Renault Midlum

Mitä mieltä?

Kuljettajan paikka ensi kertaa mitä itse oon pieniä kuorma-autoja ajanut niin aivan helvetin hyvä.

Penkissä on myös ominaisuus että se laskee automaattisesti penkin alas kun sitä ei käytetä.

Kuljettajan paikka on hyvä esimerkki että hyvän ajoergonomian voi tehdä kun vaan viitsii. Hyvä ajoernomia on kun penkkia ja muita ei välttämättä tarvitse edes säätää erikokoisilla kuljettajilla vaan se on jo perus hyvä säätämättäkin!!!

Miinusta tulee hieman korkealla olevasta ekasta rappusesta vai oliko niitä vain yksi mutta kuitenkin.

Ajamassani yksilössä oli kyllä paljon asioita kohdillaan kuten siinä oli wepasto, ilmastointi, automaattivaihteet, radion säätimet erillisessä viiksessä ja näyttö mittaristossa jne. Ei voi paljoo enempää enää vaatiakkaan kun vertaa edellisiin kuorma-autoihin. Tosi hyvä ajaa, lyhyen akselin välin tuoma kiemurteleminen ja perän pidon menetyksen herkkyys on miltei poissa. Ilmajousitus on hyvä mutta maanteille (80km/h) nopeuksiin midlum ei ole hyvä koska se ei kulje suoraan hetkeäkään ja mittariston nopeusjakauma ei ole Suomeen sopiva, siinä on parittomat luvut isolla.

0-5 asteikolla ainakin 4 arvosanaksi tällä kokemuksella. Uskomattoman positiivinen, löi melkein 6-o erään toisen merkin uuden ison kuorma-auton, mersun sanotaan se nyt.

5

5636

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mieltymyksiä

      On välillä tullut tuurattua Midlumilla, jota käytetään pääasiassa tunneliautona. Kokemukset on olleet todella hyvät, pienestä koostaan huolimatta auto on ajo-ominaisuuksiltaan ison luokkaa ja kuljettajan työympäristöön on paneuduttu, namiskat ja nippelit ovat oudommankin kuljettajan löydettävissä heti, miinusta lähinnä ajopiirturin hankalasta paikasta vasemman polven edessä. Radion säätimet viiksessä on kätevät, mykistys kun käy helposti ja nopeasti näppäämällä ja - namiskat pohjaan yhtä aikaisesti ja radiokin yleensä pelaa, joskus taas ei, kuulemma tyyppivika.

      Rappuset eivät kyllä mielestäni ole korkealla, vakiotyökalussani Mersun Axorissa ne mielestäni ovat käsittämättömän korkealla jopa pussit alhaalla, Rellussa vaan tuppaa lumet ja jäät kertymään rappuun niin, että välillä on tosi liukasta nousta hyttiin, jos ei ole ensin noita putsannut.

      Meidän Rellu on sen verran vanhempaa kalliberia, että on varustettu jäykällä etuakselilla, mikä tuo toki jämäkkyyttä. Eli ei kiemurtele ja 120 km/h on äkkiä lasissa ihan vahingossa jos ei pidä varaansa. Mutta keveys ja pikkupyörät toki tuovat itsensä esiin liukkaalla kelillä, jarrutusmatkat venyvät huomattavasti pidemmäksi kuin esim. isommalla Premiumilla ja liikkeelle lähtö jäisiltä pihoilta ylämäkeen lähinnä tuskaa, pito katoaa heti lukotkin päällä vaikka vauhtia olisikin.

      Itse ajelen pääsääntöisesti uudella Axorilla ja minusta nämä kaksi painivat niin eri sarjoissa, ettei näitä voi verrata. Pienemmistä Mersuista on kokemuksia vain vanhemmista 15xx-sarjalaisista, jotka ovat meluisia ja käsittämättömän velttoja tai sitten olen saanut alleni loppuunajettuja versioita. Premiumilla ajelen myös välillä, mutta kyllä Axor peittoaa senkin, vaikkakin Premium ihan hyvä auto onkin ajaa.

      Itse voisin kallistua arvoasteikolla ihan tuonne 5:een asti, kyllä Midlum on mielestäni paras pikkuauto jolla olen ajanut. Peittoaa Volvon vastaavat ja Ivecon Eurocarco taas muistuttaa lähinnä keinutuolia, alusta on susi ja jarrut oudot.

      • nyt uusi

        fl volvo(rellu)on hyväntuntunen,hiljaisempi kuin rellu.Mutta samoja autoja ovat,makuasia.


    • mitä mieltä?

      Sivupeilit joista näkeekin jotain kun lisänä on vielä erikeen molemmin puolin laajakulmapeilitkin.

      Sivuikkunat on pitkät joten näköesteitä ei ole heti vieressä ja ikkunat toimi sähköllä.

      Seuraava lista on sitten haukkumista jos kokemuksia pääsee kertymään midlumista vielä joskus.

    • rubicscube

      kolmen vuoden kokemuksella voinen kommentoida. Eli perus jakoautona toki kokonaismassasta/tehosta riippuen pätevä peli. Ajomissani yksilöissä on ollut manuaalinen 5-6 pakki vaihteisto, tehoa 150, 180, 220 ja 270hv ja kok.massa 8, 12 ja 16tn. Viisivaihteisena pidän vaihteiden välityksiä riittämättöminä pituutensa takia, (8.150 ja 12.180) voimaa ei vain tunnu riittävän täysillä painoilla ajettaessa. Kuusivaihtiesena voimaa on riittävästi, myös 12.180selle versiolle. 12.220 on kuitenkin huomattavasti pirteämpi, luonnollisesti.

      Hytissä on samaa volvon aikaisempien fl7-12, fh/fm-sarjoille. Nappulat löytyy hyvin ja symbolit on selkeitä. Radion erillinen käyttöviiksi ratin alla on henkilöautoista tuttua ja turvallista. On sitten muitakin hyviä oivalluksia kuten puolipäivähytin 'lasiseinä'. Näkee hyvin taaksensa yli 90asteen risteyksissä. Ajoergonomian saaminen erilaisilla penkeillä on oma taiteen lajinsa mutta kyllä sen löytää. Joissakin penkinjousitus ei pysy välttämättä mukana vaan alas 'tippumisen' jälkeen penkki 'jämähtää' ylös ja tippuu sitten normaaliin säätöön tasaisesti tien epätasaisuusksien jälkeen, ei hyvä.

      Miinuksia on sitten on mielestäni eurooppalaisittain kylmä tyhjäkäynti näin talvella. Toinen miinus tulee peileistä varsinkin 2,6 leveän korirakenteen kanssa (umpikaappi, kok.siv.aukeava ja perälauta). Peilien varret eivät ole riittävän pitkät, ei näe oikein hyvin taakse. Kaipaisin kyllä peruutuskameran.

      Muuten yleisesti renaultin midlum on, noita pieniä 'puuteita', lukuun ottamatta (0-5) arvosanalla 4, hyvä. Toki jokainen auto on yksilö.

      • kyllä paskan

        uskoo punnihtemata...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Martinan uusi poikakaveri

      Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      204
      2895
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

      Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      238
      1538
    3. Laita mulle viesti!!

      Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      91
      1396
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

      Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      88
      1312
    5. Vanhemmalle naiselle

      alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      40
      1236
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

      No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      147
      1172
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

      Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1128
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

      "Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      116
      950
    9. Miehelle...

      Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      882
    10. Tuntuu liian hankalalta

      Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      43
      763
    Aihe