Ripirinnan kahden astelemme,
talviseen ihmemaahan.
Valkeaa, säihkyvää
neitsyyttä rikkoen,
tossujemme painalluksin
talloen polkua,
mereen valkoisten hahtuvien.
***
Ei jylise vuori
ei !
Kohmeisena lepää
metsänvaltiaana uhkeasti istuen,
ja meitä seuraa
hiljaa huokuen kylmissään.
Ikuinen lähde
tuijottaa meitä,
viluisilla silmillään,
ja haukkaa
tanssivia kimalteita.
Voi
kuinka kimmeltää auringossa
notkuvat heinät ja väräjää
keinussa vaimean tuulen.
Anna kestää tämä
suloinen rauha,
runkojen haikea viulun soitto.
Paljoa enempää,
juuri tohdi en toivoakkaan.
Rauha ja kauneus
10
332
Vastaukset
on katoavaista,
vaikka itse
tai
luonto sitä emme haluaisi,
..
mitä sanoisin...
hienosti käytät vuoden aikoja (nyt talvi) runoissasi...
ja..
hienoa teksitystä..
60 :)- Rellu
Niin, tuo talvi oli kauneimmillaan tässä jo,
mutta maisema on nyt kyllä hieman ankeahko,
kun oli suojasään puolella jo, ja suurin kauneus
kadonnut, kuura - kylmän puku puiden oksilta ja
rungoista.
Mutta, runoni syntyi niinä kauneimpina päivinä,
kun kaikki oli hehkeimmillään.
Kiitos sinulle, kuulumisiin taas jossain
vaiheessa.
- *sarastus*
hienoa tekstiä!
- Rellu
lämmin kiitokseni sanoistasi, kiva kuulla että
runoni miellytti.
Luonto on lähellä sydäntäni, asun sen suuren
kauneuden keskellä, siitä on helppoa kirjoittaa,
vaikka tulokset toki vaihteleekin, mutta kirjoit-
taa vain pitää.
Pirteää pakkaspäivää sinne jonnekkin.
- TöllinLiisa
Herkkää samoilua,
neitseellisessä.
Kauneus ,sen edessä,
valkoinen viattomuus.
Kiitos Rellutar ,
herkästä siveltimen käytöstä.Liisa- Rellu
Se neitseellinen kimaltava hanki - ah, kuinka
kaunis se olikaan, Luojan käden herkkä pyyhkäi-
sy, sydämeen asti tuntui kauneus.
Kiitos sinulle.
Aurinkoista, pikkupakkasen puraisemaa aamua :)
Ihanan tunnelman sait aikaan.
Ihanaa yöntaikaa sinulle.- Rellu
sehän se tarjoaa sellaisen maalauksen, johon ei
kukaan elollinen pysty, vain Korkeimman kätten
työt ovat niin herkkiä, kuin myös rajujakin,
mutta ihmisen käden piirto, ei pysty milloinkaan
samaan taiteeseen.
Ihana kuulla, jos pystyit tuohon hetkeen ja tun-
nelmaan eläytymään.
Nyt on Luonto jälleen maalannut eteemme mitä
kauneimman talviaamun, vaikka kuura ja se neit-
seellinen herkkyys ei aivan olekkaan läsnä,
mutta aurinko suo säteitään.
Hymyä päivääsi, ja kiitos.
- Hessu-kissa.
vuorelle, joka huokui kylmissään. Elottomien touhut viihdyttävät minua aina. Ja kyllä, talvi on kaunis.
- Rellu
niin, kummallisia ajatuksia tuo pääkoppa
suoltaa, mutta minä olen tähän ympäröivään maise-
maan rakastunut niin syvästi - tulkitsen noita
maiseman eri elementtejä, ja siitä se tuokin aja-
tus syntyi.
Täällä on nimittäin paikka, joka on nimetty jo
historian kirjoissa x-vuoreksi.
Melkoinen järkäle, ei tokikaan vuoren kokoinen,
mutta näin historiaan jäänyt maininta.
Talvi on kaunis, vaikka se nyt ei kaikkein kau-
neimpia puoliaan pariin päivään olekkaan näyttä-
nyt - se on talvi siltikin.
Täytyy vain toivoa, että joulu on valkoinen.
Kiitti Hessu kommentoinnista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä611725- 1231344
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1271270- 1401064
- 101907
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten339849Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82734Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55664Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50653Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j65625