.. koulussa ala-asteella talvella välitunneilla leikittiin mustaa miestä tai mikä lie ollut leikki. Joka tapauksessa joku "leimasi" kahden rajan väliä juosseet kaverit, eli sai aina jonkun kiinni. Kiinni jäänyt jäi tämän "leimaajan" kaveriksi. Yhdellä vuotta nuoremmalla pojalla oli uudet Kontiot.. En meinannut saada katsetta irti niistä. Kun jäin kiinni ja pääsin ottamaan muita kiinni, otin tietysti tarkoituksella kiinni juuri tämän kontiopojan. Juoksin hangessa perässä ja saavutin. Kaadoin hänet maahan ja sitten kamppailtiin. Väänsin hänet mahalleen ja käden selän taakse ja painoin lantiolla hänen takapuolta. Katsoin potkivia kontioita ja nautin hänen kiemurtelustaan. Ei ollut kiirettä kutsua leimaajaa paikalle.
Muistan kun..
16
2001
Vastaukset
- Puppana
Pulssi ehti hiukan nousta noin lyhyestä tekstistä. Erikoista. Taisi tuoda itselle muistoja mieleen niin monesta koulun liikuntatunnista...
- teppis
Niin minullekkin. Mulla oli tosi komea ja nuori liikunnan ope ylä-asteella:)Luokka kaverit ei kiinostanut mua ja vain muutama tyyppi koko koulussa.:/
- Erikk
Me taas leikittiin piilosta niin, että sidottiin etsijä ladossa olleeseen parruun ja sitten kun se pääsi irti, niin sitten etsimään. Tykkäsin kovasti sitoa naapurin poitsun kun sillä oli uudet kontiot. Meinasi vaan tulla aikas tiukkoja solmuja jalkoihin erityisesti. taisin keksiä koko leikin myönnetään. Yläasteella oli yksi poika, jolla oli hienot pullistelevat lihakset kun muut oli vielä aika kuikeloita. Liikuntatunneilla kun piti joskus joukkueissa olla ilman paitaa (toisilla paita) niin olihan siinä katsomista.
- Open Kontiot
Minä taas muistan, kuinka tuijottelin liikunnanopettajaa, jolla oli Kontiot jalassa. Kerran pääsin jopa haistelemaan ja nuuhkimaan niitä, kun opettaja oli ne riisunut ja oli omassa kopissaan vaatteita vaihtamassa ja suihkussa. Huh... sitä en unohda koskaan!
- PekkaKontio
Muistan kouluajoilta kun koulun käytävälle ei saanut jättää kumisaappaita vaan luokkaan marssittiin Kontiot jalassa. Ne sai sitten riisua luokassa pulpetin viereen jos halusi. Useimmat eivät riisuneet vaan pitivät Kontioitaan jalassa koko päivän. Sitten kun mentiin liikuntasaliin ja 30 poikaa riisui yhtäaikaa kumisaappaansa niin hien haju oli melkoinen. Vieläkin hikiset Kontiot tuovat mieleen nuo ihanat koulumuistot.
- Anonyymi
Muistan kun luokassa istuttiin Kontiot jalassa ja jos ei ollut kunnolla joutui nurkkaan seisomaan. Siinä piti seistä asennossa Kontiot jalassa joskus jopa koko tunti!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muistan kun luokassa istuttiin Kontiot jalassa ja jos ei ollut kunnolla joutui nurkkaan seisomaan. Siinä piti seistä asennossa Kontiot jalassa joskus jopa koko tunti!
Nurkassa seisominen Kontiot jalassa. Jo koko luokka näkee ja hihittää, varsinkin tytöt!
- KontioLover
Itse pidin kuudenteen luokkaan asti koulussa Kontioita aina, kun vain mahdollista.
Tästä huolimatta Kontioista ei ole kuin yksi muisto ja sekään ei ole omista. Oltiin ehkä neljännellä luokalla kun luokkakaveri hyppäsi syvään lumikasaan ja juuttui toisesta jalastaan hankeen kiinni. Vaikka poika kuinka temusi, niin se ei auttanut ja lopulta hän istui itku kurkussa lumikasan reunalla ilman toista saapastaan. Kontio oli jumittunut todella syvälle, mutta keppien ja jääkiekkomailojen avulla kaivamalla se sieltä pelastettiin.
Itse tosin huomasin, että sitä kaverin rimpuilua ja riuhtomista katsellessani toppahousuissa alkoi tuntua ahtaalta ja kihelmöi kummasti. - Anonyymi
Mä pidin yhdeksänteen luokkaan asti koulussa lippistä, urheilupaitaa, farkkuja ja Addun tossuja joka päivä.
Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113515MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar691886Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411576Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59826- 170823
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768