Muistan kun..

Knt

.. koulussa ala-asteella talvella välitunneilla leikittiin mustaa miestä tai mikä lie ollut leikki. Joka tapauksessa joku "leimasi" kahden rajan väliä juosseet kaverit, eli sai aina jonkun kiinni. Kiinni jäänyt jäi tämän "leimaajan" kaveriksi. Yhdellä vuotta nuoremmalla pojalla oli uudet Kontiot.. En meinannut saada katsetta irti niistä. Kun jäin kiinni ja pääsin ottamaan muita kiinni, otin tietysti tarkoituksella kiinni juuri tämän kontiopojan. Juoksin hangessa perässä ja saavutin. Kaadoin hänet maahan ja sitten kamppailtiin. Väänsin hänet mahalleen ja käden selän taakse ja painoin lantiolla hänen takapuolta. Katsoin potkivia kontioita ja nautin hänen kiemurtelustaan. Ei ollut kiirettä kutsua leimaajaa paikalle.

16

2056

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Puppana

Pulssi ehti hiukan nousta noin lyhyestä tekstistä. Erikoista. Taisi tuoda itselle muistoja mieleen niin monesta koulun liikuntatunnista...

• teppis

Niin minullekkin. Mulla oli tosi komea ja nuori liikunnan ope ylä-asteella:)Luokka kaverit ei kiinostanut mua ja vain muutama tyyppi koko koulussa.:/

• Erikk

Me taas leikittiin piilosta niin, että sidottiin etsijä ladossa olleeseen parruun ja sitten kun se pääsi irti, niin sitten etsimään. Tykkäsin kovasti sitoa naapurin poitsun kun sillä oli uudet kontiot. Meinasi vaan tulla aikas tiukkoja solmuja jalkoihin erityisesti. taisin keksiä koko leikin myönnetään. Yläasteella oli yksi poika, jolla oli hienot pullistelevat lihakset kun muut oli vielä aika kuikeloita. Liikuntatunneilla kun piti joskus joukkueissa olla ilman paitaa (toisilla paita) niin olihan siinä katsomista.

• Open Kontiot

Minä taas muistan, kuinka tuijottelin liikunnanopettajaa, jolla oli Kontiot jalassa. Kerran pääsin jopa haistelemaan ja nuuhkimaan niitä, kun opettaja oli ne riisunut ja oli omassa kopissaan vaatteita vaihtamassa ja suihkussa. Huh... sitä en unohda koskaan!

• PekkaKontio

Muistan kouluajoilta kun koulun käytävälle ei saanut jättää kumisaappaita vaan luokkaan marssittiin Kontiot jalassa. Ne sai sitten riisua luokassa pulpetin viereen jos halusi. Useimmat eivät riisuneet vaan pitivät Kontioitaan jalassa koko päivän. Sitten kun mentiin liikuntasaliin ja 30 poikaa riisui yhtäaikaa kumisaappaansa niin hien haju oli melkoinen. Vieläkin hikiset Kontiot tuovat mieleen nuo ihanat koulumuistot.

• Anonyymi

Muistan kun luokassa istuttiin Kontiot jalassa ja jos ei ollut kunnolla joutui nurkkaan seisomaan. Siinä piti seistä asennossa Kontiot jalassa joskus jopa koko tunti!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muistan kun luokassa istuttiin Kontiot jalassa ja jos ei ollut kunnolla joutui nurkkaan seisomaan. Siinä piti seistä asennossa Kontiot jalassa joskus jopa koko tunti!

Nurkassa seisominen Kontiot jalassa. Jo koko luokka näkee ja hihittää, varsinkin tytöt!

• KontioLover

Itse pidin kuudenteen luokkaan asti koulussa Kontioita aina, kun vain mahdollista.

Tästä huolimatta Kontioista ei ole kuin yksi muisto ja sekään ei ole omista. Oltiin ehkä neljännellä luokalla kun luokkakaveri hyppäsi syvään lumikasaan ja juuttui toisesta jalastaan hankeen kiinni. Vaikka poika kuinka temusi, niin se ei auttanut ja lopulta hän istui itku kurkussa lumikasan reunalla ilman toista saapastaan. Kontio oli jumittunut todella syvälle, mutta keppien ja jääkiekkomailojen avulla kaivamalla se sieltä pelastettiin.

Itse tosin huomasin, että sitä kaverin rimpuilua ja riuhtomista katsellessani toppahousuissa alkoi tuntua ahtaalta ja kihelmöi kummasti.

• Anonyymi

Mä pidin yhdeksänteen luokkaan asti koulussa lippistä, urheilupaitaa, farkkuja ja Addun tossuja joka päivä.

Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      101
      2140
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      297
      1934
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      344
      1761
    4. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      104
      1726
    5. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      207
      1617
    6. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      32
      1351
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1133
    8. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      25
      1092
    9. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      67
      1089
    10. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      51
      1057
    Aihe