Onko kovin rankat pääsykokeet? Tarkoitan kaikkia osa-alueita, fyysisen kunno testejä, fobia testejä, kirjallisia, KAIKKIA testejä ja muita suorituksia. Pääseekö tavan pulliainen sisään? Ja onko moni päässyt ammattikoulusta suoraan, vai käykö kaikki lukion varmistaakseen sisäänpääsyn?
Pelastusopisto
9
4952
Vastaukset
- .........
sain kuntokokeista täydet pisteet, mutta kyllä niihin sai treenatakkin, ei kannata treenaatta lähtä kokeilemaan.. itse olen käynyt vain ammattikoulun ja pääsy jatkoon jäi yhdestä pisteestä kiinni, juuri yritän päästä nostamaan numeroita sen verran että pääsen jatkoon...
- takanapäin...
...joten voin antaa muutaman vinkin.Pääsykokeista selviää kyllä ilman lukion papereitakin, mikäli psyyke on soveltuva alalle. Psyykkiset testit on hyvin monimuotoiset. Paljon erilaisia tehtäviä, joissa testataan mm.stressin sietokykyä yms. Pelkästään psykologisiin testeihin saa varautua istahtamaan useaksi tunniksi, ei riitä tunti eikä kaksi. Ennen psykologisia on fobiat ja fyysinen testi. Fobiat menee kyllä ihmiseltä läpi, jos ei pelkää korkeita paikkoja, eikä tunne ahtaan paikan kammoa. Fyysiset testit on sit sellanen että kannattaa treenata sen verran että cooperi ja uinti menee helposti läpi. Jos vedät kokeessa niin että selviät fyysisitä juuri ja juuri jatkoon, voin sanoo että sit koulun alettua, siellä hyppää satakiloinen apina niskaan kun koitat selvitä fyysisistä tehtävistä ja kokeista. Kannattaa siis urheilla muutenkin kuin pelkästään pääsykoetta varten ja enemmän kuin sohvalta postilaatikolle ja takaisin.
- Kerran hakenut
takanapäin... kirjoitti:
...joten voin antaa muutaman vinkin.Pääsykokeista selviää kyllä ilman lukion papereitakin, mikäli psyyke on soveltuva alalle. Psyykkiset testit on hyvin monimuotoiset. Paljon erilaisia tehtäviä, joissa testataan mm.stressin sietokykyä yms. Pelkästään psykologisiin testeihin saa varautua istahtamaan useaksi tunniksi, ei riitä tunti eikä kaksi. Ennen psykologisia on fobiat ja fyysinen testi. Fobiat menee kyllä ihmiseltä läpi, jos ei pelkää korkeita paikkoja, eikä tunne ahtaan paikan kammoa. Fyysiset testit on sit sellanen että kannattaa treenata sen verran että cooperi ja uinti menee helposti läpi. Jos vedät kokeessa niin että selviät fyysisitä juuri ja juuri jatkoon, voin sanoo että sit koulun alettua, siellä hyppää satakiloinen apina niskaan kun koitat selvitä fyysisistä tehtävistä ja kokeista. Kannattaa siis urheilla muutenkin kuin pelkästään pääsykoetta varten ja enemmän kuin sohvalta postilaatikolle ja takaisin.
Tiedättekö ketään, joka olisi päässyt viimeiseen vaiheeseen ja karsiutunut psyykkisissä testeissä, mutta olisi myöhemmin päässyt sisään?
- K58-59
Kerran hakenut kirjoitti:
Tiedättekö ketään, joka olisi päässyt viimeiseen vaiheeseen ja karsiutunut psyykkisissä testeissä, mutta olisi myöhemmin päässyt sisään?
Mitä oikein haet kysymykselläsi. Olen kuullut kaverista joka on karsiutunut psyykkisissä/psykologisissa, mutta päässyt monen yrityksen jälkeen kurssille. Ei kuulemma ollut mikään ruudinkeksijä.
- vaatimukset
K58-59 kirjoitti:
Mitä oikein haet kysymykselläsi. Olen kuullut kaverista joka on karsiutunut psyykkisissä/psykologisissa, mutta päässyt monen yrityksen jälkeen kurssille. Ei kuulemma ollut mikään ruudinkeksijä.
on mun mielestä ihan perseestä!! keski arvosta voi saada 7 pistettä! kuntokokeesta 1!!
jos sul on historia kymppi ni se on tärkeempää ku et oot hyväs kunnos!!
ymmärrän kyllä et noi todistukset katotaa, mut aika rankasti annetaa tolle paperille arvoo..'
mitä inttiä mietti kun kirjaviisaat meni rukkii, ni osa oli kyllä niin kädettömiä apinoita et ennemmin ois antanu korpraalin johtaa joukkuetta!(ja nyt voi alkaa avautuminen tästä viestistä) - bibly
vaatimukset kirjoitti:
on mun mielestä ihan perseestä!! keski arvosta voi saada 7 pistettä! kuntokokeesta 1!!
jos sul on historia kymppi ni se on tärkeempää ku et oot hyväs kunnos!!
ymmärrän kyllä et noi todistukset katotaa, mut aika rankasti annetaa tolle paperille arvoo..'
mitä inttiä mietti kun kirjaviisaat meni rukkii, ni osa oli kyllä niin kädettömiä apinoita et ennemmin ois antanu korpraalin johtaa joukkuetta!(ja nyt voi alkaa avautuminen tästä viestistä)vielökö löytyy henkilöitä keillä olis kokemusta?
- bibly
luuletteko että sammakko tyylillä pääsis sen 5min :D
- Opisto
Mene uimahalliin ja kokeile, 200m 5min. Itse uin rintaa kevyttä tahtia, turhaan itseä rasittamatta 4min tuon 200m.
- LeeTho
Nykyään testataan, mutta testaajilta ei ole vaadittu mitään! Ajat muuttuvat, mutta muuttuvatko miehe? Siinäpä visainen kysymys! Hyvä, kun vaaditaan edea jotain..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254954Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818