Kahvilan pieni pöytä, sen ruudullinen liina
kuin ankkurina toimii,etten ajelehtisi
aavalle ja kadoksiin
Kahvin mustalle pinnalle kirkkaita pisaroita
turhaan - musta ja kitkerää minun juomani
Viimein ymmärsin
Sinun siipesi kantoi vain sinut
Kipu huutaa kuin syntyvä lapsi
Ei tämä ole rakkautta, tämä on tappio
Hukkua yksinäisten sielujen merelle
Uimataidottomana hapuilla jotain mihin tarttua
Minä olisin vain niin halunnut rakastaa sinua
Valot sammuu yksi toisensa perään
Kaikki piiloutuu pimeään
Minun on aika poistua
KADOTA PIMEÄÄN
6
347
Vastaukset
- Rellu
Tästä runosta pääsee hyvin kiinni yksinäisyyden
ja irtaantumisen tunteeseen, kipuun - kun huomaa,
että siivet kantoivatkin vain toisen, ei molem-
pia.
SSäkeistö " hukkua yksinäisten sielujen mereen "
on käsinkosketeltavan herkkä - niin kuin runon
koko loppuosakin, huoh.
Tämä oli taas sieltä Rellu-taskusta, kiitos.
Mie vieläkin huokailen ja luken tätä :)
Kirpakkaa päivän jatkoo.- *MURUKULTA*
Monestikko on käynyt, että kaikessta uskosta ja luottamisesta pudotaan siihen, että toisesta ei ole vastuunkantajaksi, eikä sitä arkea elämään..
Miten se sitten viekään pohjan pois kaikelta!
Niin, nyt tälläinen!
Muutama aste pakkasta ja hymy huulilla! :) - ensin hörpitään
*MURUKULTA* kirjoitti:
Monestikko on käynyt, että kaikessta uskosta ja luottamisesta pudotaan siihen, että toisesta ei ole vastuunkantajaksi, eikä sitä arkea elämään..
Miten se sitten viekään pohjan pois kaikelta!
Niin, nyt tälläinen!
Muutama aste pakkasta ja hymy huulilla! :)kahvetta sitte meinataan hukkua johonkii ja sitte leikitään piilosilla olloo......Oonkos kässänny kaeken oekein?.....(Z)
- *MURUKULTA*
ensin hörpitään kirjoitti:
kahvetta sitte meinataan hukkua johonkii ja sitte leikitään piilosilla olloo......Oonkos kässänny kaeken oekein?.....(Z)
Jokkainen ymmärtöö nii ku ymmärtee
ja jos sie uattelet niih, ni olkoon niih! :D
Mutta yks assee on varma, mie nyt hörpin kahveeta!:)
Talvi-iltoo sulle! :)
- Hessu-kissa.
Vähän kulahtaneita kielikuvia käytät minun makuuni (mm. yksinäisten sielujen meret sun muut maisyuvat vähän tympeälle). Kivaa runossasi on mielestäni se, kuinka tuot arkisen tilanteen mukaan mielen tuskiin, tai päin vaistoin, miten vain. :) Nähtävillä on vain joku tuikituntematon istumassa kahvilassa kahviaan hörppien. Vaan, kuinka paljon voi tuollaisen tavallisen näkymän sisällä myllertää! Kahta raastavammalta runon sisältö tuntuu juuri arjella maustettuna. Tästä pidän kovasti: "Ei tämä ole rakkautta, tämä on tappio". Korutonta, alistuvaa, rehellistä => sydämeenkäypää, kaikki tämä kiteytyy kyseiseen säkeeseen. Se minun mieltymyksistäni. ;)
- *MURUKULTA*
Niih,mitäs nyt sanos, minusta hän ei hörppinyt kahvia vaan jäi siihen kuppiasteelle, ehkä kerran koitti ja huomas sen kitkeräksi, lähinnä kielikuvaksi tarkoitettu.Kahvila itsessään on se tuttu paikka mihin vielä haluaa takertua (ettei ajelehtisi...)Se kipu ja tuska (lapsi) syntyy. Nyt hän on yksin (niinkuin monet muut)ensimmäistä kertaa ja pelkää.Pettymys, mitään ei ole tehtävissä. Hänen tunteellaan ei ole arvoa. Pimeys. Alistuminen.Sitä ihmistä ei enään ole, mikä aikaisemmin rakasti.(Poistuu)
Kohtuullinen saldo, jos yx lause miellytti! :)
Kiitos ja mukavaa iltaa sinulle!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231205
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89884- 87767
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede19726- 93707
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat281690- 109626
- 32583
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet115511
