Pelastusopisto

bibly

Onko kovin rankat pääsykokeet? Tarkoitan kaikkia osa-alueita, fyysisen kunno testejä, fobia testejä, kirjallisia, KAIKKIA testejä ja muita suorituksia. Pääseekö tavan pulliainen sisään? Ja onko moni päässyt ammattikoulusta suoraan, vai käykö kaikki lukion varmistaakseen sisäänpääsyn?

9

4462

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .........

      sain kuntokokeista täydet pisteet, mutta kyllä niihin sai treenatakkin, ei kannata treenaatta lähtä kokeilemaan.. itse olen käynyt vain ammattikoulun ja pääsy jatkoon jäi yhdestä pisteestä kiinni, juuri yritän päästä nostamaan numeroita sen verran että pääsen jatkoon...

      • takanapäin...

        ...joten voin antaa muutaman vinkin.Pääsykokeista selviää kyllä ilman lukion papereitakin, mikäli psyyke on soveltuva alalle. Psyykkiset testit on hyvin monimuotoiset. Paljon erilaisia tehtäviä, joissa testataan mm.stressin sietokykyä yms. Pelkästään psykologisiin testeihin saa varautua istahtamaan useaksi tunniksi, ei riitä tunti eikä kaksi. Ennen psykologisia on fobiat ja fyysinen testi. Fobiat menee kyllä ihmiseltä läpi, jos ei pelkää korkeita paikkoja, eikä tunne ahtaan paikan kammoa. Fyysiset testit on sit sellanen että kannattaa treenata sen verran että cooperi ja uinti menee helposti läpi. Jos vedät kokeessa niin että selviät fyysisitä juuri ja juuri jatkoon, voin sanoo että sit koulun alettua, siellä hyppää satakiloinen apina niskaan kun koitat selvitä fyysisistä tehtävistä ja kokeista. Kannattaa siis urheilla muutenkin kuin pelkästään pääsykoetta varten ja enemmän kuin sohvalta postilaatikolle ja takaisin.


      • Kerran hakenut
        takanapäin... kirjoitti:

        ...joten voin antaa muutaman vinkin.Pääsykokeista selviää kyllä ilman lukion papereitakin, mikäli psyyke on soveltuva alalle. Psyykkiset testit on hyvin monimuotoiset. Paljon erilaisia tehtäviä, joissa testataan mm.stressin sietokykyä yms. Pelkästään psykologisiin testeihin saa varautua istahtamaan useaksi tunniksi, ei riitä tunti eikä kaksi. Ennen psykologisia on fobiat ja fyysinen testi. Fobiat menee kyllä ihmiseltä läpi, jos ei pelkää korkeita paikkoja, eikä tunne ahtaan paikan kammoa. Fyysiset testit on sit sellanen että kannattaa treenata sen verran että cooperi ja uinti menee helposti läpi. Jos vedät kokeessa niin että selviät fyysisitä juuri ja juuri jatkoon, voin sanoo että sit koulun alettua, siellä hyppää satakiloinen apina niskaan kun koitat selvitä fyysisistä tehtävistä ja kokeista. Kannattaa siis urheilla muutenkin kuin pelkästään pääsykoetta varten ja enemmän kuin sohvalta postilaatikolle ja takaisin.

        Tiedättekö ketään, joka olisi päässyt viimeiseen vaiheeseen ja karsiutunut psyykkisissä testeissä, mutta olisi myöhemmin päässyt sisään?


      • K58-59
        Kerran hakenut kirjoitti:

        Tiedättekö ketään, joka olisi päässyt viimeiseen vaiheeseen ja karsiutunut psyykkisissä testeissä, mutta olisi myöhemmin päässyt sisään?

        Mitä oikein haet kysymykselläsi. Olen kuullut kaverista joka on karsiutunut psyykkisissä/psykologisissa, mutta päässyt monen yrityksen jälkeen kurssille. Ei kuulemma ollut mikään ruudinkeksijä.


      • vaatimukset
        K58-59 kirjoitti:

        Mitä oikein haet kysymykselläsi. Olen kuullut kaverista joka on karsiutunut psyykkisissä/psykologisissa, mutta päässyt monen yrityksen jälkeen kurssille. Ei kuulemma ollut mikään ruudinkeksijä.

        on mun mielestä ihan perseestä!! keski arvosta voi saada 7 pistettä! kuntokokeesta 1!!
        jos sul on historia kymppi ni se on tärkeempää ku et oot hyväs kunnos!!
        ymmärrän kyllä et noi todistukset katotaa, mut aika rankasti annetaa tolle paperille arvoo..'
        mitä inttiä mietti kun kirjaviisaat meni rukkii, ni osa oli kyllä niin kädettömiä apinoita et ennemmin ois antanu korpraalin johtaa joukkuetta!(ja nyt voi alkaa avautuminen tästä viestistä)


      • bibly
        vaatimukset kirjoitti:

        on mun mielestä ihan perseestä!! keski arvosta voi saada 7 pistettä! kuntokokeesta 1!!
        jos sul on historia kymppi ni se on tärkeempää ku et oot hyväs kunnos!!
        ymmärrän kyllä et noi todistukset katotaa, mut aika rankasti annetaa tolle paperille arvoo..'
        mitä inttiä mietti kun kirjaviisaat meni rukkii, ni osa oli kyllä niin kädettömiä apinoita et ennemmin ois antanu korpraalin johtaa joukkuetta!(ja nyt voi alkaa avautuminen tästä viestistä)

        vielökö löytyy henkilöitä keillä olis kokemusta?


    • bibly

      luuletteko että sammakko tyylillä pääsis sen 5min :D

      • Opisto

        Mene uimahalliin ja kokeile, 200m 5min. Itse uin rintaa kevyttä tahtia, turhaan itseä rasittamatta 4min tuon 200m.


    • LeeTho

      Nykyään testataan, mutta testaajilta ei ole vaadittu mitään! Ajat muuttuvat, mutta muuttuvatko miehe? Siinäpä visainen kysymys! Hyvä, kun vaaditaan edea jotain..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      5993
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3645
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1935
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1929
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1748
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      75
      1601
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1522
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1418
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1416
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1327
    Aihe