loue haamu

tyttö sillalla

eli tietääkö joku louen vanhan sillan haamusta tai on itse nähnyt sen? ja onko totta että sillan alustaa on ruopattu kun niin moni on nähnyt haamun?

20

6846

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haamusta?

      Heh! Jännä juttu! Kuulin saman tarinan n.20 vuotta sitten. Milloinkahan tämä oikeasti on tapahtunut? Minulle kerrottiin, että tyttö olisi liftannut ohiajavien autojen kyytiin, joten tapauksella olisi useampiakin todistajia.

      Milloin olet itse kuullut kyseisestä haamusta? Tarina saattaa "osittain" pitää paikkansa. Muistaakseni ruoppauksen yhteydessä löydettiin tytön ruumis. Kuolintavasta en ole varma, mutta kaikenlaisia "karmaisevia" tarinoita kuolemaan liittyen olen kylläkin kuullut.

      • tyttö sillalla

        no aika vanhalta tarina vaikuttaa jos sie olet sen n.20 vuotta sit kuullut..
        kuulin tarinan kun opiskelin louella ja vasta kuulin äidiltä että siellä olis aloitettu ruoppaukset..en tiiä sit millon nuo ruoppaukset on tehty.. sijaitseeko tämä silta siis kun lähtee vaik salen kohalt ajaa vanhaa tietä roihin päin niin suunnilleen siin ammattioppilaitoksen kohal?..millasii juttui oot kuullut tytön kuolintavasta? ja minkähän ikäinen tyttö luultavasti oli?..


      • selvitetty?
        tyttö sillalla kirjoitti:

        no aika vanhalta tarina vaikuttaa jos sie olet sen n.20 vuotta sit kuullut..
        kuulin tarinan kun opiskelin louella ja vasta kuulin äidiltä että siellä olis aloitettu ruoppaukset..en tiiä sit millon nuo ruoppaukset on tehty.. sijaitseeko tämä silta siis kun lähtee vaik salen kohalt ajaa vanhaa tietä roihin päin niin suunnilleen siin ammattioppilaitoksen kohal?..millasii juttui oot kuullut tytön kuolintavasta? ja minkähän ikäinen tyttö luultavasti oli?..

        Itseasiassa en itsekään muista tarkalleen kumman joen sillalla Louejoki vai Vaajoki tytön kerrotaan näyttäytyvän.

        http://maps.google.com/maps?f=q&hl=en&q=finland&ie=UTF8&om=1&z=13&ll=66.141076,24.967461&spn=0.051173,0.21595&t=h

        Tällä hetkellä ei Louen kelikamerassa näy liftareita, siis ainakaan vielä...;-)

        http://alk.tiehallinto.fi/alk/kelikamerat/kamera-LL.html

        Tämä tarina siirtyy näköjään sukupolvelta toiselle. Tarinan väritys saattaa vaan muuttaa muotoaan, mutta perusidea pysyy samana. Kuolintavasta kuulin erilaisia versioita. Eräässä versiossa kerrottiin, että tytön olisi kuristanut hänen poikaystävä, joka teon jälkeen raahasi ruumiin sillan alle ja hautasi sen. Kertoivat myöskin, että tytön tappoi oman kylän miehet. Syytä ei kerrottu, mutta kuolintapa oli kuulemma hyvin julma. Hänen kerrottiin myös jääneen auton alle ja sinkoutuneen siitä joen penkalle/sillan alle. Ehkäpä päälleajaja hautasi ruumiin eikä koskaan ilmoittanut siitä kellekään. Uskoo ken tahtoo, mutta tarinoita riittää.

        Luulisin, että tapauksesta löytyy tarkempaa tietoa "poliisi kertoo" kirjasarjassa, joita saa lainattua myös kirjastoista.

        http://www.poliisikirja.fi/poliisikirja.html


      • tyttö sillalla
        selvitetty? kirjoitti:

        Itseasiassa en itsekään muista tarkalleen kumman joen sillalla Louejoki vai Vaajoki tytön kerrotaan näyttäytyvän.

        http://maps.google.com/maps?f=q&hl=en&q=finland&ie=UTF8&om=1&z=13&ll=66.141076,24.967461&spn=0.051173,0.21595&t=h

        Tällä hetkellä ei Louen kelikamerassa näy liftareita, siis ainakaan vielä...;-)

        http://alk.tiehallinto.fi/alk/kelikamerat/kamera-LL.html

        Tämä tarina siirtyy näköjään sukupolvelta toiselle. Tarinan väritys saattaa vaan muuttaa muotoaan, mutta perusidea pysyy samana. Kuolintavasta kuulin erilaisia versioita. Eräässä versiossa kerrottiin, että tytön olisi kuristanut hänen poikaystävä, joka teon jälkeen raahasi ruumiin sillan alle ja hautasi sen. Kertoivat myöskin, että tytön tappoi oman kylän miehet. Syytä ei kerrottu, mutta kuolintapa oli kuulemma hyvin julma. Hänen kerrottiin myös jääneen auton alle ja sinkoutuneen siitä joen penkalle/sillan alle. Ehkäpä päälleajaja hautasi ruumiin eikä koskaan ilmoittanut siitä kellekään. Uskoo ken tahtoo, mutta tarinoita riittää.

        Luulisin, että tapauksesta löytyy tarkempaa tietoa "poliisi kertoo" kirjasarjassa, joita saa lainattua myös kirjastoista.

        http://www.poliisikirja.fi/poliisikirja.html

        kiitokset vaikka ei tää täydellisesti tyydyttänytkään tiedonjanoani;)..mut pitääpä huvikseen tutkailla näitä poliisi kertoo kirjoja.. löysin myös jotai lisäjuttui jossa ois pohjolan sanomis ollu joskus juttua..vuonna 1983..oiskohan..luulis jostain arkistoista löytyvän..
        et varmaankaan tiiä louen ammattikoulun historiast mitään..?..että onko siel tapahtunu mitään "ikävää"?..kun jotai juttuja kuulin joskus siitäkin mut en tiiä onko niis mitään perää..
        enpä tiennykään että sinne tommonen kamera on lykätty:)..


    • ............................
      • valopää

        itse luulet olevasi?..tuosta keskustelun tyngästä ei selvinnyt sitä mitä minä hain..vai saitko siitä itse mitä halusit tietää?
        :P


    • terhi82

      ikävää pilata teidän "ilo", mutta tuo on tosi vanha juttu ja se on feikki. se "kummitus" oli semmonen keski-ikänen äijä jolla oli ilmeisesti aika tylsä elämä... mies oli nähty heilumassa kyseisen sillan alla valkoisen lakanan kanssa ja oli vielä itsekin myöntänyt kummittelun ;D

      • -käppänä-

      • terhi82
        -käppänä- kirjoitti:

        Jokaisen tarinan voi vesittää! Kummitusjutut ovat yleensä jänniä! Olivat ne sitten totta tai ei! Lapsena ne kuulostavat vielä jännemmältä! Tuo kommenttisi "ikävää pilata teidän ilo" oli tarpeeton. Ei tässä kukaan tosissaan mitään ole ottunutkaan. Tästä vain keskusteltiin, joten mielestäni et ollut edes tämän vastauksen arvoinen!

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001150&posting=22000000021139024

        hain tässä vain takaa sitä, että uskon itsekin yliluonnolisiin ilmiöihin yms. ja muistan kun kyseisestä liftari-kummituksesta kerrottiin minulle kun opiskelin louella (v.2000).
        asia alkoi kiinnostaa minua siinä määrin että otin tarkemmin selvää kyseisestä kummituksesta, näin oikein vaivaa ja lopulta eräs paikallinen opiskelijakaverinin vanhemmat tiesivät kertoa että 90-luvun alussa kukaan ei epäillyt kummituksen aitoutta ja siitä oltiin tekemässä jo kovaa vauhtia isoa uutista ja erinäisiä todisteita kerättiin.

        koko homma lopulta vesittyi kun silta alkoi tietysti kiinnostaa enemmän ja siellä kävi enemmän ihmisiä pällistelemässä.
        ihmeteltiin kun mitään ei ikinä näkynyt, kunnes lopulta nähtiin kun tämä aiemmin jo mainittu keski-ikäinen mieshenkilö pyöräili paikalta pois valkoinen lakana kainalossa....
        lopulta mies itsekin myönsi kummittelun.


        jälkeenpäin olen ihmetellyt kuitenkin että miten "todistajat" (kummituksen nähneet) pystyivät olemaan niin varmoja että siellä seisoi likka joka liftasi kyytiä, jos kerta tällä kiinni jääneellä miehellä oli vain lakana mukanaan? ei sillä lakanalla mitään liftaavaa tyttöä tehdä..


      • saattanut...
        terhi82 kirjoitti:

        hain tässä vain takaa sitä, että uskon itsekin yliluonnolisiin ilmiöihin yms. ja muistan kun kyseisestä liftari-kummituksesta kerrottiin minulle kun opiskelin louella (v.2000).
        asia alkoi kiinnostaa minua siinä määrin että otin tarkemmin selvää kyseisestä kummituksesta, näin oikein vaivaa ja lopulta eräs paikallinen opiskelijakaverinin vanhemmat tiesivät kertoa että 90-luvun alussa kukaan ei epäillyt kummituksen aitoutta ja siitä oltiin tekemässä jo kovaa vauhtia isoa uutista ja erinäisiä todisteita kerättiin.

        koko homma lopulta vesittyi kun silta alkoi tietysti kiinnostaa enemmän ja siellä kävi enemmän ihmisiä pällistelemässä.
        ihmeteltiin kun mitään ei ikinä näkynyt, kunnes lopulta nähtiin kun tämä aiemmin jo mainittu keski-ikäinen mieshenkilö pyöräili paikalta pois valkoinen lakana kainalossa....
        lopulta mies itsekin myönsi kummittelun.


        jälkeenpäin olen ihmetellyt kuitenkin että miten "todistajat" (kummituksen nähneet) pystyivät olemaan niin varmoja että siellä seisoi likka joka liftasi kyytiä, jos kerta tällä kiinni jääneellä miehellä oli vain lakana mukanaan? ei sillä lakanalla mitään liftaavaa tyttöä tehdä..

        saada nimenomaan kimmokkeen siitä kummittelu huhusta ja mennyt sitten lakanan kanssa sinne itse heilumaan ja "kummittelemaan"...
        Kuka voi olla niin tyhmä että luulee jotain lakanan kanssa palloilevaa molopäätä kummitukseksi? Ja toisaalta jos täällä on paikalla joku kyseisen kummituksen nähnyt niin voisi vähän tarkentaa olisiko kummitus voinut olla pelkkä lakana päässä jöröttävä äijä vai oliko kyseessä sittenkin oikea kummitustyttö?


      • tyttö sillalla
        saattanut... kirjoitti:

        saada nimenomaan kimmokkeen siitä kummittelu huhusta ja mennyt sitten lakanan kanssa sinne itse heilumaan ja "kummittelemaan"...
        Kuka voi olla niin tyhmä että luulee jotain lakanan kanssa palloilevaa molopäätä kummitukseksi? Ja toisaalta jos täällä on paikalla joku kyseisen kummituksen nähnyt niin voisi vähän tarkentaa olisiko kummitus voinut olla pelkkä lakana päässä jöröttävä äijä vai oliko kyseessä sittenkin oikea kummitustyttö?

        olen äskeisen kanssa aivan samaa mieltä että joku ois kuullu huhusta ja menny tien laitaan pitämään hauskaa..koska varmasti nyt ohi ajava/ajavat ois huomannu eron liftaavan tytön tai lakanan kanssa heiluvan ukon välillä..
        jos sillan alustaa nyt on ruopattu niin ois kiva tietää onko sieltä löytynyt mitään?..jos on niin luultavasti tyttö lopettaa liftailun kun asia on ratkaistu tai jos ei niin sit sitä ei oo ratkaistu vaik "ruumis" oiski löytyny..plaa plaa.. ken tietää..


    • hitsi-

      tämä juttuhan on hyvin vanha, mutta itse kuulin tästä äsken. olen itsekin tervolalainen, ja ihmettelen kovasti kun en enemmin ollut kuullut tapauksesta mitään. kerron teille minun kuulemani version.

      se tapahtui vuonna -82 louella. tuo tyttö oli nuori, ehkä noin 15-vuotias, ja asui kuulemma äitinsä kanssa. joskus iltasella / yöllä tyttö oli kuullut jotain ääntä ulkoa ja lähtenyt sinne katsomaan. sen jälkeen tyttöä ei ikinä enää nähnytkään. tytön ruumista ei milloinkaan löydetty eikä hänestä löydetty jälkeäkään.

      minun vanhemmat tiesivät kyseisen tarinan myös, ja sanoivat sen olevan totta ettei tuon tytön ruumista löydetty milloinkaan. ja kertoivat myös siitä keski-ikäisestä miehestä joka oli lakanan kanssa kummitellut, kunnes hänet oli tunnistettu. ehkä sillä tosiaan vaan oli tylsä elämä. :-P

      vanhempaniki olivat aikoinaan yrittäneet käydä louella tuota kummitusta katsomassa, mutta ainakaan heille se ei ollut näyttäytynyt.

      mutta. se mikä tekee jutusta tosiaan niin jännän kuin se on, on se että olen kuullu kahden ihmisen versiot jotka olis nähny tuon liftaritytön. erään tuttuni isä oli ajanut louella joskus yöllä todennäköisesti sen sillan ja tuon tytön kotipaikan ohi. he olivat nähneet tiellä seisovan tytön, kaikki kyydissä olleet. oli painettu täysillä jarrua ja sen takia oli ajettu ojaan. kaikki olivat katsoneet takaisin tielle eikä siellä ollut ollut ketään.

      itseäni hieman vanhempi poika, tuttu myös, oli ajanut louella joskus viimeaikoina. hän oli katsonut peruutuspeilistä taakseen ja oli nähnyt takapenkillä istumassa olleen tytön. kun hän oli katsonut taakseen ei tyttöä ollut enää ollut.

      muitakin huhuja on. että bussipysäkillä seisoo tyttö joka liftaa, ja kun taakseen katsoo ei tyttöä näe. tuo tyttö ei kuulemma tahdo kenellekään pahaa, hän haluaa vaan näyttää paikan missä hänen ruumiinsa on.

      kun kuulin tästä tämä alkoi kiehtomaan minua hyvin paljon. olen kysellyt kaikilta vanhoilta sukulaisiltani tapauksesta. jossain määrin kyllä uskon siihen. nimittäin se poika jonka takapenkillä tuo tyttö oli istunut, on juuri sellainen joka ei sitä ite keksisi. :-P

    • Hupsis

      Hoidin -90 luvulla tämän tytön äitiä ku olin kotipalvelussa. Silloin sain tietää tästä tapauksesta muilta hoitajilta. Tytön äiti oli jo pahasti dementoitunut mutta yhä säilytti tytön nukkeja kotonaan ja hoiti niitä sanoen "etten raski nukkeja pois heittää jos tyttö tulee ruotsista vielä takaisin". Hän oli keksinyt tämmöisen selviytymistarinan itselleen..luulen. Ihana,herttainen rouva oli mutta hän on päässyt vuosia sitten tyttönsä luo...missä he nyt ikinä sitten ovatkaan. :)

    • 14v

      No jopas tämä onkin vanha juttu. Oho :D

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Louella näyttää olevan monta eri siltaa. Mikä silta näistä on oikea?

    • Anonyymi

      Mun mielesta viestiketju louen kummittelu liittyy 17 v Merja Vaaran selvittämättömään kohtaloon 1980 kadotessaan "liftaten" matkaamalla Rovaniemeltä töistä kotiin lähellä jossain louen siltaa. Saatan olla väärässä. Tuo äiti puhunut Ruotsista herätti sisäistä Herkule Poirottia, onko äitillä sittenkin ollut joku kipinä puhua Ruotsista. Se ei mitään uutta lukenut Merjasta sitä sun tätä, jopa Merjan pitäneen erityistä sormusta ja sormus on mielenkiintoinen. Eikä sekään uutta ole, elokuvassa lords of the ring jahdataan myös sormusta. Heh he.

      • Anonyymi

        Niinpä. Sormus selittäisi Merjan katoamisen, haamuilun 🤭 Liian moni vakuuttanut nähneen autolla ajaessa louen tytön ollakseen jokaisen mielikuvitusta. Kaameeta. Pysäytää auton, louen tyttö tulee sormuksen avulla taka penkille.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      7955
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      180
      1767
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1036
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      194
      956
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      833
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe