Käyntihäiriö

harmittaa

Mikä lie vikana kun tuntuu että auto käy tyhjäkäynnillä kuin kolmella, kun pakarin päästä kokeilee niin pröpöttää oikein kunnolla. ajaessa kun kone lämpenee ja painaa kytkimen pohjaan niin kierrokset nousee välillä jopa 4 tonniin ja heijaavat tosi paljon. kyseessä siis 97 coupe 1,6 koneella.

26

13235

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rellu

      vika löytyy sytytyspuolista. Kannattaa vaihtaa kaikki 4 ja maksaa biliassa n. €160 sarja. Tyhjäkäynti on epätasaista, nykii kiihdyttäessä ja käy kolmella pytyllä.

    • Köpi69

      Se on sellainen juttu että tuossa ei ole kuin kaksi puolaa. Tarkista MAP-anturin letku.

      • rellu

        Kyllä joka tulpalla on oma sytytyspuola. Vai onko konetta muutettu -97 ja -00 paljonkin? Omassa oli sama vika (-00)


      • harmittaa
        rellu kirjoitti:

        Kyllä joka tulpalla on oma sytytyspuola. Vai onko konetta muutettu -97 ja -00 paljonkin? Omassa oli sama vika (-00)

        vaihdoin siihen molemmat puolat kun epälin itsekkin et vika ois siinä, mut eipä auttanut. niin mikäs se MAP-anturi sit oikein on ja mistä se löytyy? mietin täs vaan et sei kai olis koneen sisällä jotain vikaa, kansi halki tai.... ja kiitos jo noist vinkeistä.


      • Köpi69
        rellu kirjoitti:

        Kyllä joka tulpalla on oma sytytyspuola. Vai onko konetta muutettu -97 ja -00 paljonkin? Omassa oli sama vika (-00)

        16 venaset koneet tuli meganeen vasta faceliftiin. -00 on uudemmalla keulalla eri täysin eri koneet piste


      • harmittaa
        Köpi69 kirjoitti:

        16 venaset koneet tuli meganeen vasta faceliftiin. -00 on uudemmalla keulalla eri täysin eri koneet piste

        joo oikeassa olet. ei ollut kuin kaks puolaa.


      • latu
        harmittaa kirjoitti:

        joo oikeassa olet. ei ollut kuin kaks puolaa.

        Kun avaat nokkapellin niin seon rintapellissä kuskin puolella, sellainen pieni musta boxi johon tulee sähköpistoke ja ohut kumiletku. Mulla oli sen kumiletkun pistoke imusarjan puolelta mennyt poikki. Sain sen liimaamalla korjattua. Letku on aika jäykkää vars.kylmällä ilmalla joten kannattaa käyttää esim. kuumailmapuhaltajaa, että saa letkun pehmenemään jolloin sen saa hyvin irti ja myös paikalle laitettaessa. Ilmottele kuis kävi.


      • altti
        latu kirjoitti:

        Kun avaat nokkapellin niin seon rintapellissä kuskin puolella, sellainen pieni musta boxi johon tulee sähköpistoke ja ohut kumiletku. Mulla oli sen kumiletkun pistoke imusarjan puolelta mennyt poikki. Sain sen liimaamalla korjattua. Letku on aika jäykkää vars.kylmällä ilmalla joten kannattaa käyttää esim. kuumailmapuhaltajaa, että saa letkun pehmenemään jolloin sen saa hyvin irti ja myös paikalle laitettaessa. Ilmottele kuis kävi.

        Kiitos vanhasta 2006 vinkistä! Minun autostani ko kumiletku oli viallinen,hapertunut,boxin päästä,korjasin erkkarilla,ajoin pitkät pätkät ilman häiriötä.Kun nosti jalan kaasulta nopeasti, ei enää nykinyt.Olikohan se siinä?


      • olli67
        latu kirjoitti:

        Kun avaat nokkapellin niin seon rintapellissä kuskin puolella, sellainen pieni musta boxi johon tulee sähköpistoke ja ohut kumiletku. Mulla oli sen kumiletkun pistoke imusarjan puolelta mennyt poikki. Sain sen liimaamalla korjattua. Letku on aika jäykkää vars.kylmällä ilmalla joten kannattaa käyttää esim. kuumailmapuhaltajaa, että saa letkun pehmenemään jolloin sen saa hyvin irti ja myös paikalle laitettaessa. Ilmottele kuis kävi.

        Kun räpelsin MAP-anturin kanssa huomasin sen olevan irti,junailin sen takaisin paikoilleen,kuului vain naps! ja siinä on. Mutta yrittäessäni uudelleen sitä irroittaa,eipäs onnistunutkaan,siis miten?


      • Megane 1.6
        olli67 kirjoitti:

        Kun räpelsin MAP-anturin kanssa huomasin sen olevan irti,junailin sen takaisin paikoilleen,kuului vain naps! ja siinä on. Mutta yrittäessäni uudelleen sitä irroittaa,eipäs onnistunutkaan,siis miten?

        Mulla meni myös toi imusarjan (MAP)paineanturi uusiksi ja käyntiongelmat lopahti heti !


      • Anonyymi
        harmittaa kirjoitti:

        joo oikeassa olet. ei ollut kuin kaks puolaa.

        Tiesin olevani, oikeassa siis.


    • ongelmallista

      Osaisko joku auttaa? Meillä pihassa komeilee -05 Megane 1,6. Päivittäin ajellaan noin 25-30km työmatkaa eestaas. Mutta kun auto seisoo sen verta että ehtii jäähtyä (n.6-8h) ja menee starttaamaan niin aluksi käy kun riisseli ja sammuu itekseen. sen jälkeen kun käynnistää niin ei ongelmaa. Vikakoodit luettu useammalla laitteella (autocom, bosch,kämmenmicro) eikä anna edes vanhoja vikoja. Mikä nyt neuvoksi?

      • meggu1

        Sama homma meillä myös -05 Megane 1.6 ja täysin samat oireet. Jos joku tietää syytä tai neuvoa tähän, tieto otetaan mielellään vastaan


      • oihubuybb
        meggu1 kirjoitti:

        Sama homma meillä myös -05 Megane 1.6 ja täysin samat oireet. Jos joku tietää syytä tai neuvoa tähän, tieto otetaan mielellään vastaan

        ainakin viallinen vvt-pyörä aiheuttaa dieselmäistä käyntiääntä ja vähän epätasaista tyhjäkäyntiä


    • khyigth

      täällä tulppien vaihto auttoi epätasaiseen tyhjäkäyntiin.

    • HosBower

      Mulla 2002 mallin megane samalla lailla pörhöttää ja pakokaasun häiriö valo vilkkuu käy kuin kolmella pytyllä. Käynnistys vaiheessa kun vika ilmeni armottomat savut ja katallyytti haisi alkoi kuluttamaan bensaa huolalla 9-10 litraa satasella. Vien auton huoltoon, saas nähdä mitä löytyy!

      • problem__

        Miten kävi löytyikö vika?


      • Anonyymi
        problem__ kirjoitti:

        Miten kävi löytyikö vika?

        Juu. Löytyi.


    • Paska_kinneri

      Minä tiedän yhden jutun millä korjaantuu kaikki auto-ongelmat ! Menette ja vaihdatte ne Ranskalaiset patonki paskanne Toyotaan ni ei ole ongelmia !

      • tojota_kaukaa_idästä

      • Lexus-2011-

        Juu syö poika itte siel tojotan takapenkil påtonkiis.. Ja pidä housus jalassa siel..


      • Anonyymi

        Onko niin että kun ajaa Toyotalla ei osaa kielioppia eikä oikeinkirjoitusta?


    • Viimenenventtiilikoppa

      Jep jep... AAPUVAAAAA..
      -02 Megane 1,4 16V, Käytin venttiilikopan auki ja tiivistin sen.
      Laitoin palat kasaan, jonka jälkeen ilmeni hieman vittumainen vika.
      Auton kun laittaa käyntiin, niin ensin vain hörähtää ja sammnuu, toisella kertaa lähtee käyntiin siten että kierrokset samantien rajoitinta vasten.
      Vikakoodi on kaasuläpän virhe asento, PRKL.. JOO-O, eipä tarvitse olla kummonen Einstein jotta sen ymmärtää ilman koodejakin, mutta milläs korjaat.
      Kaikki piuhat on oikeissa koloissa, ainakin ne jotka irroitin.
      Olisiko kenelläkään tietoa ongelman korjaamiseksi.

      • DGC

        Varsinaista korjausohjetta minulla ei ole, mutta aloittaisin purkamalla sen verran, että näkisi mitä se kaasuläppä tekee, kun laittaa virrat päälle. Tuossahan on varmaan sähköinen kaasuläppä?
        Ja numeroahan sillä vikakoodilla ei tietenkään ollut? Olisi ehkä vähän helpompi googlettaa englanniksi tai saksaksi numerolla kun ei tarvitsisi pohtia paikallista slangia...


      • korjaamatta.jäi

        Mulla oli kans tuommonen megane siinäkin oli semmoista käyntihäiriötä että tyhjäkäynti seilasi sammumisen partaalla ja lopulta tyhjäkäynti hävisi kokonaan eli ei pysynyt käynnissä ilman kaasua. Siihen vaihdettiin tyhjäkäynninsäätömoottori, kaasuläpän asentotunnistin ja kampiakselin asentotunnistin mutta vika ei korjaantunut. Obd väitti että ei vikakoodeja :/ . Alkoi tyhjäkäynti ongelma tulla niin kalliiksi että luovutin ja laitoin auton vaihtoon. Mahdollisia vikoja olisi ollut liikaa jos kaikki olisi uusinut ja sittenkään ei olisi ollut varmaa olisiko auto tullut kuntoon. Jos nuin kalliiksi ja vaikeaksi tulee pelkkä tyhjäkäynnin korjaaminen noin. 1000e autoon niin tulin itse siihen tulokseen että tämä vian metsästäminen ei enää kannata tämän hintaluokan autoon.


    • T_RellunOmistaja

      Tyhjäkäynninsäädin tekee loppuaan. Vaihda uusi ja kovaa ajoa! ;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      280
      3104
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      79
      1565
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1291
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1207
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1129
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1107
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe