Mistä halvimmat

MSE

Kysynpä täältä, kun täällä näyttää olevan ikkuna-alan asiantuntemusta, ennen kuin lähetän tarjouspyynnöt matkaan.

Tarvitsen mahdollisimman halvat MSE-tyyppiset ikkunat alumiinisella ulkopokalla. Laadulla ei muuten ole mitään väliä. Toisin sanoen uskon, että kaikki ikkunamerkit täyttävät kestävyydeltään ja lämpimyydeltään vaatimukset, jotka lupaavat. Enkä halua maksaa jostain maalipinnan erikoislaadusta ekstrahintaa, vaan minulle kelpaavat vaikka käsin maalatut ikkunat, jos ne muuten ovat kestävät ja lämpimät.

Elikkä keneltä kannattaa pyytää tarjoukset? - Itse olen ajatellut lähettää tarjouspyynnöt ainakin Skaalalle, Domukselle, Fenestralle ja Kuhmo-ikkunalle. Olisko vielä muita tarteenotettavia vaihtoehtoja?

26

20719

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käsin....

....Maalatut eivät varmasti ole halvimmat...

Tätähän se on Suomen rakentaminen, sieltä ostetaan mistä halvimmalla saadaan. Aika turha tulla itkemään jotta "paskan möivät".

Tarjouspyyntöjä lähettämällä se halvin selviää.

• pöllö

"Tarjouspyyntöjä lähettämällä se halvin selviää".heureka!kai se nyt tiedetään,hän kysyikin että MISTÄ kannattaa kysellä.

• ikkunat

Joensuussa on Karelia-ikkuna. Ihan siis suomalaista tuotantoa ja ovat olleet kilpailukykyisiä.

• sekundaa

www.kareliaikkuna.fi

• Ikkunaimmeinen
        sekundaa kirjoitti:

www.kareliaikkuna.fi

Kerrotko kun noin mainostat Kareliaa onko esim. nykymääräyksillä vaadittuja ikkunoita testattu tai ylimalkaan mitään ikkunoita testattu kun ei näy ainakaan tuolla Motivan sivuilla missä kaikki vakavastiotettavat valmistajat ovat eli löytyy www.motiva.fi ja sieltä hakusanaksi ikkunat. Kun ei testituloksia ole niin kertoisitko kuinka ko. tehdas pääsee esim. nykyisin vaadittuun 1.0 U-arvoon MSE-ikkunoissa. Sillä epäilen suuresti tätä tutkittuani ikkunan rakenteen ja ennenkaikkea sisäpuitteen paksuuden. Odotan mielenkiinnolla vastaustasi.

• ei ole väliä

Jos mikä tahansa sekunda käy, niin kannattaa kysyä Fenestran ja Domuksen lisäksi myös Pihlalta. Ei nämä välttämättä halvimpia ole, mutta huonoa laatua saat takuulla.

• näitä riittää

Kaatikselta, käy siellä.
      Tuntuu ihmeelliseltä; uudet mutta mahdollisimman halvat. Olet myymässä taloa? Omistat talon jossa
      on vuokralaisia?
      Ammu ittes.

• MSE

Tulipa niin paljon asiattomia vastauksia, että taitaakin olla niin, että suurin osa tämän palstan asiantuntijoista taitaakin ollakin isojen merkkien ikkunamyyjiä, joita harmittaa joku, jolle ei mene täydestä heidän myyntipuheet siitä kuinka suuria eri valmistajien laatuerot ovat.

Olen sen verran tutkinut valmistajien laatueroja, että ostan siltä kuka halvimmalla myy ja silti tulen olemaan täysin tyytyväinen. Kaikkien valmistaien MSE-ikkunat ovat laadultaan niin lähellä toisiaan, että en varmasti pety.

Lisäksi tiedoksi, että itselleni ostan.

• näinn
        MSE kirjoitti:

Tulipa niin paljon asiattomia vastauksia, että taitaakin olla niin, että suurin osa tämän palstan asiantuntijoista taitaakin ollakin isojen merkkien ikkunamyyjiä, joita harmittaa joku, jolle ei mene täydestä heidän myyntipuheet siitä kuinka suuria eri valmistajien laatuerot ovat.

Olen sen verran tutkinut valmistajien laatueroja, että ostan siltä kuka halvimmalla myy ja silti tulen olemaan täysin tyytyväinen. Kaikkien valmistaien MSE-ikkunat ovat laadultaan niin lähellä toisiaan, että en varmasti pety.

Lisäksi tiedoksi, että itselleni ostan.

Itse kysyisin ylempänä mainittua Kareliaa. Nyt tietenkin joku tahallaan yrittää vesittää puheeni, mutta olen asennellut niitä muutamiin taloihin ja kuultujen hintojen perusteella itse ainakin kysyisin.

• halvimmat

Näistä ikkunoista kokemusta myös sukulaisiltani muutaman vuoden ajalta ja laadullisesti ovat yhtä hyvät kuin kalliimmatkin. Itsekin päätin, että merkistä en maksa turhia. Nämä ikkunat olivat muutamia tonneja edullisemmat kuin esim. pihlaikkunat. Itse muutenkin pyrin kannattamaan paikallisia pieniä yrittäjiä, jotka eivät kuseta rakentajia niin kuin suuren ikkunafirmat. Itse rakennan Porissa, joten en sitten tiedä paljonko tulee rahtia, jos toimitetaan kauemmas. Kysy ihmeessä tarjous.

Eli käväise sivuilla: www.puusepanliiketpeurala.fi

• paskolammi

Oletko vieläkin tyytyväinen. Parin vuoden päästä.

• ostin skaalan ikkunoita eilen

Suomalainen Sulo Wilen taas. Niinhän me kaikki ollaan. En minäkään paljon laatua tutkinut, kunhan tilasin edullisimmat skaalalta.

• Orimattilasta

Se oli ystävällinen hevoskasvattaja, joka oli vahingossa tilannut liikaa ikkunoita taloonsa. Sain tosi edullisesti.

• työkeskuksesta

Eiköhän tuu halavalla kun kyselet Heinolan työkeskukseta

www.htkoy.com

kysy tarjous myös

www.haarukka.fi

• ilman laseja

Saat halvalla Venäjältä mutta itse pitää työstää heloituskolot ja saranoida.Tehtaalla poka on lyöty nelituumalla karmiin kiinni mutta naulankannat on jätetty pitkälle että saa helposti pois.Lisäksi tarvitset lasit itse ostaa,ne saa edullisesti Pietarista.Leikkaustarkkuus ei tosin ole meikäläistä tasoa.Itse ostin sieltä ikkunat Venäjällä olevaan asuntooni.

• akkunaa
      • kuullut olen

kuullut olen että on halpa. Satuin ajamaan firman yhden kuormurin ohi motarilla pari viikkoa sitten. Oli kyllä sellainen "pommi" että ei ainakaan yrityskuvaa paranna. Kaikki roikkui ja oli paskassa. Ikää varmaan 30 vuotta... No ei se ikkunoita huonoiksi tee

• ainakaan..
        kuullut olen kirjoitti:

kuullut olen että on halpa. Satuin ajamaan firman yhden kuormurin ohi motarilla pari viikkoa sitten. Oli kyllä sellainen "pommi" että ei ainakaan yrityskuvaa paranna. Kaikki roikkui ja oli paskassa. Ikää varmaan 30 vuotta... No ei se ikkunoita huonoiksi tee

..tarvi sitten kuluttajien maksaa ikkunoiden hinnoissa firman kalustoa varten ottamaa lainaa....!

• kädessä
        ainakaan.. kirjoitti:

..tarvi sitten kuluttajien maksaa ikkunoiden hinnoissa firman kalustoa varten ottamaa lainaa....!

Kaikki kulkevat valitettavasti käsi kädessä

- työvaatteiden siiteys
        - asennusautojen ja ikkunakuljetuskaluston siisteys
        - asennusauton sisällä olevien tarvikkeiden ja työkalujen järjestys
        - työmaan siisteys
        - ikkunoiden laatu

Jollain on koko ketju hallinnassa, toisella ei.

• -Ostaja

Meillä edullisia (ja mielestämme hyviä) tarjouksia lammilta, domukselta ja kuhmolta. Muutamat eivät ole edelleenkään vastanneet, fenestra oli kallis ja olen kuullut huonoja kommentteja. Itse taidetaan päätyä kuhmoon, joskin täytyy vielä referenssikohteita käydä katsomassa... =)

Mielipideasioita nämä, ja tuntuupa että se oma akkuna on lähes aina paras - varsinkin jos siitä on tullut maltaita maksettua. Ja hyvät immeiset, olkaa hyvät elkääkä vetäkö kommentista hernettä nenäänne.

• Vika

Kuhmon ikkunat ovat tosi huonoja
        Jossain kohteessa välttäviä mutta yleensä huonoja.

• huijattu

Suosittelen unohtamaan Domuksen tarjouksen. Ihmettelen miten tuollainen yritys saa edes saa myydä ikkunoita. Järjestelmällistä huijausta koko yritys.

• vastaava työnjohtaja
        Vika kirjoitti:

Kuhmon ikkunat ovat tosi huonoja
        Jossain kohteessa välttäviä mutta yleensä huonoja.

Minäkin olen kuullut useammalta asiantuntijataholta
        ja myöskin itse nähnyt että Kuhmon Ikkunan tuotteen ovat
        olleeet pettymys ostajalle.
        Kannattaa kysyä tarjous mistä tahansa muualta.

• Huijattu
        huijattu kirjoitti:

Suosittelen unohtamaan Domuksen tarjouksen. Ihmettelen miten tuollainen yritys saa edes saa myydä ikkunoita. Järjestelmällistä huijausta koko yritys.

Itselläni myös sellaiset kokemukset Domuksesta että suosittelen kiertämään kaupaa. Huijareita.

• pettynyt5

unohtakaa noppa ikkunat ja haluatte hyvästä materiaalista valmistettuja .

• Halvimmat

Pyydä tarjoukset 4-5 valmistajalta. Valitse halvimmat. Ei niissä muissakaan ole mitään laatueroja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6819
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      40
      1221
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1032
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      47
      824
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      817
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      784
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      781
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      726
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      723
    Aihe