Iskelmän toimiluvat

Plogman

Iskelmä jatkaa sittenkin paikallisesti mm. Satakunnassa.

Toimilupaa ei ole, mutta näin on kerrottu uutisissa että Iskelmä jatkaa.

Onko mahdollista?

25

1724

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi jatkaa

      Miten muka voisi?

      • sopimus

        Ehkäpä he ovat tehneet yhteistyösopimuksen toimiluvan saaneen kanssa?


      • olla
        sopimus kirjoitti:

        Ehkäpä he ovat tehneet yhteistyösopimuksen toimiluvan saaneen kanssa?

        Mutta miten sellainen sopimus on mahdollinen, kun niistä haluttiin päästä eroon?


      • eroa
        olla kirjoitti:

        Mutta miten sellainen sopimus on mahdollinen, kun niistä haluttiin päästä eroon?

        Eikös omistus suhteem muutos ollut se mitä haluttiin vaikeuttaa?
        Pitäisiko samalla tavalla pitsaketjujen toimintaa rajoitaa? Siis kieltää myymästä jotain brändiä toiselle yrittäjälle jonka puitteissa pitää toimia.


      • pizzat
        eroa kirjoitti:

        Eikös omistus suhteem muutos ollut se mitä haluttiin vaikeuttaa?
        Pitäisiko samalla tavalla pitsaketjujen toimintaa rajoitaa? Siis kieltää myymästä jotain brändiä toiselle yrittäjälle jonka puitteissa pitää toimia.

        joka paikassa=samaa tavaraa joka paikassa.



        "Ohjelmisto
        Toimiluvan nojalla lähetettävän radiolähetyksen tulee koostua kuuluvuusalueen väes-
        tölle suunnatusta ohjelmistosta, joka sisältää erityisesti kuuluvuusalueen asioita käsit-
        televää tai kuuluvuusalueen erityisryhmiä palvelevaa toimituksellista aineistoa. Lähe-
        tyksen tulee olla selvästi tunnistettavissa omaksi, itsenäiseksi ohjelmistokseen."

        Pitää olla eri pizzat ja omat soosit


    • Immu

      Sekoitatko Iskelmän ja Sävelradion?

      Iskelmällä on toimilupa
      Sävelradio loppuu

      • sekoitan

        Iskelmällä on toimilupa, mutta ei koko suomessa. Sen piti loppua esim. satakunnassa, mutta nyt se ei lopu kuitenkaan, eikä uusia lupia ole jaettu?


      • pp2
        sekoitan kirjoitti:

        Iskelmällä on toimilupa, mutta ei koko suomessa. Sen piti loppua esim. satakunnassa, mutta nyt se ei lopu kuitenkaan, eikä uusia lupia ole jaettu?

        Radio West muuttuu Iskelmäksi..


      • voi muuttua
        pp2 kirjoitti:

        Radio West muuttuu Iskelmäksi..

        Miten se on mahdollista, onko luvat jaettu uudelleen?


      • pp2
        voi muuttua kirjoitti:

        Miten se on mahdollista, onko luvat jaettu uudelleen?

        "Radio West ja SBS Iskelmäradio aloittavat yhteistyön

        SBS Finland Oy ja Radio West(Huittisten Sanomalehti Oy) ovat sopineet yhteistyöstä ensi vuoden alusta alkavalla uudella toimilupakaudella. Käytännössä tämä merkitsee sitä, että Iskelmäradio kuuluu jatkossa Huittisissa taajuudella 93,0, Porissa taajuudella 100,4 ja Raumalla taajuudella 105,1 megaherziä.
        Huittisten Sanomalehti Oy:n toimitusjohtaja Jyri Korenius luonnehtii yhteistyötä mahdollisuudeksi hyödyntää Iskelmäradion vahvaa brändiä sekä myös mahdollisuutta tuottaa Iskelmän ohjelmavirtaan paikallisille ihmisille ohjelmaa heidän tärkeiksi kokemistaan asioista.
        Arvioiden mukaan uudella konseptilla voidaan saavuttaa jatkossa noin 80 000 viikkokuuntelijaa."
        www.radiowest.fi


      • laillista
        pp2 kirjoitti:

        "Radio West ja SBS Iskelmäradio aloittavat yhteistyön

        SBS Finland Oy ja Radio West(Huittisten Sanomalehti Oy) ovat sopineet yhteistyöstä ensi vuoden alusta alkavalla uudella toimilupakaudella. Käytännössä tämä merkitsee sitä, että Iskelmäradio kuuluu jatkossa Huittisissa taajuudella 93,0, Porissa taajuudella 100,4 ja Raumalla taajuudella 105,1 megaherziä.
        Huittisten Sanomalehti Oy:n toimitusjohtaja Jyri Korenius luonnehtii yhteistyötä mahdollisuudeksi hyödyntää Iskelmäradion vahvaa brändiä sekä myös mahdollisuutta tuottaa Iskelmän ohjelmavirtaan paikallisille ihmisille ohjelmaa heidän tärkeiksi kokemistaan asioista.
        Arvioiden mukaan uudella konseptilla voidaan saavuttaa jatkossa noin 80 000 viikkokuuntelijaa."
        www.radiowest.fi

        Onko tuo toimilupaehtojen mukaista?


      • tiistai
        laillista kirjoitti:

        Onko tuo toimilupaehtojen mukaista?

        Aika vähäistä on ollut kiinnostus Radio Westiä kohtaa mutta nyt näyttää kiinnostus olevan aivan toista luokkaa. Tätähän toimilupayhtiöt haluavat. Toimilupayhtiö tekee tuotantosopimuksen Iskelmän kanssa musiikista ja brändistä ja toimilupayhtiö voi itse keskittyä paikalliseen ohjelmasisältöön. Jos nyt West tavoittaa noin 25.000 viikkokuuntelijaa ja jatkossa noin 80.000 viikkokuuntelijaa niin onhan tällä heille suuri taloudellinen merkitys. Samalla paikallisilla toimittajilla on kolminkertainen yleisö haasteenaan.


      • tiedotteen
        tiistai kirjoitti:

        Aika vähäistä on ollut kiinnostus Radio Westiä kohtaa mutta nyt näyttää kiinnostus olevan aivan toista luokkaa. Tätähän toimilupayhtiöt haluavat. Toimilupayhtiö tekee tuotantosopimuksen Iskelmän kanssa musiikista ja brändistä ja toimilupayhtiö voi itse keskittyä paikalliseen ohjelmasisältöön. Jos nyt West tavoittaa noin 25.000 viikkokuuntelijaa ja jatkossa noin 80.000 viikkokuuntelijaa niin onhan tällä heille suuri taloudellinen merkitys. Samalla paikallisilla toimittajilla on kolminkertainen yleisö haasteenaan.

        Siinä sanotaan että ohjelmavirtaan tehdään paikallista asiaa.

        Jos ohjelmavirta tulee suoraan Iskelmältä, niin se on ketjuttamista ja niin Iskelmä toimii nyt melkein kaikkialla. Onko se luvallista vuodenvaihteen jälkeen?


      • kyllä

      • toimitettua aineistoa
        kyllä kirjoitti:

        "Onko se luvallista vuodenvaihteen jälkeen?"

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=107&conference=3500000000000008&posting=22000000021074392

        neuvottelut on avainsana.

        "Toimiluvan nojalla lähetettävän radiolähetyksen tulee koostua kuuluvuusalueen väes-
        tölle suunnatusta ohjelmistosta, joka sisältää erityisesti kuuluvuusalueen asioita käsit-
        televää tai kuuluvuusalueen erityisryhmiä palvelevaa toimituksellista aineistoa. Lähe-
        tyksen tulee olla selvästi tunnistettavissa omaksi, itsenäiseksi ohjelmistokseen."
        Muistakaa että noin 70 % lähetysvirrasta on musiikkia. Musiikki ei muutu käsittääkseni paikalliseksi vaikka levyn laittaa soimaa ko paikkakunnalla asuva dj. Eli paikallisuus tulee jäljelle jäävästä 30 %:sta. Tähän käsittääkseni Radio Westin toimitusjohtaja viittaa. Noiden 30 %:n aikana lähetys joko koostuu kuuluvuusalueen väestölle suunnatusta ohjelmistosta tai sitten ei.
        Jos siellä sitä ei ole niin rikotaan toimilupaehtoja.


      • ohjelmavirrasta tulee
        toimitettua aineistoa kirjoitti:

        "Toimiluvan nojalla lähetettävän radiolähetyksen tulee koostua kuuluvuusalueen väes-
        tölle suunnatusta ohjelmistosta, joka sisältää erityisesti kuuluvuusalueen asioita käsit-
        televää tai kuuluvuusalueen erityisryhmiä palvelevaa toimituksellista aineistoa. Lähe-
        tyksen tulee olla selvästi tunnistettavissa omaksi, itsenäiseksi ohjelmistokseen."
        Muistakaa että noin 70 % lähetysvirrasta on musiikkia. Musiikki ei muutu käsittääkseni paikalliseksi vaikka levyn laittaa soimaa ko paikkakunnalla asuva dj. Eli paikallisuus tulee jäljelle jäävästä 30 %:sta. Tähän käsittääkseni Radio Westin toimitusjohtaja viittaa. Noiden 30 %:n aikana lähetys joko koostuu kuuluvuusalueen väestölle suunnatusta ohjelmistosta tai sitten ei.
        Jos siellä sitä ei ole niin rikotaan toimilupaehtoja.

        Iskelmän oman studion kautta tehtynä, niin onko se sallittua vuodenvaihteen jälkeen?


      • mutta
        ohjelmavirrasta tulee kirjoitti:

        Iskelmän oman studion kautta tehtynä, niin onko se sallittua vuodenvaihteen jälkeen?

        huomioitavaa lienee se että kaikilla omilla toimiluvillaan toimivilla iskelmäradioilla on omat studiot etc. ja kaikki lähetys lähtee heidän studiostaan lähettimille.


      • jepulis_
        toimitettua aineistoa kirjoitti:

        "Toimiluvan nojalla lähetettävän radiolähetyksen tulee koostua kuuluvuusalueen väes-
        tölle suunnatusta ohjelmistosta, joka sisältää erityisesti kuuluvuusalueen asioita käsit-
        televää tai kuuluvuusalueen erityisryhmiä palvelevaa toimituksellista aineistoa. Lähe-
        tyksen tulee olla selvästi tunnistettavissa omaksi, itsenäiseksi ohjelmistokseen."
        Muistakaa että noin 70 % lähetysvirrasta on musiikkia. Musiikki ei muutu käsittääkseni paikalliseksi vaikka levyn laittaa soimaa ko paikkakunnalla asuva dj. Eli paikallisuus tulee jäljelle jäävästä 30 %:sta. Tähän käsittääkseni Radio Westin toimitusjohtaja viittaa. Noiden 30 %:n aikana lähetys joko koostuu kuuluvuusalueen väestölle suunnatusta ohjelmistosta tai sitten ei.
        Jos siellä sitä ei ole niin rikotaan toimilupaehtoja.

        Sain kuulla selityksen Westin tapaukselle. Koskee muitakin toimijoita.

        Ei ole mitään väliä, mistä ohjelma tulee tai missä se tehdään. Sisältö ratkaisee.

        Eli siis, Satakunnan asioita voidaan käsitellä Tampreella, eikä lupaehtoja rikota. Sen sijaan jos ohjelmassa käsiteltäisiinkin Pirkanmaan asioita ja ohjelma tulisi Satakunnassa, lupaehtoja rikottaisiin.

        Ohjelman voi siis tehdä vaikka kuussa, kunhan siinä puhutaan toimilupa-alueen asioista.
        Ja se, että osa ohjelmasta on ketjuohjelmaa, ei estä paikallista toimijaa säilyttämään lupansa. Nykyisin käytännössä kaikkien kaupallisten paikallisasemien ohjelmissa puhutaan valtakunnallisista asioista kuuluvuusalueen asioiden lisäksi.

        Lupaehtoja ei siis Westin tai Monday's Specialin (Iskelmä Lahti) tapauksissa missään tapauksessa rikota. Vaatimus, jonka eräät toimijat esittivät lupaehtoneuvotteluissa viime talvena, kaatuivat ajat sitten. Niissä vaadittiin koko sisällön tuottamista toimilupapaikkakunnalla tai sen välittömässä läheisyydessä kello 6-18 välillä arkisin.

        Kommentteja?


      • kuullostaa ihmeelliseltä
        jepulis_ kirjoitti:

        Sain kuulla selityksen Westin tapaukselle. Koskee muitakin toimijoita.

        Ei ole mitään väliä, mistä ohjelma tulee tai missä se tehdään. Sisältö ratkaisee.

        Eli siis, Satakunnan asioita voidaan käsitellä Tampreella, eikä lupaehtoja rikota. Sen sijaan jos ohjelmassa käsiteltäisiinkin Pirkanmaan asioita ja ohjelma tulisi Satakunnassa, lupaehtoja rikottaisiin.

        Ohjelman voi siis tehdä vaikka kuussa, kunhan siinä puhutaan toimilupa-alueen asioista.
        Ja se, että osa ohjelmasta on ketjuohjelmaa, ei estä paikallista toimijaa säilyttämään lupansa. Nykyisin käytännössä kaikkien kaupallisten paikallisasemien ohjelmissa puhutaan valtakunnallisista asioista kuuluvuusalueen asioiden lisäksi.

        Lupaehtoja ei siis Westin tai Monday's Specialin (Iskelmä Lahti) tapauksissa missään tapauksessa rikota. Vaatimus, jonka eräät toimijat esittivät lupaehtoneuvotteluissa viime talvena, kaatuivat ajat sitten. Niissä vaadittiin koko sisällön tuottamista toimilupapaikkakunnalla tai sen välittömässä läheisyydessä kello 6-18 välillä arkisin.

        Kommentteja?

        Muistan joskus lukeneeni, että nämä lupa-asiat laitetaan uusiksi juuri siitä syystä että Iskelmä toimii niin monella paikkakunnalla ilman varsinaista lupaa, eli muiden hallitsemilla taajuuksilla.

        Iskelmä voi jatkaa aivan samalla tavalla kuin aiemminkin, eikä lupa-asioilla ole mitään merkitystä.Ymmärsinkö asian oikein?


      • siis lupa ja rahamielessä
        kuullostaa ihmeelliseltä kirjoitti:

        Muistan joskus lukeneeni, että nämä lupa-asiat laitetaan uusiksi juuri siitä syystä että Iskelmä toimii niin monella paikkakunnalla ilman varsinaista lupaa, eli muiden hallitsemilla taajuuksilla.

        Iskelmä voi jatkaa aivan samalla tavalla kuin aiemminkin, eikä lupa-asioilla ole mitään merkitystä.Ymmärsinkö asian oikein?

        nyt se onneksi poistu paikallismarkkinoilta pilaamasta spottihintoja


    • seuraaville toimijoille

      kajaus, salminen, rex, radio-vaasa, radio-inari, suomensalo ja radio-seinäjoki? menevätkö Iskelmälle?

      • jaa.

        Salminen ei mee, ei Rex, ei Inari, ei Seinäjoki. Vaasa ja Kajaus on kysymysmerkki. mut mikä onkaan suomensalo? Vaasa ei sit tietysti pystyis lähettään ruottinkielistä ohjelmaa, joten ei se sit varmaan...

        tai mist sitä tietää jos sbs löysää niin paljo ehtoja, et paikallisradio pystys oikeesti tuottamaan paikallista sisältöä vapailla ajoilla pitkin päivää. nythän sbs on sanellu ajat, milloin ja kuinka pitkään saa paikallisohjelmaa lähettää.


      • kun voivat vapaammin lähett...
        jaa. kirjoitti:

        Salminen ei mee, ei Rex, ei Inari, ei Seinäjoki. Vaasa ja Kajaus on kysymysmerkki. mut mikä onkaan suomensalo? Vaasa ei sit tietysti pystyis lähettään ruottinkielistä ohjelmaa, joten ei se sit varmaan...

        tai mist sitä tietää jos sbs löysää niin paljo ehtoja, et paikallisradio pystys oikeesti tuottamaan paikallista sisältöä vapailla ajoilla pitkin päivää. nythän sbs on sanellu ajat, milloin ja kuinka pitkään saa paikallisohjelmaa lähettää.

        Kajaus voi hyvinkin liittyä iskelmä-ketjuun kun paikallista sisältöä vaaditaan. Vaikka SBS tykkääkin siitä että iskelmän ohjelma olisi kaikkialla samaa, niin silti SBS voisi suostua että jotkut "paikalliset" toimijat voisivat lähettää kunnolla paikallista päivisin jos haluavat. Jos SBS suostuu tähän niin Kajaus varmaankin suostuu ketjuuntumiseen.

        Radio Rex on hieman kyssäri. nyt satsaavat nuorisokanavaansa Oi Fm:ään ja saavat siihen vielä tukea joten eiköhän heillä rahat riitä kahteen kanavaan. Tosin Radio Rexiä kannattaisi näin muuttaa takaisin vanhemmille ihmisille suunnatuksi joten Isklemä-yhteistyö Rexin kohdalla voisi olla ihan hyvä asia. Outokummun Radio Kuparin tilannetta se tuskin muuttaisi,kun saavat kuitenkin lähettää vaan sen 2 tuntia päivässä vuoden alusta jollei LVM hieman löysää ehtoja kun kyseessä on kuitenkin oppilaitos.

        Salminen-Oikea Asema ei taatusti lähde mukaan vaikka se parantaisi heidän sisältöään,ohjelman kun tekevät miten sattuu, jos olisivat Iskelmä Pohjois-Savo niin voisivat keskittyä mainontaan ja mainosten tekemiseen jonka osaavat.


      • kun voivat vapaammin lähett... kirjoitti:

        Kajaus voi hyvinkin liittyä iskelmä-ketjuun kun paikallista sisältöä vaaditaan. Vaikka SBS tykkääkin siitä että iskelmän ohjelma olisi kaikkialla samaa, niin silti SBS voisi suostua että jotkut "paikalliset" toimijat voisivat lähettää kunnolla paikallista päivisin jos haluavat. Jos SBS suostuu tähän niin Kajaus varmaankin suostuu ketjuuntumiseen.

        Radio Rex on hieman kyssäri. nyt satsaavat nuorisokanavaansa Oi Fm:ään ja saavat siihen vielä tukea joten eiköhän heillä rahat riitä kahteen kanavaan. Tosin Radio Rexiä kannattaisi näin muuttaa takaisin vanhemmille ihmisille suunnatuksi joten Isklemä-yhteistyö Rexin kohdalla voisi olla ihan hyvä asia. Outokummun Radio Kuparin tilannetta se tuskin muuttaisi,kun saavat kuitenkin lähettää vaan sen 2 tuntia päivässä vuoden alusta jollei LVM hieman löysää ehtoja kun kyseessä on kuitenkin oppilaitos.

        Salminen-Oikea Asema ei taatusti lähde mukaan vaikka se parantaisi heidän sisältöään,ohjelman kun tekevät miten sattuu, jos olisivat Iskelmä Pohjois-Savo niin voisivat keskittyä mainontaan ja mainosten tekemiseen jonka osaavat.

        ..omistaja ikinä suostu kenenkään kanssa yhteistyöhön. Se "tanssimussiikki" kanava jatkaa entisellään, kunnes omistajasta henki jättää!

        -asiasta tietävä-


      • he harkitsivat sitä joitaki...
        adventureboy kirjoitti:

        ..omistaja ikinä suostu kenenkään kanssa yhteistyöhön. Se "tanssimussiikki" kanava jatkaa entisellään, kunnes omistajasta henki jättää!

        -asiasta tietävä-

        Näin on, kajaus harkitsi liittymistä Iskelmä-ketjuun joitakin vuosia sitten,siitä oli ihan uutinenkin. Mutta eivät sitten suostuneet kun se olisi karsinut paikallisuutta reilusti. Nyt on ehkä mahdollisuus tehdä enemmän paikallista,joten ei se välttämättä varmaa ole ettei kajaus liittyisi iskelmä-ketjuun


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1054
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      570
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      472
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      417
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      406
    Aihe