Käsiohjelman sisällöstä

:O)

Sovittiin papin kanssa, ettei kirjata toimituskaavaa käsiohjelmaan ollenkaan ja pappi sanoi, että sinne voi laittaa mm. virsien/laulujen sanat, tietoa kummeista ja muuta semmoista mitä nyt haluaa. Alan pian työstää tuota käsiohjelmaa ja olisinkin kiinnostunut kuulemaan ideoiden haku mielessäni, mitä kaikkea muut ovat käsiohjelmiinsa laittaneet?

9

2079

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • : ) 8 #=

      tosissasi olet?

      Että oikein käsiohjelma ristiäisiin.

      Teatterissa on käsiohjelma!
      Ristiäiset eivät ole teatteria.

      Aatteleppa ite.

      • :O)

        Kiitos, ajateltu on ja käsiohjelma tehdään koska sinne laitetaan mm. veisaamista varten sanat - ei tartte virsikirjoja kaivaa.

        Olen kyllä käynyt sekä teatterissa että ristiäisissä ja molemmissa olen saanut käsiini käsiohjelman.


    • kuullut moista...

      ja mullakin sentään on neljä kummilasta, kaksi omaa ja lukuisia ystävien ja muidenkin sukulaisten lapsia joiden ristiäisissä käyty...

      virret nyt on lähes poikkeuksetta aina ne samat lasten virret jotka kaikki osaa ulkoa, että senkin vuoksi ihmettelen. no, jää kai siitä vieraille joku muisto?

      en kyllä osaa auttaa, ei ole koskaan edes tullut mieleeni että ristiäisissä jaeltaisiin "käsiohjelmia" kuten teatterissa... (kuten joku jo sanoikin....)

      • Anneli 33

        Osa kirkon hartaudesta tulee juuri niistä virsikirjoista eikä mistään lappusista...

        Anneli


      • "Ystävä sä lapsien......
        Anneli 33 kirjoitti:

        Osa kirkon hartaudesta tulee juuri niistä virsikirjoista eikä mistään lappusista...

        Anneli

        Kyllä oikea hartaus vaatii oikeat Raamatut ja virsikirjat. Eihän pappikaan lue jostain monisteesta! Ristiäiset ovat arvokas tilaisuus. Meillä päin kaikki osaavat kyllä nuo virret ulkoa, kuten Ystävä sä lapsien jne. mutta on meillä silti aina ollut saatavilla virsikirjoja niille, jotka eivät ulkoa osaa. Lisäksi minun vanha sukulainen ei enää jaksa laulaa, mutta seuraa mielellään sanoja virsikirjastaan. :)


    • eräs vaan

      itse olin pari viikkoa sitten ristiäisissä siellä "käsiohjelma" oli A5 koinen valkea paperi, jonka toisella puolella oli laulettavien virsien sanat ja toisella puolella isä meidän rukous ja herran siunaus.

      lapussa ei ollu mitää koristeita, otsikoita tms. Ne oli tehty selvästi vain helpottamaan vieraiden osallistumista, ei tarvinut selata virsikirjaa tai muistella rukouksia, kun pystyi lunttaamaan lapusta. Laput oli tehnyt joku seurakunnassa, koska pappi toi ne mukanaan.

      • :o)

        kysellä heiltä, jotka käsiohjelmia ristiäisissään ovat käyttäneet, että mitä on ollut sisältönä eikä kinata pitääkö sitä olla vai ei - kiitos nimimerkille "eräs vaan" asiallisesta vastauksesta!


    • ...............

      ristiäisiä juuri suunnitellaan ja pappi kenen kanssa keskustelin, itse kysyi halunako tehdä käsiohjelman! en itekkään ennen ole kuullut semmosesta mutta ajattelin semmosen kuitenkin tehdä! en vielä tiedä minkälaisen mutta ainakin ne virsien sanat ja rukoukset. koska tiedän että mmonikaan ristiäisiin tulijoista ei varmasti rukouksia muista ulkoa.

      • koc

        Ohjelma oli hyvä olla kun puolet kutsutuista ei ollut koskaan nähnyt ortodoxiristiäisiä ja pystyi seuraamaan lappusesta mitä tapahtui. Ortodixikasteessa ei lauleta virsiä joten niitä ei ohjelmassa ollut mutta laspen koko nimi, kiva kuva vauvasta, kummien nimet, laspen syntymäpäivä . Lutherilaisissa kastetilaisuuksissa joissa olen ollut ohjelmasta löytyi koko nimi, syntymäpäivä, kummien nimet, rukoukset ja virre. Ja ehkä osoite jossa kahvitus on jos ei ole irkossa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      225
      1963
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      68
      1711
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      69
      1506
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      105
      1199
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      63
      1110
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1075
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1056
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      5
      995
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      950
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      881
    Aihe