eli mitäköhän tarkoittaa lähdeluettelossa lyheene ss.? Tarkoittaako sivua, jolta kyseinen kirjoitus alkaa kokoelmateoksessa?
lyhenne ss.
9
5745
Vastaukset
- pilkku ja piste
Ss. oli ennen lyhenne sivuista (siis monikko), esim. ss. 22-30 = sivut 22-30. Sitä ei enää käytetä, vaan nyt lyhenne on pelkkä s., esim. s. 22-30.
- Minä.vaan.
Ss. on käypä merkintä ja tarkoittaa "sivusta sivuun". Lyhenne s. tarkoittaa yksittäistä "sivua".
- meikämaijanen
Minä.vaan. kirjoitti:
Ss. on käypä merkintä ja tarkoittaa "sivusta sivuun". Lyhenne s. tarkoittaa yksittäistä "sivua".
Mitä sivusta sivuun tarkoittaa?
- se meinaa
meikämaijanen kirjoitti:
Mitä sivusta sivuun tarkoittaa?
että sivusta x sivuun y. Siis vaikkapa ss. 1-5 tarkoittaa sivusta yksi sivuun viisi.
- Jo vain
se meinaa kirjoitti:
että sivusta x sivuun y. Siis vaikkapa ss. 1-5 tarkoittaa sivusta yksi sivuun viisi.
Tuo ss-lyhenne on muutamien kymmenien vuosien takaa, eikä se enää ole validi. Jos työn tarkastaja on vähänkään suomen kielen käytön tasalla, hän varmasti raksii pois tuollaiset lyhenteet. Eikä niiden käyttäminen ainakaan koskaan lisää gradun kielellisiä ansioita.
- vanhakeskustelukylläkin
"Mä otan ss" nykyään screenshot ehkä kymmenen vuotta sitten ei.
- Kaikkea_sitä_näkee
Kirjoitelman lähdeluettelossako?
- safnnn
Jep se on screenshot
- Kaikkea_sitä_näkee
Myöskö kirjoitelman (onkohan tämä sana vielä käytössä?) lähdeluettelossa (tämä oli ainakin vielä aamupäivällä käytössä)?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808522724707Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään993534Vedonlyöntiä .
Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka262846Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua
MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv672350Mikä on pahinta, mitä kaivatullesi
pelkäät tapahtuvan? Jos kuolemaa, vakavia sairauksia yms. ei lasketa?1022259TUNNISTELAATIKKO
Tähän ketjuun voi laittaa yhdellä tai kahdella lauseella (tai vaikka yhdellä sanalla) täydellisen tunnisteen, jonka vain921519Tykkäätkö enemmän tavis- vai julkkiskisaajista tv:ssä?
Tykkäätkö enemmän tavis- vai julkkiskisaajista tv:ssä? Moni reality ja visailuohjelma luottaa julkkiksiin, mutta sentään281329- 411316
Zoo jatkaa - jatkuuko mustamaalaus?
Tänään on päätetty Zoon avaamisesta uudelleen. Mielenkiintoista nähdä kautokurujen reaktio, nyt kun kyse ei ole kunnalli741276- 67946