Osaisiko joku ystävällinen kertoa, että mitä mahdollisia korvauksia voi hakea lennon myöhstymisestä johtuen? Lento oli myöhässä 13 tuntia...Finnmatkoilta sanottiin vain että ottakaa yhteyttä Laadunkehitykseen korvaus asioissa, mutta ei kerrottu sen enempää. Kuluttajaneuvojakin antoi aika ympäripyöreän vastauksen.
Meille kuitenkin Air Finland maksoi ajan hotellissa ja 2 lounasta. Mutta mitä muita korvauksia olisi...työajanmenetys jne.
Eli joku kuka on joskus korvauksia vaatinut, viitsistkö vähän valaista asiassa? :) Kaikki ylimääräinen raha pitää kuitenkin osata kinuta pois!!! ;)
Lennon myöhästyminen + korvaukset?
8
7361
Vastaukset
- hyvät korvaukset
Finnairlta saa AINA yli 10 tunnin myöhästymisestä 1000e käteistä, koska riski on niin pieni et ois Finairi myöhässä. Ei ois pitäny lentää huijari virmalla, taitaa jäädä pelkkään lounaaseen katos noi korvaukset.
- Anonyymi
Lentojen Korvaukset - http://tonzes.com/compensairfi.htm Nopeasti saimme korvauksen myöhästyneestä lennosta. Hyvä palvelu.
- ettäs
olette molemmat TYHMIÄ!!!!!!!!!!!!!!!!
- oli kyseessä?
Kertomuksestasi päätellen kyseessä oli valmismatka eikä reittilento. Mikähän oli myöhästymisen syy? Luulen, että korvauksia ei tipu varsinkin kun lentoyhtiö on teistä pitänyt huolta myöhästymisen ajan. Perehdy valmistamatehtoihin esim. matkanjärjestäjän esitteessä.
- edelliseen
siis valmismatkaehtoihin
- kenties autaa
Olen aina hakenut vakuutusyhtiöltä korvauksia. Ne ovat yleensä maksaneet tietty summa/alkavaa 6h. Valmismatkoilla pitää aina olla tietoinen ja varautunut että lennot muuttuvat/yhdistyvät/myyhästyvät jne. 13 h on aika pieni muutos alkuperäseen aikatauluun, joten jäitä hattuun ja suunnittele seuraava lomaa niin että otat huomioon mahdolliset muutokset. Harvat muuten edes kustantaa hotelleja ja aterioita noin mitättömällä myöhästymisellä. Olen itse aika monta kertaa odotellut kentällä ilman paljoakaan lohdutus aterioita.
- maksanut mitään...
Ei Air Finland ole maksanut teille lounaita/hotellia vaan Finnmatkat. Aina kun on kyseessä valmismatka/pakettimatka, niin matkatoimisto vastaa kaikista myöhästymiseen liittyvistä kustannuksista ja matkustajien korvauksista asiakaspalautteista. Toki matkatoimisto perii varmaan rahoja jossain vaiheessa lentoyhtiöltä, mutta mitä matkustajiin tulee niin matkanjärjestäjä vastaa niistä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743300
- 2012852
- 222676
- 492628
- 212514
Kuule rakas...
Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl412345Miten hitsissä ulosoton asiakas?
On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez2101813Törmättiin tänään
enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v241757- 371620
- 181476