KADOTA PIMEÄÄN

Kahvilan pieni pöytä, sen ruudullinen liina
kuin ankkurina toimii,etten ajelehtisi
aavalle ja kadoksiin

Kahvin mustalle pinnalle kirkkaita pisaroita
turhaan - musta ja kitkerää minun juomani

Viimein ymmärsin
Sinun siipesi kantoi vain sinut

Kipu huutaa kuin syntyvä lapsi
Ei tämä ole rakkautta, tämä on tappio

Hukkua yksinäisten sielujen merelle
Uimataidottomana hapuilla jotain mihin tarttua
Minä olisin vain niin halunnut rakastaa sinua

Valot sammuu yksi toisensa perään
Kaikki piiloutuu pimeään


Minun on aika poistua

6

347

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rellu

      Tästä runosta pääsee hyvin kiinni yksinäisyyden
      ja irtaantumisen tunteeseen, kipuun - kun huomaa,
      että siivet kantoivatkin vain toisen, ei molem-
      pia.

      SSäkeistö " hukkua yksinäisten sielujen mereen "
      on käsinkosketeltavan herkkä - niin kuin runon
      koko loppuosakin, huoh.

      Tämä oli taas sieltä Rellu-taskusta, kiitos.

      Mie vieläkin huokailen ja luken tätä :)

      Kirpakkaa päivän jatkoo.

      • *MURUKULTA*

        Monestikko on käynyt, että kaikessta uskosta ja luottamisesta pudotaan siihen, että toisesta ei ole vastuunkantajaksi, eikä sitä arkea elämään..
        Miten se sitten viekään pohjan pois kaikelta!

        Niin, nyt tälläinen!
        Muutama aste pakkasta ja hymy huulilla! :)


      • ensin hörpitään
        *MURUKULTA* kirjoitti:

        Monestikko on käynyt, että kaikessta uskosta ja luottamisesta pudotaan siihen, että toisesta ei ole vastuunkantajaksi, eikä sitä arkea elämään..
        Miten se sitten viekään pohjan pois kaikelta!

        Niin, nyt tälläinen!
        Muutama aste pakkasta ja hymy huulilla! :)

        kahvetta sitte meinataan hukkua johonkii ja sitte leikitään piilosilla olloo......Oonkos kässänny kaeken oekein?.....(Z)


      • *MURUKULTA*
        ensin hörpitään kirjoitti:

        kahvetta sitte meinataan hukkua johonkii ja sitte leikitään piilosilla olloo......Oonkos kässänny kaeken oekein?.....(Z)

        Jokkainen ymmärtöö nii ku ymmärtee
        ja jos sie uattelet niih, ni olkoon niih! :D
        Mutta yks assee on varma, mie nyt hörpin kahveeta!:)
        Talvi-iltoo sulle! :)


    • Hessu-kissa.

      Vähän kulahtaneita kielikuvia käytät minun makuuni (mm. yksinäisten sielujen meret sun muut maisyuvat vähän tympeälle). Kivaa runossasi on mielestäni se, kuinka tuot arkisen tilanteen mukaan mielen tuskiin, tai päin vaistoin, miten vain. :) Nähtävillä on vain joku tuikituntematon istumassa kahvilassa kahviaan hörppien. Vaan, kuinka paljon voi tuollaisen tavallisen näkymän sisällä myllertää! Kahta raastavammalta runon sisältö tuntuu juuri arjella maustettuna. Tästä pidän kovasti: "Ei tämä ole rakkautta, tämä on tappio". Korutonta, alistuvaa, rehellistä => sydämeenkäypää, kaikki tämä kiteytyy kyseiseen säkeeseen. Se minun mieltymyksistäni. ;)

      • *MURUKULTA*

        Niih,mitäs nyt sanos, minusta hän ei hörppinyt kahvia vaan jäi siihen kuppiasteelle, ehkä kerran koitti ja huomas sen kitkeräksi, lähinnä kielikuvaksi tarkoitettu.Kahvila itsessään on se tuttu paikka mihin vielä haluaa takertua (ettei ajelehtisi...)Se kipu ja tuska (lapsi) syntyy. Nyt hän on yksin (niinkuin monet muut)ensimmäistä kertaa ja pelkää.Pettymys, mitään ei ole tehtävissä. Hänen tunteellaan ei ole arvoa. Pimeys. Alistuminen.Sitä ihmistä ei enään ole, mikä aikaisemmin rakasti.(Poistuu)
        Kohtuullinen saldo, jos yx lause miellytti! :)

        Kiitos ja mukavaa iltaa sinulle!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      726
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      707
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      690
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      583
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe