Makarov 9mm

RUS

Myydäänkö Suomessa 9mm Makarov-pistoolia uutena eli onko maahantuojaa?

Käytettyjä varmaankin olisi saatavilla jossain..

23

6524

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cccp

      Myydään. Käytettyjä kyllä on jonkin verran näkynyt markkinoilla.

    • Käytettyjä "tähtiä" on markkinoilla pilvin pimein. Sekä leimalla että ilman. Harmikseni voin todeta, että yleensä ilman leimaa.

      • fennoman

        Minkä hintaisiin K0rh0nen on törmännyt?Itseä kiinnostaisi juuri venäläinen Makarov.


      • fennoman kirjoitti:

        Minkä hintaisiin K0rh0nen on törmännyt?Itseä kiinnostaisi juuri venäläinen Makarov.

        Eivät ole kauheita pyydelleet. Siinä 150€ max. koteloineen ja panoksineen. Ei kehtaa luvattomiin koskea, pitää ostaa sitten kun kerkeää ostoluvat saamaan. Kakskakkonenkin minulle välttäisi.


      • cccp

        Että "tähti" pistooli ei ole Makarov, vaan Tokarev. 9mm Makaroveja on edullisesti myynnissä, mutta Tokarevia en ole alle 300 euron hintasta nähnyt. Sitäpaitsi "tähden", eli Tokarevin kaliperi on 7.62x25


      • cccp kirjoitti:

        Että "tähti" pistooli ei ole Makarov, vaan Tokarev. 9mm Makaroveja on edullisesti myynnissä, mutta Tokarevia en ole alle 300 euron hintasta nähnyt. Sitäpaitsi "tähden", eli Tokarevin kaliperi on 7.62x25

        En tiedä, mutta kädessäni olen pitänyt tähtikahvalevyillä varustettua asetta, jonka piippuun menivät 9 mm kuulat.


      • GRIZZLY
        k0rh0nen kirjoitti:

        En tiedä, mutta kädessäni olen pitänyt tähtikahvalevyillä varustettua asetta, jonka piippuun menivät 9 mm kuulat.

        Noihin Tokarev pistooleihin on tehty 9mm muunnoksia ainakin jenkeissä. Ja ko. muunnos aseita on näkynyt välillä suomessakin. Alkuperäinen tuo 9mm muunnos ei ole.


      • cccp
        k0rh0nen kirjoitti:

        En tiedä, mutta kädessäni olen pitänyt tähtikahvalevyillä varustettua asetta, jonka piippuun menivät 9 mm kuulat.

        tähtiä kahvassa, toisissa useampia. Mutta Tokarevissa on vain yksi iso tähti. Ja tuo tokarev sai nimenomaan sen lempinimen "tähtipistooli" jo sodanaikana jolloin makaroveja ei vielä edes valmistettu


      • cccp
        GRIZZLY kirjoitti:

        Noihin Tokarev pistooleihin on tehty 9mm muunnoksia ainakin jenkeissä. Ja ko. muunnos aseita on näkynyt välillä suomessakin. Alkuperäinen tuo 9mm muunnos ei ole.

        Sitä en tiennyt että noita on pesitetty myös 9 milliselle. Tosin tokarevistakin on ainakin kiinalaisia kopioita. Itselläni ei ole tullut vastaan ensimmäistäkään ja tuntuu oudolta että jenkit olisi halunneet repostella tokareviin uuden piipun, muutahan se ei käytännössä vaadi kuin piipun vaihdon...


      • Siestarjoki ei ole Tonava
        cccp kirjoitti:

        Sitä en tiennyt että noita on pesitetty myös 9 milliselle. Tosin tokarevistakin on ainakin kiinalaisia kopioita. Itselläni ei ole tullut vastaan ensimmäistäkään ja tuntuu oudolta että jenkit olisi halunneet repostella tokareviin uuden piipun, muutahan se ei käytännössä vaadi kuin piipun vaihdon...

        haaveilevan saatava taskuaseen hankintalupa. Kaliperi ei mukava. Para parempi.


      • GRIZZLY
        cccp kirjoitti:

        Sitä en tiennyt että noita on pesitetty myös 9 milliselle. Tosin tokarevistakin on ainakin kiinalaisia kopioita. Itselläni ei ole tullut vastaan ensimmäistäkään ja tuntuu oudolta että jenkit olisi halunneet repostella tokareviin uuden piipun, muutahan se ei käytännössä vaadi kuin piipun vaihdon...

        Luulisin pääsyinä tuohon 9mm muunnokseen Jenkeissä olleen 1/ 7,62x25 tokarev patruunaa ei Neuvosto-Liiton olemassa olon aikana oikein ollut saatavana. 2/ Itä patruuna, ei poliittisesti korrekti. Kiinalaiset taisivat valmistaa ihan tehdastekoisesti TT-33:a 9mm versiona. Näitä lienee kulkeutunut jokunen Suomeenkin.


      • vehkeitä
        cccp kirjoitti:

        Että "tähti" pistooli ei ole Makarov, vaan Tokarev. 9mm Makaroveja on edullisesti myynnissä, mutta Tokarevia en ole alle 300 euron hintasta nähnyt. Sitäpaitsi "tähden", eli Tokarevin kaliperi on 7.62x25

        Tokarev "tähti" kaliperi on 7,63 kannallinen patruuna. Luvallisia on asesepät muuttaneet kaliperiin 7,65 browning. Lähinnä patruunan yleisyydestä johtuen. Vehkeessä ei ole varmistinta ja se on tarkoitettu lähinnä "ukon ampumiseen".
        Näitä on vielä alkup kaliiperisinä varmasti lukuisia ukkivainaitten vintillä ja kenties piirongeissakin rintamamuistoina.


      • Anonyymi
        vehkeitä kirjoitti:

        Tokarev "tähti" kaliperi on 7,63 kannallinen patruuna. Luvallisia on asesepät muuttaneet kaliperiin 7,65 browning. Lähinnä patruunan yleisyydestä johtuen. Vehkeessä ei ole varmistinta ja se on tarkoitettu lähinnä "ukon ampumiseen".
        Näitä on vielä alkup kaliiperisinä varmasti lukuisia ukkivainaitten vintillä ja kenties piirongeissakin rintamamuistoina.

        patruuna ei le kannallinen vaan urakantainen eikä 7.63 vaan 7.62x25


    • jutistu

      Anteeks vaan mutta ei ooo 7,63 vaan 7,62x25 // sekoitat varmaan mauserin vai mikä olikaan 7,63x25 jonka voi kai ampua tokarevista läpi mutta ei suositeltavaa!

    • no saatanaoo

      korhonen pitäny makaroovii käres siin kahvas tähti mus tähti pistooli on TOKAREV kaliiperissa 7,62 x 25 ... luuuliissiiin

      • Anonyymi

        makarov 9X18 mm ja tokarev 7.62X25 alkuperäiset kaliperit


    • xkakkonen

      Miksiköhän joku haluaa makarovin??..kuvittelee varmmankin olevansa hämärä KGB:n akentti.

    • jim mcvain

      Mä en tajuu, minkä vuoksi jonkun pitäisi ostaa James Bondin pyssyn
      venäläiskopio.

      Elvistelisikö hän prässätty iltapuku päällä venäläisellä Walther PPK
      Makarov kopio kainalokotelossa Tsadin yökerhossa, ei se kyllä
      seksuaalista flaksia mitenkään paranna, vaikka kuinka yrittäis
      päästä toisen pöksyihin.

      Osta ennemmin vaaleanpunainen pehmokani!

    • xkakkonen

      Tai sitten fantasioi kotonnaan makarooni kourassa..syöksyilisi ovelta ovelle, potkaisisi vaatekomeron oven saranoiltaan ja tekis rynnäkön, vessassakaan ei pärjäis ilman makaroonia käden ulottuvilla, nukkumaan menis makarooni mahan alla, aamulla kierähtäis sängystään lattialle ja sohottais makaroonilla sängyn jalkojen välistä makkarin ovelle päin, syöksyis loikalla vaatekaapin urkan taa ja sieltä kuperkeikalla makarooni ojossa keittiön ovelle, puhaltais piippuun ja keittäs kahvit makarooni pöydän kulmalla ettei vaan kukaan yllättäis

      Näis päikkäreillä paiväunia kuinka makarovi kainalossa hiippailisi rautatieasemalla nurkkapäitä pitkin ja uskois että häntä seurataan, livahtais makarovin perää hivellen metrotunneliin ja toisia liukuportaita pitkin harppoen ylös takaisin ajatellen että hämäsinpä.

      Lakerikengät kopisten harppois kaulus pystyssä ja kädet popliinitakin taskussa Sokoksen vieritse kohti Kamppia suorittamaan slaista tehtävää joka on niin salainen että ei tiedä siitä itsekään mitään mutta turvallisuuden tunteen antaa kainalossa odottava 9 miilimetrin makarov, nahkaisessa kainalokotelossa jonka nahan värin on tummentanut salaisen akentin tuskan ja kauhun hiki, tarkkaan katsoen jopa veritahran voi nähdä makarovin verhoamassa nahassa..

      Ostaa kioskilta hesarin, varoo ettei nuori myyjätär näe pientä paljastavaa kohoumaa vasemman kainalon kohdalla..siellä lepää, monesta pulasta akentin pelastanut, erittäin varmatoiminen, erittäin tulivoimainen ja tasapainoinen, täysteräksinen, tarkkaakin tarkempi aseteollisuuden kirkkain timantti..9 mm makarov, made in russia.

    • fdhgjhgk

      okei

    • jamespontti

      Satuin näköjään vanhalle lasten iltasatupalstalle jossa taas yritetään vääntää Makarovia Waltherin kopioksi, kannattaa lukea P.T.K;n artikkeli Gunwriters Ruutiset osa 6 päivitetty 01.05.2000 jos faktoja haluatte.

      • tikullasilmään

        Nii..i ja kannattas varmaan kattoa keskustelun päivämääriä, ettei jaa neuvojaan viisi vuotta sitten tapahtuneeseen keskusteluun.


      • Vällykärmes

        Mitä änkytät täällä?

        Aihe on edelleen ajankohtainen.
        ...ja pliis, älä tarjoa sitä latteaa "nomutsittevoiperustaaihanuuden"-fraasia taas, mä en yksinkertaisesti jaksa sitä länkytystä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1576
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      537
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      488
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      186
      425
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe