Lennon myöhästyminen + korvaukset?

Onko tietoa?

Osaisiko joku ystävällinen kertoa, että mitä mahdollisia korvauksia voi hakea lennon myöhstymisestä johtuen? Lento oli myöhässä 13 tuntia...Finnmatkoilta sanottiin vain että ottakaa yhteyttä Laadunkehitykseen korvaus asioissa, mutta ei kerrottu sen enempää. Kuluttajaneuvojakin antoi aika ympäripyöreän vastauksen.

Meille kuitenkin Air Finland maksoi ajan hotellissa ja 2 lounasta. Mutta mitä muita korvauksia olisi...työajanmenetys jne.

Eli joku kuka on joskus korvauksia vaatinut, viitsistkö vähän valaista asiassa? :) Kaikki ylimääräinen raha pitää kuitenkin osata kinuta pois!!! ;)

8

7361

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvät korvaukset

      Finnairlta saa AINA yli 10 tunnin myöhästymisestä 1000e käteistä, koska riski on niin pieni et ois Finairi myöhässä. Ei ois pitäny lentää huijari virmalla, taitaa jäädä pelkkään lounaaseen katos noi korvaukset.

    • ettäs

      olette molemmat TYHMIÄ!!!!!!!!!!!!!!!!

    • oli kyseessä?

      Kertomuksestasi päätellen kyseessä oli valmismatka eikä reittilento. Mikähän oli myöhästymisen syy? Luulen, että korvauksia ei tipu varsinkin kun lentoyhtiö on teistä pitänyt huolta myöhästymisen ajan. Perehdy valmistamatehtoihin esim. matkanjärjestäjän esitteessä.

      • edelliseen

        siis valmismatkaehtoihin


    • kenties autaa

      Olen aina hakenut vakuutusyhtiöltä korvauksia. Ne ovat yleensä maksaneet tietty summa/alkavaa 6h. Valmismatkoilla pitää aina olla tietoinen ja varautunut että lennot muuttuvat/yhdistyvät/myyhästyvät jne. 13 h on aika pieni muutos alkuperäseen aikatauluun, joten jäitä hattuun ja suunnittele seuraava lomaa niin että otat huomioon mahdolliset muutokset. Harvat muuten edes kustantaa hotelleja ja aterioita noin mitättömällä myöhästymisellä. Olen itse aika monta kertaa odotellut kentällä ilman paljoakaan lohdutus aterioita.

    • maksanut mitään...

      Ei Air Finland ole maksanut teille lounaita/hotellia vaan Finnmatkat. Aina kun on kyseessä valmismatka/pakettimatka, niin matkatoimisto vastaa kaikista myöhästymiseen liittyvistä kustannuksista ja matkustajien korvauksista asiakaspalautteista. Toki matkatoimisto perii varmaan rahoja jossain vaiheessa lentoyhtiöltä, mutta mitä matkustajiin tulee niin matkanjärjestäjä vastaa niistä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3300
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2852
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2676
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2628
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      21
      2514
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2345
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1813
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1757
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1620
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1476
    Aihe