Rauha ja kauneus

Rellutar

Ripirinnan kahden astelemme,
talviseen ihmemaahan.

Valkeaa, säihkyvää
neitsyyttä rikkoen,
tossujemme painalluksin

talloen polkua,
mereen valkoisten hahtuvien.

***

Ei jylise vuori
ei !

Kohmeisena lepää
metsänvaltiaana uhkeasti istuen,
ja meitä seuraa
hiljaa huokuen kylmissään.

Ikuinen lähde
tuijottaa meitä,
viluisilla silmillään,
ja haukkaa
tanssivia kimalteita.

Voi
kuinka kimmeltää auringossa
notkuvat heinät ja väräjää
keinussa vaimean tuulen.

Anna kestää tämä
suloinen rauha,
runkojen haikea viulun soitto.

Paljoa enempää,
juuri tohdi en toivoakkaan.

10

332

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on katoavaista,
      vaikka itse
      tai
      luonto sitä emme haluaisi,
      ..
      mitä sanoisin...

      hienosti käytät vuoden aikoja (nyt talvi) runoissasi...
      ja..

      hienoa teksitystä..

      60 :)

      • Rellu

        Niin, tuo talvi oli kauneimmillaan tässä jo,
        mutta maisema on nyt kyllä hieman ankeahko,
        kun oli suojasään puolella jo, ja suurin kauneus
        kadonnut, kuura - kylmän puku puiden oksilta ja
        rungoista.

        Mutta, runoni syntyi niinä kauneimpina päivinä,
        kun kaikki oli hehkeimmillään.

        Kiitos sinulle, kuulumisiin taas jossain
        vaiheessa.


    • *sarastus*

      hienoa tekstiä!

      • Rellu

        lämmin kiitokseni sanoistasi, kiva kuulla että
        runoni miellytti.

        Luonto on lähellä sydäntäni, asun sen suuren
        kauneuden keskellä, siitä on helppoa kirjoittaa,
        vaikka tulokset toki vaihteleekin, mutta kirjoit-
        taa vain pitää.

        Pirteää pakkaspäivää sinne jonnekkin.


    • TöllinLiisa

      Herkkää samoilua,
      neitseellisessä.
      Kauneus ,sen edessä,
      valkoinen viattomuus.

      Kiitos Rellutar ,
      herkästä siveltimen käytöstä.Liisa

      • Rellu

        Se neitseellinen kimaltava hanki - ah, kuinka
        kaunis se olikaan, Luojan käden herkkä pyyhkäi-
        sy, sydämeen asti tuntui kauneus.

        Kiitos sinulle.

        Aurinkoista, pikkupakkasen puraisemaa aamua :)


    • Ihanan tunnelman sait aikaan.
      Ihanaa yöntaikaa sinulle.

      • Rellu

        sehän se tarjoaa sellaisen maalauksen, johon ei
        kukaan elollinen pysty, vain Korkeimman kätten
        työt ovat niin herkkiä, kuin myös rajujakin,
        mutta ihmisen käden piirto, ei pysty milloinkaan
        samaan taiteeseen.

        Ihana kuulla, jos pystyit tuohon hetkeen ja tun-
        nelmaan eläytymään.

        Nyt on Luonto jälleen maalannut eteemme mitä
        kauneimman talviaamun, vaikka kuura ja se neit-
        seellinen herkkyys ei aivan olekkaan läsnä,
        mutta aurinko suo säteitään.

        Hymyä päivääsi, ja kiitos.


    • Hessu-kissa.

      vuorelle, joka huokui kylmissään. Elottomien touhut viihdyttävät minua aina. Ja kyllä, talvi on kaunis.

      • Rellu

        niin, kummallisia ajatuksia tuo pääkoppa
        suoltaa, mutta minä olen tähän ympäröivään maise-
        maan rakastunut niin syvästi - tulkitsen noita
        maiseman eri elementtejä, ja siitä se tuokin aja-
        tus syntyi.

        Täällä on nimittäin paikka, joka on nimetty jo
        historian kirjoissa x-vuoreksi.
        Melkoinen järkäle, ei tokikaan vuoren kokoinen,
        mutta näin historiaan jäänyt maininta.

        Talvi on kaunis, vaikka se nyt ei kaikkein kau-
        neimpia puoliaan pariin päivään olekkaan näyttä-
        nyt - se on talvi siltikin.

        Täytyy vain toivoa, että joulu on valkoinen.

        Kiitti Hessu kommentoinnista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1969
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      128
      1394
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1353
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe