munasarja kysta

tietoa?

mulla todettiin viime kuussa munasarjoissa kysta. Kävin gynellä jatkuvien vuotojen takia. Ei kuitenkaan määrännyt uutta aikaa/käyntiä. Onko ihan normaalia että ei tarvi tarkastuskäyntiä mukamas? ..Kuulostaa jotenkin oudolta.. Pitäisiköhän vielä käydä tarkastuttamassa toisella lääkärillä. ? Vuodan jatkuvasti verta johon lääkärini määräsi hormonikuurin..joka ei kyllä auta..

11

2453

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tsau.Mulle ainakin annettiin kontrolli aika jouhtuen munasarjassa olevasta kystasta.Lääkäri sanoi että sitä pitää seurata,puhkeaako itsekseen vai kasvaako.Jos kysta kasvaa liian suureksi se pitää poistaa...näin mulle sanottiin.Itseltäni löydettiin läpimitaltaan 3,8 cm oleva kysta ja se alkaa olla"kiltin kystan" rajamailla,suosittelen kääntymään jonkun toisen lekurin puoleen.

• niin ajattelinkin

milloinhan kannattaisi käydä uudetaan ultrassa? kystani todettiin likakuun lopulla. ja todellakin käyn vielä eri gynekologilla kysymässä mielipiteen..

• niin ajattelinkin kirjoitti:

milloinhan kannattaisi käydä uudetaan ultrassa? kystani todettiin likakuun lopulla. ja todellakin käyn vielä eri gynekologilla kysymässä mielipiteen..

Mä kävin ekan kerran alkukesästä ja nyt lokakuussa kontrollissa..ja se pirulainenhan oli kasvanut ja toisellekkin puolelle ilmestynyt uusi kysta.Riippuu paljolti siitä minkä kokoinen kysta sulla on?Se tais olla niin ettei alle 2cm kystia seurata ellei niistä ala olla vaivaa,itselläni se oli 3cm ja nyt kasvanut 3,8 senttiseksi...eli todennäköisesti leikkaavat pois.

• ei edes
        mustakatti kirjoitti:

Mä kävin ekan kerran alkukesästä ja nyt lokakuussa kontrollissa..ja se pirulainenhan oli kasvanut ja toisellekkin puolelle ilmestynyt uusi kysta.Riippuu paljolti siitä minkä kokoinen kysta sulla on?Se tais olla niin ettei alle 2cm kystia seurata ellei niistä ala olla vaivaa,itselläni se oli 3cm ja nyt kasvanut 3,8 senttiseksi...eli todennäköisesti leikkaavat pois.

kertonut minkä kokonen se oli.. näin sen kyllä ite siinä ultrassa,näytti ison luumun kokoselta mutta en sitte tiedä miten se näyttää siinä ultrassa....

• ei edes kirjoitti:

kertonut minkä kokonen se oli.. näin sen kyllä ite siinä ultrassa,näytti ison luumun kokoselta mutta en sitte tiedä miten se näyttää siinä ultrassa....

no just,saako udella että missä kävit ultrassa?Mullakin oli ekan kerran huonoa suomea puhuva lekuri joka ilmoitti.."rouva,teilla on 3cm kusta mahassa"..hih,vähän nauratti;)mutta siitä huolimatta oli asiallinen tyyppi ja laittoi jatkokontrolliin.

• tieto on valtaa..
        mustakatti kirjoitti:

no just,saako udella että missä kävit ultrassa?Mullakin oli ekan kerran huonoa suomea puhuva lekuri joka ilmoitti.."rouva,teilla on 3cm kusta mahassa"..hih,vähän nauratti;)mutta siitä huolimatta oli asiallinen tyyppi ja laittoi jatkokontrolliin.

kävin yksityisellä, hemossa... vai kusta mahassa=)

• ei edes kirjoitti:

...tietääkseni siinä ultraäänessä ei näy todellinen koko,nehän jotenkin "klikkaa"sitä kuvaa saadakseen oikean koon selville,eli varmaankin näyttää siinä ruudulla pienemmältä,näin luulisin(voin olla väärässäkin)

• itsehoitoa

Kystia tulee ja menee naisella - ei niistä kannata olla huolissaan totesi minulle joku vuosi sitten naiskynekologi. Että näin... Mitään seurantaa ei tarvittu (?)

• myoma

Itselläni gynelogi totesi munasarjoissani myomia ja kystan. Voiko näistä aiheutua esim. syöpää vai mitä ne voivat aikaansaada hoitamattomina? Tosin onneksi itselläni on seuranta-aika varattuna lääkärille keskussairaalaan.

• nainen84 :(

Eilen menin normaaliin gynen tutkimukseen, alavatsaa painellessa sattui yhdestä kohtaa ihan älyttömästi ja heti gyne sanoikin,et nyt ultrataan, tuntuu jotain epämääräistä, no sieltä ilmeisesti löytyi läpimitaltaan 4,7cm kysta, kontrolli 2kk kuluttua, jos ei ole lähtenyt pois, tutkitaan tarkemmin. Puhui jotain navan kautta tehtävästä tähystyksestä, jos sitä lähdetään poistamaan...

Mulla on ollut välillä ihmeellistä pistävää vatsakipua tietyssä samassa kohtaa, ja se oli juuri tuo kohta, missä kysta sijaitsee. En vaan ole osannut ees ajatella, et mistä se ajoittainen kipu ois voinut johtua.

• nainen84 :(

Sitä gyne ihmetteli, että olen useamman vuoden jo käyttänyt e-pillereitä (yksi raskaus välissä), ja ilmeisesti silloin ei pitäisi kystia tulla... Tiedä sitten onko syytä huoleen, mutta 2kk päästä selviää...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      44
      5795
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      45
      5305
    3. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      48
      3698
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      13
      3653
    5. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      90
      3211
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3126
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      59
      2874
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      57