Käsimatkatavarat

Jonkin verran lentänyt!

Mun ei ole koskaan tarvinnut ottaa käsimatkatavaroihin mitään nestemäistä, aina olen pakannut kaikki ruumaan menevään. Meikit, dödöt ym. Ainoastaan reseptilääkkeet olen ottanut. Mitä niillä kaikilla tykötarpeilla siellä matkustamossa tekee? Kummaa vouhotusta!

52

18384

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kun...

Katsos kun osa ihmisistä matkustaa ilman ruumaan menevää matkatavaraa. Tai matkusti. Nythän se ei ole enää käytännössä mahdollista.

• Sir BB

sä siinä laukussa kuskaat?

• vettä
        Sir BB kirjoitti:

sä siinä laukussa kuskaat?

Ihan tavallinen partavaahtopullo ei voi olla enää käsimatkatavaroissa. Jos joku tietää mistä saa 1 dl partavaahtopulloja, niin vinkkiä vaan tänne. Matkusin muuten juuri eilen uusilla määräyksillä ruumaan menevän laukun kanssa, ja eikös onnistuneet hukkamaan laukun, toivottavasti on tuotu hotellille.

• sellaisiakin tehdään
        vettä kirjoitti:

Ihan tavallinen partavaahtopullo ei voi olla enää käsimatkatavaroissa. Jos joku tietää mistä saa 1 dl partavaahtopulloja, niin vinkkiä vaan tänne. Matkusin muuten juuri eilen uusilla määräyksillä ruumaan menevän laukun kanssa, ja eikös onnistuneet hukkamaan laukun, toivottavasti on tuotu hotellille.

> mistä saa 1 dl partavaahtopulloja, niin vinkkiä vaan tänne.

viimeksi sain sellaisen pienen 2 unssin, 56 gramman Gillette-vaahtopurkin koneessa "lahjaksi", kun matkustin biz-luokassa yön yli aasiaan

• Useasti...

Itse matkustan paljon työni vuoksi ja jo kolme kertaa on laukut olleet kateissa. Portugali reissulla ne olivat 4 vuorokautta ennen kuin löytyivät. Kyllä siinä hermot paloivat, kun asioita joutui selvittelemään!
      Siksi päätinkin, että matkustan ilman ruumaan meneviä laukkuja jatkossa...ei tarvitse juosta toimistosta toimistoon laukkujen perässä!
      Tämä on toiminut mulla hyvin...
      Mutta nyt tämä ei enään onnistu, vaan joudun taas laittamaan laukun ruumaan ja toivomaan parasta!

• geisha2

Olen itsekin ottanut käsimatkatavaroihin sen verran, että pärjään muutaman päivän, jos ruumassa kulkeva laukku häviää. Ja näin muistaakseni lentoyhtiökin ennen oheistanut..
        Ajat muttuvat, eivätkä aina parempaan..

• koettu
        geisha2 kirjoitti:

Olen itsekin ottanut käsimatkatavaroihin sen verran, että pärjään muutaman päivän, jos ruumassa kulkeva laukku häviää. Ja näin muistaakseni lentoyhtiökin ennen oheistanut..
        Ajat muttuvat, eivätkä aina parempaan..

Ainakin Pohjolassa vakuutus korvaa jos laukku ei ole tullut perille 2 tunnissa. Ekana päivänä muistaaksen 70 ja tokanapäivänä 100 e edestä saa ostaa välttämättömiä, vaatteet kuuluvat näihin.
        Tietysti pitää eka itse maksaa vaan ne korvataan kyllä. Ilomielin jossain thaimaassa voisinkin huomata laukkuni kadonneen, siellä saa vaikka mitä jopa uuden laukullisen täyteen satasella.

• näinpäs

Ainakaan sinulla ei ole, eikä ole ollut pieniä lapsia. Tuttipullo on mainio väline pienelle vauvelille nousujen ja laskujen ajaksi, kun korviin sattuu kun ne menee lukkoon. Toivonkin että seuraavan kerran osuu lähellesi kamalasti parkuva lapsi!! Etköhän ala ymmärtää ettet ole ainoa maailmassa omine tarpeinesi!

• (Marja)

Lapsilla korvat menee lukkoon 90% varmuudella. Kipu on sanoin kuvailematon (tiedän omasta kokemuksesta)eikä siihen auta mikään. Pienenä lapsena jouduin matkustamaan paljon ja muistan kuinka kauheata oli nousu mutta sitäkin hirveämpää lasku.Vanhemmat koittivat kaikkia konsteja mutta mikään ei auttanut. Nämä kokemukset ovat edesauttaneet sitä päätöstä etten vie omia lapsia pienenä lentokoneeseen, koska se on suoranaista kidutusta pienelle lapselle.

• Lentäjä.
        (Marja) kirjoitti:

Lapsilla korvat menee lukkoon 90% varmuudella. Kipu on sanoin kuvailematon (tiedän omasta kokemuksesta)eikä siihen auta mikään. Pienenä lapsena jouduin matkustamaan paljon ja muistan kuinka kauheata oli nousu mutta sitäkin hirveämpää lasku.Vanhemmat koittivat kaikkia konsteja mutta mikään ei auttanut. Nämä kokemukset ovat edesauttaneet sitä päätöstä etten vie omia lapsia pienenä lentokoneeseen, koska se on suoranaista kidutusta pienelle lapselle.

Ei pitäisi yleistää.

• :).

Kannattas syöttää noi pikkubeibit ennen koneeseen tuloa, vai tullaanko sitä nälkäsenä sen takia kun finnair tarjoaa aterian?

• muksu syönyt
        :). kirjoitti:

Kannattas syöttää noi pikkubeibit ennen koneeseen tuloa, vai tullaanko sitä nälkäsenä sen takia kun finnair tarjoaa aterian?

tai ei silti korvat menee lukkoon, ei kaikki oo ilmasen ruoan perään....

• äly hoi, älä jätä

kun eräillä metalleillakin on mahdollista räjähdyttää riittävästi. Siihen riittää noin napin kokoinen palanen...

Onko kaupallisuus taas kaiken takana että ihmiset saadaan koneessa kuluttamaan???

• persepuutuuair

Joo näi on vittu ne yrittää taas rahastaa ,no perkele jätetään etelän loma väliin ja mennääv viroon kylpylään . Ha ha Finnair ja muut olette oikein roistoja perkele.

• ....
        persepuutuuair kirjoitti:

Joo näi on vittu ne yrittää taas rahastaa ,no perkele jätetään etelän loma väliin ja mennääv viroon kylpylään . Ha ha Finnair ja muut olette oikein roistoja perkele.

Ha ha ha finnair ja muut? Miten kuvittelet Finnairin ja muiden lentoyhtiöiden liittyvän määräyksiin? Nää on EU:n päätöksiä, mikä mua ottaa päähän koska olen itse lentoasemalla töissä ja joudun ottamaan päivittäin huudot ja v.....lut niskaan, vaikken voi asialle mitään. Finnairilla ei ole tekemistä tämän asian kanssa yhtään. Kiitos EU:n. Ja toisekseen lapsille voi edelleen ottaa ne puurot, vellit ja maidot mukaan, ne on poikkeuksena nestesääntöön. Hanuristahan tämä on, mutta minkäs teet. Turvatarkastuksen jälkeen saa ostaa limua, vettä, viinaa ja ihan mitä vaan nesteitä ja viedä ne matkustamoon ihan niinkun ennenkin. Lapsille saa sieltä ne pari trippiä jos tarve vaatii, ja jos on vara lentää, kai on vara ostaa ne parin euron mehutkin?

• Globetrotteri
        .... kirjoitti:

Ha ha ha finnair ja muut? Miten kuvittelet Finnairin ja muiden lentoyhtiöiden liittyvän määräyksiin? Nää on EU:n päätöksiä, mikä mua ottaa päähän koska olen itse lentoasemalla töissä ja joudun ottamaan päivittäin huudot ja v.....lut niskaan, vaikken voi asialle mitään. Finnairilla ei ole tekemistä tämän asian kanssa yhtään. Kiitos EU:n. Ja toisekseen lapsille voi edelleen ottaa ne puurot, vellit ja maidot mukaan, ne on poikkeuksena nestesääntöön. Hanuristahan tämä on, mutta minkäs teet. Turvatarkastuksen jälkeen saa ostaa limua, vettä, viinaa ja ihan mitä vaan nesteitä ja viedä ne matkustamoon ihan niinkun ennenkin. Lapsille saa sieltä ne pari trippiä jos tarve vaatii, ja jos on vara lentää, kai on vara ostaa ne parin euron mehutkin?

Veden ei tulisi maksaa mitään, etenkään nyt, kun sitä Ei saa viedä matkustamoon! Yläilmoissa nestetaspainon ylläpito on välttämätönsä, eikä hoidu pienillä euron-kahden vesitölkeillä!

• välttämätöntä
        Globetrotteri kirjoitti:

Veden ei tulisi maksaa mitään, etenkään nyt, kun sitä Ei saa viedä matkustamoon! Yläilmoissa nestetaspainon ylläpito on välttämätönsä, eikä hoidu pienillä euron-kahden vesitölkeillä!

Eihän koneessa ole mitään syytä huolehtia nestetasapainosta, sen kummemmin kuin ilmastoidussa bussissakaan. Ei siellä nesteytetä kuin ilomielin iloliemellä. Sitä ei ole kielletty. Joku taas paasaa tietämättä.
        Pyytäkää lapsille puudutustippoja lääkäriltä lentomatkaksi, EI SATU

• ootte tyhmiä
        Globetrotteri kirjoitti:

Ompa lukutaidottomia ihmisiä, matkustamoon saa viedä nesteitä jos ne on ostettu turvatarkastuksen jälkeen,,,Ja vauvan ruuatkin saat viedä kunhan ne on alkuperäisissä pakkauksissa...Ja tietokoneen....lukekaa tiedotteita niin säästytään haukuilta täällä kentällä...

• nahkavieteri

Veikkaan kyllä että vaikkapa puolen litran pullolla MEKP: tä (väritön neste) saa enemmän tuhoa aikaan kuin napin kokoisella palalla metallia oli se sitten vaikka mitä cesiumia tai rubidiumia. Huomaa myös että epämääräiset alkaalimetallikapselit paljastuvat metallinpaljastimessa melko tehokkaasti.

• Ollaan meinaa lähdössä Epsa...
        .... kirjoitti:

parin viikon päästä.

• Itse et tiedä!
        välttämätöntä kirjoitti:

Eihän koneessa ole mitään syytä huolehtia nestetasapainosta, sen kummemmin kuin ilmastoidussa bussissakaan. Ei siellä nesteytetä kuin ilomielin iloliemellä. Sitä ei ole kielletty. Joku taas paasaa tietämättä.
        Pyytäkää lapsille puudutustippoja lääkäriltä lentomatkaksi, EI SATU

En tiedä syytä, miksi elimistö kuluttaa lentäessä enemmän, mutta muistaakseni ohje oli desi/puoli tuntia.
        Ehkä se liittyy myös veren juoksevana pitämiseen, sillä pitkä paikallaanolo altistaa verisuonitukoksille - tästä taas on ihan henkilökohtaista kokemustakin.

Kannattaa siis juoda ja ravata vessassa, jotta saa edes vähän liikuntaa eikä tarvitse ambulanssia perillä.

• *mirri*

Joskus tulee ihmeteltyä kuinka paljon ihmiset sinne matkustamoon raahaavatkaan matkatavaroita. Suomen lennolla sen vielä ymmärtää, kun matkat ovat lyhyitä. Mutta monen tunnin ulkomaan lennoilla en ymmärrä. Joskus on käynyt niin ikävästi, että muutama ihminen on täyttänyt laukkuillaan suurenosan matkatavarasäilytys tilasta enkä ole saanut omaa pientä laukkua sinne. Olen joutunut monesti tunkemaan kassin penkin alle,eikä sekään hauskaa ole. Eikä suomalaiset ole pahimpia tässä asiassa. Itse pyrin laittamaan ruumaan kaiken mahdollisen. Jopa senkin takia että jouduin ulkomailla käsimatkatavara tutkimukseen. Mies nosteli siinä kaikkien edessä tavarani päydälle. Se oli noloa.

• Pakkomatkustaja

Entäpä sitten, kun tarvitsee matkustaa töiden puolesta. Toisinaan on pakko kuljettaa töihin liittyviä herkkiä instrumentteja iso läjä, toisinaan komennus saattaa kestää puoli vuotta ja kaikkea tarvittavaa ei vakuutus muissa arvoissa mitattuna korvaa. Kysymysmerkki.

• *mirri*
        Pakkomatkustaja kirjoitti:

Entäpä sitten, kun tarvitsee matkustaa töiden puolesta. Toisinaan on pakko kuljettaa töihin liittyviä herkkiä instrumentteja iso läjä, toisinaan komennus saattaa kestää puoli vuotta ja kaikkea tarvittavaa ei vakuutus muissa arvoissa mitattuna korvaa. Kysymysmerkki.

Kaikki nämä tapaukset jotka olen nähnyt ovat olleet loma lennoilla. Työ matkan ehkä vielä ymmärtää, mutta järki pitää siinäkin hommassa olla mukana. Ei kaikkia matkatavaroita voi sen perusteella viedä lentokoneeseen, että on työmatkalle menossa. Herkät ja särkyvät tavarat ymmärtää vielä.

• masa31

kyllä ne tavarat jää matkalle jos on lyhyet lennonvaihtoajat esim. koneiden myöhästymisten takia tai muuten. niitä saattaa joutuu odottelemaan päiväkausia. jos oot reppumatkalla niin ei oo välttämättä suunniteltu mihin on menossa minäkin päivänä ja ei oo aikaa eikä halua jäädä odottelemaan tavaroita lähimpään kaupunkiin.parempi olis saada ne kaikki vähät tavarat matkustamoon :)

• ismolavi

Lentomatkustajat kuolevat vastaisuudessa janoon. Ylilyövää "turvallisuutta idiooteilta".
      Miten spermaa täynnä olevat pussit?
      Onko se turvallisuusriski?

• Nimetön

busch....... :-)))

• ismolavi
        Nimetön kirjoitti:

busch....... :-)))

Opetele.....Kyllä se siitä...:-)

• kansalainen2

Mä en ymmärrä miks ei voi koneellisesti erottaa pullon sisus onko se vettä vai nestemäistä räjähdettä. Ei ymmärrä ei.

... eiks olis paljon vaarallisempaa jos räjähde olis geelimäistä ja se olis sivelty takinvuoreen, voitais vaatia että koneessa pitäis matkustaa alasti ... vois sexiturismi alkaa kukoistaa jo lentokentällä =}

... niin ja sitä vois olla kengissä tai piilolinseissä tai sit voitais kieltää lentokoneella matkustaminen tai ainakin rajoittaa matkustaja määrä alle kuuteen ...

• Terroristit voittajia !

Ja kohta hiffataan, että tarvittavan räjähdemäärän voi myös piilottaa peräsuoleen. Ja sitten ei muuta kuin housut kinttuun kaikilta matkustajilta turvatarkastuksessa ja kumihanskaa sisään. Ja joku nauraa taas paskaisen naurun !

• Nielaise

Keksitään että joku voi nielaista muoviräjähteen! Mitenkäs sitten tutkitaan...

Nämä turvatarkistukset on oikeasti ihan vitsejä ainakin Helsinki-Vantaan kentällä. Viime kesänä veti yrmy turvamies sivuun kun metallinpaljasti piippasi. Kaksi vihreäpukuista kaveria vielä vartioi vieressä etsittäessä metallia musta. Sanoin lopulta äijälle että olisiko se tuo vyönsolki (karsea 1kg painoinen bling bling solki) joka hälytti jollet halua hiplata enempää. Äijä nosti paidan helmaa, kokeili paljastimellaan piippaako ja kun ääni kuului komenti jatkamaan matkaa. Koneessa istuessani tulin miettineeksi että jos olisin ollut terroristi olisin työntänyt haarojen väliin .38 magnumim ja syyttänyt yhä vyönsolkea. Mistä ne sen tietää, olenko vain varustettu vähän isommalla varustuksella vai eunukki terroristi raketinlaukaisualusta housussa.

Ihan pelleilyä tarkastella, kun läpi voisi ainakin suomessa tuoda avaruussukkulankin.

• olen 56-vuotias nainen

olen matkustellut paljon elämsääni ja ollut monenmoisissa tilanteissa.

Kerran olin tulossa Malagasta Tukholmaan 70-luvun puolivälissä ja jouduin Malagan lentokentällä ruumiintarkastukseen. Minut vietiin koppin jossa naispoliisi iso koira vierellän pyysi minut riisuuntumaan alasti. Naispoliisi tutki kaikki paikat minulta, ei jättänyt mitään epävävarman päälle.

Siihen aikaan joutui kävelemään koneeseen pitkin kenttää ja koneen ulkopuolella osoittamaan sormellaan matkalaukkuaan ja sitä mukaan ne sitten notettiin ruumaan.

Minä en tiestysti sitä tajunnut heti vaan menin koneeseen ja istuin kaikessa rauhassa kun kuulutettiin että kuka omistaa matkalaukun mikä seisoo kentällä ilman omistajaa. No minun laukkuhan se oli, punainen matkalaukku joten tunnistin sen heti kun katsoin ulos ikkunasta. Ei muuta kuin koneesta ulos ja osoittamaan sormella matkalaukkua.

Olis muitakin kummallisa tapauksia lentokentiltä kerrottavana mutta niistä lisää joku toinen kerta.

• voi voi

ootte te wässyköitä!!

• Julle Vantaa

Ihmeellistä narinaa. Jos on varaa lentää, niin on varmaankin varaa ostaa koneesta nestemmäiset tarpeet!

• katsos kun

KAIKKI matkaajat eivät ole rikkaita. Osa on työnantajan pakottamia työmatkalaisia. Minä teen vuodessa parikymmentä lentomatkaa = 40 koneeseen nousua.

Matkatavarat on lähes aina pakko olla käsimatkatavarana, koska työmatkalla ei ole varaa ottaa riskiä menettää ruumassa matkaavat matkatavaransa. Asiakkaan eteen ei mennä rytkyissä ja ilman meikkiä.

Jos ostan 40 kertaa vuodessa itselleni naisen välttämättömät nestemäiset tarpeet tax freestä, se tulisi maksamaan vuodessa helposti likemmäs kymppitonnin. Ja sitähän ei työnantaja maksa.

• Jullelle!
        katsos kun kirjoitti:

KAIKKI matkaajat eivät ole rikkaita. Osa on työnantajan pakottamia työmatkalaisia. Minä teen vuodessa parikymmentä lentomatkaa = 40 koneeseen nousua.

Matkatavarat on lähes aina pakko olla käsimatkatavarana, koska työmatkalla ei ole varaa ottaa riskiä menettää ruumassa matkaavat matkatavaransa. Asiakkaan eteen ei mennä rytkyissä ja ilman meikkiä.

Jos ostan 40 kertaa vuodessa itselleni naisen välttämättömät nestemäiset tarpeet tax freestä, se tulisi maksamaan vuodessa helposti likemmäs kymppitonnin. Ja sitähän ei työnantaja maksa.

Mukava huomata, että täällä käy ihan järki-ihmisiäkin.

Mukavaa on sekin, ettei vielä tunnin kuluttuakaan kukaan ole haistatellut sinulle.

• mitkä ovat
        katsos kun kirjoitti:

naisen välttämättömiä nestemäisiä tarpeita. Miehille ainoa välttämätön aine on vesi, jota ilman alkaa olla heikossa hapessa ehkä 1-2 vrk kuluttua. Muuta en tiedä, mutta en ole fysiologian lääkäri enkä nainen, joten valaiskaa minua.

• Huom. puhutaan työmatkasta!
        mitkä ovat kirjoitti:

naisen välttämättömiä nestemäisiä tarpeita. Miehille ainoa välttämätön aine on vesi, jota ilman alkaa olla heikossa hapessa ehkä 1-2 vrk kuluttua. Muuta en tiedä, mutta en ole fysiologian lääkäri enkä nainen, joten valaiskaa minua.

Kannattaa ottaa huomioon että tässä puhutaan työmatkasta ja asiakkaiden eteen menemisestä.

Jos elää kaksi päivää metsän keskellä mökillä, niin asiahan on ihan eri. Mutta jos tosiaan on niitä asiakastapaamisia, niin nämä on täysin pakko olla jos matka kestää yhdenkin yön:

- shampoo
        - hoitoaine
        - suihkugeeli
        - deodorantti
        - vartalovoide
        - kasvovoide
        - muotovaahto, muotoilugeeli tai muu tuote
        - huulirasva

Nämä siis itselläni mukana. Ja huom! en meikkaa juuri koskaan, vaikka nainen olenkin.

Useimmilla naisilla tuohon listaan saa lisätä vielä:

- meikkivoide
        - puuteri
        - luomiväri
        - poskipuna
        - kulmakynä
        - ripsiväri
        - huulten rajauskynä
        - huulipuna

• noista litkuista
        Huom. puhutaan työmatkasta! kirjoitti:

Kannattaa ottaa huomioon että tässä puhutaan työmatkasta ja asiakkaiden eteen menemisestä.

Jos elää kaksi päivää metsän keskellä mökillä, niin asiahan on ihan eri. Mutta jos tosiaan on niitä asiakastapaamisia, niin nämä on täysin pakko olla jos matka kestää yhdenkin yön:

- shampoo
        - hoitoaine
        - suihkugeeli
        - deodorantti
        - vartalovoide
        - kasvovoide
        - muotovaahto, muotoilugeeli tai muu tuote
        - huulirasva

Nämä siis itselläni mukana. Ja huom! en meikkaa juuri koskaan, vaikka nainen olenkin.

Useimmilla naisilla tuohon listaan saa lisätä vielä:

- meikkivoide
        - puuteri
        - luomiväri
        - poskipuna
        - kulmakynä
        - ripsiväri
        - huulten rajauskynä
        - huulipuna

on hyötyä jos olet lähes taju kankaalla toisen päivän aamuna. Juotko janoosi hoitoaineen ja kasvovoiteen ensin, vai mikä on järjestys? Oli matkan tarkoitus mikä tahansa, vain yksi aine on edelleen välttämätön, loput on turhamaisuutta.

• katsos kun
        noista litkuista kirjoitti:

on hyötyä jos olet lähes taju kankaalla toisen päivän aamuna. Juotko janoosi hoitoaineen ja kasvovoiteen ensin, vai mikä on järjestys? Oli matkan tarkoitus mikä tahansa, vain yksi aine on edelleen välttämätön, loput on turhamaisuutta.

Minä en henkilökohtaisesti kärsi aikaerosta lähes ollenkaan. Tosin jos siitä on epäilystä, matkaan kohteeseen vuorokautta aiemmin.

Reittilennoilla juoma on ilmaista, joten SITÄ ei tarvitse ostaa. Aiempi kirjoittaja mainitsikin jo riittävästi työmatkaavalle naiselle tarpeellisia tuotteita. Niistä ei sen enempää.

Tietotasosi yrityselämässä vaadittavasta perussiisteydestä vaikuttaa olevan puutteellinen. Siitä päätellen et kykene ymmärtämään valkokaulustyöntekijälle asetettuja pukeutumis- ja siisteysvaatimuksia työnantajan ja työyhteisön taholta. Jokaisella yhteisöllä on oma pukukoodinsa: palomiehillä uniformu, bisneshenkilöillä puku ja rasvarilla haalari. Mtiä luuulisit, voisiko bisnesmies mennä johtoryhmän palaveriin öljynvaihtohaalareissaan?

• ainoastaan
        katsos kun kirjoitti:

Minä en henkilökohtaisesti kärsi aikaerosta lähes ollenkaan. Tosin jos siitä on epäilystä, matkaan kohteeseen vuorokautta aiemmin.

Reittilennoilla juoma on ilmaista, joten SITÄ ei tarvitse ostaa. Aiempi kirjoittaja mainitsikin jo riittävästi työmatkaavalle naiselle tarpeellisia tuotteita. Niistä ei sen enempää.

Tietotasosi yrityselämässä vaadittavasta perussiisteydestä vaikuttaa olevan puutteellinen. Siitä päätellen et kykene ymmärtämään valkokaulustyöntekijälle asetettuja pukeutumis- ja siisteysvaatimuksia työnantajan ja työyhteisön taholta. Jokaisella yhteisöllä on oma pukukoodinsa: palomiehillä uniformu, bisneshenkilöillä puku ja rasvarilla haalari. Mtiä luuulisit, voisiko bisnesmies mennä johtoryhmän palaveriin öljynvaihtohaalareissaan?

välttämättömät nestemäiset tarpeet, en mitään vaatetuksesta,jos satuitte huomaamaan. Mielenkiintoinen laskutoimitus muuten:10000E/40krt=250E kertaostos. Halavalla männöö juu. Käyttäkää muuten parempia hotelleja jos niistä ei samppoota ja saippuaa löydy,jossa majoitutte nykyisin. Itselleni on aina löytynyt, vaikka ei ole ollut kuin 1-3 tähteä hotellissa tai gasthausissa tms.

• sillä lailla
        ainoastaan kirjoitti:

välttämättömät nestemäiset tarpeet, en mitään vaatetuksesta,jos satuitte huomaamaan. Mielenkiintoinen laskutoimitus muuten:10000E/40krt=250E kertaostos. Halavalla männöö juu. Käyttäkää muuten parempia hotelleja jos niistä ei samppoota ja saippuaa löydy,jossa majoitutte nykyisin. Itselleni on aina löytynyt, vaikka ei ole ollut kuin 1-3 tähteä hotellissa tai gasthausissa tms.

Naisten kosmetiikka ei ole halpaa. Tuo 250 euroa on itse asiassa alakanttiin arvioitu.

Ne ovat välttämättömiä nestemäisiä tarpeita. Ei ehkä sinulle, mutta minulle ovat. Ei, hotellin shampoot ja pesuaineet eivät käy.

Kiva, kerro meillekin miltä tuntuu asua 1-3 tähden hotelleissa. Minä en ole koskaan ollut.

• edellinen
        ainoastaan kirjoitti:

*kaivaa rautalangan esille*

Vaatteet olivat vertauskuva, esimerkki. Tilanne on sama naisen huolitellun ulkonäön ja suttaisuuden suhteen.

• hienohelma siellä
        sillä lailla kirjoitti:

Naisten kosmetiikka ei ole halpaa. Tuo 250 euroa on itse asiassa alakanttiin arvioitu.

Ne ovat välttämättömiä nestemäisiä tarpeita. Ei ehkä sinulle, mutta minulle ovat. Ei, hotellin shampoot ja pesuaineet eivät käy.

Kiva, kerro meillekin miltä tuntuu asua 1-3 tähden hotelleissa. Minä en ole koskaan ollut.

kun ei kelpaa normaali samppoo ja saippua. Toivottavasti ei ole paha tauti iholla, kun on tuollainen tilanne. Vai välttämättömiä! Kuinka moni on kupsahtanut kun ei ole saanut tököttejä naamariinsa. Yhtään en ole kuullut. Kuinka moni on kuollut nestehukkaan? Joka päivä varmaan satoja,joskin alkusyynä on usein raju ripuli.
        Tiedätkö muuten mitä yhteistä on autoilla ja naisilla? Jos et niin voin kertoa. No, vaikka kuinka paljon paklaa ja maalaa niin vuosimalli paljastuu aina. LOL.
        Niissä majapaikoissa on kuule aina ollut seinät ja katto, eikä ne ole vielä koskaan päälle kaatuneet tai tippuneet. Sänkykin on ollut ja siinä lakanat ja tyynyt ja peitot. Jotain tuolia ja pöytääkin on ollut. WC ja kylppäri nesteillä talon puolesta varustettuna, pyyheliina ja p...apaperirulla lötynyt.

• Matkaava nainen
        hienohelma siellä kirjoitti:

kun ei kelpaa normaali samppoo ja saippua. Toivottavasti ei ole paha tauti iholla, kun on tuollainen tilanne. Vai välttämättömiä! Kuinka moni on kupsahtanut kun ei ole saanut tököttejä naamariinsa. Yhtään en ole kuullut. Kuinka moni on kuollut nestehukkaan? Joka päivä varmaan satoja,joskin alkusyynä on usein raju ripuli.
        Tiedätkö muuten mitä yhteistä on autoilla ja naisilla? Jos et niin voin kertoa. No, vaikka kuinka paljon paklaa ja maalaa niin vuosimalli paljastuu aina. LOL.
        Niissä majapaikoissa on kuule aina ollut seinät ja katto, eikä ne ole vielä koskaan päälle kaatuneet tai tippuneet. Sänkykin on ollut ja siinä lakanat ja tyynyt ja peitot. Jotain tuolia ja pöytääkin on ollut. WC ja kylppäri nesteillä talon puolesta varustettuna, pyyheliina ja p...apaperirulla lötynyt.

Minusta sinä sotket kahta asiaa keskenään täysin tarpeettomalla ja hyödyttömällä tavalla.

Kyllä, vesi on ihmiselle ainoa "välttämätön" nestemäinen tarvike. Näin jos käsitetään välttämättömällä vain sellainen jota ilman ei pysy hengissä.

Se on kuitenkin tässä keskustelussa aikamoisen kapea-alainen määrittely. Sana "välttämätön" ei minusta tässä ole käytössä ainoastaan merkityksessä "mitä ilman ei pysy hengissä" vaan myös "mitä ilman ei pysty toimimaan normaalisti ja tekemään töitään täysipainoisesti kuten pitäisi".

Sinun matkustelusi näyttäisi kertomastasi päätellen rajoittuvan lähinnä huvimatkailuun ja vapaa-aikaan, tai sitten työmatkoihin jotka suuntautuvat firmoihin joissa ei ole niin tarkkaa (eli lähinnä tehtaisiin tai muun suorittavan tason paikkoihin).

Sinulla ei siis ole mitään käsitystä mitä on matkustaa liikeasioissa naisena esim. amerikkalaiseen monikansalliseen yritykseen. Siellä ovat pukeutumiskoodit ja se tapa millä ihmisten ilmanmuuta odotetaan itseään hoitavan täysin toisella tasolla kuin esim. Suomessa.

Jotta siellä tulee vakavasti otetuksi ja pystyy sitä osaamistaan näyttämään, niin todellakin kaikki nuo aiemmin luettelemani tarpeet ovat VÄLTTÄMÄTTÖMIÄ. Ei, ilman niitä ei "kupsahda" mutta eipä tule työstäkään niitä tuloksia joita pitäisi tulla.

Itsekin muuten tarvitsen matkallakin ehdottomasti oman shampooni ja hoitoaineen. Hotellin shampoo ja hoitoaine ovat järjestään varsin keskinkertaista laatua. Eivät tunnu hyviltä eikä varsinkaan lopputulos ole hyvä.

Hotellin suihkugeeliä olisi ehkä hätätilassa valmis käyttämään, mutta mieluummin kyllä käytän sitä omaa, minulle tuoksultaan ja ominaisuuksiltaan sopivaa.

Monia noita muita luettelemiani aineita (esim. hiusten muotoilutuotteet ja varsinkin kaikki meikit) ei hotelleista edes löydy, vaikka miten hyvätasoisia olisivat.

• vaativaa
        Matkaava nainen kirjoitti:

Minusta sinä sotket kahta asiaa keskenään täysin tarpeettomalla ja hyödyttömällä tavalla.

Kyllä, vesi on ihmiselle ainoa "välttämätön" nestemäinen tarvike. Näin jos käsitetään välttämättömällä vain sellainen jota ilman ei pysy hengissä.

Se on kuitenkin tässä keskustelussa aikamoisen kapea-alainen määrittely. Sana "välttämätön" ei minusta tässä ole käytössä ainoastaan merkityksessä "mitä ilman ei pysy hengissä" vaan myös "mitä ilman ei pysty toimimaan normaalisti ja tekemään töitään täysipainoisesti kuten pitäisi".

Sinun matkustelusi näyttäisi kertomastasi päätellen rajoittuvan lähinnä huvimatkailuun ja vapaa-aikaan, tai sitten työmatkoihin jotka suuntautuvat firmoihin joissa ei ole niin tarkkaa (eli lähinnä tehtaisiin tai muun suorittavan tason paikkoihin).

Sinulla ei siis ole mitään käsitystä mitä on matkustaa liikeasioissa naisena esim. amerikkalaiseen monikansalliseen yritykseen. Siellä ovat pukeutumiskoodit ja se tapa millä ihmisten ilmanmuuta odotetaan itseään hoitavan täysin toisella tasolla kuin esim. Suomessa.

Jotta siellä tulee vakavasti otetuksi ja pystyy sitä osaamistaan näyttämään, niin todellakin kaikki nuo aiemmin luettelemani tarpeet ovat VÄLTTÄMÄTTÖMIÄ. Ei, ilman niitä ei "kupsahda" mutta eipä tule työstäkään niitä tuloksia joita pitäisi tulla.

Itsekin muuten tarvitsen matkallakin ehdottomasti oman shampooni ja hoitoaineen. Hotellin shampoo ja hoitoaine ovat järjestään varsin keskinkertaista laatua. Eivät tunnu hyviltä eikä varsinkaan lopputulos ole hyvä.

Hotellin suihkugeeliä olisi ehkä hätätilassa valmis käyttämään, mutta mieluummin kyllä käytän sitä omaa, minulle tuoksultaan ja ominaisuuksiltaan sopivaa.

Monia noita muita luettelemiani aineita (esim. hiusten muotoilutuotteet ja varsinkin kaikki meikit) ei hotelleista edes löydy, vaikka miten hyvätasoisia olisivat.

>Hotellin shampoo ja hoitoaine ovat järjestään varsin
        >keskinkertaista laatua. Eivät tunnu hyviltä eikä
        >varsinkaan lopputulos ole hyvä.

Tuohan kuullostaa aivan kauhealta. Kyllä globaalibusiness on ältsyn vaativaa.

Terveisä sinne Melbourneen tms satut nyt olemaankin!

• vähän välillä,
        Matkaava nainen kirjoitti:

tässä vaan tälle palstalle ehkä hiukan esimerkkiä siitä että aivan vastakkaistenkin mielipiteiden edustajat voivat "keskustella" aika sivistyneesti, ei siihen tarvitse sekoittaa huonoja tapoja ja rivoa kieltä. Eli siis pistin sulle pikku provon. Tottakai "ymmärsin" sun välttämättömän tarkoituksen, vaikka en niitä kaikkia mönjiä ymmärrä siltikään noin yleensä ottaen. Osuit muuten hyvin oikeaan, meikäläinen ei ole oma itsensä "hirttonaru ja rippipuku"-lookissa, sellanen rento vapaa-aika ja duunari-look riittää (harvoilla) työmatkoilla tehdasympäristöissä(toimisto/hallinpuoli). Kunhan homma hoituu. Mikä muuten aihettaa sen että ihmisen "arvoa"/tietämystä jne mitataan usein sillä kuinka pukeutuu ja miltä näyttää. Eikös sellainen normaalin siisti ulkoasu ole riittävä.

• Lahti 90

No onhan tuo sääntö kieltämäti vähän vouhotusta miksei lentokoneeseen saisi viedä vaikkapa avaamatonta 1,5l limu pulloa koska lento kentällä siitä otetaan kiskuri hinta ja josvielä näyttäisi että se on korkkaamaton senhän näkee pullon korkista.Jaa jos joku 1desi eimuka riitä räjähteeseen väärin meni desi nestemmäistä räjähdettä lentokoneen ikkunaan teipattuna korkeuksissa tekee erittäinkin rumaa jälkeä ja sytyttimenhän voikulkettaa kengän pohjassakin sellaisen ihan pikkuisen mikä riittäisi juuri ja juuri eli tarpeeksi.

• lomamatkalainen

olen käynyt kanaralla kolme kertaa, ja lentokentällä piti ottaa kengät jalasta. ne laitettiin läpivalaisuun. eipä olisi onnistunut sytkärin kuljetus. kuopiossa oli tarkka syyni. laukut tutkittiin ja pengottiin. minulla sattui olemaan kaksi huulirasvaa käsilaukussa. toinen oli kai liikaa. tarvitsisin psoriasiksen takia käsirasvaa, koska koneessa käsien iho kuivuu enemmän. huulirasva saa toimia hätäapuna.
        oikeastaan on sitten turvallisempi olo, kun kaikki tutkitaan.

• savolainen taas
        lomamatkalainen kirjoitti:

olen käynyt kanaralla kolme kertaa, ja lentokentällä piti ottaa kengät jalasta. ne laitettiin läpivalaisuun. eipä olisi onnistunut sytkärin kuljetus. kuopiossa oli tarkka syyni. laukut tutkittiin ja pengottiin. minulla sattui olemaan kaksi huulirasvaa käsilaukussa. toinen oli kai liikaa. tarvitsisin psoriasiksen takia käsirasvaa, koska koneessa käsien iho kuivuu enemmän. huulirasva saa toimia hätäapuna.

selittää??? Käytä ISOJA alkukirjaimia, niin on helpompi ihmisen lukea!

Kanara?

• Ja eikun lentämään
        lomamatkalainen kirjoitti:

Vielä kerran

- yleisiä pakkausohjeita (lääkkeet, arvotavarat): http://www.helsinki-vantaa.fi/matkustaminen/matkalle-lahto/matkatavarat

- ja sitten luettelo kielletyistä tai rajoitetuista tavaroista (nesteet, sytkärit, hiuskiinteet, alkoholi, akut jne)

• jatkoa edelliseen

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      60
      3186
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      23
      2974
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      51
      2862
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      56
      2668
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2558
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      48
      2540
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      53
      2301
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      2188
    9. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2082
    10. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2078
    Aihe