Olen nyt jonkin aikaa asustellut rivarissa, joka on rakennettu kolmisenkymmentävuotta sitten.
Ongelmani voi tuntua pieneltä, mutta sitä se ei ole, kun yöllä valvoo... Osaako joku auttaa?
Kahden makuuhuoneen välinen seinä "paukkuu". Tämä tuntuisi jotenkin liittyvän lämpötiloihin ja etenkin nyt kun lämmityskausi on alkanut seinä napsuttaa pitkiäkin aikoja. Esimerkiksi viime yönä kuuntelin ikäänkuin pieniä vasaranpaukahduksia vartin verran ja sitten seinä hiljeni. Ja ihan selvennyksen vuoksi: en ole ainoa perheessäni, joka tämän äänen kuulee ;-)
Voiko joku lattialista tai kattolista olla "liian tiukka" vai mikä? Hyviä vinkkejä totisesti kaivataan, sillä herkkäunisena en saa nukuttua siinä "kopinassa".
Kiitos jo tässä vaiheessa avusta!
Hassu kysymys...
6
4367
Vastaukset
- haukkuu ja
pakkanen paukkuu. Lämmityskauden alettua, alkaa myöskin pattereiden venttiilien toiminta, josta sellainen terävä tärähdyksen omainen pamahdus kuuluu (varsinkin hiljaisena aikana yöllä se on pamaus). Tämä pätee tietenkin, jos talossa on vesikiertoiset patterit. Kyllä siihen tottuu, mutta pitkää pinnaa sinulle kuitenkin.
- ihmetteleväinen
Kiitos vastauksestasi, mutta luulenpa ettei tästä ole kyse! Näin tietysti jokainen, jolle olen asiasta puhunut on esittänyt, mutta kas kun siinä kohdalla EI OLE PATTERIA eikä mene edes putkistoa. Tiedän kyllä sen putkien "napsuttelun", mutta siitä tässä ei ole kysymys. Kolina tai paukutus - ihan miten vaan - tulee aivan selvästi väliseinästä!
Lisää vinkkejä siis, kiitos! - Et ole hullu
ihmetteleväinen kirjoitti:
Kiitos vastauksestasi, mutta luulenpa ettei tästä ole kyse! Näin tietysti jokainen, jolle olen asiasta puhunut on esittänyt, mutta kas kun siinä kohdalla EI OLE PATTERIA eikä mene edes putkistoa. Tiedän kyllä sen putkien "napsuttelun", mutta siitä tässä ei ole kysymys. Kolina tai paukutus - ihan miten vaan - tulee aivan selvästi väliseinästä!
Lisää vinkkejä siis, kiitos!Meillä oli kotona vähän samantapainen juttu. Katto napsui huoneessani niin että ensin vähän kovempaa ja sitten koko ajan vaimentuen kunnes sitten lakkasi. Se toistui usein ja oli kyllä aika kiusallista. (Luulin sitä silloin kummitukseksi ja tärisin henkeäni pidätellen aina koko yön). Veikkaisin, että se tulee jostain runkotolpasta seinän sisältä ja että pystyisit paikantamaan sen kuuntelemalla vaikka juomalasin tai kumiletkun avulla. Se tulee varmaan aina samasta kohtaa? Sitä en tiedä, voiko sitä korjata oikein muuten kuin avaamalla koko seinä siitä kohtaa ja vaihtamalla se tolppa, mutta auttaisi varmaan kuitenkin jos ensin paikantaisit mistä se tarkkaan ottaen tulee. Sitten olisi helpompi miettiä jatkotoimenpiteitä.
- ihmettelevä
Et ole hullu kirjoitti:
Meillä oli kotona vähän samantapainen juttu. Katto napsui huoneessani niin että ensin vähän kovempaa ja sitten koko ajan vaimentuen kunnes sitten lakkasi. Se toistui usein ja oli kyllä aika kiusallista. (Luulin sitä silloin kummitukseksi ja tärisin henkeäni pidätellen aina koko yön). Veikkaisin, että se tulee jostain runkotolpasta seinän sisältä ja että pystyisit paikantamaan sen kuuntelemalla vaikka juomalasin tai kumiletkun avulla. Se tulee varmaan aina samasta kohtaa? Sitä en tiedä, voiko sitä korjata oikein muuten kuin avaamalla koko seinä siitä kohtaa ja vaihtamalla se tolppa, mutta auttaisi varmaan kuitenkin jos ensin paikantaisit mistä se tarkkaan ottaen tulee. Sitten olisi helpompi miettiä jatkotoimenpiteitä.
... edes että muillakin "kolisee".
Vääntämättä asiaa enää sen enempää, niin pakko on sanoa, että itse yhdistän tuon kolinan jotenkin lämpötilanvaihteluihin ja siksi mietin, voiko kyse olla eri elementtien turpoamisesta tms.
Tuntuisi tylsältä purkaa koko seinä, mutta se lienee edessä, sillä öisin on tylsää herätä tähän - vaikken niihin kummituksiin uskoksaan :-)
- paukkuu
päkkasilla puu/alumiini ikkunat!
- Anonyymi
Asun erään tutun talossa ja täällä on myös sama ongelma. Talvella ei napsunut, mutta nyt keväällä alkoi taas kuulua napsunta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1293497- 851825
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151591Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541342VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu901184Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1071151- 681069
- 65954
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k80905Oli pakko saada sut suuttumaan
Muuten et olis jättäny rauhaan. Miks miehet häiritsee intiimeil wa viesteillä vaik kieltää niit tekemästä20887