Japanissa

asuvat...

...suomalaiset! Teitä tuntuu jonkun verran tällä palstalla olevan, niin olisi kiva kuulla miten olette Japaniin päätyneet ja mitä siellä teette! Jos töitä niin minkä alan (jollei mene liian henkilökohtaiseksi...)?
Oma haaveeni olisi vielä joskus asua Japanissa mutta en tiedä tuleeko ikinä toteutumaan:)

7

990

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokoo

      Enpa onneksi asu taalla mutta voin sanoa etta tuo ihana "haave" asua taalla saattaa kadota hyvinkin nopeasti mikali taalla vietat aikaa kauemmin kuin sen viikon-parin turistiloman. Japanilaiset ovat monelta osin erittain paljon lansimaalaisia rasittavampia ja gaijin on AINA gaijin, asui sitten japanissa 1 tai 10 vuotta.

      • Docomo

        6 vuotta taalla asuneena voin olla asiasta erimielta. Mutta meitahan on moneen junaan, onneksi. Itse olen nauttinut olostani taalla, enka ole tavannut sen enempaa rasittavia ihmisia kuin Suomessakaan, enemminkin painvastoin. Pitaa vaan aina muistaa etta Suomi on vain Suomessa.


      • sasae
        Docomo kirjoitti:

        6 vuotta taalla asuneena voin olla asiasta erimielta. Mutta meitahan on moneen junaan, onneksi. Itse olen nauttinut olostani taalla, enka ole tavannut sen enempaa rasittavia ihmisia kuin Suomessakaan, enemminkin painvastoin. Pitaa vaan aina muistaa etta Suomi on vain Suomessa.

        Olen viettänyt eri pätkissä, yhteensä varmaan 4-5 vuotta Japanissa, ja tässä maassa on jotain johon jää kiinni, eli että aina haluaa tulla takaisin. Helppoa ei aina ole, mutta mielenkiintoista aina.


      • niin.

        Sittenhän katoaa, mitä siinä menetän?:) Ei olisi tarkoituskaan loppuelämäksi sinne jäädä... Asun ulkomailla tälläkin hetkellä eikä helppoa ole aina edes maassa, joka on tavoiltaan ja kulttuuriltaan paljon lähempänä Suomea kuin Japani, joten osaan kyllä odottaa myös vaikeuksia. Mutta sittenhän sen näkee.


      • "gaijin"

        Olen japanista kotoisin, ja asunut suomessa n.10v.
        Arvaa olenko aina "gaijin" suomalaisten silmiin :)
        Kun satun olemaan erin näköinen, ei sille voi mitään, sehän on ihan luonnollista. Niinhän lapsemmekin tulee olemaan, vaikka olisi syntynyt ja kasvanut suomessa...

        Joudun inhottaviin tilanteisiin, jos menen itse semmoisiin paikkoihin. Esim. ei kaikki tiedä mistäpäin aasiasta olen, ja luulevat minua ostetuksi vaimoksi :-| Korviin saattaa kantautua kaikenlaista.
        Mutta normaalissa elmässä, kuten töissä, kaupassa ja harrastuksissa en joudu semmoisiin telanteisiin. Olen löytänyt paljon mukavia ihmisiä. Saattaa toki vaikuttaa se, etten asu mitenkään isossa kaupungissa, eikä täällä asu kauheasti ulkomaalaisia. Ja uskon että sama pätee japanissakin!
        Kaikkihan riippuu aika pitkälle asenteesta :)
        Aina kannattee kokeilla, jos siltä tuntuu. Sittenpä tietää sopiiko itselle vai ei!


      • JR1
        "gaijin" kirjoitti:

        Olen japanista kotoisin, ja asunut suomessa n.10v.
        Arvaa olenko aina "gaijin" suomalaisten silmiin :)
        Kun satun olemaan erin näköinen, ei sille voi mitään, sehän on ihan luonnollista. Niinhän lapsemmekin tulee olemaan, vaikka olisi syntynyt ja kasvanut suomessa...

        Joudun inhottaviin tilanteisiin, jos menen itse semmoisiin paikkoihin. Esim. ei kaikki tiedä mistäpäin aasiasta olen, ja luulevat minua ostetuksi vaimoksi :-| Korviin saattaa kantautua kaikenlaista.
        Mutta normaalissa elmässä, kuten töissä, kaupassa ja harrastuksissa en joudu semmoisiin telanteisiin. Olen löytänyt paljon mukavia ihmisiä. Saattaa toki vaikuttaa se, etten asu mitenkään isossa kaupungissa, eikä täällä asu kauheasti ulkomaalaisia. Ja uskon että sama pätee japanissakin!
        Kaikkihan riippuu aika pitkälle asenteesta :)
        Aina kannattee kokeilla, jos siltä tuntuu. Sittenpä tietää sopiiko itselle vai ei!

        Sinua luoda kontakti minun vaimoni kanssa ja vaihtaa kokemuksia? Olemme asuneet yhdessä suomessa 3 vuotta ja asumme jatkossakin. Aina on mukava luoda kontakteja kotimaasta tulleiden kanssa ja vaihtaa ajatuksia. Jos vain itse on aktiivinen niin näköjään täällä Suomessakin pääsee "sisälle" systeemiin ja luomaan suhteita ihmisiin. :)


      • _heippa
        JR1 kirjoitti:

        Sinua luoda kontakti minun vaimoni kanssa ja vaihtaa kokemuksia? Olemme asuneet yhdessä suomessa 3 vuotta ja asumme jatkossakin. Aina on mukava luoda kontakteja kotimaasta tulleiden kanssa ja vaihtaa ajatuksia. Jos vain itse on aktiivinen niin näköjään täällä Suomessakin pääsee "sisälle" systeemiin ja luomaan suhteita ihmisiin. :)

        Kyllä mielellään ottaisin yhteyttä teihin :)
        Kannatti käväistä täällä pitkästä aikaan!

        Voit pistää viestiä [email protected]
        Sorry, jos vastauksen tuleminen kestää muutaman päivän, on ollut vähän kiirettä...

        Mukavaa päivän jatkoa!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      57
      3729
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      167
      2327
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2039
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      139
      1924
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      402
      1350
    6. 79
      1221
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      136
      1118
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1040
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      1000
    Aihe