sijaiskoti/perhekoti?

eivielääiti

Mielessä on kypsynyt ajatus siitä, että kenties minä ja mieheni voitaisiin antaa jonakin päivänä koti ehkäpä kahdelle lapselle. Itse olen saanut kasvatusalan koulutuksen, mieheni ei. Haaveena olisi se, että saisin jäädä pysyvästi kotiäidiksi.. lasten kasvattaminen omassa kodissa olisi siis ammattina minulle. Olen yrittänyt selvittää, mitä eroa on sijaisperheellä ja perhekodilla. Voiko perhekoti-nimitystä käyttää, jos lapsia on vain kaksi? Ovatko kahdesta lapsesta maksettavat korvaukset sen suuruisia, että kotonaolo mahdollistuu? Mitään suuria summia emme kaipaa.. emme tarjoaisi lapsille suuria ja kalliita elämyksiä, vaan aivan tavallisen, turvallisen kodin. Toki perustoimeentulo myös vaatii jonkinsuuruisen korvauksen, ettei tarvitsisi kuitenkaan kaurapuuro-linjalla elää. Tämä voi olla väärä paikka keskustella asiasta, mutta kun ajatus on vasta aluillaan niin kaikki tiedon rippeet ovat tervetulleita. Jos on antaa hyviä linkkejä tähän aiheeseen liittyen niin kiitos! Olemme siis 27-vuotiaita.

10

1772

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uinuli

Finlexin sivuilta lastensuojelulaista ja asetuksesta, sieltä löytyy perustietoa. Sijaisperheeksi voi ryhtyä periaatteessa kuka tahansa, sijaisperheeksi aikoville järjestetään koulutusta, jossa testataan mm. soveltuvuutta. Sijaisperheelle maksettava korvaus on pieni. Perhekoti on yritys ja valvonta ja toiminta sen mukaista.

• kun kotiin

haluat jäädä. Ja lisätienestiksi sijaislapsia. Mikset ryhdy perhepäivähoitajaksi?

• tiedoksi

...et tämmönen viesti sitten tulee 24:seen,siis tämä keskustelun avaajan viesti.

Valitan jotta hyökkäsin heti omalla kirjoituksella tämän avaajan silmille...mutta niin selvät tunnusmerkit on.

Tämä naishenkilö. jos on keneksi epäilen, tietää minun lueskelevan jokapäivä tätä keskustelu ryhmää ja haluaa jatkaa samaa linjaa näköjään ihan loppuun asti...eli saada minulle tuskaiset oltavat.....Oksettavat vähintäänkin....ei todellakaan tämä ihminen sovellu äidiksi....eikä varsinkaan hänen alkoholisti mies.

Pyydän anteeksi henkilöltä jos hän ei ole se joksi luulen.

• vastaanotettu ja samaa
        tiedoksi kirjoitti:

...et tämmönen viesti sitten tulee 24:seen,siis tämä keskustelun avaajan viesti.

Valitan jotta hyökkäsin heti omalla kirjoituksella tämän avaajan silmille...mutta niin selvät tunnusmerkit on.

Tämä naishenkilö. jos on keneksi epäilen, tietää minun lueskelevan jokapäivä tätä keskustelu ryhmää ja haluaa jatkaa samaa linjaa näköjään ihan loppuun asti...eli saada minulle tuskaiset oltavat.....Oksettavat vähintäänkin....ei todellakaan tämä ihminen sovellu äidiksi....eikä varsinkaan hänen alkoholisti mies.

Pyydän anteeksi henkilöltä jos hän ei ole se joksi luulen.

toivon sinulta. En ole kuvailemasi henkilö.

• toivottavasti ei!

ketkä kaksi lasta aijotta ottaa itelle?

Toivottavasti etunimi kirjoittajalla ei ala T:llä, eikä hänen miehensä etunimi ala myös T:llä.
      Jos näin valitettavasti on...niin tiedoksi!

Oikeudessa tavataan:-Petos

Muille lukijoille tiedoksi:
      Olen kirjoittanut monasti tälle palstalle siitä miten mieheni läheisriippuvuus sai todella sairaat mittasuhteet,eli se miten mies sisarineen ja äiteineen yrittivät saada lapsettomuudesta kärsivälle sisarpuolelle lapset nopeasti ja kivuttomasti.(huoltajuuskiistassa avioerossa hankkivat minulle yhteistuumin sairaalapaikaan ja huoltajuuskiistassa tämä olisi minulle ollut negatiivista.

Onneksi lapset ovat nyt turvassa tältä porukalta(narsistinen porukka,sukupolvesta toiseen lapsia on käytetty hyväksi taloudellisesti ja jopa tuomittu pedofiliastakin)
      Valitettavasti huostassa....siihen asti kunnes asiat selkeytyy.
      Eivät saaneet lapsia siis...mutta minulle sanottiin ilkeämielisesti et alkavatkin sitten hakeen lasten sijaisvanhemmiksi.

ETTE VOI KOSKAAN TIETÄÄ IHMISET MITÄ OLEN JOUTUNUT KOKEMAAN RASKAUDEN AJAN NÄILTÄ HIRVIÖ IHMISILTÄ!

Selvyydeksi kerron vielä et todellakin tämä mies jonka kanssa aloin tekemään lapsia on uhrannut elämänsä sisarilleen jo 18v.asti jolloin hän menetti luottotiedot pankkilainansa takia...kaikki rahat kulutti sisarilleen ei siis koskaan hankkinut omaa elämää asuntoinen...yms.

Mies osti kataloogeista sisareleen kaiken tarpeellisen ja siitä tuli myös luottotieto häiriöitä....

Siis miehelläni jatkui vielä meidän seurustelun aikanakin tämä niinkin sairaasti et varasti minun luottokortin koska tiesi minun tunnusluvun ja tyhjensi tilin...lapset oli meillä jo silloin.

Kaiken tämän hän on kieltänyt ja jäänyt kiinni valheesta myöhemmin.

• just joo...

ja hankkiudu hoitoon :o)

• passittamassa
        just joo... kirjoitti:

onko uhka kun täällä kerrotaan kaikelle kansalle sijaisvanhemmiksi aikovien taustasta. Onhan sossuillekin suuri apu, että tietävät kun kyseiset hakemuksensa jättävät.

• hah,hah,haa
        just joo... kirjoitti:

sinäkin veljesi lasta?Et saa ikinä!

• saat asialliset

neuvot ja ohjeet. Katso netistä perhehoitoliitto.fi

• Perhekoti-isä

Tervehdys

Perhekoti on lain mukaan ns. ammatillinen perhekoti joka toimii lääninhallituksen luvilla ja valvonnan alaisena.
      Sijaiskoti taas on toimeksiantosuhteessa suoraan sijoittavaan kuntaan eikä tarvitse lääninhallituksen lupia eikä ole sen valvonnassa.
      Minä toki käytän "lain vastaisesti" itsestäni nimitystä perhekoti-isä sillä tuo sijaisisä on niin hassu nimi. Etenkin, kun kaikki lapsemme ovat olleet perheessämme jo 6-8 vuotta.
      Sijaisvanhemmilta monet kunnat edellyttävät nykyään PRIDE-valmennusta jolla annetaan tietyt perusvalmiudet sijaisperheenä toimimiseen. Mutta ei tämä valmennus läheskään aina ole pakollinen.
      Kun olet sanut kasvatusalan koulutuksen, sinulla olisi todennäköisesti edellytykset perusta myös ammatillinen perhekoti. Niiden saamat vuorokausimaksut ovat olennaisesti sijaisperheitä korkeammat ja mahdollistavat parillakin lapsella kotiin jäämisesi. Sijaosperheessä se ei ehkä kahdella lapsella onnistuisi.
      Jos haluat keskustella asiasta enemmän, kirjoita minule sähköpostia: [email protected]

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olit niin lähellä

Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      118
      5181
    2. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      47
      2849
    3. Kun me näemme taas

Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      33
      2802
    4. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      30
      2508
    5. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      23
      1909
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      10
      1650
    7. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      118
      1647
    8. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      23
      1405
    9. Hukkuu hukkuu

Mitä houdiineja nämä kun ajaa veteen
      Laitila
      97
      1397
    10. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      10
      1358
    Aihe