Kuljettajan paikka ensi kertaa mitä itse oon pieniä kuorma-autoja ajanut niin aivan helvetin hyvä.
Penkissä on myös ominaisuus että se laskee automaattisesti penkin alas kun sitä ei käytetä.
Kuljettajan paikka on hyvä esimerkki että hyvän ajoergonomian voi tehdä kun vaan viitsii. Hyvä ajoernomia on kun penkkia ja muita ei välttämättä tarvitse edes säätää erikokoisilla kuljettajilla vaan se on jo perus hyvä säätämättäkin!!!
Miinusta tulee hieman korkealla olevasta ekasta rappusesta vai oliko niitä vain yksi mutta kuitenkin.
Ajamassani yksilössä oli kyllä paljon asioita kohdillaan kuten siinä oli wepasto, ilmastointi, automaattivaihteet, radion säätimet erillisessä viiksessä ja näyttö mittaristossa jne. Ei voi paljoo enempää enää vaatiakkaan kun vertaa edellisiin kuorma-autoihin. Tosi hyvä ajaa, lyhyen akselin välin tuoma kiemurteleminen ja perän pidon menetyksen herkkyys on miltei poissa. Ilmajousitus on hyvä mutta maanteille (80km/h) nopeuksiin midlum ei ole hyvä koska se ei kulje suoraan hetkeäkään ja mittariston nopeusjakauma ei ole Suomeen sopiva, siinä on parittomat luvut isolla.
0-5 asteikolla ainakin 4 arvosanaksi tällä kokemuksella. Uskomattoman positiivinen, löi melkein 6-o erään toisen merkin uuden ison kuorma-auton, mersun sanotaan se nyt.
Renault Midlum
5
5571
Vastaukset
- mieltymyksiä
On välillä tullut tuurattua Midlumilla, jota käytetään pääasiassa tunneliautona. Kokemukset on olleet todella hyvät, pienestä koostaan huolimatta auto on ajo-ominaisuuksiltaan ison luokkaa ja kuljettajan työympäristöön on paneuduttu, namiskat ja nippelit ovat oudommankin kuljettajan löydettävissä heti, miinusta lähinnä ajopiirturin hankalasta paikasta vasemman polven edessä. Radion säätimet viiksessä on kätevät, mykistys kun käy helposti ja nopeasti näppäämällä ja - namiskat pohjaan yhtä aikaisesti ja radiokin yleensä pelaa, joskus taas ei, kuulemma tyyppivika.
Rappuset eivät kyllä mielestäni ole korkealla, vakiotyökalussani Mersun Axorissa ne mielestäni ovat käsittämättömän korkealla jopa pussit alhaalla, Rellussa vaan tuppaa lumet ja jäät kertymään rappuun niin, että välillä on tosi liukasta nousta hyttiin, jos ei ole ensin noita putsannut.
Meidän Rellu on sen verran vanhempaa kalliberia, että on varustettu jäykällä etuakselilla, mikä tuo toki jämäkkyyttä. Eli ei kiemurtele ja 120 km/h on äkkiä lasissa ihan vahingossa jos ei pidä varaansa. Mutta keveys ja pikkupyörät toki tuovat itsensä esiin liukkaalla kelillä, jarrutusmatkat venyvät huomattavasti pidemmäksi kuin esim. isommalla Premiumilla ja liikkeelle lähtö jäisiltä pihoilta ylämäkeen lähinnä tuskaa, pito katoaa heti lukotkin päällä vaikka vauhtia olisikin.
Itse ajelen pääsääntöisesti uudella Axorilla ja minusta nämä kaksi painivat niin eri sarjoissa, ettei näitä voi verrata. Pienemmistä Mersuista on kokemuksia vain vanhemmista 15xx-sarjalaisista, jotka ovat meluisia ja käsittämättömän velttoja tai sitten olen saanut alleni loppuunajettuja versioita. Premiumilla ajelen myös välillä, mutta kyllä Axor peittoaa senkin, vaikkakin Premium ihan hyvä auto onkin ajaa.
Itse voisin kallistua arvoasteikolla ihan tuonne 5:een asti, kyllä Midlum on mielestäni paras pikkuauto jolla olen ajanut. Peittoaa Volvon vastaavat ja Ivecon Eurocarco taas muistuttaa lähinnä keinutuolia, alusta on susi ja jarrut oudot.- nyt uusi
fl volvo(rellu)on hyväntuntunen,hiljaisempi kuin rellu.Mutta samoja autoja ovat,makuasia.
- mitä mieltä?
Sivupeilit joista näkeekin jotain kun lisänä on vielä erikeen molemmin puolin laajakulmapeilitkin.
Sivuikkunat on pitkät joten näköesteitä ei ole heti vieressä ja ikkunat toimi sähköllä.
Seuraava lista on sitten haukkumista jos kokemuksia pääsee kertymään midlumista vielä joskus. - rubicscube
kolmen vuoden kokemuksella voinen kommentoida. Eli perus jakoautona toki kokonaismassasta/tehosta riippuen pätevä peli. Ajomissani yksilöissä on ollut manuaalinen 5-6 pakki vaihteisto, tehoa 150, 180, 220 ja 270hv ja kok.massa 8, 12 ja 16tn. Viisivaihteisena pidän vaihteiden välityksiä riittämättöminä pituutensa takia, (8.150 ja 12.180) voimaa ei vain tunnu riittävän täysillä painoilla ajettaessa. Kuusivaihtiesena voimaa on riittävästi, myös 12.180selle versiolle. 12.220 on kuitenkin huomattavasti pirteämpi, luonnollisesti.
Hytissä on samaa volvon aikaisempien fl7-12, fh/fm-sarjoille. Nappulat löytyy hyvin ja symbolit on selkeitä. Radion erillinen käyttöviiksi ratin alla on henkilöautoista tuttua ja turvallista. On sitten muitakin hyviä oivalluksia kuten puolipäivähytin 'lasiseinä'. Näkee hyvin taaksensa yli 90asteen risteyksissä. Ajoergonomian saaminen erilaisilla penkeillä on oma taiteen lajinsa mutta kyllä sen löytää. Joissakin penkinjousitus ei pysy välttämättä mukana vaan alas 'tippumisen' jälkeen penkki 'jämähtää' ylös ja tippuu sitten normaaliin säätöön tasaisesti tien epätasaisuusksien jälkeen, ei hyvä.
Miinuksia on sitten on mielestäni eurooppalaisittain kylmä tyhjäkäynti näin talvella. Toinen miinus tulee peileistä varsinkin 2,6 leveän korirakenteen kanssa (umpikaappi, kok.siv.aukeava ja perälauta). Peilien varret eivät ole riittävän pitkät, ei näe oikein hyvin taakse. Kaipaisin kyllä peruutuskameran.
Muuten yleisesti renaultin midlum on, noita pieniä 'puuteita', lukuun ottamatta (0-5) arvosanalla 4, hyvä. Toki jokainen auto on yksilö.- kyllä paskan
uskoo punnihtemata...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271944
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001690Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy561306Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?731265Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M311008Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47916Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm51913Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet44872- 108830
Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37830