvinkin pitkälti niin, että voidakseen tietää eli pääasiallisesti ymmärtää vanhaintanssinnan nykytilaisesta kuohunnasta näin paljon, tarvitsee kenen tahansa henkilön ensin tarkoin perehtyillä vanhaintanssinnan historiallisiin dokumentaatioihin, joita vasten tarkasteltuna etenkin po nykytilanne selviää kuin itsestään, koska pelkkä huippumodernien vanhaintanssinykytekniikoitten laaja-alainenkaan tietämys ja hallinta yksinänsä ei millään riitä yksinkertasisimmankaan vanhaintanssiväitännön evääksi.
Sama pätee myöskinsä vanhaintanssin tulevaisuuden ennusteisiin, joita niitäkään on aivan turha alkaa laatimaan ilman nykytilanteen täydellistä ymmärtämystä, joka siis lähtee vanhaintanssin historiallisten dokumentaatioitten eikä suusanallisten perimätiedostojen tuntemuksista. Mutta kuten sanottu: voidakseen olla tietoinen po dokumentaatioista, kenenkään vanhaintanssiväittelyhaluisen henkilön ei välttämättäkään etenkin nykyteknologiat huomioon otettuna tarvitse itsessänsä edustaa tuota historiaa ainakaan koko siltä vanhaintanssillishistorialliselta ajanjaksolta, johon tuossa viittasin....kaan tapaustani ei voitane sinänsä toki omastakin mielestäni muutamista hyvinkin häikäisevistä kirjallisistakin vanhaintanssidokumentaaripläjäyksistäni eli niin väitetyistä kuvioistani huolimatta ylentää kautta itsekunkin katsantokanniskeluista riippuen alentaakaan, sillä lavakurkomaisesti ajateltunahan sehän sellainen aito ja oikea lavakurko käsittääkseni ottaa yleisönsä (vrt urhit) mieluiten väkisin etenkin yleismmissä mahdollisissa tilanteissa hankkiutumalla etenkin uhriensa kannoilta katsoen sellaisiin asemiin ja tilaisuuksiin, ettei po kurkon puolesta vaivautuneilla uhreilla ole mitään mahdollisuutta paeta siitä koreografisesti ajateltuna toki melko häikäisevästä, mutta kaikin muin kuviteltavissa olevin tavoin sekä yli että etenkin pahasti ali anpuvasta tilanteesta: nythän on po tapauksessani hyvinkin pitkälti niin, että henkilökohtaisestihan tykkään enänpi vaikuttaa mahdollisimman pitkälti taustalla ja kiinnittää huomioita pois itsestäni siten, että huolellisesti oikein valitsemallani hetkellä esittelen häikäisevinpiä kuvioitani - en ollenkaan lavakurkomaisesti kaikelle mahdolliselle siinä tilaisuudessa läsnäoleilevalle yleisölleni vaan tarkoin valitsemilleni yksittäisille kohteille, sillä edes tasoisteni koreografioitteni turvin liikuskelevan vanhaintanssihenkilön ei tule käytännöllisissä vanhaintanssitilanteissa panostaa kaikkeansa yhden ainoan kortin varaan, vaan tulee sen illan huolellisessa sekä etukäteis- että paikallissuunnittelussa ottaa huomioon vähintäänkin puolen pakan edestä varasuunnitelmia, jotta siittä illasta tulee vanhaintanssillisestikin ajateltuna mahdollisimman onnistunut.
- Päivi, tanssitytsä
Aiheesta kesusteltiin tällä palstalla juuri pari viikkoa sitten: http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=98&conference=611&posting=22000000020135170
- Päivi, tanssitytsä
Sorppa, luin aloittajan viestin huolimattomasti...
No, tuon likin kautta tuota edellistä keskustelua voi kuitenkin käydä kurkkaamassa.
- Vanha synkooppi
Onko vanhaintanssien jitterbuggiin tai vastaavaan, ehkä lindyyn olemassa joku synkooppiaskelluksinen askellus. Olen joitakin kertoja osunut tätä kummajaista vanhaintansseissa näkemään ja olen sita tanssinutkin. Vanhaintansseissa näitä kummajaisia tanssitaan tulevaisuudessa enemmänkin, kun uudet vanhat eivät enää muuta osaa kuin näitä 50-luvun nykyisiä vanhaintansseja.
Askellus kulkee muistini mukaan 1---,2---,3---,4-,5-----,6---,7-,8------,.... eli kahdeksan askelta kahdeksaan iskuun. Neljäs ja seitsemäs askel ovat kahdeksasosia ja viides ja kahdeksas isku ovat synkooppeja joiden kesto on kolme kahdeksasosaa.
HHNN-swingin neljäs askel on usein synkooppiinen eli nopeisiin usein (1)1---2---,(2)3---4---,(3)5-,(4)6-----,...
ja hitaisiin 1---,2---,3-,4-----,...
Iskun puolikkaann jälkeen alkaa synkooppinen isku tapaan syn-KOOPPI, jossa syn on iskun ensimmäinen pulikas ja KOOPPI on synkooppinen isku joka alkaa iskun toiselta puolikkaalta ja jatkuu seuraavalle iskulle. Synkooppi voi päättyä myös puolikkaan iskun pituiseen eli kahdeksasosan taukoon. Vanhaintanssien ahertajat eivät kuitenkaan taukoja välttämättä kaipaa.
Onneksi 50-luvun nuorilla eläkeläisillä on matematiikka vanhojen tansseja ajatellen kunnossa. Joten mitään ongelmia ei pitäisi vanhaintansseissakaan esiintyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 773184
- 492400
- 322117
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812112- 1371879
- 311745
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313291721Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne91556Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51280Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61244