tumma taivas

fiilistelijä

Tervehdys,
tarve olisi tummentaa hiukka taivaanrantaa vaan milläpä teen, en löydä gradual-filsua valikoimasta...

5

744

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • ioouijhop

        Ei se oikein noilla onnistu. Cokin on parempi, koska sillä siirtymäkohtaa voi muuttaa. Tosin, oikeasti kannattaa käyttää polaroivaa suodatinta ja noita graduaaleja vain silloin jos se ei polaroivalla onnistu. Voi niitä käyttää yhdessäkin.

        Kysymys kuitenkin koski ilmeisesti jälkikäsittelyä:
        taivas on vähän kankala, koska sävyjä puuttuu sieltä missä on kokonaan puhki. Siis tummentamalla saa tasaista sävyä, jossa näkyy raja.

        Taivaan voi vaihtaa johonkin sopivampaan, mutta sävyjen on syytä olla lähellä alkuperäistä.


      • fiilistelijä
        ioouijhop kirjoitti:

        Ei se oikein noilla onnistu. Cokin on parempi, koska sillä siirtymäkohtaa voi muuttaa. Tosin, oikeasti kannattaa käyttää polaroivaa suodatinta ja noita graduaaleja vain silloin jos se ei polaroivalla onnistu. Voi niitä käyttää yhdessäkin.

        Kysymys kuitenkin koski ilmeisesti jälkikäsittelyä:
        taivas on vähän kankala, koska sävyjä puuttuu sieltä missä on kokonaan puhki. Siis tummentamalla saa tasaista sävyä, jossa näkyy raja.

        Taivaan voi vaihtaa johonkin sopivampaan, mutta sävyjen on syytä olla lähellä alkuperäistä.

        kyllähän niitä kaupasta saa ja repussa olisi ollut vielä lähempänä.. vaan kysymys on tosiaan post-työstä. Taivas on punainen, haluaisin vaan hiukka tummentaa sitä ihan neutraalilla harmaalla ja juuri tuolla fotarilla. 7.0


      • kuule!
        fiilistelijä kirjoitti:

        kyllähän niitä kaupasta saa ja repussa olisi ollut vielä lähempänä.. vaan kysymys on tosiaan post-työstä. Taivas on punainen, haluaisin vaan hiukka tummentaa sitä ihan neutraalilla harmaalla ja juuri tuolla fotarilla. 7.0

        kokeile ihmeessä sävynsäätöjä...

        huoks..


      • niinpä...
        kuule! kirjoitti:

        kokeile ihmeessä sävynsäätöjä...

        huoks..

        Se on vähän eri juttu se sävyn säätö, kiitos vaan vinkistä:) Vaan kun idea olis saada harmaa-maskaus haluamalleen kuva-alalle (horisonttiin) niinkuin käytettäessä graduaalifilsua (graduaal ND3 tai ND6)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      122
      1251
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      283
      929
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      835
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      621
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      144
      600
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      577
    7. Mitä mietit jos näet hänet jossain?

      🤗
      Ikävä
      52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      508
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      491
    10. Wille antoi juuri potkut 29 suojatyöläiselle!

      Soste aloittaa yt:t, jos kaikki menee hyvin, niin 29 suojatyöläistä 31:sta saa kenkää. Mitäpä sostelaiset jos menisitte
      Maailman menoa
      238
      461
    Aihe