kenellä olis antaa ajankohtaista tietoa passin tai henkilökortin hankkimisesta sijoitetulle lapselle??
Tarvitaanko kenen suostumus ja miten se hankitaan, kertokaa kokemuksia ja tapoja joilla olette toimineet.
Meillä on 9v,13v ja 16v olevia lapsia.
passi lapselle
23
4125
Vastaukset
- .....
meillä biologiset eivät olisi allekirjoittaneet passihakemusta joten sosiaalityöntekijä sen teki, eli suosittelisin ottaan yhteyttä sosiaalityöntekijään ja voithan kysyä biologisilta jos allekirjoiuttavat passihakemuksen.
- hapsukka
vain sosiaalitoimistolta kirjallinen lupa,sillä pitäs passi saada.
- ..............................
hapsukka kirjoitti:
vain sosiaalitoimistolta kirjallinen lupa,sillä pitäs passi saada.
haettiin passia kahdelle sijaislapselle, molemmat eri kaupungeista.
Toiselle sossut täyttivät koko passihakemuksen allekirjoituksineen.
Toiselle saimme kirjallisen suostumuksen sosiaalilautakunnalta ja itse saimme täyttää hakemuksen allekirjoituksia myöden.
Ei mitään ongelmia - hyvää matkaa teille! - Turhautunut BIO iskä
mitään kunnioitusta ja sanavaltaa lasten omilla vanhemmilla, kun tätäkin "passi" asiaa on aikoinaan päätetty. Minulla oli aikoinaan sama tilanne, sain tietää vasta silloin kun lapset olivat jo melkein koneessa. Joka tapauksessa erittäin "typerää" touhua sossulta.
- Turhautunut BIO iskä
Turhautunut BIO iskä kirjoitti:
mitään kunnioitusta ja sanavaltaa lasten omilla vanhemmilla, kun tätäkin "passi" asiaa on aikoinaan päätetty. Minulla oli aikoinaan sama tilanne, sain tietää vasta silloin kun lapset olivat jo melkein koneessa. Joka tapauksessa erittäin "typerää" touhua sossulta.
Mitä jos olisi vastaava tilanne, kuin 2 vuotta sitten...tsunami. Miltä kuullostais lapsen vanhemmasta kuulla "yllättäen", että lapsesi on menehtynyt, esimerkiksi vastaavissa tapahtumissa. Lasten vanhempana et olisi ollut tietoinenkaan että lapsesi on viety tuhansien kilometrien päähän tietämättäsi, itse ainakin olisin hyvin vakuuttunut siitä, että "kosto" olisi sen mukainen, että sijareita (jos hengissä olisivat), että sossua vastaan. Meinaan järkytys olisi hirvittävä. Luulen että en olisi ajatuksissani ainoa näin ajatteleva.
Tästä syystä älkää sijareina tai minä hyvänsä, ryhtykö siihen että lähdette viemään toisen lapsia, lasten vanhempien tietämättään. Sossu ei kuitenkaan ole se joka voi kuitenkaan tehdä ihan miä vaan...vaikka tekeekin.
Itse sain tiedon aikanaan "lennosta" vahingossa. - voe voe
Mitä jos olisi vastaava tilanne, kuin 2 vuotta sitten...tsunami. Miltä kuullostais lapsen vanhemmasta kuulla "yllättäen", että lapsesi on menehtynyt, esimerkiksi vastaavissa tapahtumissa. Lasten vanhempana et olisi ollut tietoinenkaan että lapsesi on viety tuhansien kilometrien päähän tietämättäsi, itse ainakin olisin hyvin vakuuttunut siitä, että "kosto" olisi sen mukainen, että sijareita (jos hengissä olisivat), että sossua vastaan. Meinaan järkytys olisi hirvittävä. Luulen että en olisi ajatuksissani ainoa näin ajatteleva.
Tästä syystä älkää sijareina tai minä hyvänsä, ryhtykö siihen että lähdette viemään toisen lapsia, lasten vanhempien tietämättään. Sossu ei kuitenkaan ole se joka voi kuitenkaan tehdä ihan miä vaan...vaikka tekeekin.
Itse sain tiedon aikanaan "lennosta" vahingossa.Pitäisikö sijareiden aina ilmoittaa sulle kun lähtevät lapsen kanssa vaikka kauppaan? Ihan yhtälailla onnettomuus voi sattua silläkin reissulla.
Olisit vaan onnellinen että lapsesti pääsee matkustamaan äläkä periaatteessa natise ja naputa. - lastesi
Itse sain tiedon aikanaan "lennosta" vahingossa.puolesta että pääsevät matkalle. Onnettomuuksia sattuu missä vaan.
Ihan oikein että sinulta on lapset huostaanotettu, kun on tuollaiset väkivalta ajatukset. - bioille matkasuunnitelmista
Itse sain tiedon aikanaan "lennosta" vahingossa.mutta kukaan järkevä ihminen ei maailmalla kailota ,milloin aikoo olla kotoa esim. viikon poissa!
Täällä aiemmin itketty ,kun on sijaislapset jätetty kotimaahan lomamatkan ajaksi ja nyt hirvee pora kun kersat sit vihdoin lomalle mukaan pääsevät.Teet niin tai näin aina pieleen menee....joidenkin mielestä. - vanhemmalla asiallinen huoli
bioille matkasuunnitelmista kirjoitti:
mutta kukaan järkevä ihminen ei maailmalla kailota ,milloin aikoo olla kotoa esim. viikon poissa!
Täällä aiemmin itketty ,kun on sijaislapset jätetty kotimaahan lomamatkan ajaksi ja nyt hirvee pora kun kersat sit vihdoin lomalle mukaan pääsevät.Teet niin tai näin aina pieleen menee....joidenkin mielestä.En ole ikinä tavannut niin typeriä ihmisiä kuin sijarit ovat. Aivan asiallisesti voitte ilmoittaa, kun olette lähdössä lomamatkalle. On tosi tylsää kuulla matkasta vahingossa.
Tuli mieleeni, että mitä varten matkoja salaatte. Mitä matkoillanne tapahtuu? - pöpöti
vanhemmalla asiallinen huoli kirjoitti:
En ole ikinä tavannut niin typeriä ihmisiä kuin sijarit ovat. Aivan asiallisesti voitte ilmoittaa, kun olette lähdössä lomamatkalle. On tosi tylsää kuulla matkasta vahingossa.
Tuli mieleeni, että mitä varten matkoja salaatte. Mitä matkoillanne tapahtuu?ja lässyn lässy! Sääliksi käy niitä sijareita jotka mahdollisesti sun lapsia hoitaa - onko älyttömämpää bioa kuultu!
- Turhautunut BIO iskä
vanhemmalla asiallinen huoli kirjoitti:
En ole ikinä tavannut niin typeriä ihmisiä kuin sijarit ovat. Aivan asiallisesti voitte ilmoittaa, kun olette lähdössä lomamatkalle. On tosi tylsää kuulla matkasta vahingossa.
Tuli mieleeni, että mitä varten matkoja salaatte. Mitä matkoillanne tapahtuu?Niinpä mitä matkoilla tapahtuu??? Ainakin "sijareille" löytyy matkoilla "sijareita" tuuraajiksi, etä voi itse pitää "lomaa". Itselläni lapset olivat loppujen lopuksi hyvin pettyneitä loma reissuun, minkä tekivät. Ei ollut mitään kerrottavaa tai sitten ei saannut kertoa. Jotain kuitenkin...yllättävää.
Ja sossu maksaa.... - ovat eri asia
voe voe kirjoitti:
Pitäisikö sijareiden aina ilmoittaa sulle kun lähtevät lapsen kanssa vaikka kauppaan? Ihan yhtälailla onnettomuus voi sattua silläkin reissulla.
Olisit vaan onnellinen että lapsesti pääsee matkustamaan äläkä periaatteessa natise ja naputa.Jos olet huomannut. Bitokin varmaan tekisi sijareiden kanssa enemmän yhteistyötä jos nämä eivät olisi jatkuvasti sormi pystyssä saarnaamassa eli neuvottelut esim. passiasiassakin sujuisi yhteisymmäryksessä.
- lupa
kun on kyse huostassaolevasta lapsesta. Ei riitä huoltajankaan lupa pelkästään.
- mimmu
Kannattaa olla hyvin aikaiseen liikkellä sosiaalitoimeen päin, ny kun passiuudistus tuli voimaan, niin myös sosiaalitoimien (tai ainakin Hesan ) ohjeistus muuttui. Ennen passihakemus tuli lakimiehen allekirjoituksella ja asia hoitui ok, mutta nyt biopassien aikana asia kyllä hoituu, mutta on paljon monimutkaisempi ja hitaampi, koska sossu ei enää voi itse lähetää hakemuksia.
Lapsen vanhemmille kertomisesta olen kyllä sitä mieltä, että kauppamatkoista ja muista lyhyemmistä kylämatkoista kukaan tuskin haluakaan kuulla, mutta kyllä ulkomaanmatkat ovat jo niitä, mistä minä ainakin aina olen sekä itse kertonut ,että sossu on kertonut. vaikka en ole lupia anellut, niin mielestäni on korrektia ja välttämätöntä, että he juridisina huoltajina tietävät siitä, että lapset ovat oman maan rajojen ulkopuolella. - Helinä-keiju3
mimmu kirjoitti:
Kannattaa olla hyvin aikaiseen liikkellä sosiaalitoimeen päin, ny kun passiuudistus tuli voimaan, niin myös sosiaalitoimien (tai ainakin Hesan ) ohjeistus muuttui. Ennen passihakemus tuli lakimiehen allekirjoituksella ja asia hoitui ok, mutta nyt biopassien aikana asia kyllä hoituu, mutta on paljon monimutkaisempi ja hitaampi, koska sossu ei enää voi itse lähetää hakemuksia.
Lapsen vanhemmille kertomisesta olen kyllä sitä mieltä, että kauppamatkoista ja muista lyhyemmistä kylämatkoista kukaan tuskin haluakaan kuulla, mutta kyllä ulkomaanmatkat ovat jo niitä, mistä minä ainakin aina olen sekä itse kertonut ,että sossu on kertonut. vaikka en ole lupia anellut, niin mielestäni on korrektia ja välttämätöntä, että he juridisina huoltajina tietävät siitä, että lapset ovat oman maan rajojen ulkopuolella.Toisaalta on ihana ajatella, että lapset pääsevät näkemään maailmaa, mutta onhan aivan ymmärrettävää, että jos biovanhemmat eivät luota sijaishoitajiin, niin kai heitä huolestuttaa, jos esim. joku kielitaidoton tollo vie heidän kultakutrisen pikkutyttönsä johonkin lapsikauppamaahan. Lapsi katoaa alta aikayksikön jos joku ammattimainen lapsikaappari niin päättää. Sijaisvanhemmilla ei välttämättä ole sitä vaistonvaraista tarkkaavaisuutta vieraissa ympyröissä, jonka harjaantunut lapsikaapparin huomaa ja jättää toimimatta.
- helis
Helinä-keiju3 kirjoitti:
Toisaalta on ihana ajatella, että lapset pääsevät näkemään maailmaa, mutta onhan aivan ymmärrettävää, että jos biovanhemmat eivät luota sijaishoitajiin, niin kai heitä huolestuttaa, jos esim. joku kielitaidoton tollo vie heidän kultakutrisen pikkutyttönsä johonkin lapsikauppamaahan. Lapsi katoaa alta aikayksikön jos joku ammattimainen lapsikaappari niin päättää. Sijaisvanhemmilla ei välttämättä ole sitä vaistonvaraista tarkkaavaisuutta vieraissa ympyröissä, jonka harjaantunut lapsikaapparin huomaa ja jättää toimimatta.
Kyllähän kaappari sen heti huomaa että kyseessä on tyhmä sijari jonka lapsi on helppo kaapata. Kun muut lapset rannalla huutavat äitiä, sijarin mukulat huutaa "sijaishoitajaa..."
- mieleen
Helinä-keiju3 kirjoitti:
Toisaalta on ihana ajatella, että lapset pääsevät näkemään maailmaa, mutta onhan aivan ymmärrettävää, että jos biovanhemmat eivät luota sijaishoitajiin, niin kai heitä huolestuttaa, jos esim. joku kielitaidoton tollo vie heidän kultakutrisen pikkutyttönsä johonkin lapsikauppamaahan. Lapsi katoaa alta aikayksikön jos joku ammattimainen lapsikaappari niin päättää. Sijaisvanhemmilla ei välttämättä ole sitä vaistonvaraista tarkkaavaisuutta vieraissa ympyröissä, jonka harjaantunut lapsikaapparin huomaa ja jättää toimimatta.
olisin kauhusta kankeana jos tälläinen tolloporukka lähtisi kaukomaihin lapseni mukananaan. En kuitenkaan kieltäisi, koska asiahan kostettaisiin lapselle.
- kuin että
mieleen kirjoitti:
olisin kauhusta kankeana jos tälläinen tolloporukka lähtisi kaukomaihin lapseni mukananaan. En kuitenkaan kieltäisi, koska asiahan kostettaisiin lapselle.
voi teitä idiootit biovanhemmat!!! :o)
- Helinä-keiju3
kuin että kirjoitti:
voi teitä idiootit biovanhemmat!!! :o)
Ole rehellinen edes itsellesi päivittelyn sijaan.
- toimimatta koska
Helinä-keiju3 kirjoitti:
huomaa että on kyseessä sijais lapsi ja siitä seuraa ongelmia. Kyllä ne tietää että huostaanotetut lapset ovat työläitä.
Kiitos vinkistä nyt uskaltaa ummistaa silmänsä edes hetkeksi. - kaktus
Helinä-keiju3 kirjoitti:
on se, että sinulla ei taida olla ihan kaikki palikat kasassa.
- äiti51
Heippa!
Kysyimme suullisen "luvan" lasten vanhemmilta lähteä matkalle. Sossu kyllä antoi kirjallisen luvan passin hankintaan. Lapsilla on oma passi, niitä kun ei saa meidän sijaisvanhempien passille.Matkalla olisi hyvä olla myös englanninkielinen asiakirja, jossa kerrotaan että lapset ovat luvalla mukana. Olimme pohjois-amerikan Teksasissa. Maahan ei olisi kyllä päässyt ilman sitä kirjettä, niin tarkkoja oltiin. Maahan kun on viety paljon luvattomasti lapsia. Passin tarkastaja vielä huusi lapsiamme nimeltä, tarkisti siis, että ovat sen nimiset lapset. - sijaivanhempi vm.89
Heippa!
Kysyimme suullisen "luvan" lasten vanhemmilta lähteä matkalle. Sossu kyllä antoi kirjallisen luvan passin hankintaan. Lapsilla on oma passi, niitä kun ei saa meidän sijaisvanhempien passille.Matkalla olisi hyvä olla myös englanninkielinen asiakirja, jossa kerrotaan että lapset ovat luvalla mukana. Olimme pohjois-amerikan Teksasissa. Maahan ei olisi kyllä päässyt ilman sitä kirjettä, niin tarkkoja oltiin. Maahan kun on viety paljon luvattomasti lapsia. Passin tarkastaja vielä huusi lapsiamme nimeltä, tarkisti siis, että ovat sen nimiset lapset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata401380Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.981335Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l2891225- 1091095
- 191031
- 641015
- 711012
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva161009Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f176868Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!
Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju17833