Minne mennä ?

Ympyräinen

Minulle tarjottiin tilaisuus vierailla tammikuussa joko Dublinissa, Galwayssa tai Corkissa. En ole koskaan käynyt Irlannissa, joten mitä näistä suosittelette ? Dublininissa hotellit ja ravintolat lienevät tosi kalliita, joten pienemmät kaupungit varmaankin olisivat hintatasoltaan houkuttelevampia. Mutta riittääkö esim. Galwayssa nähtävää ja tekemistä viideksi päiväksi ?

7

1637

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ööö-ö

      Itse en ole käynyt, mutta viime kesänä oli tarkoitus mennä joten tuli hiukan otettua kohteesta selvää. Itse Galwayssä lienee hyvin nähtävää päiväksi pariksi, mutta miksi jäädä vain kaupunkiin. On olemassa muutama varsin mielenkiintoinen kohde: Connemara, Cliffs of Moher & Aran Islands. Näihin kaikkiin on päiväretki mahdollisuus bussilla joka lähtee Galwaystä. En muista nyt nettiosoitetta kyseisistä firmoista(enkä tiedä kulkeeko talvella) mutta kenties tämä osoite antaa tietoa kohteista joita mainitsin http://www.galway.net, jos autolla mahdollista matkustaa niin toki kannattaa. Myös toki Cork olisi hyvä vaihtoehto ja miksei Dublinkin, mutta Galwayn seudulla lienee juuri sopivasti viideksi päiväksi tekemistä. :)

    • irish luck

      Ehdotan etta jos haluat nahda todellista Irlantia-pysy poissa Dublinista.Dublin ei ole muuta kuin Lontoon pienoismalli-tosin kalliimpi sellainen(olen asunut myos Lontoossa lahes 4 vuotta)
      Sinun kannattaisi vuokrata auto ja kierrella lansirannikkoa-lounaisirlanti,jossa itse asustelen,on kauneinta aluetta saarella..ja siita ylospain rannikkoa pitkin.
      Kylla varmasti nahtavaa riittaa,seka rauhaa etta myos menoa..se on itsestasi kiinni.
      Mutta pysyisin pois kalliista Dublinista.

    • irish luck

      County Corkissa asuvana tottakai mainostan sita,ja Cork kaupunkina on iso-mutta Galwayssa varmaan talviaikana on enemman tekemista noin kaikenkaikkiaan 5 paivalle.Mutta kuten sanoin, jos sinulla on mahdollisuus ajaa lansirannikkoa pitkin,vieraile molemmissa!Mutta unohda Dublin-ehdit sinne myohemminkin,jos kiinnostaa..vaikka viikonlopuksi.

    • bpj

      Minä suosittelen noista kolmesta Galwayta. Käytiin pari vuotta sitten ja ihastuttiin! Taatusti löytyy tekemistä viideksi päiväksi. Galway on ihanan rento opiskelijakaupunki, juuri sopivan kokoinen. Suosittelen kiertomatkaa Connemaraan, Galwaysta järjestetään bussimatkoja. Jos majoitusta mietit, B&B ehdoton.

    • Tuttu maa

      Riippuu mitä haluat nähdä?

      Dublinissa mm. Guinnessin tehtaat tms. "nähtävyyksiä". Jos niitä haluaa nähdä niin Dublin on hyvä valinta. Ja shoppailun kannalta... Onhan se toisaalta Lontoon pienoismalli mutta näkemistä kyllä riittää.

      Galway on nätti "pikku"kaupunki. Ja Cliffsit on todellakin näkemisen arvoiset! Kaksi kertaa on tullut käytyä siellä ja kolmannenkin voisin joskus käydä... sykähdyttää aina. Tosin kannattaa varautua hyvillä vaatteilla, sää voi olla unelmasäästä 100 000 metriä sekunnissa tuuleen...

      Cork on vähän isompi kaupunki, enemmän kauppoja tms. mutta en tiedä sen nähtävyyksistä sen enempää. On tullut käytyä ostoskadut siellä, ei kummempaa.

      • Tuttu maa

        Ei se Dublin mun mielestä mikään ökykallis ollut. Hotellitarjouksia kannattaa verrata, sieltä löytyy myös kohtuuhintaista uudempaa hotellia. Ravintolat tms. ei kummemman hintaisia.


    • Tara

      Tämä on näköjään jo "vanha" viesti, mutta itse kaikissa käyneinä suosittelisin Galwayta. Varsinkin, kun sieltä on hyvä sukkuloida mielenkiintoisille seuduille mm. yhtenä päivänä Connemaraan tai toisena Burreniin; todella erilainen kokemus. Toisaalta myös Dublinista on hyvä suunnata vähän ulospäin.

      Dublin sinänsä ei ole mikään once in a life time -kokemus. Ja sinnehän pääsee sitten helposti ja halvalla toistekin, jos kiinnostaa. Ei se huono kaupunki ole.

      Eikä Corkissakaan vikaa ole. Voin hyvin suositella sitäkin kaupunkia. Irlanti on joka tapauksessa ihana...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      314
      3856
    2. 209
      3068
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      72
      2604
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      242
      2054
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1495
    6. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      178
      1402
    7. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1381
    8. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1357
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      25
      1344
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1287
    Aihe