eli mitäköhän tarkoittaa lähdeluettelossa lyheene ss.? Tarkoittaako sivua, jolta kyseinen kirjoitus alkaa kokoelmateoksessa?
lyhenne ss.
9
5058
Vastaukset
- pilkku ja piste
Ss. oli ennen lyhenne sivuista (siis monikko), esim. ss. 22-30 = sivut 22-30. Sitä ei enää käytetä, vaan nyt lyhenne on pelkkä s., esim. s. 22-30.
- Minä.vaan.
Ss. on käypä merkintä ja tarkoittaa "sivusta sivuun". Lyhenne s. tarkoittaa yksittäistä "sivua".
- meikämaijanen
Minä.vaan. kirjoitti:
Ss. on käypä merkintä ja tarkoittaa "sivusta sivuun". Lyhenne s. tarkoittaa yksittäistä "sivua".
Mitä sivusta sivuun tarkoittaa?
- se meinaa
meikämaijanen kirjoitti:
Mitä sivusta sivuun tarkoittaa?
että sivusta x sivuun y. Siis vaikkapa ss. 1-5 tarkoittaa sivusta yksi sivuun viisi.
- Jo vain
se meinaa kirjoitti:
että sivusta x sivuun y. Siis vaikkapa ss. 1-5 tarkoittaa sivusta yksi sivuun viisi.
Tuo ss-lyhenne on muutamien kymmenien vuosien takaa, eikä se enää ole validi. Jos työn tarkastaja on vähänkään suomen kielen käytön tasalla, hän varmasti raksii pois tuollaiset lyhenteet. Eikä niiden käyttäminen ainakaan koskaan lisää gradun kielellisiä ansioita.
- vanhakeskustelukylläkin
"Mä otan ss" nykyään screenshot ehkä kymmenen vuotta sitten ei.
- Kaikkea_sitä_näkee
Kirjoitelman lähdeluettelossako?
- safnnn
Jep se on screenshot
- Kaikkea_sitä_näkee
Myöskö kirjoitelman (onkohan tämä sana vielä käytössä?) lähdeluettelossa (tämä oli ainakin vielä aamupäivällä käytössä)?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1175935Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453863Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503285Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4682719Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2681730Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321403- 871396
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151346Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1561272- 771268