kertokaas Dragonlancesta suosikkinne...
Omani ovat tietysti Raistlin, Tasslehoff ja Skie
(en koskaan muista kirjoitetaanko se Khellendors vai Khellendros...)
Dragonlance
26
1193
Vastaukset
- Piukkapaula
ja kaikki kentit ja maahiset, mutta erityisesti se maahinen, jonka elämäntehtävänä oli kartoittaa labyrintti- en muista nimeä, edes lyhyttä versiota ;-). Lohikäärmeethän sit tuhos sen labyrintin Tasslehoffia jahdatessaan - voi maahisparkaaa!!!!
Vähäkääpiö Bupu oli myös mainio!- s
Sen maahisen nimi oli Kompa!
- Dragan
Dragonlancen "parhaan" hahmon titteliin on useita hyviä ehdokkaita, omat suosikkihahmoni ovat aika mustanpuhuvia, Raistlin (omaperäistä eikö) Dalamar ja erityisesti Kreivi Soth. Valtiaslohikäärme-aiheiset kirjat ovat minusta aika syvältä verrattuna Dragonlancen "tasoon"...
- s
Mä oon samaa mieltä valtiaslohikäärme-kirjoista, ne on huomattavasti huonompia kuin muut..
- DL
Mä oon samaa mieltä valtiaslohikäärme-kirjoista, ne on huomattavasti huonompia kuin muut..
- Dragon
DL kirjoitti:
Valtiaslohikäärme sarjat ovat kyllä huonompia kuin alkuperäiset... ja kyllä ne Raistlin ja Dalamar (mustanpuhuvat hahmot) ovat parhaat...
- Anger
eli Raistlin.
- AM
ja Dalamar tietysti
- Aredhel
No Raistlin tietysti, ja Dalamar myös. ; )
- Toni
Tai mikä sen nimi nyt aina olikaan:) Esiintyy myös Kuolemanportti sarjassa! Onko kukaan keksinyt että onko hän velho vai jumala vai jotain muuta?
- Fantasyfan
Itse asiassa vaikka hahmojen nimet ja käyttäytyminen ovat aika samanlaisia, itse kirjalijan (Margaret Weissin) mukaan nämä ovat eri henkilöitä. Ja kirjailijan sanahan on tässä suhteessa laki.
Suosikkejani ovat ehkä Tas ja Fisban - myös. Raistlin on itsekäs synkkis, jonka suurimpia ihmeitä ovat inhimillisyyden osoitukset. - Toni
Fantasyfan kirjoitti:
Itse asiassa vaikka hahmojen nimet ja käyttäytyminen ovat aika samanlaisia, itse kirjalijan (Margaret Weissin) mukaan nämä ovat eri henkilöitä. Ja kirjailijan sanahan on tässä suhteessa laki.
Suosikkejani ovat ehkä Tas ja Fisban - myös. Raistlin on itsekäs synkkis, jonka suurimpia ihmeitä ovat inhimillisyyden osoitukset.Mistä sellaisen haastattelun/tai muun löytäisi jossa Weis kertoo siitä? Outoa että kirjailija tekee noin samanlaisen hahmon eikä kuitenkaan tarkoita sen olevan sama hahmo.. Esim kummallakin on muistaakseni se harmaa hattu, kultainen lohikäärme kaveri, tuntevat Raistlinin, vaikeuksia tulipallojen kanssa, ym samanlaista.
- Fantasyfan
Toni kirjoitti:
Mistä sellaisen haastattelun/tai muun löytäisi jossa Weis kertoo siitä? Outoa että kirjailija tekee noin samanlaisen hahmon eikä kuitenkaan tarkoita sen olevan sama hahmo.. Esim kummallakin on muistaakseni se harmaa hattu, kultainen lohikäärme kaveri, tuntevat Raistlinin, vaikeuksia tulipallojen kanssa, ym samanlaista.
En osaa osoittaa siihen lähteeseen jossa Weis sanoi näin, mutta voithan yritää kirjoittaa hänelle ja kysyä miten on asian laita ;)
Banfis oli kuulemma hullu sartani...
Ehkä se kirjalija on ollut vain niin pirullisella päällä tai mielikuvitus on loppunut kesken. - fantasy
Fizban on oikeesti Paladine, eli yks niist suurimmist jumalista..
- Dragon
vai että onko Fizban velho vai jumala vai jotain muuta? Anteeks vaan mut etkö tienny että Fizban on PALADIN, ja se järjesti ne kaikki peitsensota jutut (siis teki raistlinista ynnä muista sankareita). Ja Fizban esiintyy aika monessa hahmossa kuten velhona ja ritarina.
- ata
Ulin ja Skie oli parhaimmat, mut oli sit muutama muukin haastava kuten Kelevandros(jos se noin nyt oli) ja Tanis Puolhaltia.
- ata
Ulin, Skie ja Kelevandros oli parhaita, mut oli siel muutama muukin haastava kuten Tanis Puolhaltia..
- ata
...kun kone kettuilee!!!!
- Tallu
Raist (kuten suurimmalla osalla)... ja Caramon on jotenki niin ihana. Olettako lukenu hengen miekan, jossa Raist menee "velhokouluun"?
- Anarea
jep...olen lukenut ja oli kiinnostavaa saada tietää (myös caramonin) raistin elämäntaipaleen alusta...jatko-osankin olen tainnut lukea...ja pidin=)
- Anarea
ehdoton suosikkini on Raistlin...helpoin mulle samaistua,tosin Fizbankin on juuri mitä hauskin heppu=) ja kaikki samanhenkiset!!meilatkaa ihmeessä!! [email protected]...
- weilhmiina ohdakepensas
Minunkin on Tasslehoff, se aito ja oikea..;o)
kuten "kentti nimestäni" saattaa päätelläkin..;o)
Ja tottakai Raistlin..hrr..*wirn* sillä on niin mielenkiintoisia tavaroita..Kas tässä hänen on täytynyt pudottaa tämä...*esittelee ruusunlehtiä täynnä olevaa pussia*
*pomppii innoissaan pois* - Silkki
..Khellendros.
Raistlin ja ah niin sexy Dalamar on mun lemppari ukkelit.
Myös Flint ja Tas on tosi hauskoja.
~~Flint heilautti kirvestään, mutta samassa Tasslehoff - jonka huomio oli kiinnittynyt Sturmin miekkaan - nousi seisomaan. Kentin hoopaksauva iski kääpiötä polvitaipeeseen ja jalat pettivät hänen altaan. Otuksen miekka vihelsi osumatta kääpiön ylitse tämän päästäessä säikähtäneen huudon ja rojahtaessa Sturmin päälle.
Tasslehoff kuuli kääpiön huutavan ja katsoi taakseen. Ällistyneenä hän katsoi omituista näkyä: pappi oli hyökkäämässä Flintin kimppuun, mutta jostain kumman syystä tämä makasi selällään jalkojaan sätkytellen kun hänen olisi pitänyt seistä pystyssä taistelemassa.
"Mitä sinä teet Flint?" Tas huusi. Viivyttelemättä hän iski otusta hoopakillaan vatsaan ja sen taipuessa kaksin kerroin hän iski sitä uudelleen päähän katsellen, miten se vaipui tajuttomana maahan.
"Siinä!" hän sanoi tyytymättömänä Flintille. "Pitääkö minun tapella sinun tappelusi puolestasi?"..~~ *lol* - Kedai
Tietysti ykkösenä ovat Raistlin ja Tas.
Fizban tulee hyvänä kakkosena.
Ja kolmantena se maahinen jonka Raist posauttaa, Gnimshkö se oli?
Sitten on luonnollisesti Flint.
No jaa. Parasta kysytään ja minä annan listan. Niin minun tapaista. - Lunitari
Kaikista paras on tietenkin Raistlin, suloinen mustakaapumme. Muita hyviä ovat Tas, Flint, Fizban ja Odilla. Niin, ja onhan Dalamarkin ihan ihana.
Listahan siitäkin tuli.En vain voinut kertoa ainoastaan yhtä henkilöä, kun on kysymys Dragonlancesta.- Nuitari
1.Raistlin & Dalamar(mustaakaavut rulez)
2.Tas!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135233
- 675034
- 904104
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753600Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603178- 432781
- 152287
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️521904- 381760
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371618