Suru puserossa

Surija

Hamsu kuoli yllättäen. Oli vasta vuoden ikäinen. Ilmeisesti sydänkohtaus? Oli nimittäin kuollut pesäkoppinsa ovensuulle. Ongelmana nyt, että mihin hamsterin ruumiin laitan. Ottavatko esim.eläinlääkärit niitä eteenpäin toimitettavaksi? vai täytyykö jostakin löytää eläinkrematorio? Paikkakunnnalla ei sellaista ole. Tokikin saan tämän asian huomenna itsekin eläinlääkäriltä kysytyksi, mutta kiva olisi jos joku osaisi näin etukäteenkin neuvoa. Kiitos.

4

385

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • surullista.

      Ruumiin voi haudata tietysti itsekkin, mutta nyt jo lumet maassa, niin en tiedä miten onnistuu, mutta eläinlääkärit (tai jotkut) ottavat ruumiit yhteistuhkaukseen.... Mutta hinnasta en mitään sano.

      • Myös eläinten hautausmaalle hautaaminen on yksi vaihtoehto. Niitä vain ei ole kovin montaa Suomessa. En sitten tiedä, miten saat selvitettyä, onko suunnallasi sellaista. Ainakin täällä pk-seudulla muistaakseni on ainakin yksi.

        Jotkut tekevät myös niin, että laittavat ruumiin ihan vain biojätteisiin. Se on yksi vaihtoehto myös, jos ei muuta keksi, mutta varmaan aika moni haluaa haudata rakkaan lemmikin vähän arvokkaamin.

        Voit myös tehdä niin, että pakkaat hamsterin ruumiin pieneen laatikkoon tai pussiin ja pidät pakastimessa talven yli. Keväällä sen voi haudata jo omalle pihalle. Itse olen näin tehnyt aina kun joku hamsterini on kuollut talven aikana. Joku saattaa pitää kuolleen eläimen ruumista vähän epämiellyttävänä pakastimessa mustikoiden seassa, mutta sama eläinhän se on kuin elävänäkin eikä se silloinkaan ole epämiellyttävä ollu.


      • Surija
        Tii.nu kirjoitti:

        Myös eläinten hautausmaalle hautaaminen on yksi vaihtoehto. Niitä vain ei ole kovin montaa Suomessa. En sitten tiedä, miten saat selvitettyä, onko suunnallasi sellaista. Ainakin täällä pk-seudulla muistaakseni on ainakin yksi.

        Jotkut tekevät myös niin, että laittavat ruumiin ihan vain biojätteisiin. Se on yksi vaihtoehto myös, jos ei muuta keksi, mutta varmaan aika moni haluaa haudata rakkaan lemmikin vähän arvokkaamin.

        Voit myös tehdä niin, että pakkaat hamsterin ruumiin pieneen laatikkoon tai pussiin ja pidät pakastimessa talven yli. Keväällä sen voi haudata jo omalle pihalle. Itse olen näin tehnyt aina kun joku hamsterini on kuollut talven aikana. Joku saattaa pitää kuolleen eläimen ruumista vähän epämiellyttävänä pakastimessa mustikoiden seassa, mutta sama eläinhän se on kuin elävänäkin eikä se silloinkaan ole epämiellyttävä ollu.

        Haudattiin hamsterin oman pihan nurkkaan. Maa ei siis vielä ollutkaan jäässä, kun ei ole ollut niin kylmiä ilmoja. Kiitos vastanneille.


      • talvikonomistaja
        Surija kirjoitti:

        Haudattiin hamsterin oman pihan nurkkaan. Maa ei siis vielä ollutkaan jäässä, kun ei ole ollut niin kylmiä ilmoja. Kiitos vastanneille.

        Moi. Minulla on talvikko ja kun se kuolee niin aion haudata sen eläinten hautausmaalle. Täällä Turussa ainakin yksi on.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      63
      1782
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      128
      1277
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      917
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      674
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      65
      625
    Aihe